Ajattelin hieman vertailla meidän ja muiden käsityksiä asioista.
Me: Ehkäisy on syntiä.
Muut: Ehkäistä saa, varsinkin jos on pätevä syy.
Me: Usko tulee kuulosta.'
Muut: Usko voi tulla muullakin lailla.
Me: Synti on syntiä kaikille. On olemassa erilaisia syntejä.
Muut: VL:illä on syntilistoja, kieltoja ja perinnäissääntöjä.
Me: Se mikä menee suusta sisään ei turmele.
Muut: Jotkut muut ainakin; tupakka on syntiä sellaisenaan.
Me: Ei saa juoda viinaa, koska aiheuttaa pahan menon.
Muut: Osa muista; viinaa saa juoda kohtuudella.
Me: Jeesuksen perustamassa ainoassa oikeassa uskossa pelastuu, ja siihen uskoon tullaan oven kautta, Jeesuksen osoittamin anteeksiannon sanoin, evankeliumin Sanan vastaanottamisen kautta.
Muut: Jotkut muut; VL:t on harhaoppisia.
Me: Jeesuksen anteeksiannon Sana on armahdukseksi syntiselle, (ainolla oikealla tavalla uskosta uskoon ilmoitettuna)
Muut pahentuvat tästä, muille tämä on hapatusta ja näkevät meidät harhaoppisina.
Me ja muut
6
514
Vastaukset
- hela
Kuka vois kertoa, mikä on se ainoa oikea usko?
- Lainaaja ;-)
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä, ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.” (Joh 14:6)
- poika
Lainaaja ;-) kirjoitti:
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä, ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.” (Joh 14:6)
ei kukaan taida tulla minun luokseni ellei Isä vedä häntä, tai miten se nyt meni.
- Muut
Ihan hyvä teidän lahkossanne on tuo alkoholikielteisyys. Viina on turmellut liian monta ihmistä, jeesuskin joi ainoastaa viiniä. Jopa vedenkin muutti viiniksi.
Mutta se alkoholivastaisuus juontaa juurensa teidän lahkonne perustajasta, joka ei ollut Jeesus, kuten ehkä vahingossa väitit. Vaan perustaja, muistathan, oli Lars Laestadius (anteeksi jos kirjoitin nimen väärin)
Hänen isänsähän oli alkoholisti ja tämä poika näki mitä viina pahimillaan voi ihmiselle tehdä. Tätä hän sitten julisti seuraajilleen.
Itse uskon, että kaikki jotka uskovat pelastuvat, oli lestadiolainen tai ei.- poika
Lestadius perusteli täydellistä absolutismia mm. sillä että jos opetetaan alkoholin vaarallisuudesta, niin ei voi itse samalla juoda alkoholia. Tästä kun kuuntelija ajattelee että "mikäs tuo nyt on opettamaan viinasta kun itsekin juo sitä". Eli esimerkkinä on oltava jotta voi opettaa viinan vaaroista. Sitä paitsi kohtuukäytön käsite sisältää aikamoisen häilyvyyden.
Mutta varmasti perussyy absolutismiin oli se, että viinan aiheuttaa huonon menon ja syntejä, jotka erottavat Jumalasta ja joiden palkka on kuolema.
Elämäntavallaan uskovaiset eivät koskaan saa maailmaa tyytyväiseksi, olihan Johanneksellakin Perkele kun se eli karua elämää, ja Jeesus oli syntinen kun se söi syntisten kanssa.
että tämmönen kommentti - ei raitis
En tiennytkään että Lauri Leevi oli raitis mies.
Tosiaan, jätti raittiuden lampailleen.
Adventistien perustaja ei tykännyt kahvista, voitte arvata että hänenkin lampaansa matkivat johtajaansa. Kahvia ei vieläkään himoiten juoda adventistien laumoissa.
Sellaistahan se maailma on. Ottakaa opoiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645240Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti692485- 2682406
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362359Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191694Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2191488Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai521084Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v131043- 891016
- 66947