Kiitokseni veteraaneille

Nainen25v

Kiitokseni syvimmät maamme itsenäisyyden ansainneille veteraaneille, sekä miehille, että rintamanaisille. Kiitokset siitä, että saamme elää kehittyneessä ja vapaassa Suomen maassa, emmekä esimerkiksi miehitetyssä balttiassa. Kiitos siitä, että olemme saaneet oppia kieliä ja kansainvälistyä, kiitokset rikkaudesta, jonka vapaa maamme on ansiostanne meille pystynyt antamaan. Kiitokset siitä, että jaksoitte puolustaa meitä henkenne uhalla. Kiitos siitä, että loitte meille parhaan mahdollisen maan kasvaa.
Vaikkka kaikki sukupolvestamme eivät uhraustanne osaa arvostaa, koska vapaus on aina ollut meille itsestään selvyys, ei se tarkoita, että uhrauksenne olisin merkityksetön. Suomi on upea ja kaunis maa, ja sen vuoksi on vuodatettu verta, Suomessa asuvat suomalaiset, vahvat ja lannistumattomat sielut.
Suomea ei olisi, jos te, veteraanit, ette olisi Suomea aikanaan puolustaneet.

Kiitokset ihanasta, kauniista maasta, jossa saan perheeni ja rakkaitteni kanssa asua.

8

615

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oleva

Kommentti "6.12. pelkkä muisto vain". Euroopan unionin hallintokoneistolla on jäsenmaidensa kansallisen päätöksen teon ylitse liikaa valtaa, jotta voitaisiin puhua itsenäisyydestä.

Ylin lainsäädäntövalta on ulkomailla samoin kuin rahapolitiikka.

Tilanne on sama kuin epäitsenäisellä alaikäisellä lapsella, jonka tekemiset ja rahat ovat vanhempien tai holhoojien takana.

• Sinnu

ja vien itsenäisyyspäivänä kynttilät suvun veteraanien haudoille. Ja tietenkin olen kiitollinen elossa oleville veteraaneille.

• Kaapo

Paskalla sankarihaudalla.

• se on käydä...
        Kaapo kirjoitti:

Paskalla sankarihaudalla.

ilman niitä sankarihautoja paskoisit Siperiassa.

• Mjp
        se on käydä... kirjoitti:

ilman niitä sankarihautoja paskoisit Siperiassa.

Kiitos! Tack!

Länge leve den självständiga republiken Finland!
        Kauan eläköön itsenäinen Suomen tasavalta!

• Arvostus on suuri

Kiitos!

• Suvussa veteraani

Ja ISO kiitos myös kaikille muille sotineille!

• suomi suomalaisille

Kaikki mitä kirjoitit on totta joka ikinen sana!!!
      Muittenkin pitäisi ajatella vähintään yhtä ylväästi ja kunnioittaen... kyyneleet tulivat silmääni kuin luin mitä kirjoitit!!!

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      258
      2707
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      17
      2187
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      328
      1912
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      104
      1656
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      90
      1576
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      206
      1279
    7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1210
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1141
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      50
      1103
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      1036
    Aihe