Paljonkos tulee sakkoa/putkaa/linnaa ym. purkumääräyksiä, kun on rakennuksen (ei asuintalo) lopputarkastus tekemättä, ja lupa-aika on menny umpeen? Pitääkö hakea uusi lupa? Voiko olla, että sitä ei enää saakkaan? Pelottaa...
Lopputarkastus tekemättä
5
622
Vastaukset
- hjklöä
Kannattaa mennä sinne rakennusvalvontaan vanhentuneen luvan kanssa ja olla yhteistyö haluinen niin asiat tulee yleensä kuntoon.
Mitä nopeammin sitä parempi. - rakennusvatvoja
Yhteys rakennusvalvontaan nyt eikä sitten vuosien päästä kun omistaja vaihtuu tms. Jos asiat kunnossa (rakennus luvan mukainen ja lupapäätöksen määräykset muutoinkin täytetty) ei välttämättä seuraa mitään sanktioita. Joissain kunnissa on oma taksan kohtansa sille että lupa mennyt vanhaksi. Purattamisesta en ole kuullut (jos valmis eikä pahasti keskeneräinen)
- helppoako
Menet rakennusvalvontaan ja selität tilanteesi. Joko yrität hakea jatkoaikaa tai jos rakennus on valmis niin pyydät että tuo lopputarkastus pidetään. Rakennusvalvonta voi määrätä uhkasakon tarvittaessa jos näyttää että rakennus ei ala valmistumaan ollenkaan.
Sanktiot niin olemattomia, että Suomi pullollaan yliaikaisia taloja.
Ei tule sakkoa, putkaa tai vankilaa - voivat korkeintaan vaatia hakemaan jatkoaikaa, jos ei ole tullut ajoissa valmiiksi.- Samassaveneessä
Kuinka kävi, maksoitko uuden luvan vaikka osa katselmuksista jo tehty....entä
pitikö lupakuiin uusia allekirjoiukset tai muuta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest906515Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden4604617Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1252605Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed1372359Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t02121Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m301129En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su691040Luuletko, että löydetään vielä
Yhteys takaisin? En tiedä enää mitä tehdä... tuntuu jo että olen vieraantunut sinusta. Naiselta531010- 101959
- 72858