Ihme touhuksi menny tuo vuokra-asuntojen etsiminen. Vaativat nykyään täyttämään "asuntohakemuksen, sitovan asuntohakemuksen, sitoumuksen asunnon vuokraamiseen", tms. Tämä siis ennen kuin pääsee edes asuntoa katsomaan..! Miksi kukaan sitoutuisi vuokraamaan sikaa säkissä? Jokaisella vuokra-asuntoa etsivällä on useimmiten vielä useampi vaihtoehto valittavana, jos jokaiseen joutuu "sitoutumaan" jo ennen näkemistä, niin siinähän joutuu vielä pahimmassa tapauksessa vuokraamaan ne kaikki! Onko tuollainen touhu edes laillista..?
"Sitoumus asunnon vuokraamiseen"
2
1272
Vastaukset
- gree
Jos valinnanvaraa kerta löytyy, niin tällaiset tapaukset kannattaa ohittaa samantien.
Tai vaihtoehtoisesti vaatii kyseiseen paperiin mieleisensä ehdot. Sopimuksethan on aina sopimusasioita. "Sitoudun vuokraamaan asunnon ehdoilla X ja Y, mikäli asunto minua miellyttää. Muussa tapauksessa sitoudun poistumaan paikalta nopeasti ja siivoamaan kurajälkeni lähtiessä".
Tämähän ei olisi edes mikään kovin suuri ongelma, jos vuokrausilmoituksissa olisi tarkat tiedot asunnosta, pohjapiirrustus ja hyvät kuvat... Pari viimeisintä kertaa kun olen vuokra-asuntoa etsinyt, olen kylmästi ohittanut ne kohteet, joissa tiedot on vajavaiset. Ei kuvia -> oletus, että kämppä on surkea läävä. Ei pohjapiirrustusta eikä kuvista saa riittävää selkoa -> oletus, että pohja on huono. Ei tietoa vuokran suuruudesta (esim. lehti-ilmoitukset) -> ei todellakaan kiinnosta soittaa ja kysyä, kun ne kaikki muutkin tiedot puuttuu.- TouhuIhmetyttää
Tuo on kans kummallista, että ei vaivauduta laittamaan edes sitä pohjakuvaa, saatika muita sisäkuvia, saattaa olla joku pihakuva lasten leikkipaikasta ja that's it. Samoin vuokran määrä puuttuu, erityisesti yksityisten ilmotuksista, vesimaksuista ei tietoa, tai muustakaan oleellisesta. Joskus myös tietojen ristiriita on käsittämätön, esimerkiksi 2h k 30m2.... onko tuossa laskettu vaatehuonekin huoneeksi?! Tarjontaa tuntuu olevan täälläkin enemmän kuin kysyntää ja kummallista on myös se, ettei yhteydenottoihin tule välittäjiltä vastauksia, siltikin kämpät seisoo kuukaudesta toiseen tyrkyllä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 933283
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232772Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1092384- 401784
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2421593- 321547
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt411525- 281330
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201296- 951191