Mihin amikseen on vaikein päästä? Onko se Metropolia Helsinki? Toisaalta haluaisin korkeakoulupaperit mutta yliopistoon on niin vaikea päästä.
Mikä on paras amis?
9
1606
Vastaukset
- lallel
Eikös se Metropolia ole ammattikorkeakoulu? Amis = ammattikoulu. Nää koulujen nimitykset on aika sekaisin.
Ammattikorkeakoululaiset juuri korostavat oppilaitoksen korkeakoululuonnetta, että se on ikään kuin yliopisto.
Vaikein päästä? Eiköhän se riipu alasta.- amiskuiamis
Mistä kohasta amiksen luonne on korkeakoulumainen? Eihän amk:lla ja yliopistolla ole paljoakaan yhteistä.
- lauantaaa
amiskuiamis kirjoitti:
Mistä kohasta amiksen luonne on korkeakoulumainen? Eihän amk:lla ja yliopistolla ole paljoakaan yhteistä.
Nii, amkkilaiset vaan itse katsovat olevansa akateemisia tai vähintään saman veroisia.
Mutta onko siis amk sama kuin amis? Minusta kun amis on ammattikoulu eli se oppilaitos, joka on tarkoitettu jotenkuten peruskoulun käyneille. Seuraava aste on amk, joka on tarkoitettu amiksen tai lukion käyneille. Korkeinta tasoa on yliopisto. Sinnekin pääsee jopa amispohjalta, mutta se on hyvin, hyvin harvinaista, sillä tämä amisjengihän on enimmäkseen oppimishalutonta duunaritasoa tai ei sitäkään. - AMKkis
Lukekaapas hyvät ihmiset Bolognan prosessia. Noin korkeasti koulutetuilta sen etsimisen pitäisi luonnistua ihan ilman apuja.
Ammattikorkeakoulututkinto rinnastetaan suoraan kandin tutkintoon ja ylempi AMK maisteriin.
Bologna prosessi:
1-sykli: kandidaatti tai AMK
2-sykli: maisteri tai yAMK
3-sykli: lisensiaatti- ja tohtoritaso
- jfjf47
Mamk on virallisesti suomen paras.
- mkmkal
Missä se näkyy? Tuleeko sieltä parhaat tradenomit?
- masdgsfh
mkmkal kirjoitti:
Missä se näkyy? Tuleeko sieltä parhaat tradenomit?
Jotkut kaksi tahoahan sitä mittaavat muutaman vuoden välein. En nimiä muista, mutta parhaat pisteet, ja siten eniten määrärahoja sai mamk. Joten opetus on laadukkaampaa, kuin muissa kouluissa, koska määrärahat ei lopu kesken.
- HaagaHeliaLaureaMetropol
Höpöhöpö. Isojen kaupunkien ja kuntayhtymien omistamissa amkeissa ei koskaan lopu määrärahat kesken. Eikä laatua muutenkaan voi ostaa rahalla. Mutta mun puolesta, hae vaan mamkiin ... :-) onpahan yksi kilpailija pois.
- asasasqw
HaagaHeliaLaureaMetropol kirjoitti:
Höpöhöpö. Isojen kaupunkien ja kuntayhtymien omistamissa amkeissa ei koskaan lopu määrärahat kesken. Eikä laatua muutenkaan voi ostaa rahalla. Mutta mun puolesta, hae vaan mamkiin ... :-) onpahan yksi kilpailija pois.
Mamkissa ollut ainakin tekniikan puolella laadukasta, ja ammattitaitoista opetusta. Muista aloista en sitten tiedä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1951496Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231258- 50988
- 70940
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52853Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53840- 56832
- 102814
- 82810
- 32745