Morjens
Olen harkinnut tuommosta '98 V40 T4:n ostamista, mutta haluaisin ensin kuulla muilta kokemuksia ko pirssistä.
Onkohan tuo vuosimalli kuinka kriittinen näissä ? Kuulin eräältä tutulta, että joissakin malleissa se "vedättäminen" kiihdytettäessä olisi kovastikin ongelma ? Tokihan etuvetoautossa se tuntuu aina jonkin verran, mutta onko T4:ssa ollut jotain pahaa ongelmaa tuon kanssa ?
Mites muut kokemukset ? Heikot kohdat, kulutus, ajettavuus ym ym ? Ajokilometrien vaikutus autoon, eli paljonko on "paljon ajettu" ?
Kaikkia kokemuksia ko. malliin liittyen olisi kiva kuulla.
Kiitos avusta!
Tero
V40 T4 kokemuksia ?
8
9637
Vastaukset
- Jarkki
Mulla on -99 vuosimalli, ajettu 105 000km. Täytyy sanoa, että todella hyvä kaikin puolin. Ainoa vaiva on moottorintuennan kumipusla, joka pitäisi vaihtaa. pientä kolinaa siis kuuluu laitettaessa 1. vaihde päälle. Toinen, ei vaiva, mutta ominaisuus on suurehko kulutus, joka talvella korostuu. En pysty kuin harvoin käyttämään lämpöpaikkaa, joten kulutuslukemat on melkein 1.5 litraa kesäkulutuksen päälle. Ajan lyhyttä kaupunkiajoa. Kesällä lukema on 9litraa/100, kun kaupunkiajo on pääpainossa. Runsaalla "polkemisella" lukemat saa kyllä ylemmäs... Sitten pelkällä maantiellä 80 km/h saattaa mennä hyvinkin 6.5 litraan.
2000 vuosimallista (phase2) lähtien autossa on parannuksia. Tässä vanhassa tuo vetely on kohtuullista uraisella tiellä, muttei liene ihme tehoon nähden - etuvetoisessa autossa. On kyllä selvää, että rata-ajossa ei varmaankaan kovinkaan kovaa tasoa - aika aliohjaava ja liialti niiaava käytös. Mutta kun en aja radalla, niin nautin hyvästä ohituskiihtyvyydestä ja mahtavasta väännöstä :) Aika harvoin tuo vetely loppujenlopuksi häiritsee. Mielipiteitä on varmasti monia.
Kestävyydestä: oma autoni on loistavassa kunnossa volvon sport -alustalla. Voisin helposti kuvitella ajavan ilman suurempia huoltoja ainakin 50 000 km. Jarrupalat ja etulevyt on vaihdettu. Nopeasti tuntuvat kuluvan.
Itse voin suositella lämpimästi, jos kulutuslukemat ei huolestuta liiemmin.- ...............
Mulla samanlainen peli.
Etupyörien kulmien säätöjen jälkeen ei ole ollut vetelystä haittaa.
Jos sun mielestä auto kuluttaa paljon niin mikä yli 150hv/1400kg auto vie mielestäsi selvästi vähemmän?
Onhan toi V40 T4 hinta/laatusuhteelta varmaan ihan kipailukykyinen vaikka melko "muovisen" olonen.
- vulva
Mulla on -99 ja n.110 tkm ajettu automaatti. Mielestäni ainakaan 110 tkm. ei ole paljon autoa kuluttanut. Talvikeleillä on alkanut sisätiloista kuulumaan pientä nitinää, mutta se lienee enemmän ominaisuus kuin vika, vaikea sanoa onko nitissyt uudesta asti.
Tuo "vetely" pitää varsin hyvin paikkansa, varsinkin voimakkaasti kiihdyttäessä autoa joutuu ohjailemaan, kun ei meinaa kulkea suoraan. Itse kyllä totuin siihen tosi nopeasti ja ei kyllä enää häiritse.
Kulutus mulla sekalaisessa ajossa n. 9.5L/100. Matka-ajossa pääsee huomattavasti pienemmällä, mutta kaupungissa ei kyllä oikein alle 10L:lla pääse (Automaatti?).
Eilen kävin auton katsastamassa ja ainoa huomautus tuli himmentyneestä takavilkun polttimosta, muuten kuulemma kaikki ok. Vaikea keksiä kovin paljon pahaa sanottavaa.
Autoni on ollut eteläsuomessa uudesta asti, mutta ruostetta ei juuri näy ollenkaan. Uskoisin, että jos n. viiden vuoden ikäiselle autolle teettää ruostesuojauksen, niin se kestää kyllä ruosteettomana pitkään ja kai Volvot on tehty edes vähän silmälläpitäen pohjoisen olosuhteita.
Suosittelen, mutta kannattaa kyllä testata, ettei vetely tunnu ylitsepääsemättömältä ongelmalta, mutta kuten sanoin, siihen tottuu. Ja mielestäni kannattaa ehdottomasti yrittää löytää automaatilla oleva peli. - Volvo For Ever
tuttavalla on pari tommosta autoa käytössä ja molemmissa on jotai 200 000 km linssissä ja eipä ole ainakaan vielä mitään suurempia murheita ollut.. olen itsekkin ajanut ja mielestäni oikein mukava ja jouheva peli ajaa. tehoja riittävästi.. ;)
- riipe
ilman turpoa, muut moottori vaihtoehdot?
kulutukset?
paljonko on hihnan vaihtoväli?
- Wilburi
Kyseinen malli on ihan ok. Yhdellä kaverilla on T4-manuaalivaihteistolla vm2000 ja toisella on T4-automaatilla vm2003. Molemmat ovat toimineen ilman suurempia ongelmia. Oikeastaan ainoa moittimisen aihe on ollut alusta, joka vakiona ei oikein sovellu niin rajuun menoon, mihin koneen suorituskyky edellyttää, mutta asian saa hoidettua, kun laittaa -30mm madaltavan alustasarjan ja paremmat iskarit. Olen itsekin joskus miettinyt kyseistämallia, mutta ongelma poistui, kun tuli uusi S40. Ei muuta kuin hankkimaan. Niin ja vielä yhdellä kaverilla on 1.8 vm2003 eikä siinäkään ole ollut ongelmia.
Polttoaineen syöttöyksikkö vaihdettu 2 kertaa.
Etuiskarit kerran, 20000km:n ajon jälkeen.
Keskuslukkoa ei ole saatu toimimaan vieläkään
kunnolla. Takaluukun lukko/kahva suunniteltu
väärin, talvella jäätyy takalasista valuvasta
vedestä umpeen. Jotain muutakin pientä oli alussa.
Korjausten jälkeen on toiminut kiitettävästi.
Kilometrejä takana 130000, vuosimalli -98.
Kulutus talvella n. 9l/100km.
Mahtava vääntö, ohitukset onnistuvat ripeästi.
Auto on parhaimmillaan yli 100km/h nopeuksissa.
Harmittaa ajella näitä 80km/h nopeuksia.- v40t4
Itsellä on ollut neljästä t4:sesta yksi vuosimallia 98 ja siihen olin erittäin pettynnyt.vm.2000 oli mielestäni loistava.mutta tällä hetkellä on vuosimallia 99.ja hyvin pelaa.matka ajossa syö bensaa talvella 80km/h vauhdissa n.7.5l
jos oot kiinostunut vm.99 ja hopea väriltään ja näyttävä niin ota yhteyttä [email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6315660Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?283689HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2852479- 1281773
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1311493Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3831445Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101233- 131183
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P76952- 115915