Uni naapurin vaihtumisesta

helppameij

Hei, näin unta, jota en ole vielä saanut tulkittua. Helppiä kaipaisin. :) Eli:

Menin omasta kodistani pihalle, kun näin sen olevan täynnä väkeä. Naapuri sanoi muuttavansa pois ja etsivänsä vuokralaisia (asun paritalossa, naapuri omistaa oman puolensa ja minä olen hänen siskollaan vuokralaisena). Katselin väkeä, kun siskoni paras kaveri tuli poikaystävänsä kanssa katsomaan asuntoa. Heistä naapuri kysyi mielipidettä ja kerroin heidän olevan kunnon kansalaisia, varmasti pitäisivät kämpästä huolen ja hoitasivat vuokransa. Naapuri nyökkäili tyytyväisenä ja sanoi, että minun olisi hyvä auttaa häntä löytämään hyvät vuokralaiset, jotta tulisin heidän kanssaan toimeen eikä heidän muutosta koituisi minulle harmia. Lähdin kiertelemään muita vuokralaisehdokkaita, kun silmiini osui kaksi kaveriani, jotka oikeasti ovat olleet kuolleita jo pari vuotta. Pari kertaa hieraisin silmiäni ja totesin, että kyllä he siinä istuvat, sanaakaan en heille kuitenkaan puhunut. Naapurin kanssa vielä vaihdoin pari sanaa, ja loppuun hän sanoi: "Varaudu siihen, että vuoden päästä laitetaan koko talo myyntiin." Muistan ajatelleeni kotioveani kohti kävellessä, että minähän en mihinkään muuta, täytyy alkaa säästää käsirahaa ja käydä pankissa. Siihen loppui.

4

80

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helppameij

Niin ja ennen vuokralaisehdokkaiden kiertelyä sain luvan mennä katsomaan asuntoa, muuta en asunnosta muista, muuta kuin siellä oli kaksi keittiötä ja jäin tuijottamaan toista, joka oli ihan hölmössä paikassa eikä sitä käytetty, oli siis ihan pölyinen yms.

• Merkit eivät ole selkeitä, en ainakaan haluaisi niitä sellaisiksi tulkita.

Olette käsittääkseni asuneet naapurinne kanssa yhdessä pitkänkin aikaa. Nyt alat yht'äkkiä pohdiskelemaan unessasi hänen poismuuttoaan.

Olette asuneet paritalossa. Omistussuhteilla ei sinänsä ole vaikutusta, paitsi ettet ole oman linnasi herra.

Selkeästi unessasi ollaan rikkomassa jotain pitkäaikaista suhdetta.

En usko sinun uneksineen vuokrasuhteestasi vaan avioliitostasi.

Kerrot ikäänkuin unessasi, että sinun tulee suhtautua mahdolliseen eroon sivistyneesti, Ei riitoja vaan sovinnolla.

Kaksi kuollutta kaveriasi, kenties vertasit itseäsi heihin. Mitä voi odottaa? Vapaita mutta kuolleita.

Kohta laitetaan koko talo myyntiin, viittaisi vahvasti koko asetelman (suhteen) purkamiseen eli avioeroon.

Asenteesi kodista luopumiseen on selvä, et halua luopua siitä taikka kenties edes vaimostasi.

Jostain syystä varaudut tapahtumaan.

• helppameij

Hätkähdyttävää. Mieheni kuoli vuosi sitten ja olen tässä taistellut oman statukseni kanssa. Kun en enää ole parisuhteessa vaan leski. Jotenkin ei ole osanut päästää irti.

• Olen pahoillani tapahtuneesta. Vähitellen pääset yli, toivon niin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      116
      1928
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      154
      1402
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      55
      1317
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      53
      1069
    5. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      134
      1011
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      946
    7. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      857
    8. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      854
    9. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      62
      832
    10. Kuinka nättinä

Sitä pitää olla että huomataan 🙃
      Ikävä
      56
      801
    Aihe