Rintasyöpä

Epäileväinen25

Olen alkanut pelätä rintasyöpää. Mitään kyhmyä en tunne, mutta toinen rintani on isompi kuin toinen( tietty voi olla muutenkin). Ku painelen vasenta rintaani tulee yhdessä kohtaa vihlaiseva kipu, kun tunnustelen paremmin niin kipu tuntuu rinnan alta, kylkiluista. Välillä tuntuuu kipua ja paineen tunnetta vasemmassa rinnassa ja aina silloin painan kättä sitä vasten. Muutama vuosi sitten "reväytin" vasemman kainolon alta tanssissa. Olen siitä asti kivun johtuvan siitä revähdyksestä. Olen miettinyt että voiko se kipu vieläkin tuntua siitä parin vuoden takaisesta, ja tarkemmin kuin ajattelen niin silloin se kipu oli kainalon alla, rinnan sivussa, nyt kipu tuntuu rinnan sivua painamalla ja rinnan alta kun koittaa rintakudosten alta. Kummasta siis olisi kyse :s

5

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämmönen26

      Moikka!

      Mulla on vasemmassa rinnassa n.1cm kokoinen patti joka on ultrassa todettu fibroadenoomaksi ja on myös tuollaista "kipua ja paineen tunnetta" rinnan sivulla ja kainalossa. Lääkäri totesi, että "sairastan" myös tietzen oireyhtymää, joka on varmaan tullut flunssan jälkitautina, mikä aiheuttaa ko. kipua.. Eivät kumpikaan ole vaarallisia. Patin voi poistaa jos tahdon ja tietzeä voi lievittää jos kipu on kova.. Sulla kipu voi tietysti edelleen johtua reväytyksestä vaikka siitäkin on jo aikaa..mullakin kipu ollut jo vuosia läsnä..nyt sillä on vaan nimi. En tiedä auttoiko mutta suosittelen lääkärissä käyntiä niin tiedät varmasti ja saat mielenrauhan! (:

    • VHH-terveyttä

      Anna asian olla, jos ei ole mitään oireita, eikä edes seulonta auta, näin sanoo Ines Parternack kirjassaan Tautitehdas.

      Rintasyöpä on kauhistuttava sairaus, ja siihen voi kuolla, mutta mammografiaseulonnalla tätä asiaa ei voida kovinkaan paljon muuta. Seulonnan avulla voidaan harvoin estää rintasyöpäkuolema, ja kääntöpuolena on se, että paljon useampi joutuu vakavienkin haittojen kohteeksi. Jokaista mammografiaseulontaan kutsuttua kahtatuhatta naista kohti yksi rintasyöpäkuolema saadaan ehkäistyä kymmenen vuoden aikana, mutta samalla kymmenen muuta tervettä naista ylidiagnosoidaan rintasyöpäpotilaiksi. Tämän takia heille tehdään kuusi kasvaimen poistoa ja neljä rinnanpoistoa. Lisäksi kaksisataa naista kokee ahdistuneisuutta, koska he joutuvat lisätutkimuksiin epäilyttävän mammografialöydöksen vuoksi.

    • En_voi_uskoa_todeksi

      Minulla on myös kipua ollut jo jonkun aikaa, välillä se muuttuu pistäväksi. Mitään patteja ei ole löytynyt ja kipua esiintyy nyt kainalossa ja tietyssä kohdassa, siihen sattuu kun painelee. Tässä nyt sitten kuukauden joudun odottamaan että pääsen lisätutkimuksiin, lääkäri sanoi että ei kyllä mitenkään usko sen syöpää olevan mutta mistäs sitä tietää, ja vasta 20 vuotias olen :( Mitenköhän tässä nyt sitten kuukauden ajan pystyy elämään normaalisti, kokoajan mielessä on asia ja pelko siitä mitä löytyy.

      • Jeielrfkrlrlörör

        Jos lääkäri sanoo että ei ole syytä huoleen luota siihen.


    • cancer-67

      Joulukuussa 2014 uskoin kun lääkäri sanoi ettei ole syytä huoleen yli puolen vuoden pistävän vatsakivun sekä epämääräisten vatsaoireiden kanssa.. litalgin ja burana riittää. Jos ei olisi suolitukosta tullut kasvaimen vuoksi helmikuussa 2015... etäpesäkkeet maksassa sekä keuhkoissa olisivat hengen lopulta vieneet. Nyt paksusuoli leikattu, maksa leikattu, keuhkojen pienikasvain sytostaateilla saatu pois. Otettiin vuosi sitten labroja sekä kuvattiin ultralla löytämättä mitään. Viipalekuvalla sitten löyty vahva epäilys ja sitten täyhystettiin jossa ei enää ollut mitään epäselvää se oli syöpäkasvain joka suolen tukki. Kävin sekä julkisella että yksityiselläkin lääkärillä.
      Tahdon vain sanoa että niin kauan kun ei ole oikealla tavalla tutkittu, mahdollisuutta ei voi pois sulkea. Jos itsellä on tunne ettei ole tutkittu kun pintapuolisesti, kannattaa vaatia kun riittävää tutkimista. Rintasyövässä käsin tunnustelu ei korvaa mammografiaa. Eikä kannata uskoa että on liian nuori saamaan sairauden, mä olen suolistosyöpään yli 15 vuotta keskimääräistä nuorempi siksi tutkimukseen suhtauduttiinkin vähättelevästi kun en iän puolesta ole riskiryhmää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      429
      3023
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      103
      2374
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2112
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1943
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1797
    6. 164
      1238
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1227
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      947
    Aihe