Jokainen meistä osaa uskontunnustuksemme, jonka loppuosaa itse ihmettelen. "Mitä se pappi siitä pyhästä hengestä sipisi" kysyi pikkupoikakin äidiltään kun kirkosta poistuivat.
Itse ihmettelen tuon uskontunnuksemme loppuosaa, jossa sanotaan.
..istuu Isän,Jumalan oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.
Kovin on ankara tuo Vapahtajamme, joka ainoastaan tuomitsee eläviä ja kuolleita. Missä on se paljon puhuttu ja suunnatomaksikin määritelty rakkaus?
Käsittämätöntähän tuo kirjaimellisesti on!
Uskontunnustus
5
59
Vastaukset
Ei kai sitä kirjaimellisesti pidä ottaakaan. Herran siunaus sensijaan on lohduttava mantra....."Herra siunatkoon meitä ja varjelkoon meitä....olkoon meille armollinen ja antakoon meille RAUHAN."
- sinisirkku
Jolla on korvat kuulkoon, kehoitti Vapahtajamme jatkuvasti kansalle, jolla ei lukutaitoa ollut.
Kehoitus on mennyt kuuroille korville monesti silloin, samoin kuin nyt.
Jos ei rakkautta ole kokenut kanssaihmisissään, tai löytänyt sitä itsessään, on varmaan odotukset sen suhteen ylimitoitetut.
Kaikki kun on tässä ja nyt. - Ramoona_
Herran siunaus jumalanpalveluksen lopulla ja monissa muissakin seurakunnan tilaisuuksissa ja kristityissä kodeissa on kaunis tapa, mutta ennen kaikkea sen sisällön saa jokainen ottaa omakseen. Pienemmissä ryhmissä voidaan tarttua toisiamme käsistä kiinni. Pappi seisoo kohotetuin käsin seurakuntansa edessä, ristinmerkit on luterilainenkin kirkko ottanut kauniisti mukaan. Kaikkea tuota tarvitsemme : siunausta, varjelusta, armoa ja rauhaa.
Herra siunatkoon teitä ja varjelkoon teitä.
Herra kirkastakoon kasvonsa teille ja olkoon
teille armollinen. Herra kääntäköön kasvonsa
teidän puoleenne ja antakoon teille rauhan.
Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Aamen.
Ennen siinä oli sanonta "valistakoon kasvonsa". Sanalla valistaa on ollut myös merkitys valaista .
- astali
rakastava"?, että antoi poikansa meidän edestämme.
Tuomitsee" paratiisiin tai helvettiin, kunkin ansioidensa mukaan.
Itse saa kukin päättää, minne haluu mennä. juuko? juupa juu
Minua pelottaa se jakso, jossa sanotaan; "ja anna meille meidän syntimme anteeksi, niin´kuin mekin anteeksi anamme meitä vastaan rikkoneita" .
Taivaspaikkani ei ole taattu ja ilmeisesti en pääse edes sinne tuomiolle?
Eniten on myös pelko, jos joutuu kuoltuaankin kohtaamaan vihamiehensä/naisensa. Sisko ainakin saisi jäädä tänne minun jälkeeni!" :)) Aina soitellessamme olen mukamas minä, joka saa riidan aikaan? Itsehän ei muista, mitä nuoruudessa tapahtui, vaan muuttelee kaikki asiat omaksi edukseen!:))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain3099660Kunnissa - siis myös kaupungeissa - viihtyvät ovat kommunisteja
Nehän ovat osa yhteiskunnan tuottamia instansseja, joista on vain haittaa veronmaksajille ja yrittäjlle, kuten ollaan ve92888Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim2762209Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha1162034SDP todellisuudessa pahin pettäjä koskaan - se syyllistyi valtiopetokseen 1918
kun aloittivat kapinan maan laillista valtiojärjestystä vastaan. Punaiset saivat tukea Neuvosto-Venäjän bolsevikeilta,901593- 1441487
Iski taas katumus kun en jutellut sun kanssa
Silloin kun halusit. Mutta en enää voi sille mitään, en saa muutettua sitä hetkeä..1331468Järkevä ehdotus: reilun 8 miljardin euron veronkorotukset
Nykyinen hallitus on päästänyt valtion tulopuolen rappeutumaan, vaikka varallisuutta on Suomessa enemmän kuin koskaan. U321234Miksi vasemmisto ei vastusta ulkomaisen halpatyövoiman maahantuontia
joka heikentää suomalaisten duunarien työmarkkina-asemaa ja rasittaa Suomen julkista taloutta? Vasemmistolla ideologin471199Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko931036