olen 9-luokalla ja minua on kiusattu kolmosluokalt lähtien. Siten että kiusaajat levittää sellaisia juttuja jotka ei ole totta. Kukaa ei usko minua ja opettajia ei kiinnosta? Mitä minun pitäisi tehdä? Haluan asiallisia vastauksia ja kiitän jo etukätee!
Koulukiusaaminen
6
97
Vastaukset
- 241236137
Älä välitä niistä kiusaajista. Ulkoista heidät elämästäsi äläkä anna heidän käydä hermoillesi. Muista että "joka toiselle kuoppaa kaivaa se siihen itse lankeaa". Jos et lähde siihen mukaan ja ignoorat heidät aivan täysin, tulevaisuudessa olet erittäin menestynyt ja voit naureskella kiusaajillesi jotka sossunluukulta rahaa hakevat.
- Kiusattu123
Kiitos tuesta mutta ne kiusaajat ovat samal luokal ja ne jatkaa sitä koko ajan ja olen just alkamassa yhen tytön kans seurustelee. En tiiä, että uskooko tyttö kiusaajia vai minua? (Sori asia meni vähä toisee asiaa)
- 4364134717
Kiusattu123 kirjoitti:
Kiitos tuesta mutta ne kiusaajat ovat samal luokal ja ne jatkaa sitä koko ajan ja olen just alkamassa yhen tytön kans seurustelee. En tiiä, että uskooko tyttö kiusaajia vai minua? (Sori asia meni vähä toisee asiaa)
Jos olet alkamassa hänen kanssaan seurustelemaan, ja hän ei sinua usko, niin älä seurustele. Ja haistata vitut kiusaajille, ne on vain kateellisia tai erittäin vähä-älyisiä
Hei kiusattu123!
On ikävää, että sinua on kiusattu eikä kukaan ole siihen puuttunut. Kenelle kaikille olet kertonut kiusaamisesta? Oletko puhunut esimerkiksi kouluterveydenhoitajan kanssa, hänelle voit kertoa kiusaamisestasi ja hän voi siihen puuttua vaikka täysin nimettömästi, jos et halua, että siitä nimelläsi puhutaan. Millä tavalla koet, että opettajia ei kiinnosta? Oletko heille yrittänyt kiusaamisesta kertoa?
Oletko puhunut vanhempiesi kanssa? He voivat olla yhteydessä kouluun ja luokanvalvojaasi.
On tärkeää, että saat puhuttua kokemuksistasi ja tuntemuksistasi jonkun luotettavan aikuisen kanssa. Jos koet, ettet uskalla kertoa asiasta vanhemmillesi tai koulussa terkkarille, löytyy näitä aikuisia esimerkiksi netistä sekä puhelinpalveluista. Esimerkiksi MLL:ltä löytyy puhelinpalvelu, siellä puhelimeen vastataan arkisin 14-20 ja viikonloppuisin 17-20 numerosta: 116 111. Puhelut ovat täysin ilmaisia, eivätkä näy puhelinlaskussa. Myös MLL nettisivuilta löytyy Chat-palvelu maanantaista keskiviikkoon 17-20. Lisätietoa löydät www.mll.fi
Tsemppiä sinulle!
Jyväskylän Nettisaappaasta,
Hansu ja Kati- eikiusaamiselle
Tosi hienoa toimintaa Nettisaappaalta kun antoi tukensa ja yhteystiedot mihinkä nuori voi ottaa yhteyksiä.
- hirvihuuli
Katso tämä kuva: http://tinyurl.com/uusilaji2015
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä631852- 1231354
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1281308- 1401064
- 101917
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten340854Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82744Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50663Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67644