Puuterhuisku

Duraselpupunomistaja

Kertokaahan hyvät huiskun omistajat omista huiskuistanne pieni tarina.Olisi tosi kiva tietää millaisia koiria teillä on.Itsellä on aina ollut Saksanpaimenia,mutta siinä rinnalla on myös ollut muita koiria.Tämän kertainen kaveri on juuri tuo huisku,josta aiemmin ei kokemusta ollut,ja onkin ollut erittäin mielenkiintoinen vuosi takana,siis positiivisessa mielessä:)Oma koirani on seurallinen,mutta hyvin itsenäinen,myös ertittäin harkitseva uusien asioiden suhteen,loukkaantuu herkästi(esim.äänen korotus) on omat koirakaverit,ei halua tutustua vieraisiin koiriin,viihtyy omissa touhuissaan pitkiä aikoja,haukkuherkkä,mielellään vahtisi,lenkillä käyttäytyy nätisti.Muutoin voisi yhdellä sanalla kuvata,duraselpupu:)Isokoirakin saa rutkasti "ylimääräistä" liikuntaa,kun tuo pupu juoksuttaa sitä ympäri tonttia,lähes väsyksiin asti.Onko kukaan kesäksi leikannut turkkia lyhyemmäksi?Minulla kun ei ole näyttelykoiraa,niin olen moista harkinnut.

3

173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla on nyt 6kk ikäinen puuterihuisku, aivan ihana koira. Tykkää leikkiä yksin tai kaverin kanssa ja on todella seurallinen, tykkää tosi paljon rapsutuksista. Tuo minun puuterihuisku tulee hyvin toimeen toisten koirien kanssa ja haukkuu ainoastaan jos kuulee ulkoa kovaa pauketta. Itse tykkään tosi paljon tästä rodusta.

• Duraselpupunomistaja

Lähes vaavi vielä sinulla:) Ja kyllä,ihana koira on myös omani.Tuota turkin lyhentämistä ajattelin lähinnä sillä,että tuo huisku ui ainakin viimme kesänä kovasti,joten ehkäpä tuo turkin hoito helpottuisi kesällä,jos tuo uiminenkin vielä jatkuu,ja miksei se jatkukkin,koska isokoira on kova uimaan,ja pieni menee aina perässä:)

• Täplänahka

Mulla on 9-vuotias puuteriharjis. Se haukahti ensimmäisen kerran 2-vuotiaana, ja nykyään haukkuu vain jonkun tullessa ulko-ovesta, muuten on hyvin hiljainen ja rauhallinen. Jos kännykkä soi eri huoneessa kuin missä olen, koira laulaa soittoäänen tahdissa. Nuorempana se jäi useammin seisomaan takajaloillaan kun näki jotakin kiinnostavaa. Pari ekaa vuotta oli aika energinen, sen jälkeen sohvaperuna, tosin tykkää lenkkeillä. Tämä on luonteeltaan mukavan avoin ja toimii agissa. Turkki on ollut monessa mitassa ja näyttänyt silti hyvältä, trimmaan itse. Pitkän turkin kanssa ongelmana on pakkassäät, jolloin pakollinen vaatetus takuttaa ja katkoo turkin, kesällä pitkäkin turkki on suht helppo. Ikävin puoli on hankalat allergiat, joiden takia toista tämän rotuista ei enää tule.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      174
      1182
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      803
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      45
      619
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      559
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      301
      554
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      225
      538
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      51
      519
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      502
    Aihe