Puuterhuisku

Duraselpupunomistaja

Kertokaahan hyvät huiskun omistajat omista huiskuistanne pieni tarina.Olisi tosi kiva tietää millaisia koiria teillä on.Itsellä on aina ollut Saksanpaimenia,mutta siinä rinnalla on myös ollut muita koiria.Tämän kertainen kaveri on juuri tuo huisku,josta aiemmin ei kokemusta ollut,ja onkin ollut erittäin mielenkiintoinen vuosi takana,siis positiivisessa mielessä:)Oma koirani on seurallinen,mutta hyvin itsenäinen,myös ertittäin harkitseva uusien asioiden suhteen,loukkaantuu herkästi(esim.äänen korotus) on omat koirakaverit,ei halua tutustua vieraisiin koiriin,viihtyy omissa touhuissaan pitkiä aikoja,haukkuherkkä,mielellään vahtisi,lenkillä käyttäytyy nätisti.Muutoin voisi yhdellä sanalla kuvata,duraselpupu:)Isokoirakin saa rutkasti "ylimääräistä" liikuntaa,kun tuo pupu juoksuttaa sitä ympäri tonttia,lähes väsyksiin asti.Onko kukaan kesäksi leikannut turkkia lyhyemmäksi?Minulla kun ei ole näyttelykoiraa,niin olen moista harkinnut.

3

83

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla on nyt 6kk ikäinen puuterihuisku, aivan ihana koira. Tykkää leikkiä yksin tai kaverin kanssa ja on todella seurallinen, tykkää tosi paljon rapsutuksista. Tuo minun puuterihuisku tulee hyvin toimeen toisten koirien kanssa ja haukkuu ainoastaan jos kuulee ulkoa kovaa pauketta. Itse tykkään tosi paljon tästä rodusta.

• Duraselpupunomistaja

Lähes vaavi vielä sinulla:) Ja kyllä,ihana koira on myös omani.Tuota turkin lyhentämistä ajattelin lähinnä sillä,että tuo huisku ui ainakin viimme kesänä kovasti,joten ehkäpä tuo turkin hoito helpottuisi kesällä,jos tuo uiminenkin vielä jatkuu,ja miksei se jatkukkin,koska isokoira on kova uimaan,ja pieni menee aina perässä:)

• Täplänahka

Mulla on 9-vuotias puuteriharjis. Se haukahti ensimmäisen kerran 2-vuotiaana, ja nykyään haukkuu vain jonkun tullessa ulko-ovesta, muuten on hyvin hiljainen ja rauhallinen. Jos kännykkä soi eri huoneessa kuin missä olen, koira laulaa soittoäänen tahdissa. Nuorempana se jäi useammin seisomaan takajaloillaan kun näki jotakin kiinnostavaa. Pari ekaa vuotta oli aika energinen, sen jälkeen sohvaperuna, tosin tykkää lenkkeillä. Tämä on luonteeltaan mukavan avoin ja toimii agissa. Turkki on ollut monessa mitassa ja näyttänyt silti hyvältä, trimmaan itse. Pitkän turkin kanssa ongelmana on pakkassäät, jolloin pakollinen vaatetus takuttaa ja katkoo turkin, kesällä pitkäkin turkki on suht helppo. Ikävin puoli on hankalat allergiat, joiden takia toista tämän rotuista ei enää tule.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2900
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2545
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2249
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1870
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1706
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1652
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      311
      1561
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe