Ee tullunna ei

Kyllä män miun numerot pyllylleen, sori : (.

499

374

    Vastaukset

    • hotandfire

      Ai lottovoittoa jännitit. Jassoo. No, ehkä ensi viikolla parempi onni. Mitenkäs muuten iltaan?

      • Mikäs illas urheilluu kahottu ja jännitetty, ens viikoll sitte se voitto : ).


    • jotaintuttuakin

      : ) Toit minulle onnea. Koskaan ei ole noin hyvin osunut. Mutta ilman rahoja jäätiin, eli minun kanssa ei kimppaan kannata lähteä : (, jos haluaa voittaa.

      • Ee nyt het lannistuta, kyll se joskus tärähttää : ). Mites olitkos lenkill mustis verkkareis ja jottai punast lisäks?


      • jotaintuttuakin

        Tulitko vastaan ? En taaskaan huomannut. Minulla on ilmeisesti putkinäkö, näen vain suoraan eteeni. Sivuille en juuri vilkuile ja jää kaikki mielenkiintoiset huomaamatta : (. Olisit tullut juttelemaan : ).


      • Ohi menin autoll : ). Ylämäki oll alakamas, siin veivas joku ylöspäin män. Sottailin JT hä siin ; ), serraavan kerran törräätän : D)).


      • jotaintuttuakin

        Ajatella miten lähellä olit : ). Kyllä me varmaan vielä joskus tavataan, kun samoilla seuduilla liikutaan : ) Näin se maailma on pieni, ei voi muuta sanoa.
        Olen niin paljon tänään liikkunut, että väsyttää... Joten hyvät yöt kaikille. Jospa huomiseen sitten : )


      • Hyvvii öit, mie vähän viell kahtelen : ).


    • @)-->-- Jokkaisell Naisell tähän päivvään : ).

      • jotaintuttuakin

        Kiitos : ) Omin yhden itselleni. Ei sitä usein ruusuja saa.


      • Taijjat narrata? Mites muuten männynnä tännää? Kävin muute kahtomas sittee eilen, melekone pell oll : ). Mikähä nykysi o, ku joka puolelt tulloo talotarjjoukssii tekstiviestill?


      • jotaintuttuakin

        Oletkos uuden talon ostoaikeissa ? Minulle ei ole tullut tarjouksia mitään kautta. En kyllä ostaisikaan tällä hetkellä. Tämä päivä on vilahtanut ohi nopeasti. Netissä en ole ollut kuin vasta nyt illalla käväisin. Ulkona paljon touhunnut kaikenlaista, lisäksi käynyt syömässä ruhtinaallisesti. Nyt olisi rauhoituttava unille pikkuhiljaa : )


      • Kukapa talloo nyt laman-aikkaan ostas, o puolet viellää ilimmoo hinnois : ). Nii voisha tuot kömppii vällyn piäll : ). Huomen hyväll lykyll oun tiäll jo 23.00. Hyvvii öit : ).


      • jotaintuttuakin

        Sinulle myös, oikein hyvää uniaikaa : ) Huomenna ei varmaan ennätetä jutella. Minulla aikainen herätys ti ja ke.


      • En sitte kerennykkää sanotuks ajaks : ). Onneks sullaa oll nua aikassee noosut, ett turhoo varttunna tiäll.


    • hotandfire

      Mitenkäs pikkulauantai sujuu täällä? Ihanaa kun aurinkokin näyttäytynyt. Harmi vaan, kun ei ole pahemmin ehtinyt nauttia siitä kun on niinkova kiire kokoajan ollut. Elämme raskaita aikoja. Voi kuulkaa, olisi ihana kun yrittäisitte piristää jotenkin.
      Mut Hyvää yötä.

      • Raskait aikoi hyvinnii, ee ou uskaltanna vaaallekkaa männä ; D)). Vai piristtee. Perjanttain o 13 päivä tuas, siin kuule piristyst kummast : ).


      • hotandfire

        Kiitos, kun muistutit. No, onneksi en ole taikauskoinen. Et kai sinäkään kutale? Tai jos ajattelisi tämän käänteisesti, jos toivoisin jotain oikein ihanaa tapahtuvaksi, niin voisiko se tapahtua? Vaikkei olekaan joulu niin mainitsen silti, että olen yrittänyt olla kiltisti.


      • Vai kiltisti ollunna ; D)). Pukki o tyytyväinen tuommosseen huastelluun. Eekös se tuo päivä ou onnen päivä?


    • Mikäpalsta

      Vai pukki...heh hehe heee.Ja taas mentiin.

      • Minnekkäs meinnoot liittee ? Palstaha o hyvä, jutut vua joskus männöö joskus niiku Laukkasen ammunt.


      • Höppistähöö

        Pöllö palsta. Hu huu sanoi pöllö ja pakkasi kapsäkkinsä. Saanen esitellä pöllön, joka huhuili pöllönä silmät suurina eikä nähnyt mitään auringon paisteelta. Pahus, sanoi pöllö nokka supussa, pyöreät silmät suurina. Horjahti. Otti kynsillään kiinni oksastaan ettei putoaisi maahan. Levitti siipensä ja lensi sokkona yhden kaaren. Läpsyti läps läps. Läpsäytti siivellään hitaat iskut häviten helpottavaan hämäryyteen.
        Kuka minä oo ?


      • ; D)) Mitenkä minnee nyt arvvoisin, tokkopa kummiskkaa se pinkkilasine Pöllö?


      • höpsötihöpsöttää

        No Mv tietenkii !!! kuka muu olisi yhtä pöllö ja kirjoittelisi tuollaista roskaa ja vielä selvinpäin. En ole käynyt koneella pariin viikkoon. Tänään piti tulla laskuja maksamaan, joten pyörähdin tännekkin. Tuttu menohan täällä näyttää olevan ;D Huhah hei ja hilipati heijaa. Nyt menen taas. Rynkyti rynk ryn, hah ja hih sekä huh huh ;D


      • No vähän arvelinnii näin : ). Etkait ou ostanna sittee uutta selehvi tappii viihtteks, ku ny rynkyttelet (O_o)?


      • Ensentään

        En ole. Voi sitä ilmankin rynkytellä. Entäs sinä ? Selfiellä vai ilman ?


      • Iliman ; D)). Minkä nyt toiste selehviit kehunna, toisaall saitill ja vähä muutakkii (nolottaa).Mites muute puasto mennynnä?


      • MV.ltä

        Todella hyvin mennt, joten jatkan paastoamistani. Koukutun helposti tähän ketjuusi ja sinuun. Olet niin hauska, että sinuun voisi vaikka ihastua, jos ei ole koko ajan varuillaan ;D Parempi pysyä poissa.
        Heipat taas.


    • jotaintuttuakin

      Kiva kun olette pirteinä täällä : ) Aloittelen itsekin lomaa ja mieli on sen mukainen. Eikös tämä ole ollut ihan hyvä päivä ? Minulla ainakin : ).

      • MV.ltä

        Pirteä kuin peipponen pusikossa kevätaamuna. Toivotan hyvää yötä kaikille. En tykkää tästä palstailusta, mutta teistä tykkään, joten kuulemisiin taas joskus te ihanat :) En tahdo jäädä roikkumaan tänne.


      • Kohttullisestha tuo män ; ). Mutt arvooppa meinas tulla kiire, ku yrittelin yhen paikan vessaa enkä piässynnä sissää. Ajoin toissee kauppaa ja siell vessaa, oll pirun moiset jonot. Menin toisen kerroksen vessaan, ihimettelin ku emänt tull sielt, noh siell oll muutettu molemmat veskit naisill. Eeku takas kolomanttee kerrokssee ja uottelemmaa. Aaah ja sitte piäs helepotukssee. Vai lomalainen, millonkas reissuun : (.


      • jotaintuttuakin

        Eikös miesten ole helpompi löytää vessaa kuin naisten. Niin olen ainakin luullut. Ensi viikolla reissuun olisi lähdettävä : ). Jospa sitä jaksaisi, kun lepää viikonlopun.
        Aurinko : ))). On se vaan mukavaa tuo valoisuus ja kevät. Joko olette pyöräilleet ?


      • Ee näy olevan, siin viimesessäkkii mihin mänin luki "vessa toimii taas". Aurinkkoo ollunnakkii mukavast ja uamupakkast -10 astet. Hyvä näin, syrjätiettii pyssyyt kohtalaisin. Mites meinnailit leppäill? : ).


      • jotaintuttuakin

        Lenkkeilemällä, shoppailemalla ja siivoamalla. Sitä perussettiä lepäilyyn minulla: ). Herkkuja unohtamatta.
        Emme ilmeisesti ole tavanneet lähiaikoina, vai onkohan minusta tullut kuuro : )


      • Tännää kyll yks kävell toissee suunttaa(n.16.30mais), samas kohttoo. Nyt tais oll err väriset vuatteet, ku viimeks : D)). Iha vua kysyn, oukko kaupunkin tunnistanna? Ai nii muute laitoin tuos meijjä numerot virreille uuvvesttaa ; ).


      • jotaintuttuakin

        Tottakai : ). Leikki leikkinä. Tuskinpa olemme samassa kaupungissa. Ja ensi viikolla jopa eri maassa. Hyvää yötä : )


      • Huh, hyvä ; ). Mehukkait unnii sin : ).


    • hotandfire

      No, riittävästi kun on puuhaa niin päivä menee kivasti. heti, jos vapaata aikaa löytyy niin kyllä tuska iskee. No, toivottavasti pumppu kestää, mutta joskushan täältä on lähdettävä (en tarkoita palstaa).
      No, kyllä väliin olen aikoja jättänyt pohdintaan, että pitäisi rohkaistua...

      • Rohkkaisttuu tekemmää mitä?


      • hotandfire

        Muutoksia omassa elämässä...
        Mitäs kutaleen pitäisi rohjeta tehdä, onko sellaisia asioita? Entäs muut?


      • Vaikka mitä ; D, tiäll vuan sählättää päivät pitkät jootes. Irlis ois vaikk minkä näkössii js kokossii mummoja vappaan : D)).


      • hotandfire

        Voi sinua. Eikö sinulla ole kutale, joku ikävöinnin kohde, ehkä sinun pitäisi tehdä jotakin hänen suhtensa. Lähestyä jotenkin. Mutta nauttikaahan kevätauringon säteistä.


      • Ja minneehä e kettää ruppee ahistelemmaa tahi sualistammaa ; D)). Eekö ou käynynnä tiäll seleväks? : ). Naatittu o, mutt tiet o peilijiäll. Kehttoo sinne män juoksentelemmaa. Vua ollha iso hömötitityy lintulauall, huh. Varmmaa paino lähemmäs 80 killoo : D))


      • jotaintuttuakin

        Minkälaisia lintulautoja sinulla on ? : ). Olisi hauska nähdä. Niin kerrohan minkälainen ikävöinnin kohteesi on. Voisin auttaa sinua näin naisen näkökulmasta, kun vähän tiedän tyypistä. Minulla on ollut niin paljon keskusteluja kaikenikäisten tyttöjen kanssa, että voisin sanoa olevani jonkinlainen asiantuntija tässä asiassa.
        Oikeassa olet, tiet ovat paikoin peilijäässä. Ajelehan varovasti.


      • Lintulauall o jyvvii, hieon näkönen se o. Vieres kuivanneit leippii yms, närhilöill ja harakoill, taittaa vua tuo nuapurin harmmoo iso murre käyä herkuttelemas : ). Ehä mie nuit ihastukssii kehttoo rueta kerttoilemmaa tiäll, ikävän puolell vähän o tullunna höpötelttyy heill sisäpiir tiettoo ; D)). Ihme ku tiäll eevät ou viell paljjoo mölläyttele, meinas yhtenä päivänä käyä piiiikkuse nolottammaa juttuset : ).


      • jotaintuttuakin

        Kirjoitteletko ikävällekin ? Olen käynyt välillä lukemassa niitäkin juttuja, mutta en voi sanoa erikoisesti tykkääväni niistä. Olisihan hauska tietää millä nm:llä kirjoittelet siellä. Mutta tuskin paljastat niitä. Minulla ei oikein ole tarvetta kirjoitella siellä, kun en ikävöi ketään erikoisesti. Mutta tietenkin toivon tapaavani joskus jonkun. Kiirettähän minulla ei ole : )


      • No ikävis sinne riivvailen, siusttaa ku e ain kuulu kotvillee ; ). En oikkeesttaa monnee aikkaa kirjotellukkaa tuonne, mutt yht entist "työkaverrii" ns. herkisrelen ; ), nii no eehäse kummiskkaa käy tiäll ; D)). : D Nii nimimerkit nyt o vaikk mitä hömppöö, mutt sanosko tuo murre painnaa sekkaa jonnii verran. Kelleepä tuo kiire ennee ois?


      • jotaintuttuakin

        Niin ikävä kyllä en ole "netti-ihminen". Olen sen jo usein sanonut. En voi sanoa viihtyväni täällä. Mieluimmin jutskailisin face to face. Se olisi mielenkiintoisempaa ja lämpimämpää. Sinä olet saanut minut kirjoittelemaan tänne. Sanoisin näin.
        Vai työkaveria, eikös ne ole miehiä olleet ?


      • Onha siit ollunna jottai puhet, vähä sama onkelma ; ). Olha niit mummoja työkaverina, sillo onkoha siit jo n, 8 vuott jonnii verra : D)). Tuo kysseine "täti" ee kyllä suuttunna millää, nokittell ja oll ain sana valamis : ). Se harmittaapi ku jäi kakut tarjoomati. Läks vähä aikasemmi virmast, ku minnee. Kyselhä hiä kannattosko lähttee, kyl mie kannustin siihen, Yx päivä ee näkynynnä ennee, taisin itekkii lähttee parin viikon sisäll pois sielt : ). Nykyssee työpaikkaan. Milloha se kirovvaa näit juttui : )


      • jotaintuttuakin

        Vai noin kauan mielessä : ). Mutta tuosta kuvauksesta ei tunnista kyllä kukaan itseään. Tiedätkö mitä hän tekee nykyään ? Tai missä asustelee ?
        Itse olisin ottanut selville, jos noin kauan olisi kiinnostusta ollut.


      • Tais se tunnisttoo ; (. E mie nyt vainnoommaa ruppee ja o hällää varmmaa muittaa paremppii intressiä elämäs. Piä assii jott hyvin männöö, kuittaillaa jos nähhään : ). Lopetettasko tuo assii? ettei vetele korvapuustija korvill seurraavan kerran nähes. Mittees meinasit ulukomaill tehä? Menetkös yksinnää vai kaveriloihin kans?


      • jotaintuttuakin

        Ajattelin kokeilla sukeltamista. Lähden naisporukassa ja muutama lapsikin on mukana. Toivottavasti pysymme terveinä : ) Mutta nyt hyvää yötä. Huomenna pakkauspuuhiin.


      • Hyvvii öit. Pittää lähttee itekkii nukkummaa, ettei tuu kirjutelttuu tännää ennee mittää tyhmee : ).


      • jotaintuttuakin

        Tyhmää tai ei. Kuka ajattelee mitenkin. Kävin ikävällä lueskelemassa, mutta en osaa sanoa mitkä olisi sinun kirjoittamiasi juttuja. Murretta ei näkynyt missään viestissä. Laukut on nyt pakattu, sekä passi ja hammasharjakin : )
        Jos muistan oikein, sinulla oli jossain vaiheessa kaksi kaivattua ?


      • Oisko tuo kaippaus liian kova sana kummissii, mutt haikkee ku ei ou nähänynnä ja suanunna vitssaill : ). Meinasin laittoo iltapäivä kahvi tarjouksen yhell huomisell 16.00 sinne miss pakitti sammaa hissiin tulon joskus : ), mutt jiäkköö. Käyn mie siell varmmaannii huomen, mutt kehttoo härnätä nyt enemppee. Viivyt sie miten pitkkää reissus?


      • jotaintuttuakin

        7-8 päivän reissu. Sitten on vielä muutama lomapäivä lisäksi. Katsotaan nyt missä ne loput lomat vietän, Suomessa varmaan. Kaikkea ei kannata suunnitella valmiiksi.
        Minusta tuo sinun suunnitelmasi on hyvä : ) Miesten ei kannata luovuttaa liian helposti. Itse tykkäisin miehestä, joka yrittää useammankin kerran lähestyä, eikä säikähdä ihan heti, jos asiat ei onnistu kerralla.
        Mitäs teet nyt ?


      • Ei se viimekskää toiminna, toinen nist ihastuksis kuluki ohi eekä sekkää tullunna kahvill. Toist ee kyll näkynäkkää : ). No itell o semmost vähän ett jos huommoon jottai vettäävyn häirihtemäst pois, nällää varmmaa o ns "kaveri" toten näkösest. Onne nii mukavvii : ). Taijjan rueta nukkummaa. Toivottelen hyvvee ja turvallist matkkoo sull : ), jos lähet huomen, ja hyvät yöt lomalaisell : ).


      • jotaintuttuakin

        No en osaa tuohon sanoa mitään, kun en tunne tapauksia. Jos ovat varattuja, parempi kun eivät osoita kiinnostustaan. Selvempi peli niin. Kiitos toivotuksista, huomenna on lento : ).
        Hyvää yötä ja mukavaa työviikkoa : )


    • MV.ltä

      Voi Kutale :( Vastoin toivomustasi kirjoitan vielä asiasta. Minähän kun olen tällainen mahdoton tapaus, joka ei kuvia kumartele.
      Kirjoitit, että hänen kysyessä kannustit häntä lähtemään työpaikalta ( tietenkin hänen parastaan ajatellen ) Ja yksi päivä häntä ei näkynyt. Voi että ;(((( En voi kuin laidasta aavistaa kuinka monenlaisia tuntemuksia ja ajatuksia tuon on täytynyt herättää sinussa !!. Vetää mielen todella hiljaiseksi.
      Lähden muutamaksi viikoksi taas pois, joten saatte olla rauhassa mahdottomuuksiltani. Toivottavasti pääsen palstoilta kokonaan.
      Tietenkin toivotan kaikkea hyvää kaikille ja Jt.lle antoisaa lomaa :)

      • Nyt en kommentoi siull ; P. Oll siell mukavvii muittaa "mummoja" : D. Elä kehttoo käy nyt ainassii kerra viikkoo : ).


      • MV.ltä

        Mitäh !!! Vaiko vain kerran viikossa. Saisinko käydä edes kerran illassa, jos oikein kauniisti pyydän ? Ethä työ ees kestäs minnuu nii palijo :D)))))) OOt sinä sitten ihana. Saat aina ihmiset hyvälle tuulelle :) Toivottavasti saat mummosi. Menee muuten hukkaan noin hyvä mies siellä kotinurkissa. Oletko käynyt muuten katsomassa IL-sivuilla pariskunnan museovierailua ? Voihan sitä kulttuuria harrastaa noinkin. Mihinkäs niille nyt noin kiire pois tuli ;D
        Mutta ihan oikeasti. Yritän lopetella tätä palstailua.


      • Janollovvaanmmerkinnii

        Museo? pittääpä käyä kahtonas : D)). Voitha sie lopettoo muut palsttaillut, tiält nyt kannata lähttee minnekkää : ). Nää palstat o muuttunna aika hittaaks, kirjutukset joskus näkkyy viippyilevän jossai.


      • MV.ltä

        No kävitkö ? Enpä minä enää juuri palstoilla käy. Nytkin olin pari viikkoa kokonaan pois. Ja tulevat pari viikkoa. Jos tätä ketjua ei olisi, en kävisi enää muillakaan palstoilla. Kiinnyn vain koko ajan lisää, pelkään, miten sitten käy :(


      • (O^_^O) Olpas niill kiire : D)). Ihankos sie työmatkoloill vihhuilet vai muuten poikotoit meit?


    • hotandfire

      Tehän olette olleet ahkeria täällä. On muuten ilmoja pidellyt. Täytyy sanoa, että vaikka asiat menee pylylleen niin ainaskin hyvistä keleistä on saatu nauttia. Ja tänään on tullut lisääntyneen kuntoilunkin vaikutukset näkyviin, voimien kasvua todistetusti. Ja voin sanoa, et palkitsevaa, sitten täytyy asettaa uusia tavoitteita. No täytyy iloita joistakin asioista ja no joo...
      Mitäs muut olette puuhastelleet?

    • jotaintuttuakin

      Kiitos MV toivotuksista. Hyvää yötä ja mukavaa työviikkoa sinulle ja kaikille muillekin : )

    • Tämäviesti

      Viesti on poistettu sääntöjen vastaisena.

    • hotandfire

      Nooh mitenkäs viikko onko pulkassa jo? Itse tässä tuhertanut niin montaa ikävämpää juttua, että taitaa viikonloppuna työtkin kutsua. No, ei se mitään työnteko on hyvä lääke moneen vaivaan niinkuin on kuntoilukin. Olettekos te niitä matkoja suunnitelleet? Ja miten kevät muuten vaikuttaa vireyteen, onko enemmän pilkettä silmäkulmassa vai enemmän kyynel poskella?
      Hyvää yötä toivottelen, huomenna aikainen herätys.

      • niitiijjättäkuka

        Jaa`a paremminnii ois voinna alakkoo kevät. Minnekkä se pilike nyt hävviis? Mukava suaha veikkeit hymmyi asioies, kiitos sill lastaneidoll. Piristit kummast ; ). Taijjan minnää pötkähttee ettonoimmaa, hyvvee yöt.


      • Käyrälenkki

        Parree se o käyrä.


    • MVhuikkaa

      KAUNSTA KEVÄTPÄIVÄNTASAUSTA <3

      • Eekä ou villäkkää hommanna lasija? ; D)). Sammoi sinnekkii : ).


      • MVhämmentyy

        :D)))))))) Piti lukea moneen kertaan, olenko kirjoittanut oikein. En löydä virheitä. Taisit tarkoittaa capslockkia. Tai ei sittenkään. Hetkinen...Tuossahan totta tosiaan taitaa lukea kaunsta :D Ilman laseja en näe enää juuri mitään kirjaimia. No voi kehvatsu. Sinä saat minut aina nauramaan. On minulla lasit, mutta ne on laukussa. Ja joskus huomaan virheen, mutta en viitsi korjata. Ei se ole niin nuugaa.
        kiitos ystävä kllis D))
        Kuule, naiseutta ei ymmärrä moni muukaan mies. Pääasia, että ymmärtää ihmistä. Sivuhuomautuksena tämä.
        Mitä kuuluu muuta. oletko nähnyt öisiä revontulia ? Entä tiirailitko auringonpimennystä?


      • Pikkusen tirkistelin aarinkon pimennyst, ku kerkisin työnlomas : ). No lasit varmmaa rumenttaa? Vai mittee sannoo "satutäti" ; D)), tää heitto oll yhell linslutteell : ). Onneks se ee lue näit : D, ainaskkaa paljjoo ; D)). Pittää vähäks aikkooo hävitä, lähttee maistelemmaa leepäkuakkuu ; P. Pallailen illemmall asijjaa : ).


      • MVvastailee

        Satutädistä. Olet sekoittanut minut häneen ennenkin. Silloin, kun aloit vastailemaan minulle. Et varmaan olisi vastannutkaan, jos olisit tiennyt, etten ole hän. Tässähän tulee ihan mustasukkaiseksi ruato vieköön :/ Aika rumasti sanottu naisesta tuo linssilude, Hyi sinua :( Oletkohan tulkinnut nyt asian oikein tai meneekö täällä palstalla asiat sekaisin. Sitähän tämä palstailu joillekkin teettää. Palsta ja vainoharhaisuuttai ;P Lasitko rumentaa. En tiedä, en ole oikeastaan sillain katsonut niitä enää sen jälkeen, kun sovitin ja ostin ne. En vain ole tottunut. Olen vähän sellainen luonne, että vänkään uudistuksia vastaan ja väitän viimeiseen asti pärjääväni iliman :D))))))))
        Minäkään en katsonut auringonpimennystä. Sitä vastoin olen katsellut niitä komeita revontulia, joita on ollut ympäri maata. Olin juuri silloin työtehtävissä. Voileipäkakkua. Se on kyllä todella hyvää. Oletko juhliin menossa tai miksi moinen herkku ? Älä syö ihan ähkyyn senkin perso !!!


      • yxkutale

        No, moi tuas : ). Herkkuja syötynnä, siskomarin syntymäpäivill kävin. Vanaha se hiännii alakkaa olemmaa : D)). Emmie sinnuu ennee luule tuoks "tätiks". Sill nuit nokitteluja, ku aikonnaa tais oll melekost kuittailuja välill : ). Mutt kommeet aarinkolasit sill oll yhes kuvas. Kaikille yritän vasttaill, eekö ou käynynnä ilimi.


    • hotandfire

      No, olikos voileipäkakku hyvää? Silmälasejako te täällä mietitte vai? Vastailen minäkin, vaikken Satu olekaan ja en niin kovin silmälaseista tiedä. Minusta silmälasit voivat olla ihan tyylikkäätkin, nykyään näkee tosi kivoja laseja. Mutta on niistä varmaan haittaakin, voi olla tiellä tietyissä hommissa ja varmaan urheillessa myöskin. On se varmaan vapautunempaa ilman laseja, mutta kaikkihan ikääntyy ja huononäkökin alkaa herkästi vaivaamaan.
      No, niin nyt sitten siistitään vanha pois. Täytyy saada tilaa uudellekin. Mites muuten päivä mennyt?

      • : P Nam kuule. Onha lasit mukavvii, turhhoo neitoset pelekevväät niit. Päivä alako tian siirtämisell tietokonneell, no ee sekkää männynnä putkkee. Näytti hyvält vua tulos oll huono : (. Joku hiton viiva kuluki keskelt kuvvoo jokkaises, onneks en kerinnä tuhatta senttää napssii : ). Ja siivvoust tietennii : ).


      • hotandfire

        No, hyvä että olet herkutellut. Minulla huomenna tosi aikainen herätys jälleen, joten täytyy painua tuutimaan.
        Hyvää yötä


      • öit : )


    • MVtoivottaa

      Silmälasit voivat olla myös hotit. Pääasia, että niillä näkökyky paranee. Olen ihan puhki. Tulin toivottamaan kauniita ja herkullisia unia kaikille.

      • Jahhh, öit nyt sitte : ).


      • KroohPyyhkiiHyvin

        Mitähän heittäisin lisää. sinua olisi niin mukava kiusata, muttei täällä kehtaa. Katsoa miten reagoisit pieneen paineeseen ;P Noo juu juu, meenhän mää. oon jo menossa ;) Haukotus :O


      • Ja öit linssilutteellekkii ; ), yritähhä jatkkoo sitä juttuu. Mon varmmaa kaippailloo : ).


      • Riesakärpäne
        yxkutale kirjoitti:

        Ja öit linssilutteellekkii ; ), yritähhä jatkkoo sitä juttuu. Mon varmmaa kaippailloo : ).

        Niin tekkee, On valinnan vaikeus. Se on tämä hyvä ulkonäkökin syntymäriesa. Kaikki kilteimmät laittaisin jonon kärkeen. Hännille nakkelijat.


      • Jokkaisell meill ain jottai vikkoo o ; ). Mikäs riesakärpänen sie nyt out ollunna?


      • Höpsötinvaan

        Ääh, kunhan höpötin. Härnäsin, kun olet sellainen nakkelija. Ensi viikolla ei ehdikään tänne. Tuo Ikäväpalsta on ainakin tosi mahdoton tapaus. Onko sinulla ollut mitään ajatusta siitä, kuinka kauan jatkaisit ketjuasi ? Oletko tehnyt minkäänlaisia päätöksiä jatkamisen suhteen ? Kerron hassun tapauksen. Kissani karkasi. Se tuli parin päivän päästä takaisin melkoinen jengi mukanaan :D))) Siinä oli oranssiraidallista, kirjavaa, ruskeaa kissaa, viisi yhteensä kissani lisäksi. Kun menin terassille, niin siinä ne maukuivat vuorotellen, kuin olisivat keskustelleet keskenään. Eivät yhteen ääneen vaan tosiaankin yksi venytti maukaisun, johon toinen vastasi. Mikähän kollien keväinen suunnittelukokous niillä oli meidän pihalla. Kissani on vasta vajaan vuoden. Olikin pienikokoisin kissoista. Huonoa seuraa kyliltä haalinut vaa. Olisi mielenkiintoista tietää, mikä oli meiningin nimi.


      • Pittää nyt kahttoo, sinne ast ku tervveys salliipi ja kysynttii riittääpi ; D)). Mie kävin äsken tissijä käsittelemäs, oll tuommosen kymmenisen kpl:t ; D)). Se jäläkkee hammas tuas halakes, ku purasin pehmyt nammuu. Kuulu vua tupsaus : (. Siun kissa kävi näyttämäs muille hyvvee kokkii : ).


      • Vaisemmosillateillä

        Onko terveytesi ollut nykyään huonompi ? Siis onko tullut suurempia muutoksia terveydentilassasi ? Ai kysynnän ja tarjonnanlaki. Tuntuuko, ettet raski heittää meitä, vaikka haluaisitkin lopettaa ? Mitä tissejä olet nyt kourinut ja näykkinytkin vielä :O Koiralla on se kymmenisen nisää. No höh, etkait vaan ole se ikävä palstan eläimiin sekaantuja ? Pitääkin lähteä tarkastamaan, onko koira vielä häkissään.


      • Hyi sinnuu, minkälaissii uatteit. Kaunneusleikkaukssii tein, pihas o tissinäre näköjjää. Nipukat jätin tissilöihin, muuten oksat katkasin. Muata hyö viistivät, hankala ajell ruoholeikkurill. Nyt parempi : ). Tuost ala seläst tiijjä. Millo hiä sannoo sopimukse irti, vaikkei kovi paljjoo vaivvookkaa.


      • Edellinentaas

        Hyi vaa itelles vihjailuistasi. En ole kuullutkaan puhuttavan tissi näreestä. Onko muuten näre tarkalleen ottaen mikä ? Taimiko ? Ja minkälaiset oksat katkaistaan tissinäreestä ? Itse en osaisi tehdä niille mitään. Minusta on todella mukavaa lukea, kun hoidat pihaasi, kukkia yms. Myönnän olevani huono kasvienhoitaja, mutta se ei tarkoita sitä, ettenkö olisi kiinnostunut. Varsinkin metsänhoito tietoni ovat täysi nolla :D Olisi mukava tulla sinulle oppiin (ilman taka-ajatuksia tämä ) tai istua uteliaana kärpäsenä olkapäälläsi oppimassa, kun hoitelet kasveja. Jos jaksaisi niin joiltakin osin omavarais olisi kiehtova ajatus. Isäni oli aikoinaan sellainen, että puhui ääneen opettaen piha ja puutarhatöitä tehdessään tai kun olimme marjassa tai sienessä. Varmaan häneltä sain kiinnostuksen luontoon, mutta muistiin eivät opit jääneet. Paitsi pajupillinteko :D))) Minä helposti innostun liika, kun tulee puhetta puutarhanhoidosta yms. Saapa nähdä, miten kevväällä istuttamani tyrnit menestyvät. Kasvihuone hajosi myrskyssä. Kyllä tännekkin tarvisi apumiestä pihatöihin. Enkä nyt vihjaile mitään !!!!! Sinullahan oli niitä vadelmiakin ja kaikenlaisia muita pensaita. Näkisimpä kuvan pihastasi. Mitähän kaikkea sinulla siellä onkaan. Lukisin mielelläni vaikka koko luettelon :D)))


      • Nii tuo näre o kuusi. Laitappa google hakkuun tissikuusi ja otat sitt kuvahaku, sielt suattaa näkkyy : ). On tuo miu näre n. 30 vuotias, enkä enne huomanna moist hänest ; D)). Tais kylläkkii tää talavi tuhota loputtii vatukot, omenapuut ja jänikset hoiti homman loppuun : (. Enkös mie joskus luettolon laittanakkii? : D.


      • MVlissää

        Aikaisemmin olen kuullut väittelyitä siitä, olisiko näre taimi tai kuusi. Googlasin tissikuusen. Aijaa se on tuollainen. Olen minä noita nähnyt jossakin, mutta enpä osannut yhdistää nimeen. Eli tästä pakurasta kasvavat oksat katkaistaan. Olisin mielelläni tiennyt, miksi noita pakuroita kasvaa, mutta sain lukemastani artikkelista sen käsityksen, ettei syytä tiedetä. Pintasolukko alkaa kasvamaan kiihtyvällä vauhdilla jonkun perimään tulleen muutoksen myötä, mutta mikähän tuo muutos olisi. Olisiko saasteet tai tauti...Mielenkiintoinen asia. Ehkä niitä ei kannata edes tutkia, jos eivät ole taloudellisesti merkittäviä, koska eivät vahingoita puustoa. Sitä paisi jos puhutaan pahkasta niin sehän on oikein haluttua ja arvokastakin tavaraa. Teen tyhmiä kysymyksiä, mutta kun en tiedä. Eiköhän pikku hiljaa ala valkenenmaan ;D)) Juu, oli luettelo, mutta ei kaikista kasveista. Vain marjapensaista :) Hienoja nuo tissikuuset. Niistä tulee jotenkin mieleen aarnimetsä. Mitähän Hottis on löytänyt :) Toivottavasti paljastaa.


      • Ei nuit välttämäti varmmaa tarvviis katkast, mutt olivat tiell : ). Tuokkii taimi o suatunna josttai muatallousnäyttelyst, viallissii taimmii jakanneet (koha ee ollunna Oolust) : D. Muuttukos sull työpaikka, ku jouut ain viikoks lähtemmää? Mites se peto yksinnää siell jakssaa oll?


      • Nohöhnyt

        Tai oikeastaan tuossahan tuo vastaus olikin, että sairaus aiheuttaa perimään muutoksen jolloin solut alkavat jakaantumaan erillä lailla. Mitähän siinä artikkelissa tarkoitettiin, ettei syytä tiedetä. Voi rähmä. Pitää kyllä tutustua aiheeseen laajemmin. Maailmassa on niin paljon mielenkiintoista uutta asiaa, että tuntee itsensä ihan hölmöksi.


      • MV.ltä

        Jatkan tähän. Niin seuraavaksi olisin kysynytkin, että miksi oksat pitää katkaista. En kuule oikein jaksa uskoa, että olisi taimilähtöinen tuo solumuutos. Kyllä se on ihan sieltä teijän saasteista peräisin ;P Luin ettei se ainakaan ole periytyvä ominaisuus. En minä ole Oulusta. Sinähän uteliaaksi heittäydyit. Mistähän se johtunee. Hmmmm, mitä olenkaan kirjoittanut. Ahaa..Olisiko pitänyt kirjoittaa minun pihallani eikä meidän pihalla :D))) Sinähän alat haastamaan minut ;) Työpaikasta en kerro. Peto kulkee mukana. Koira siis sekä kissa. o, pääsisin viikolla tänne ( Valehtelin, etten pääse ;O ) Mutta yritän pitää jotain rajaa tässä palstailussani :) Tyrnävän tyttäriähän minä.


      • Siun tottuus rosentti taittaa romahttoo ; D)). Suasteit tiäll, nuavvoo o puis kolokyt senttii. Nii ku ukossakkii, kuvvua ee kävyt tippus ; D)). Tuopikoha JT:ee mittee tuliasisiks?, kohtaha hiännii tulloo kait?


      • MVpuolustautuu

        Älä viitsi, tuon perusteellako :D))) Mihinkäs se nyt siitä romahtaisi, jos yritän pitää hieman etäisyyttä ettei kiintyisi liikaa. Oon tuon ennenkin sanonut. Enkä puhu siitä mielelläni, koska se oikeasti ahdistaa minua :( Kompensoisiko ketju-uskollisuus-prosentin suuruus tuota totuus prosentin vähyyttä :D Hoitoalalla olen edelleenkin. Minulla on myös pienimuotoisia vapaaehtoistöitä. Emme vain tiedä täällä toisistamme kaikkea, joten turha lähteä kenestäkään arvailemaan mitään, jos ei voi suoraan kysyä. Ainakaan en ole sanonut asuvani Oulussa, vaan siinä lähellä. Muistaakseni Hottis kirjoitti asuvansa Oulun alapuolella. HOTTIS, asutkohan tässä lähettyvillä ? Niin, kyllähän se Jt.n pitäisi kohta ilmaantua lomiltaan. Onkohan hän kokeillut sitä sukellusta ja mitenhän hänellä on loma muuten mennyt. Toivottavasti hyvin :) No, onhan hänellä kokemusta matkustamisesta, että osaa varmasti toimia kaikinpuolin oikein. Mutta nyt. Hyvää viikkoa kaikille tänne. Olen nyt viikot muualla, mutta en halua paljastaa toimenkuvaani.


      • : D)) Elä nyt viell karkkoo, ett kummiskkaa viell lähe. Uatteleppa Egyptis hai nappas turistilt jalan eelen, hui : (.


      • HähmitäMissä

        Laskin, että Jt.n lento on lähtenyt 16p. Aikoi olla 7-8 päivää eli pitäisi tulla piakkoin. Ehdin jo säikähtää, mutta sehän oli mies, jonka hai oli syönyt. Senkin hullu pelottelija siellä !!!! Huh huh. Turistien keskuudessa hain syömäksi joutuminen on harvinaista. Tuskin se meidän Jt,tä uskaltaa ottaa. Toivottavasti hän ilmoittautuu piakkoin ja varmasti ilmoittaakin olemassa olostaan, jos lukee nämä meidän viestit. Ei jättäisi epätietoisuuteen. Mukava hän :)
        Mutta nyt. Oikeasti heippa. Pakko kohta startata.


      • Luovutan ; D)), hyvvee matkkoo ja hyvvii oit : ).


    • RUÅTTALAINEN

      EE TULLUNNA EE :(, VAN OLISE HYVÄ JOTTA EN KAHELLA EUROLLA HULLUTELLU, VUAN PANIN YHDELLÄ EUROLLA :D

      Ja toenperrään sanonnii, jotta EN halluu miljoonia, siinähän sekin viimenen järjenhäiven karkaa kun alkaapi SITTEN ISOTTELLEEN :(

      Terveisin entinen MINÄkin, nykyyinen RUÅTTALAINEN :D, EIVÄT ENÄÄ ANTANEET "MINÄkin" nimmarilla KIRJOITELLA, joten laitoin SIVISTYNEEN NIMMARIN NIIN JOHAN SAAPI LYYTI KIRJOOTELLA :D

      • Voi sinnuu Ruättalaine : D)). Kukase nyt miljjoonnii, 999999,99 riittäs pienest : ).


    • hotandfire

      Ja nyt voin sanoo, että ei helvetti. Minä olen oikeesti ihmeissäni...
      Siis oikeesti????
      Elämää suurempaa....

      • No saitko lotos täysosuman : ).


    • hotandfire

      No en tosiaankaan...

      • Mikäs se sit o, elämmee suuremppoo?.HK:N sininenkö? : ).


      • MV.ltä

        Niin mikä Hottis ? Kerro ny äkkiä !


      • hotandfire

        Ei voi kun ihmetellä??? Mutta mitenkäs päivänne on sujahtanut?
        Hyvää yötä toivottelen muuten.


    • hotandfire

      Onko teillä ollut jotain elämää suurempaa, kun olette olleet hiljaa koko viikon? Nooh, miten on viikko vierähtänyt? Itsellä ollut sellainen hoppu että. Mutta tämä on vain ajoittaista.
      Mikähän olisi mukavaa puuhaa viikonlopun sadepäiviin, ideoita?

      • No eepä ou ollunna, yksinkkää tiäll kehttoo rutvattoo : (. Pittää kahttoo mittee luatis viikonlopull, vai luattiiko mittää.


      • hotandfire

        Mites noin apealta kuulostat? Mikä piristäisi sinua. Mistä tykkäät?


      • Kevät satteet ja hiljassuus. Viimenen ollii vaikkeempi kymysys, Piässiine ja noitaset : D)).


    • MinähänseVaa

      Silittäisin revontulia vuoksesi, sen ketunhäntään tarttuisin. Tähden piston kestäisin Kuun kylmyydenkin kärsisin. Auringon poltteen jaksaisin ja maahan pudotessanikin - rakastaisin :D))
      Missäs Jt ?

      • No, joko hiän kottiutunna? : ). Mites viikko män?


      • hotandfire

        Hienosti tunnet jotakin kohtaan.
        Hyvää yötä.


      • MV.ltä

        Minäkö ?????? Kunhan hetken mielijohteesta kirjoitin. Eikö se ole tuollaista, kun välittää toisesta. Tai ei nyt sentään, tuo oli melkein karrikointia. Toisesta välittäminen näkyy erityisesti arjessa, ei korulauseissa. Niissä pienissä suurissa teoissa toista kohtaan. Hieman huvitti itseänikin tuo kirjoitukseni. Hei Hottis !!! Älä mene vielä nukkumaan. Et ole kertonut sitä, mitä tuossa ylempänä päivittelit kovasti ;)
        Viikko meni niin kuin meni. Olen väsynyt. Mutta mieluiten kuulisin teidän kuulumisianne ?


    • jotaintuttuakin

      Olen odotellut, että täällä joku kirjoittelisi : ) Luulin jo ettei enää kukaan. Aika kuluu nopeasti, ihan liian nopeasti etenkin lomalla ollessa. Onneksi en ollut tuossa koneessa, mikä putosi/pudotettiin. Kamala juttu. Mitä olette mieltä asiasta ?

      • Nii itekukkii o uotellunna, jott viellkö kettää kiinnosttaa kirjutell : (. Ihmissii ne lentäjätkkii o, melekone tappaus sinnääsä. Noh, hait näit ja merikarhuja?


      • MV.ltä

        Kyllä, se oli todella surullinen tapaus. Onpa mukavaa, että sinustakin näkyy elonmerkkejä. Kutale jo pelotteli ja aavisteli, olisitko joutunut hain syömäksi :( Kiva, että tulit :) Kokeilitko sukellusta ? Mitä tykkäsit ?
        Hyvää yötä ja erittäin kauniita unia. Menen nukkumaan. Jääkää te keskustelemaan.


      • jotaintuttuakin

        Nukahdin kesken illan. Sukeltaminen oli mielenkiintoinen kokemus : ). Haita ei näkynyt, muita kaloja kyllä. Kokeilen toistekin, kun on tilaisuus. Mutta nyt hyvää yötä kaikille : ).


      • MV.ltä

        Serkkuni harrastaa sukeltamista sekä vedenalaista valokuvausta. Hän on joskus kertonut siitä kuinka sukeltaminen helpottaa myös stressiä. Veden alla kuulemma kaikki muu unohtuu :) Voisin kuvitella, että siellä on varmasti ihan oma maailmansa. Mistä eniten nautit ulkomaan lomillasi. Mikä on kaikista voisiko sanoa mukavinta ?


      • jotaintuttuakin

        Sanoisin olevani elämysmatkailija. Se ei tarkoita extremeä, vaan uusia maisemia, kulttuureita, ihmisiä. Kaikenkaikkiaan uusia kokemuksia. Olen matkailussa noviisi, verrattuna ystäviini ja sukulaisiini. Mutta yritän opetella reissaajaksi. Matkustelen yksin, kaksin tai porukassa. Melkein unohdin ruoat, erittäin tärkeää kokeilla ja maistella erilaisten keittiöiden kokkailuja. Mieliharrastukseni todella : )
        Mitäpä kuuluu muiden viikonloppuun ? Pääsiäisen odottelua ?


      • Laiskottelluu : D. Nii piässiine jo ens perjanttain, munat viell ostamata. Mittees ruokkii siell tarjottiin?


      • MV.ltä

        Varmasti kohtaat monenlaisia kulttuureja matkoillasi. Kirjoitit ruokien maistelusta. Mikä on erikoisin tai mieleenpainuvin ruoka, mitä olet maistanut ? Minä en uskaltaisi syödä jotain todella eksoottista esim. apinan aivoja. Täytyy sanoa, että olisin aika ennakkoluuloinen ruokien suhteen. Pidättäydyn niin suomalaisessa ruoissa. Esimerkiksi en syö kovin maustettuja ruokia, saatikka tulisia. Tykkäätkö mausteisista tai tulisesta ruoista ? Asiasta toiseen. Kissallani on kiima-aika. Se osoittautui käytöksensä vuoksi tytöksi. Ihmettelinkin, milloin sen kivekset laskeutuvat. Hain sen noin vuosi sitten eräästä maatalosta poika kissana. Nimen pidän ennallaan, vaikka onkin pojan nimi :)


      • Kohta MV:eell o kisutarmha ; D)), muajussi vetännä nenäst : ).


    • Kaikk tainna torkahttoo, öit sitte.

    • Jaaha, laittaskohan sykkijän piälle? ; ).

      • MVtoteaa

        ÖÖÖÖ,taisin kirjoittaa kanssasi yhtä aikaa Jt.lle, joten kysymykseni viittaavaat samaan kuin sinun eli ruokaan. Jääkähän te tänne sykkimään kahdestaan. Minä menen paistamaan pippuripihvejä. Mitähän rakas Hottiksemme.


      • Jokkaisel pitäs oll oma Tens ; D)), alakkaa vieter taittummaa ; D)).


      • MV.ltä

        Meinaatko, että löis sähköä kynsille, kun kirjoittaa yhtaikaa. Mutta nyt masu murisee. Pakko taittua Syömään.


      • No en : ). Ostin Saksalais kaapast semmosen vyön missee kysseine tirrauttelija o selekäpuolell. Sipakan tuntune pell : D)). Jaah kävisköhä itekkii jottai napostelemas.


      • MV.ltä

        Kunhan höpötin :) Mitä kävit haukkaamassa ? Sinulla se selkä aina vaan riesana :( Niin olihan se kuvattu ? oliko niin, ettei sieltä löytynyt mitään ? Oletko pystynyt nyt käymään töissä ? Kirjoitit tuossa vähän aikaisemmin, että alkaa vieteri taittumaan eli vyöstä on siis ollut apua :) Sehän olisi hieno homma. Katsoin tässä joku aika sitten telkkarista ohjelman, jossa tutkijat olivat huomanneet ihmisten nikamien pienentyneen aikojen saatossa. Vertasivat vanhoja löydettyjä luita nykyisin. Johtopäätös oli, että nykyselkä ei ole enää yhtä kestävä kuin ennen, joka taas selittäisi monia ihmisiä nykyään vaivaavat selkäsäryt. Mielenkiintoisinta kuitenkin oli, että liikunnalla ja ravinnolla ei olisi osuutta nikamien pienentymiseen, kuten voisi luulla.
        Pitäisi varmaan käydä hakemassa pajunoksia maljakkoon. Oletko varautunut virpojien varalta ? entä onko ruohot kylvetty ?


      • Lihapiirakkoo ja nakkija : P... Kävin mie tuas liäkäris, ku kulukuset män tunnottomiks. Alaselekkeehä tuo eppäill, eevät kummiskkaa viell tippumas ou : D kait : i. Vai liekkö tuo levoton pell syntrooma, sese viell puuttussii : D)). Vai ruohot, mitteehä tuoho uaskalttaa sannoo. Kyll. Par pussillist munnii o : ).


      • MV.ltä

        En tykkää lihapiirakoista enkä edes nakeista. Kyllähän niitä pakon edessä syö, mutta ei muuten. Etkait sinä pössyttele pääsiäisruohoa :D ?? Varmasti säikäyttää tuollainen, että menee tunnottomiksi. Onko sinulla joku nikamanväli siellä ahtaalla. Hermojuuri puristuksissa ? Ai kakka sentää :((( Niin mikä on levotonpeli syndrooma. Levottomista jaloista olen kärsinyt usein itsekkin, etenkin nukkumaan mennessä, mutta mikä se tuo sinun mainitsemasi juttu oikein on. Levotonmieli sinulla ainakin on ja puheet :D))


      • Miepä tykkeen : ). Eekös tuoll lie, mittää kummiskkaa löy seläst. Iltasanomishan tuost oll, hyvä olo puolell. Tiijjä tuost levottomast mieles, vanahhuus ee tuu yksinnää ei : D. Simmaa pistin valamistummaa, vaikkei viell vappu ookkaa : D)).


      • MV.ltä

        Miepä en ;D Simaa on mukava juoda kylmänä kesälläkin, paitsi minä en juo sitäkään :( Kun se hiiva..... Eihän me vielä vanhoja olla !! Täytyy myöntää, että vanhemmiten minusta on tullut jämähtänyt ja tylsä. En oikeastaan kaipaa mihinkään. Kuviot pienentyneet. Ei juuri kaipaa vaihtelua. Luin tuon levottoman pelin. Eipä olisi mukava tuokaan vaiva.Taidat pitkästyä. Menet jo hiljaiseksi :D NO niin aika liueta. Jospa vaihteluksi Jt tai Hottis tai joku uusi keskustelija ilmaantuisi ketjuusi. Joten hyvät illanjatkot tänne teille.


      • Elähä liukene minnekkää!!! ; D. Mäneppä selittämmää liäkärill, viell se männöö, mutt joku söpö hoitsu täti. Onneks ee kyselleet mittää, hymeksi vuan (O^_^O). Pitäs varmmaannii koht män sinne viäntelijällekkii : ). Luuletko jot muut huastas levottomist jaloist? Tylsä, miss mieles ; ).


      • MV.ltä

        Äääähhh, olen vain krjoittanut jo aivan liikaa ja minunhan piti jo lopettaa tämä. Ketjuusi jää koukkuun, koska olet niin mukava kaikin puolin : ) En ole tykännyt mistään huonoa, annan nyt muille tilaa. Mutta kyllä minuakin hymyilyttäisi , jos potilas käyttäisi vehkeistään sanaa KULUKUSET ;) Ja vielä enemmän hymyilyttäisi, jos tunnistaisin sinut vastaanotolla :D Minuahan sinun ei tarvitsisi jännittää ollenkaan palstaveli :) Kouraisisin kerran niin johan vieter pomppaisi pelekästä säikähyksestä ;D))))) Voi näitä juttuja. levotonta iltaaitse kullekkii.


      • : D Heh, ee ponkassunna, eekä vonkassunna. Hävis piilloo ku oll näytill liäkärill (Ukko oll) liekkö nakkin säikähtännä : D)).


      • hotandfire

        Nykyihmiset ajattelevat ihan liikaa ja käyttävät aikaansa ihan liikaa istua jöpöttämiseen ja ajattelutyöhön. Kyllähän siinä selkä ja kaikenlaiset muutkin lihakset laiskistuvat. Kyllä olisi hyvä ottaa mallia noilta esi-isiltämme, simppansseilta. Siinä kullkaattes kun keikuttaisin puun oksalta toiselle ja roikuttaisiin pää alaspäin niin kyllä siinä kummasti vertyisi, Vai mitä sanoo MV ammattilaisena (en tarkoita simppanssien tuntemusta, juttusi vaan kuulostavat niin professionaalisilta)? Olis se varmaan paljon hauskempaakin, eiks joo?
        Teillä tuntuu kovasti olevan lemmikkejä. Onko teillä kaikilla koiria ja kissoja? Luulin MV, että sinulla on vain koira, kun olet aiemmin niin kirjoitellut? Mitäs muut? Minulla on vain villakoiria ja unipupu.


      • Jaa lemmikkijä muutama tall-, hömö-, sinitijjaine, pähkinänakkell, orava ja nuapurin koira. Siin nytt alakajaisiks : D. Vai Jane leikkejä se Hotti kaippailloo ; D)).


      • hotandfire

        Joo, minä olen vähän sellainen viidakkotyttö. Vielä kun löytyisi Tarzan.


      • Eekös niit ain jossai tallustele? : D)).


    • MV.ltä

      Ehei, en kuule Hottis usko siihen evoluutioteorian osioon, että ihmisen kantalaji olisi apinat. Uskotkotko sinä ? Vai ammattilainen ;D))) Mutta kyllä joo, kaikenlainen hilluminen ja kiipeily on varmasti hyväksi :) Koira on ja nykyään kissa myös. Tuossahan tuo mouruaa yötä päivää, kun on juoksu. Päästelee sellaisia kurrrnauuu ääntelyjä ja nostelee takamustaan ylös. Kynsii ikkunanpieliä, kun pyrkii ulos kolli jahtiin.
      Hyveli yöteli kaikille.

      • hotandfire

        No, enpä tiedä oikein. Kyllä se meidän kantalaji taitaa olla E.T.
        Tai ehkä pitäis uskoa, että jostakin löytyisi se Tarzan. Taidan jatkaa etsimistä...
        Banaaninmakuisia unia vaan kaikille. Hyvää yötä.


      • Oll mukava vilimi uamust apinoist, yhell ollii ET:een sormi. Sill se kaivell ja tek vaikk mittee : D)).


    • Öit miunnii puolest kaikill : ).

    • Minnees JT:ee hävis : (.

      • jotaintuttuakin

        Hävisin irl-juttuihin. Aina ei voi ennustaa tulevaisuutta, tai voiko koskaan ? Eikös pääsiäiseen kuulu koristellut munat, mämmi, "luudalla lentelevät noidat", pajunkissat, narsissit, lampaanpaistit, suklaamunat maallisena versiona. Uskonnollisempi aihe on milenkiintoinen ja jotenkin toivoa antava. Joulun jälkeen mieluisin juhlapyhä. Joskus on näkevinään irl:ssä oikeitakin noitia : ) Toivottavasti eivät osaa taikoa.


      • Aina voipi ; D)). Onniit noittii ja poppaukkojakkii, eene ilimottele ihesttään. No, kävikös virpojjii? Mittees mielenkiintost sittee oll, ku tänne jootanna?


      • jotaintuttuakin

        Kerronko nyt kaiken yksityiskohtaisesti? : ) No ei sitä kukaan halua tietää. Virpojia tuskin kävi, en ollut kotona eilen.
        Mikä on nykyisin mieliruokasi ?


      • JYTKY lihapiirakka : P..... Aika paljon tulloo syöttyy töis einekssii, alakkaavat jo vtuila : D)). Tält vuuvvelt tais jiähä pitikuali tekemäti : (. Varmmaa muit kiinnosta, ku minnuu. Töitkö?


      • Nyt nukkummaan, jott uamull jakssaa lähttee lummeen tepestelemmaan : D. Hyvvii öit : ).


      • jotaintuttuakin

        Mitä laitat piirakkaasi ? Voisin vaikka maistaa kokeeksi. En ole ennakkoluuloinen. Eksoottisinta mitä olen syönyt on ehkä etanat.


      • hotandfire

        Siis tääh, ei mitään lihapiirakoita kutale, nyt laitetaan sinut kuntokuurille. Kaurapuuroa, raejuustoa, vihanneksia ja lihaa. Miltäs kuule kuulostaisi?
        Niin pääsiäinen lähestyy ja yllätys, yllätys (olen kyllä kertonut aiemminkin jo tämän) minä tykkään mämmistä, olen siitä harviinainen nykypäivänä. No, ei sitä usein söisi, mutta pääsiaisen kunniaksi. Mitäs muut, mitenkä nuo pääsiäisruoat?
        Kohtuus kaikessa. Mutta kyllä sitä pääsiäiseksi toivoisi hieman mämmiä ja suklaisista munistakin voisi nauttia. Mikäs fiilis on muuten?


      • Piällekkäin tuas : D)). Valamis lihis poutult 275g, iso pihivi ja raaasvanen ; P.... taittaa koht männä yö unet : ) Jospa nyt nukkummaan. Etanat taijjan jättee välliin tai kukapa tiettää hyvässeuras ; D. Öit.


      • hotandfire

        Etanat on nam.


      • jotaintuttuakin

        Onpas miehinen piirakka, voisin silti maistaa : ) Herkuttelu-unia sinulle.


      • Mulla ois nuitakkii etanoit sillo tällö tarjoll pihas : D)), 10 senttissii mötkälleit. Kyll tuoll jytkyll lähttöö näläkä kahavi tunnill : P:.. Vai kanin ruokkoo se hotti ehottelloo : D)), en ou iällä oikkein nuit puuroja syönnynnä.


      • jotaintuttuakin

        Hyvää yötä kaikille ja mukavaa tulevaa aprillipäivää : )


      • hotandfire

        Kiitos muistutuksesta! Olisin taas mennyt huomenna monta kertaa vipuun.


      • Jymmäyttikös teit joku miten tännää? Mie käväsin soppuu reissull ja sain Kotmaist pitinlihhoo, piässöö kuallii tuas keittelemmää : P::::::


      • jotaintuttuakin

        Eihän sitä enää, nuorempana joskus menin lankaan. Annapa resepti, saattaisi olla hyvä tarjottava pääsiäisvieraille : ) Vai onko salaisuus ?


      • kokkikutale

        Miun ohje aika iso miäränen : D)). Ite oun ostanna lamppaanviulun. Siit erotellunna lihat, kahtonna syyt ja leikanna poikki syin. Tarvittaan isokattila oma tommone 10 litranen. Siihen pistän pitin lihat kiehummaan. Keitettää reilull veil, pikku hilijjoo vess alakkaa kuohummaan. Kerremmä hyytymät pois, elikkä veret vein pinnalt. Toises kattilas o kuali kiehumas, ne pilikottu suhtkoht pieniks. Kuavamma ne lihakattillaan, ku veret o kerätty pois. Sekotamma , vähän ajan piäst lisseemmä luakerinlehttii 3-4, pari kahvilusikkoo suolloo, pippurrii jonkun kappalleen ja pilikottun sipulin. Muutpa en itelaita, vois kai siihen vaikk mittee panna. Lihan miärä n. 1,5 killoo ja varmmaan kualliikkii saman verran. Noh lihhoo ehk liikkoo, mutt tykkeen : P.......... Keitettään n. pari- kolome tuntti tai ylliikkii kyll sen tiettää ku kypssee o : ). Vihije osta kotimais, siten ett pety. Onkos mitennii paljon vierrait tulos? Liekköhön kaikki tullunna ohjeesseen : D.


      • jotaintuttuakin

        Iso kiitos : ) Teen huomenna. Kerron sitten miten vieraille maistui. Ja hyvää Pääsiäistä : )
        teille kaikille.


      • Missees sie out ollunna? : (. Mull tull aika lihassoo, laitoin varmmaa 2,5 killoo pittii ja kuallii reilun kilon : ). Ehkä kuallii sais olla enemmän : ).


      • jotaintuttuakin

        Minulla on kiirettä pääsiäisenä ollut. Menoja ja vieraita ja muita velvollisuuksia. Levätä kai pitäisi myös. Hyvää yötä sinulle ja kiitos vielä keitto-ohjeista : ).


      • tuotietty

        Leppeehhä välill oikkeest, eine hommat tekemäll lopu. Hyvvii öit : ).


    • MV.tä

      Virvon varvon tuoreeks terveeks tulevaks vudeks, vitsa sulle palkka mulle.
      Vai Tarzan pundaloa se Hottis kaipailee :) Minä voisin olla cheeta ( Kuten Hottis jo tuossa ylempänä vihjaili )
      Tuli mieleen Kutaleen mainitsemista linnuista, että minulla on keittiön ikkunan edessä ihan metrin päässä puussa vanha linnunpönttö. Joka vuosi siinä on pesinyt kirjosieppo. Mitenhän tänä vuonna käy, kun on tuo kissa. jotain pitää keksiä !
      Mitähän Ohjelmaa se Kutale on taas katsonut.

      • Minnekkäs mie munat lähettelen? Vai Cheeta, elhä se kyll 80 kymppiseks : ). Iha luonto vilimi uamull oll. Tullookos sull illaks virpojjii?


      • MV.ltä

        Ai lähettää, mutta eihä ne vielä irronnu ollu, turtana vaa :) Osoite on Tyrnävä. Simpanssista, Niin tosiaan sehän eli noin kauan, hmmmm olin tyystin unohtanut tuon.... Mukava, kun muistutit, herätti kivoja ja lämpimiä muistoja veljestäni :) Yksi divisioona kävi ovella. Ei täällä juuri käy virpojia :( muutaman yllätysmunan ostin kaappiin varmuuden varalta. Tämä talo on jotenkin niin jännässä saumassa, ettei virpojat hoksaa tulla tänne. Eikö virpojat yleensä liiku aamuisin, eikä iltaisin ? Täällä ainakin.
        Vielä linnuista. Kerran tuossa mainitsemassani pöntössä pesi sinitiainen. Näin kun poikaset lensivät yksitellen pesäsää. Yksi poikasista oli erikoisen näköinen. Sillä oli todella vinot silmät, pelkät pitkät viirut. Sitten se oli pyöreä kuin pallo. Nokka oli aivan lyhyt tynkä. Pää oli ihan erilaisen mallinen kuin muilla. Mietin, että varmaan linnuillakin voi tulla kehitysvammaisia poikasia. Se oli niin suloinen ja avuton. höyhenpukukin oli jotenkin erilainen. Sojotti pystyssä. Näytti punkkarilta :) Mutta saapa nähdä, selviääkö luonnossa. Se on sitä karsintaa.
        Oletko syönyt itse suklaamunia ? Saitko yllätyksen ?


      • Semmossii senttissii pussimunnii ostin, en ou viell maistanna : ). Jospa helemipöllö o käynnä polokasemas sitä sinitijjais : D)). Ee ou tiällää näkynnä, ies liihottavvii noittiikkaa : ).


      • MV.ltä

        Helmipöllökö, miten niin ? kerran siinä pöntön päällä istui jonkun kissa. Otin sumutepullon ja juoksin pihalle. Ruiskautin kissaa vedellä, jolloin se sai jalat allensa. Se yritti tulla pari kertaa uudestaan, mutta häädin sen samalla tavalla pois. Se jälkeen ei näkynyt. Ajatteli varmasti, että senki kissanvihaaja :D
        Tuli virpomispäivästä mieleen, että ennen Suomi oli kristitty valtio, jonka perustuslaki pohjautui kristittyihin arvoihin. Nykyään Suomi on kiristetty valtio , jonka lait perustuvat eu.n pakotteisiin. Mutta siitä huolimatta saamme vielä viettää virpomispäivää. Nauttia pienistä punaposkisista sirkuttelevista pikku noidista ovillamme, jotka kiristävät meiltä vitsoillaan mätkien viimeiset kolikot taskujemme pohjilta sekä elokuvailtaa varaamamme sukulaatit kaappiemme kätköistä. vaikkakin heiltä näyttää puuttuvan joka toinen hammas aran suloiseta hymystään liiallisen sokerinsyönnin ansiosta, annamme silti heille ilomielin verovapaat lahjuksemme, nauttien siitä lapsekkaan onnellisesta riemun tunteesta, jonka jaamme pikku riiviöiden kanssa. Sitä lapsen riemua emme anna kenenkään ryöstää, vaan taistelemme rinta rinnan viimeiseen mieheen tuon viimeisimpiin kuuluvan kansanperinteemme vuoksi. Kaikki muu onkin kohta joko myyty tai ryöstetty. Virpokaa ja eläkää tuoreesti sekä terveesti vielä ensi vuonnakin.


      • Ku oll pyörree : D)). Eeköhä ne kohta pijä suannit ilimotell lomakkeell verottajall, halluuvat varmmaa osasa : ).Milloha nuill noitasill o pankkikortti mahollissuus, ku harvall o rahhoo kotona.


      • M.ltä

        Ai niin :D)))))))) No ei se ainakaan sen kissan näköne ollut.


    • MV.ltä

      Tulin sanomaan heipat. Lähden taas. Eipä näy taaskaan Jt.tä eikä Hottista muista puhumattakaan. Vieläkin mietityttää, missähän sinä Hottis asut ? Voikaa hyvin ja rauhallista viikkoa.

      • No heippa sitte : ).


    • Hyvvii öit sitt kaikill.

    • herkkuketjuteillä

      Ootten tehneet makoisan ketjun !

      • Mittees herkkuja sie out syönnä?


      • ketjuteillä
        yxkutale kirjoitti:

        Mittees herkkuja sie out syönnä?

        Mie oon pistelly poskeen pakkasmansikoit, et olivat kevätherkkui, usot sie !


      • No varmmaannii meleko lötkylöit, tarvviikku imasta ni ovat jo mahas : D)).


      • ketjuteillä

        Olivatten just tuollasii imumössöjä, ei niissä kesämakua ollu paljolti jälellä.Hyvä oli imutella,ei tarvinnu hampahia paljon käyttää, vaikka pestävä ne kyllä piti:)siis ne pikkunaskalit.
        Onkos sulla huurteisia marjoja ittelläs?


      • yxkutale kirjoitti:

        No varmmaannii meleko lötkylöit, tarvviikku imasta ni ovat jo mahas : D)).

        Eepä ou marjoja näkynnä, vähiks jäi sualis : ). Omena mehhuu o pakastin täännä. Hyvä se naskaliloist o pittee huolt : ).


      • ketjuteillä

        Saapi niit marjoi kaapan pakkasarkuistakki ostella,kattottava et ovatte oman maan sissäpuolen antia.Jokka maantien varreelta ei saa aina sellassia kunnoon kokkoossia,ovatten kuivaröppössiä joissa ei makkuu eikä mehhuu löyy.Omppumehhu soppii latriinkasekkaan väkkeevien pariloiks,vappuuki tuos ootelleessa.?


      • Suap suap, mutt tiijjä mist lannotetust mehäst yms o kerät. Simmaat väkevämppee harvin juon : ).


      • ketjuteillä

        Kaikkee sittä voii kurnuutella mist oo perrääsi mittä suuhuunsa pistellee.Jottain vaa hörpittäävä ja maiskuuteltava ettei ihhaan kuihhu pois.Kuihhutaan kuitennii vaik mittää mattoo koukkuun pistellee. Russakko simmaan pinnalla antaa parhaan väkkeevän immuutukseen tännäkki simmmuukautena:)


    • MV.ltä

      Kevätväsymyskö se on Kutaleelle iskenyt, kun on ihan eineksiin siirtynyt. Kaipaa mieli rasvaa sekä hiilihydraatteja?
      Haukottelua. Väsyttää :D Tässä olen istunut ja mietiskellyt, että miksihän näin suppealle ihmiselle näytetään kaikkea sellaista, johon tarvittaisiin laajempi käsittelykyky. Ehkä se tekee ihmisestä nöyremmän. Mutta olen huomannut itsessäni vääränlaista nöyryyttä :( Eli käsittelykykyni ei riitä. Tai sitten työstämiseen menee aikaa. Silti nykyään koko ajan pelkään eksyväni väärille poluille ja usein eksynkin juuri tuohon vääränlaiseen nöyryyteen. Eli siihen, etten osaa kunnioittaa itseäni missään. Heti ,kun luulen ymmärtäväni tai tietäväni jotain, tipun hetken päästä alas huomaten, etten oikeastaan käsitä muuta kuin sen, etten käsitä oikeastaan mitään. Tämä taas saa aikaan sen, etten voi ottaa omia ajatuksiani ja reaktioita muuta kuin huumorilla. Ja kaikki johtuu vain siitä, että olen nähnyt niin paljon taas, etten hämmästy enää yhtään mistään, enkä osaa paeta asioita säästääkseni itseäni, vaan haluan nähdä kaiken, raadollisimmankin puolen. Nyt varmaan ajattelette, että olen mennyt ihan sekaisin :D))) Purkaudun jälleen tänne anonyyminä. Kiitos :)
      Mitäs muille ? Pääsiäinen tulossa. Onko teillä mitään pääsiäissuunnitelmia ?

      • Anomyyminähä sie ain, oleppa hyvä : D)). Ain nuit tulloo syöttyy töis, heleppoja ja tervveellissii : ). Noittii ja nuapurin murree päivystelleis, oisko se hyvä suunnitelma? : D)).


      • MV.ltä

        Minun täytyy olla todella itsekäs ja se ärsyttää minua hirveästi !!!!!! Ja väsyttää myös. Pitäisi keksiä jotain, että taas pääsisin voimaantumaan. Olen siis kyllästynyt itseeni ja se johtuu siitä, että on pitänyt venyä liikaa. Tasapainoton olo. Olen ketjun ilonpilaaja :D))) En ikinä edukseni, mutta ainakin kirjoitan juuri siltä, miltä milloinkin tuntuu. Ahaa, syöt siis aina eineksiä töissä. No, parempi sekin, kuin ettei söisi ollenkaan. Tykkäätkö salaateista ? Miksi naapurin Murrea pitää päivystää ? Onko se käynyt ryöstämässä linnunlaudoilta ruuat :)
        Minäpä laadin sinulle hyvän pääsiäis suunnitelman : Nukut :) Ai niin, piti vielä kysyä, että vieläkö letität partasi?


      • Etellises paikas oll ravintell, siell söin melekkee ain ja hyvvee oll ; P.... . Ja oll silimänruokkookkii : ). Ilon pilloojaha sie, mutt kuitennii palstan B.......a : D)). Aika ussest tuo murre o pihas, pitäsköhä tarjota satanen siit : D)). Pakko se o letittee, mänis muuten silimill ja muuannekkii : ). Elenkös otin Oskarinleikkeen yhespaikkoo, oll tuutattu täyttee katkarapuja pihivin piällys. Noh mänhän nuo. Vai nukkuu pitäs?, yritätkö piästä vähemm'll ?


      • MV.ltä

        Älä nyt !!! Totuus käy kipijää :D)))) Mutta se ei pala tulessakaan. Vai Barracuda :O !! Eikös ne olleet purevia ihmisiä. Ei haittaa, vaikka sanot suoraan. Yritän huonolla tuloksella ottaa opikseni taas ja taas ja taas......Osaan minä olla hellä ja kilttikin.... ainakin nukkuessani :D)) Kauanko olet ollut nykyisessä työpaikassasi ? Nuorena tykkäsin katkaravuista, mutta en nykyään syö niitä mielelläni. Enkä etenkään pihvin päällä. Joku Lankkupihvi oli aikoinaan, josta tykkäsin, sekä metsästäjänleike. En syö juuri koskaan ulkona. Vai pitäisi minun alkaa imelämmäksi, no odotahan ;)


      • Herkkuja uotelles, menempä käämmään saanas ; D. Suap työn pölyt poies, oisinko ollunna 7-8 vuott, luulisin : ).


      • MV.ltä

        Vai herkkuja :D)) No, kun ei voi oikein niitä kuvia lähetellä h.......a ;) Saunailtahan se on pyhhää vasten. Vieläkö peset partasi Garnier Fructiksella ? Mitä sanoisit, jos lennähtäisin luoksesi saunomaan. Uskaltaisitko tulla kanssani löylyihin palstaveli, kun ei ihan vieraita enää olla ? Voisin pestä selkäsi. Laittaisit lauteille pötkölleen ja minä hieroisin saippualla jaloista niskoihin asti. Tykkäätkö pesusienen pehmeämmästä tai karkeammasta puolesta tai käytätkö harjaa ? Tai haluaisitko, että pelkästään käsin saippuoisin ? Voisin samalla painella kovempia kohtia. Voin huuhdella lauteet jälkikäteen. Olen pessyt muuten aika paljon ihmisiä aikoinaan työssäni. Jo alle 20 vuotiaana saunotin sekä pesin mummuja ja pappoja. Hikihän siinä tuli vaatteet päällä. Joskus sain jaffapullonkin palkaksi :)


      • LisäänKunHUomasin

        Kutale kuule, luin tuossa ylempänä olevaa keskusteluasi Jt.n kanssa. Et varmaan ole huomannut vastata hänelle, kun tämä ketju on näin pitkä ja pätkikäs sekä sekava, kiitos osaksi minun :D


      • Sillähä milläs muullakkaa : D. Vai pesijättäreks, pittääpä harkita ; D)). Arvooppa minkä harrastuksen alotin tännää? Vihije: se kapen vähän, joku aika sitten. Näyttää mustalt ja epätasaselt : ).


      • MV.ltä

        Mistä sinulla tuo harrastus juolahti mieleen. Empä pysty ennee käyttää nii päätä , että ossaisi lähtä arvaamaa. Läht ajatukset harhailemmaa :D Mikä on uusi harrastuksesi ?


      • Kävin ohjeen vässeemmässä, Just olin lähettämäs tilttas rohviilli. Muuten kiitos huommautuksest : D. Nimettömäst o kyns irttoomas, sittee pittää nyt lonkotell ; D)). Eikös ou kiva harraste?


      • MV.ltä

        Käväisin myös saunassa. No täytyy sanoa, etten olisi aivan heti arvannut uutta harrastustasi ;D Oletko litistänyt sormesi tai mitä sille on tapahtunut ? Niin, vielä siitä naapurin koirasta, Jos tykkäät siitä, niin pyydä ihmeessä tarjousta :) Tunne voi olla molemminpuolinen :) Silitteletkö ja puhutteletko sitä ? Millainen koira se on ? Pitäisiköhän tosiaan lähteä viemään vettä koiralle.


      • Pikkusen hipas sormen piät : ). En ou silitelly, pikuse huastellunna. Tännäännii tuummailin sill, määhhä kottii emäntäs tuop kaapast koht herkkuja : D. Jaa rotu, näyttäs kaukkaasianpaimenkoiran näkönen, jottai muut merkkii se o, ku e muist : ).


      • MV.ltä

        Meinasitko leikkurilla viipaloida sormesi ? No, sehän on sitten iso koira, eikä mikään aivan pieni sylikoira. Tiedätkö sinä, mitä minä harrastin äsken ? Piti hengitellä aika tihheesti.


      • Mikä reuna lie käynnä sormmee. No leikkurrii kyll käytin, ku palane kuivu : ). Lapioit ulukon lunt : ).


      • Mv.ltä

        En ;D vaan ne joka päiväiset vatsa sekä jalkajumpat. Huomasin villasukka-aloituksen ikävällä. Vai ei satutäti löytänyt reseptiäsi. Pitäisikö käydä minun vinkkaamassa hänelle ? Olisi mukava saada tänne uusia ihmisiä :) Tuo laakerinlehti on todella hyvä mauste. Hyveli yöteli


      • Elä käy, se vähä välttellöö ruuhkkii : ). Misttees arvasit kirjuttelijan ; D)). Vai meinasit jo nukkummaa, pumppaus ja jumppaus öit : ).


      • MV.ltä

        Jaaha, että mistäkö :DDDD. En käy, älä pelkää, en kehtaa sekaantua, mutta tulisi nyt kuitenkin hänkin tänne. Olisi jännitystä seurata edistymistänne ;D))) Ja nyt ne pikkarit jalkaan ja koisimaan ;D)))) Ei palele ei :) No voih, Hottiksella olisi ollut todella mielenkiintoinen viesti, mutta ollut raskas päivä ja silmät painuu väkisin kiinni, joten ei jaksa jäädä kommentoimaan ja seuraamaan. hyvät yöt myös Hottikselle :)


    • hotandfire

      Kyllä tuota lunta on nyt aikas vähän, mutta kaiketi lähipäivinä sitä taas vähäsen tulee. tehän olette oikein turisseet täällä. No, nyt on taas pitkät pyhät edessä. Täytyy tähän p:mäiseen olotilaan ja sydämen kivistykseen keksiä jotain tehokkaampaa hoitoa... Mitäs teille muuten on päivään kuulunut, onko ruohot kasvaneet ja pashat hankittu. Kiva turista näin naisporukalla.
      Löysin muuten mielenkiintoisen sivuston täältä netistä ja mielenkiintoisen oloista porukkaakin tuntuu olevan.

      • Mikäs palsta? Pashoja ostin viell tännää, ruohot rupsahti, muistanna kastell : ). Vai nais : (. Simmast tull hyvvee, pittää tehä vapukssii. Ihan mukava viikko ollunna. Mikäs siull nyt teheny tuon p olon?


    • Ja piti porissoo, mites muill ; P::::

    • hotandfire

      Kävin, tulin ja katoan... ei vainkaan.
      Mutta uskokaa että mä olen siis niin tööööööt, Kissi vähähiilaria lainatakseni.
      Siis oli pitkä päivä, jo aikaisesta aamusta Ai niin, nythän onkin pitkäperjantai. Pitäis varmaan yrittää lepäilläkin tulevina päivinä tai ainakin karkoittaa pahaa oloa. Mutta enää ei voi noudattaa sitä taktiikkaa, että lepäilis vaan koko pääsiäisen alun ja nousis sitten kolmantena päivänä ylös.
      Mutta hyvää yötä.

      • MV.ltä

        No tsempata tahdon sua. P-mäinen olo on peestä :( Eikä tööt olokaan ole niitä parhaimpia. Toivotan samalla tässä kaikille hyvää pitkänperjantain iltaa!! Täällä on oikein sellainen joutilas pääsisäinen. Olla öllötänyt vaan ja ihaillut ikkunasta keväistä maisemaa. Talven kylvivät kyyneleet keväisessä virrassa. Toiveikkaan uskalias helmililja kurkkimassa puoli auringossa. Kymmenien uskollisten joutsenien parit pellolla. Tuulettomat koivujen sinnikkäät oksat vihreyttä odottavina. Ja minä tuon kaiken rinnalla pienentyen hämmästelen alati suurenevaa rakkauttani <3 Huokaus kuitenkin. :) Hyvää yötä minunkin puolestani ystävät.
        Ai niin, tuossa ylempänä kirjoitettiin etanoista. Eikö ne auta ryppyihin myös. Pannaa etana vaan naamalle maleksimmaa niin rypyt oikenee. Ei vain ilkeä kokeilla :D


      • MVtaas

        ÖÖÖÖ, ajattelin kirjoittaa tuohon ylös, että talven tulvivat kyyneleet, mutta ajatus katkeilee :D Öitä öitä...


      • Höh teijjä kans, nukkukkeeha ett virkistytt. Öit sitt, mieku jo kehuin teit : (.


      • MV.ltä

        Kävin nyt lukemassa kehujasi :D))))) Oli pakko tulla härnäämään palstaveljeän. iAnteeksi anteeksi, mutta kyllä naurattii. Anteeksi, että olen näin suoraan puhuja, mutta oot sinä melekone flittailija palstaveli. Vieläkin naurattaa :D)))) Ihana :) Juu juu, tervetuloa vaan tänne. Me ei olla täällä mustasukkaisia yhtään. Aletaan pian leipomaan teistä pariskuntaa:D Illan virkistys oli :) Kutaleessa on parasta se, että hän saa nauramaan ihmiset :) Senkin vokottelija :D))) Mutta öitä nyt. Rauhallisia öitä :D


      • Noh noh tasapuolinen kaikill ja naaru pidentää ikkee. Niiku munakkii, nelejä jos syöp viikkoo ; D)).


      • MV.ltä

        Aurinko paistaa ja todella hieno ilma. Pitäisiköhän lähteä kurkkimaan linssin läpi meren jää tilannetta. Aukihan tuo on kyllä ollut, muutama lautta rannassa. Tästä ei ole kuin kivenheitto merelle, Viikolla taas huomattavasti pidempi matka. Alkoipa yhtäkkiä tekemään mieli lättyjä kermavaahdon sekä mansikkahillon kera. Mitä nimeä muuten te käytätte ohukaisista ? Ja mikä ihimee heleveti poro rääkkäys kuva se o tuoho alas ilimaantunu. Ei näytä ainakkaa poroerotukselta. Ei, kyllä nyt on lähettävä sinne merenjäälle, järkihä täällä pakenee päästä. Oo ihimisiksi sinäki joskus siinä.... Kaikenlaista sitä täälläki näkkee, Katotaa jos ennää viittii palata :D



      • EmVii

        Tuo linkki ei auennut minulla, entä muilla ?


    • Voihan vitalis, nyt selevis minne se yks sisarhentosininen hävis : ). Mikä "KIROSANA" siin on kun kaikk mukavat mennee tahi ovat siell LAPIS. Noh näkihän viell tuon uppeen hymyn kuvas, mutt eepä taijja tulla tehttyy tikust asijjoo ennee. Uavistuksen pitkä matka : (.http://www.pp.vikki.fi/BirgitMummu/Animaatiot/Sairaus/Duuni 024.gif

      • Jopas oll äksy tipune ; ).


      • MV.ltä

        Huh huijaa näitä... Etenkin tuo ikävä palsta on hirmuinen tai mitä mieltä olette ? Tulee nopeasti kiintiö täyteen :D Minua pyydettiin ulos syömään. En yleensä juuri koskaan käy syömässä ulkona, muta nyt pääsiäisen kunniaksi ajattelin kerrankin myöntyä. saapa nähdä, mitä tilaan. Ehkä kalaa :) Hyvää lankalauantain jatkoa tänne.


      • Ukkoko pyys? Ota kaviaarrii ja kalleint samppakaljjoo ; D))


      • hotandfire

        Lauantai-iltaa täältäkin. Täällä olette ketjuja pidelleet. Tulipahan mieleen tuosta MV:n runosesta ja jutuista tuolla ylhäällä (mutta en pystynyt sinne oikein vastailemaan), että miten se MV on niin kovin kiinnostunut keskustelemaan tuosta uskollisuudesta, onko sinulla jotain ikäviä kokemuksia?
        Minä menen tässä nyt kavereiden tsempillä eteenpäin, mutta kait tässä valoakin joskus on luvassa. Mites jokos on pashaa mutusteltu, munia maalailtu tms?


      • Ainaha valloo o : ). Passoo ja hirvimakkarroo mutustelloo, nii kyll se siit. Munnii kyll ee oo tullunna muallailttuu viell : ).


      • hotandfire

        Eipä oikein ruoka maistu, vaikka tuota mämmiäkin olisi. Mutta kiva, että herkuttelet kutale. Olet siis pashan ystävä?
        En toivota pashamaisia unia, vaan kauniita unia ja hyvää yötä. Pienenä aina jännitettiin, että mitähän se pääsiäispupu yöllä tuo.


      • justsulin

        Jokune purkki. Mikäs sull, eekö vois pikkuse valottoo?. Järkkeiltäs porukall asiat kunttoo. No mitteepä se pupu ylleesä toi? Rauhhoittavvii ja virkistävvii unnii kaikill : ).


    • Tämmöst se o elämä, o ylä- ja alamäkkee Hotti. Gigi D' Agostino: The Riddle

      • hotandfire

        No, kyllä jotkut asiat aiheuttavat enemmän alamäkeä. Ja selvähän se, mutta jos alamäki on loputonta niin asialle on pakko tehdä jotain suurempaa, eiks niin ja sekin voi lisätä hetkittäin sitä alamäkeä tai ainakin sen tuntua. Mutta oliko mielessäsi jotakin erityistä?


      • Tottahan toki. Ihtteesä pittää potkkii perssiilleen, ett piässöö ylös suost. Mussiikki miull ainassii nosttaa ylös sielt : ).


    • MV.ltä

      Pääsiäistä kaikille !
      Hottis, kysyit uskollisuudesta. Uskottomuudesta minulla ei ole kokemusta laisinkaan, onneksi !! Minulle ei ole koskaan myöskään annettu aihetta mustasukkaisuuteen, josta olen todella todella kiitollinen. Entäs mikä kokemus sinulla näin suoraan kysyttynä ? Muuten vain ihailen esim. joutsenien parinmuodostusta. Se on niin mutkatonta ja selkeää. Päämäärä on selkeä. Suvun jatkaminen, jälkeläisistä huolehtiminen, yleensäkin elämän jatkaminen. Kauniin vaatimatonta. Yksinkertaisuushan on kaunista :) Tuossa pellolla on satakunta joutsenta ollut nyt pari viikkoa. Kova kaakatus kuuluu pihalle ;) Kukahan sinua on loukannut, pahoittanut mielesi :/ Kerro niin annetaan sille porukalla köniin. Meidän Hottista EI SAA kohdella huonosti !! Tai onko muuten tullut hankaluuksia ?
      Eilen meni todella myöhäseen. Heräsin vasta 10 jälkeen :O

      • hotandfire

        Ohhoh, onpas sinulla MV iso joutsenparvi pihasi lähistöllä. Kannattaisi kuule hätyyttä pois, jos kovin äänekkäitä ovat. Kyllä suvun jatkaminen ja lapsukaiset ovat ihania, mutta aina tämän jälkeen asiat eivät kumppanin kanssa niin vaan rullaa, joskus täytyy luovuttaa. Ei taida noilla joutsenilla ole samanlaisia arvoja kuin meillä ihmisillä, että niin kovasti välittäisivät miten toinen siinä vierellä on ja miten toisen kanssa menee. En tiedä, jos niillä kovin huonosti menee niin silloinhan ne vaan kuukahtaa pois. Mutta eikös joutsenista sanota, että ne ovat niin pariuskollisia, että puolison kuoltua eivät elämänsa aikana enää ota uutta kumppania (tuskin niillä sitten on mitään lyhempiaikaisia suhteitakaan viereisen lammikon joutsenien kanssa). Ihailtavaa pariuskollisuutta noilla joutsenilla. No, ihmiselämä on ehkä muutaman vuoden pidempi kuin joutsenilla, että ihmiset esim. eron jälkeen saattavat kaivata vierellensä vielä kumppania. Mutta on muuten hieno ja hilpeä laulu tuo Yön (oikeastaan Jussi Hakulisen) jotsenlaulu. Siitä tulee aina niin hilpeälle tuulelle. (oikeasti se on hieno sanoituksiltaan).
        Mitenkäs MV:n päivään muuten? Nythän kirkkauden pitäisi sitten koittaa ihan noin uskonnollisessa mielessä kuin säidenkin puolesta.


      • MV.ltä

        Hättyttää pois ??? Vitsinäkö laitoit tai olitko ihan tosissasi ? Joinakin keväinä niitä on ollut useita satoja. Aivan ihania. Empä osaa sanoa joutsenien arvomaailmasta muuta kuin, että varmasti se on usein enemmän kohdillaan kuin meillä ihmisillä ;D Muutoin tiesitkö, että, jos laulujoutsenen mennee possauttammaa, niin saapi maksaa yli 2000 e sakot ? Kyhmyjoutsenesta se oli paljon pienempi. Että aika arvokasta touhua. Niin, Jussi Hakulinen oli tosi nuori sanoittaessaan joutsenlaulun, mutta olen edelleenkin sitä mieltä, että Eino Leinon sanojen käyttö on hienompaa. Hänelläkin tosi hienoja runoja alle 20 vuotiaana. Moni tykkää Joutsenlaulusta ja hienohan se on. Minulla alkaa ajatus tökkimään. Ei toimi enää. Mikä sinun olo on nyt? Onko yhtään parempi mieli ?


      • hotandfire

        Ymmärsin viestistäsi, että ne ärsyttävät sinua. Näin sitä voi katsos luulla ja tulkita kaikkea. Enkä minä käskenyt possauttaa niitä! Minä puhuin luonnonvalinnasta, no ehkä vähän huonosti tulkittavasti siis että monet eläimet huonoissa oloissa kuolevat pois, mutta ihmiset vaan sinnittelee. Niin Eino Leinolla on hienoja tekstejä ja sitten vähemmän hienoja.
        Oloani parantavia seikkoja kirjoittelin tuonne alemmas, mutta ei minulla ei varsinaisesti ole mitenkään hyvä mieli.


      • MV.ltä

        Laitoin eilen tähän viestiä, mutta nähtävästi vastaukseni ei ole lähtenytkään. Niin, kirjoitin tosiaan liian epäselvästi tuossa aikaisemmin. Joutsenien ääntely ei häiritse. ymmärsinkin, ettet pyytänyt possauttammaan joutsenia, vaan häätämään ne pois. Ei niitä raski häätää. Eikä varmaan minun rahkeilla onnistuisikaan. Muutenkin viipyvät tuossa pellolla vain sen kolmisen viikkoa. Välilaskupaikka. Tulleet siihen niin kaunan kuin muistan. En ajatellut tarkkaan, mitä kirjoitan. Olen ennenkin sanonut, että olen huono kirjoittamaan. Jostain syystä puhuminen on minulle helpompaa. Sinulla muutenkin huono olo ja minä kirjoitan vielä mitä sattuu. En varmasti ainakaan parantanut sun oloasi. Mitä tähän päivään ? Onko työ vai vapaapäivä ?


    • MV.ltä

      Kutaleelle viestiä :) Kuule, tuli vain sellainen intuitio-ajatus mieleeni, että muistathan, että me olemme ystäviä sanan varsinaisessa merkityksessä. Se tarkoittaa sitä, etten seuraa sillain keskustelujasi muiden kanssa, vaikka tuossa ylempänä kirjoitin villasukistasi ;) Huomasin sen ihan sattumalta. Ole vapaa ja rauhassa :) Ei täällä kytätä kirjoituksiasi. Olemmehan kuin "sisko ja sen veli". Toivottavasti pysymme hyvinä palstaystävinä niin kauan kuin tämä ketju pihisee tai se oksa löytyy ;D Ja nyt, olalle läppäys ja menoksi.

      • ; D))). Ku pirruilin sull vähän, ainaha myö pihisttää ja puhkuttaa. Mites eeliset rehvit muute? : ).


      • MV.ltä

        Tuo oli helpottava kuulla :) Minä saatan höpöttää vaikka ja mitä, ihan kaverina :) Haluatko kuulla eilisestä totuuden tai kauniin version ?


      • Eekös myö ain totta huasteta?


      • mv.LTÄ

        ÄÄÄhhh voi helevata !!! Nyt kävin lukemassa sitä ketjua, kun se oli siinä ensimmäisenä ja sinä olit kirjoittanut, että saattaa mv uella !!!!!! Senkin possu. arvaa olenko nyt tuli punainen !!! Kirjoitin tuon ylempänä olevan viestini sinulle ennen kuin luin tuon sun " saattaa Mv uella "- viestin. Mikä nolo yhteensattuma. Vastaan ennkuin luenkaan viestiäisi. Ihan turhaan meni piruilusi tai menikö sittenkään ;D))))))) Ei hulluus tätä ketjua. OOt IHAN HASSU !!!!


      • Myö kato ennakoijjaan tosemme jo, mutt kuule käyppä joskus tuo elokuva kahtomas jos aikkoo o ; ). Aikas jännä, suosittelen.


      • MV.ltä
        yxkutale kirjoitti:

        Eekös myö ain totta huasteta?

        Söin pihviä. Ruoka oli tosi hyvää. Sen jälkeen mikään ei ollutkaan hyvää. Mentiin kokolle, se savvuutti ihan hirveästi. Maisema oli laajalti harmaa ja näkyvyys huono. Olin ainoa, joka alkoi rykimään ( meitä oli siis neljä ) Kaiveli tosissaan kurkkua. Jouduin menemään melko kauaksi ja lopulta minusta tuli se, mikä olen täälläkin eli ilonpillaaja :( Istua nökötin autossa toisten harmiksi. Itseänikin harmitti olla ilonpilaaja ja autossa rykiminen jatkui :(((. Lopulta toiset tulivat autoon. Auto oli yhden miehen. Tosi hieno sellainen. Siis se auto, sillä mies ei ollut, paitsi ulkonäöltään ( Anteeksi suorasukaisuuteni, mutta nyt avaudun, kun annat siihen mahdollisuuden ) Hän tosissaan hermostui rykimisestäni. Lopulta hän alkoi hermostumaan kaikesta muustakin. Istuin etupäässä hiljaa, enkä uskaltanut enää edes liikahtaa ettei tule lisää sanomista :((( Hän sanoi korkokengistänikin, että " varot sitten kans, ettet naarmuta auton sisustaa ". Seuraavaksi, kun asettelin pitkiä hiuksiani, hän huusi, että " Älä hitto ravistele niitä hiuksiasi joka puolelle autoa ". ja paljon muutakin hän sanoi. Jatkuvaa hermoilua, vaikka yritin istua kiltisti ja hiljaa. Miksi joku käyttäytyy noin ?? Osaatteko vastata :((( Tein yhden pirullisen aloitukseni aiheesta ikävälle ;D))) Huokaisin, kun pääsin kotiin.


      • : ) Sori jot hymmyilen. Mie jotennii arvasin tuon jutun, meinasin laittoo sin, jott oisit piilottanu Äijjän etu penkin all pikkari. Meitä on kuule monelaist sorttii, itelle tuo raatahevone o kulukuväline, ei Jumala. Pittää sitä kummissii huolttoo jonnii verra : ).


      • MV.ltä
        yxkutale kirjoitti:

        : ) Sori jot hymmyilen. Mie jotennii arvasin tuon jutun, meinasin laittoo sin, jott oisit piilottanu Äijjän etu penkin all pikkari. Meitä on kuule monelaist sorttii, itelle tuo raatahevone o kulukuväline, ei Jumala. Pittää sitä kummissii huolttoo jonnii verra : ).

        Saat vaikka nauraa :D))) Nolottaa nyt se tekemäni aloitus :D Kyllä minäkin osaan olla sitten järki pakolainen, voi hyvä luoja sentään !!!! Ei pakota järki ei :( Ehkä se johtuu siitä, että olen niin tunteella menijä :D Eikait se auta kuin hyväksyä tuokin puoli itsessään, kunhan muut vaan kestää :D Ehkä tuossa on hyväpuoli se, ettei pääse liikaa ylpistymmään, kun ei rahkeet riitä :D Vai pikkarit...hmmmmm....älä yllytä !! kiitos muuten sinulle, tuli heti paljon helpompi olo :)
        No, mitäs sinun pääsiäis päivääsi kuuluu ? Niin ja mistä elokuvasta nyt puhut ? Kävin katsomassa ketjua, mutta en löytänyt mainintaa elokuvasta. Tai, AAAaaa, nyt välähti jotain, mitä eilen luin sieltä. Joku Robins....eikun mikähän se oli ?


      • Fifty Shades of Greyn. Aika kutkuttava kuva ja kutaleelekkii sopivvoo enklanttii huastovat. Tekstitys oll tosijjaa japaniks, siit ei paljjoo ollunna appuu : )


      • MV.ltä

        Hmmm, pitää käydä joskus katsomassa. Muuten, toivotaan että saat paremman yhteyden siihen S......... ;) Taas on kaverilla ajatukset niin muualla, ettei ehdi kunnolla vastata ;D))) Ihan ymmärrettävää. Osaan jännittää puolestasi, että miten käy. Tsemppiä nyt kunnolla :) Taidampa lähteä tästä pyykinpesuun.


      • Kirjo- vai valakopyykkii. Mie taijjan nuihi peillaatuvviin Ruusujen lähettellyykkii vähennell niistäkkää näy oleva appuu : (. Nii jännii ohjelmmii avarruut ja kaikkee. Mite sie siihe ukkoo muute törmäsit? Liäkärkö se oll?


      • hotandfire

        Pitkästi olette kirjoitelleet taas. Niin synkästi mennään, mutta lasten kanssa ehdin paljon puuhailla tässä tänään ja mukavasti aika heidän kanssa meni ja ihme rauhallistakin oli. Maistelin vähän mämmiäkin tänään, vaikkei oikein ruoka maistu. No liikuttua on tullut?
        Vai fifty shades kutaletta kiinnostaa. Ei se varmaan kutale haitannut, että oli japaniksi, eikös rakkauden kieli ole sanaton, tai no enpä välttämättä kutsuisi fifty shadea rakkaudeksi. Kukin tyylillään. Mitäs kutale muuten?


      • Mitäs, ilimmaatu kilipa kosia tuonne toissaall ; D)). Nii oha ne mukavvii nuo puoskat, varsinnii alle vuotteiset. Tuo kysseine elokuva oll kyll ouon jännä, koukutti kiinni. Yllätyin kyll enklantin kielen heleppouest, kirjakielt varmmaannii oll.


      • MV.ltä
        yxkutale kirjoitti:

        Kirjo- vai valakopyykkii. Mie taijjan nuihi peillaatuvviin Ruusujen lähettellyykkii vähennell niistäkkää näy oleva appuu : (. Nii jännii ohjelmmii avarruut ja kaikkee. Mite sie siihe ukkoo muute törmäsit? Liäkärkö se oll?

        Ihan sukulainen oli ;D Olet lähettänyt väärää kautta ruususi hänelle, koska eivät tavoittaneet kohdettaan. Vielä villasukasta, Watson jäi miettimään, että kuinkahan monta ihmistä siinä ketjussa oikeastaan oli ;P Senkin ovela liehitteljä. Koska me olemme pelkästään kavereita, niin kiusaan hieman sinua. Älä suutu ja toivottavasti en karkoita tällä kirjoittelullani "oikeita tätejä". Tämähän on vain kavereiden välistä heittelyä.
        Aaaa, ihanaa Hottis on vastannut minulle :) Enpä heti huomannut. Hyvää yötä Kutaleelle. Äläkä näe unia noita-akoista ;D


      • Serkutha ne onnii niit, nii mittee lienneettii ; D. Eihän näit ketjuja tiijjä ain, ite e ainakkaa ruppee tupla tarjjoukssii tekemmää : ) ja Oonkos mie nui hyökkeevä ollunna millo?


      • MV.ltä
        yxkutale kirjoitti:

        Serkutha ne onnii niit, nii mittee lienneettii ; D. Eihän näit ketjuja tiijjä ain, ite e ainakkaa ruppee tupla tarjjoukssii tekemmää : ) ja Oonkos mie nui hyökkeevä ollunna millo?

        Hyökkäävä, Et kuule koskaan aikaisemmin :D)))) Täytyy olla tos kysymykses ;D Nyt öitä mukava palsta-veli


      • Höpsö : ). Muute noist joutsenist o ollunna juttuu, ett alakkaa olemmaa liikkoo ja harkittas niihe metätyksen alottamist.Etsie kyll vieläkkää ruahi männä nukkummaa, mutt hyvvee yöt kummissii ; ).


      • MV.ltä

        Tein aamulla turkinpippuri marenkeja. Illalla tulee lapsia kylään ja mikseivät aikuisetkin syö niitä :) Serkuista. No, ei se ihan sukulainen ollut, vanha tuttu vain. Enhän minä sukulaisestani tekisi aloitusta, joka alkaa sanalla" Kultaseni ";D))) Hän on mukava, kun yrittää saada haluamaansa tai hyötyä. Jos jostain ei ole hänelle hyötyä, niin alkaa se hirveä paskan suoltaminen. Lupauduin mukaan, koska meitä oli useampi ja ajattelin, että kavereina mennään. Voi hirveä mikä reissu :( Eilisestä vielä. Siis ihan oikeasti minä eilen ajattelin, että nämä minun höpötykseni vaikuttavat epäsuotuisasti sinun muihin ketjuihisi. Ihan niin kuin joku juttu olisi näistä minun höpötyksistäni kiinni. Pikkusieluisuutta. Kyllähän sinä hyvänä supliikkimiehenä hoidat aina hommat kotiin ;D Ja onhan tuossa tuo sinun sähköpostisi, jos vaikka joku mukava " tät" siihen hiljalleen taipuisi :P


      • Nammm : P... . Ei kenenkkää höpötykset minnuu ainakkaa vaikuta ; ) ja tuo Tät o tiukka. Enkä kehttoo tuot supliikkii käyttee paljjoo, joskus sittee o tarvinna muunlaisis asios. Sinne se soppii, mutt tämmssee ei : ). Nii supliikki ukkoset o mukavvii, jos suavat ain jottai ; D)). Ett vastanna eele olkos se seuralaine liäkär?


      • MV.ltä

        Ei ollut lääkäri. Miksi niin ajattelit ? Tulipa tuosta mieleen, että kerran ikävällä oli aloitus, että "ovatko kaikki lääkärit narsisteja" ;D))) Hän on hyvin monipuolinen mies käänteissään. Kaikenlaista tehnyt ja harrastanut näin niin kuin tällaisen hissuttelijan näkökulmasta. Joutsenista. En ole ollut tietoinen tuosta metsästysasiasta. Mitä itse ajattelet siitä ? Minun on vaikea ottaa kantaa ilman parempaa tietoa. pitäisi perehtyä, että voisi esittää mielipiteensä. Näin äkkiseltään tuntuisi, että miksi ensin suojellaan joutsenia niiden vähenemisen vuoksi ja nyt, kun kanta on saatu suojelutoimin lisääntymään, ollaan niitä jälleen vähentämässä. En tiedä siitä, millaista vahinkoa joutsene aiheuttavat ja missä mittasuhteessa. Ainahan se on niin, että kun jokin eliölaji kasvaa niin se on toisen kohtaloksi tai voihan se olla myös hyödyksi siis sellaista ekologista luonnon omaa säätelyä. Jotenkin nyt tulee ajatus, että sorkkiiko ihminen liikaa ekologista systeemiä. Kuten huomaat, minulla on asiasta vain hajanaisia omia mielipiteitä, jotka eivät perustu mihinkään tutkimus tietoihin asioista. heää kysymys, että miksi joutsenia on sitten liikaa ??? Metsäkanalintujen määrä ainakin laski voisi sanoa romahdusmaisesti metsien tehohoidon vaikutuksesta. Ja mieleeni nyt nousee susikannat, miten niille kävi, kun niitä alettiin tietoisesti " hoitamaan " läimethän etsivät tilaansa sieltä, missä niillä on parhaat elinolosuhteet. Hoh hoijaa, miten vaikea kysymys. Sanoppa sinä mikä on sinun kantasi ?


      • Siehä heitit melekose kysymyksen : D)). Onhan nuo jotsenet lissäytynneet aika palajon. Pentuna muistelen niit näkynneen aika harvoin, jos millonkkaa. Ehkkei viell ihan tuo metätys ou tarppeellinen. Mehtälinnut, laskintuos viimo kevvään puolelt koivuloist n. 75 teertä. Sussii pyörrii jonnii verra ja hyvä nii, söisivät nuo hirvet pois. Niit o liikkoo, syövät kaikk puut : (. Nalleja ehkä pikkuse liikkoo, ei viell ou ollunnahaittoo. Minkä nyt tännää tull lenkill semmone olo, ett joku nyt seurovvaa : D. Ehkä jonkun vois viijjä kehäkolomosen sisäpuolellekkii, eik niitä tarvviis sieltäkkää lahata het. Ehkä tuot pient riisttoo tiäll o, ku mullo metätys kielto sill. Tuo metän tehohoito mite se liittyy mehtätipuloihin?


      • MV.ltä

        No niin minä ymmärtäisin, että metsäntehohoito supistaa lintujen elin tilaa, mutta minulla ei ole parempaa eikä omakohtaista kokemusta asiasta. Sen tiedän, että metsäkanalintujen määrä on hiipunut tai ehkä se on osittain elpynytkin. Eikös kaikki soiden kuivaukset, viljelyt sun muut tuotannot rajoita eläinten elintilaa ? ihan hassua kirjoittaa tästä aiheesta, koska ei ole tarpeeksi tietoa, mutta minusta tämä on todella mielenkiintoinen asia. pitääpä perehtyä tarkemmin aiheeseen. Mitenhän silloin joskus kauan kauan aikaa sitten, sanottaisiinko satoja vuosia sitten, eläimet ovat pärjänneet ilman ihmisten " hoitoa " ;D))) Ihminen on niin tehokas nisäkäs, että tarvitsee elintilaa. Toisaalta en tiedä. Ihminenhän on luomakunnan kruunu, tuo sisältää suuren vastuun :) Missä sinä muuten asut ;) ?


      • Aikonnaan vastasin johonnii "viherpiipertäjjiin" kysellyyn, se oll semmone kysely joka oll anonyymi ei nimmee ei mittää. Siin kyselttiin kaikkee ja kaikenlaist suojelust yms. Vastailin rehellisen miell pitteen asiast. Jonnii ajanpiäst puhelin soi ja reipas nais iän halus välttämäti huastell asiast, noh ite olin hauttuumuall eikä jaksanna rueta pohtimmaan siell sittee : ). Huomasin mie täyttäis nummero sarjan : D)). Enemmän taittaa nuo asvaltti viitakot tehä tuhhoo, ku nuo savotat. Aukot kasvavat muutammaa vuottee reheväks taimikoks, linnut pessiivät siell ja muuttii elläimet viihtyvät kans. Taittaa nuo suot olla kaikk Naturas tai jossai. Nuo minkit kyll tuot lintu kanttoo tuhovvaa, sill niit ei kannattas piästtee luonttoo. Vaikk kui ois hyvät mieless. Metäshän mie, joskus oun laittanna vähän liiannii tarkast. Mutt kukkaa ei tajunna : D))).


      • hotandfire

        Tänään olen ihaillut teidän hienoja luontokeskusteluja! Oikeasti upeaa, en viitsi edes osallistua, sillä itselläni asiasta ei riittävästi ole asiantuntemusta niin silloin ei oikein voi muodostaa mielipiteitäkään. Mutta se on selvä se, että luonnosta erkaantuminen ei ole ihmiselle hyväksi. Itsellä on vähän sellainen juttu, että vaikka olen jonkunverran sosiaalinen niin tarvitsen rauhoittumista ja hiljaisuutta. Ja kyllä vanha sanonta, että metsässä sielu lepää pitää hyvin paikkansa. Kyllä siellä pääse parhaiten rauhoittumaan ja lisäksi kuuntelemaan sisintään, jota tarvitsee myös aikaajoin tehdä. Mitenkäs teidän päivänne?
        Itsellä paljon erilaista tekemistä, mutta mieli painuksissa no tiyttyjen syiden vuoksi.


      • Päivä taittaa oll pulukas koht. Onneks alakkaa huomen työt : D)). Ja kevät tulloo kohiste : ).


    • Jo vain ilta pulukas : ). Tää viikko varmmaannii hilijane, pallailen aika myöhhää yllhuomen. Nyt toivottelen hyvät yöt : ).

    • Mittee työ nyt näi hilijjoo outta? JT:ee, tulkos sopast maistuvvaist? Tuot ee ollunna tullu kysyttyy, mones muas sie out reissunna? Jaaha koht pittää lähttee pitkkää ilttaa, ee tarvvii huomen sitte töihi männä : ).

      • jotaintuttuakin

        Rehellisesti kerron, en ennättänyt vielä keitellä soppaa. Mutta joskus teen sitäkin : ) Monta maata on vielä tutkimatta, vain muutamassa olen vieraillut.
        Olet ollut aika aktiivinen kirjoittelija : ). Itselläni ei aikaa ole tähän, niin todella paljon kaikkea aikaavievää ....... . Jospa viikonlopulla : )


      • gyrbiili

        aika nätist ilmaistu, tokkopa tajjuaa


      • Nätistihhä se osovvaa : ). Sottooppa kyrpiili. Mukava se tajjuumattakkii oll, sese oissii ett tajjuis ja toisill tulis siit vitssailemmaa. Yritäppä aikkoo löyttee JT, ett ihan sinne irlii hukkus ; D)).


    • hotandfire

      Hiljaista on kutale täällä tosiaankin ollut. Omat voimavarat tällä hetkellä vähän heikohkot, joten en täällä pahemmin ole ehtinyt käydä. No, pakkohan väliin on kurkkailla ja kirjoitellakin. Mutta ajatuksiani olen saanut tällä viikolla ihan hyvin purkaa ja onhan se helpompaa. On tästä palstastakin tullut puhuttua.
      Mutta parisuhdeihmisenä helpottavaa kuulla ja huomata, että vaikka suhde päättyisi niin uusi toimivakin voi vielä löytyä. itselleni suhteesta luopuminen on aina vaikeaa, ehkä kuitenkin kiinnyn ja rakastun liian voimakkaasti. Ihanaa, kun voisi ajella vain puolivaloilla eikä tarvitsisi lainkaan ajatella ja tuntea toisten ihmisten tuskaa. No, onhan niitä sellaisiakin ihmisiä, jotka ajattelevat vain itseään. Mitenkäs muuten iltaan?

      • Mitäs viikko putkes ja huomena soppoommaa ; D)). Onkoha kansanedustajis muute kettää, joka ajattelleis toissii ?


    • MV.ltä

      Minäpä heitän teille uuden keskusteluaiheen. Voihan sitä jonkinlaisen mielipiteen sanoa, vaikkei kokemusta tai tieota olisikaan. Mielipidettään voi sitten taas muuttaa, kun saa lisää tietoa ;) Täällähän on helppo olla väärässä :D Tuli mieleen, että mitä mieltä te olette evoluutiosta ?

      • Ovulaatioko? Voipha näähhii saitit siihe vaikuttoo. Eiku evoluutio, no varmmaa siihennii vaikuttaapi nää : ). Kukkaa joua minnekkää. Mutt arveleppa, kutale tapas reeli punapiän. Jotennii meinas ihasttuu, mutt sain pijätelttyy : D)). Tiukkoo tekk. Mites työ viikko?


      • MV.ltä

        Minulla on oma lehmä ojassa kysellessäni. Se on laiskintapa yrittää oppia :D))) Mitä mieltä olet, voiko geenimutaation seurauksena syntyä uusia eliölajeja ? Vai sait pidäteltyä ;D))) Miksi pidätellä ? Mitenhän ovulaatio, evoluutio, punapää, pidätteleminen liittyvät yhteen.....Ehkä pidätyskykysi ei olekkaan niin hyvä kuin luulet ;)


      • hotandfire

        Jaaa-a vai että evoluutio. Vähän huono homma kyllä osittain. Ajatelkaas kuinka mukavaa ja leppoisaa se olis päivät pääskytellen viettää aikaansa puissa könyten simpanssina. ja olisihan se tuo liikkuminenkin helpompaa. Ja elämän perusasiat olis ainoat, joista pitäis välittää. Syöminen, juominen ja....
        Ja kyllähän se ovulaatiokin hieman tuohon evoluutioon vaikuttaa ja paljon muuhunkin.
        Tietty asfalttiviidakossa selviytyminen vaatii hieman erilaisia taitoja, joten kyllä evoluutiosta on hyötyäkin. Ilmastonmuutoskin vaatii osansa koko eliöstölle ja tietysti kasvikunnallekin.
        Tästä nyt voisi kirjoitella useamman sivunkin, ei jaksa.


      • MV.ltä kirjoitti:

        Minulla on oma lehmä ojassa kysellessäni. Se on laiskintapa yrittää oppia :D))) Mitä mieltä olet, voiko geenimutaation seurauksena syntyä uusia eliölajeja ? Vai sait pidäteltyä ;D))) Miksi pidätellä ? Mitenhän ovulaatio, evoluutio, punapää, pidätteleminen liittyvät yhteen.....Ehkä pidätyskykysi ei olekkaan niin hyvä kuin luulet ;)

        Tuost lehmä hommast voisin kerttoo juttusen. Olipa kerran lehemä, joka oll suanunna. Tull sitte juluki, ett liia issoo hirvisonnii. Poikimine oll vähä hankalloo, men mont aikkoo yll normaali kantoajan ja mont päivvee yritti poikkii ee onnistanna. Lehemä viettiin teurraaks ja isäukko oll männynnä sinne mukkaa, ku oll kiinnostanna tappaus. Olivat sitt tehneet keisarinleikkauksen, siellt oll pullahtanna hirventurvallinen, häntänen ja hirmu iso vasikka. Tarina on tos. Siin o vua yks mutt, toine o sorkka ja toine kavio elläin. Näähä ei sekkaannu toissiisa, näi oll polliisit sanonna sillo aikonnaa. Harmi vuan ku ukoll ee ollunna kamera mukanna. Eisitä kehttoo ennee ihasttuu : ). En muute ou nui kuummoo tetoskooppii tavanna, misseehä se piti sitt? ; D)). Ai mitenkö, nuit riili punapäit o muute harvas. Vai tunnetko mont? Onne kyll söpöi : D.


      • MV.ltä

        Bakteereilla tehtiin satoja kokeita istuttamalla niihin eri eliölajien dna.ta. Tulos oli, että bakteerit muuttivat muotoaan, mutta pysyivät edelleeenkin bakteereina eli empä tiedä tosta simpanssista, kutsuakko serkuksi kuitenkaan ;D))))
        Kutaleen ajatuksenjuoksua kiusasin, kun se liikkui noiden käsitteiden parissa :D Punapään ovulaatio menee hukkaan Kutaleen pidättelemisen johdosta, ehkä tuo on sitä luonnon valintaa :D))) Väsyttää armottomasti ja minun juttuni alkavat levitä käsistäni. Mitä Hottis olet mieltä alkuräjähdyksestä ?


      • MV.ltä
        yxkutale kirjoitti:

        Tuost lehmä hommast voisin kerttoo juttusen. Olipa kerran lehemä, joka oll suanunna. Tull sitte juluki, ett liia issoo hirvisonnii. Poikimine oll vähä hankalloo, men mont aikkoo yll normaali kantoajan ja mont päivvee yritti poikkii ee onnistanna. Lehemä viettiin teurraaks ja isäukko oll männynnä sinne mukkaa, ku oll kiinnostanna tappaus. Olivat sitt tehneet keisarinleikkauksen, siellt oll pullahtanna hirventurvallinen, häntänen ja hirmu iso vasikka. Tarina on tos. Siin o vua yks mutt, toine o sorkka ja toine kavio elläin. Näähä ei sekkaannu toissiisa, näi oll polliisit sanonna sillo aikonnaa. Harmi vuan ku ukoll ee ollunna kamera mukanna. Eisitä kehttoo ennee ihasttuu : ). En muute ou nui kuummoo tetoskooppii tavanna, misseehä se piti sitt? ; D)). Ai mitenkö, nuit riili punapäit o muute harvas. Vai tunnetko mont? Onne kyll söpöi : D.

        Kutaleellle vielä tuosta risteytyksestä, että olisiko tuolla ollut jatkuvuutta siis tuolla vasikalla. Miksi luonto alkaisi monistamaan sellaista, joka ei ole eduksi elämälle. Esimerkisi juuri tuo mutaatio on virhe, josta luonto pyrkii eroon. ne ovat aina reunamarginaali tapauksia nuo poikkeamat. Niissä ei ole ollut jatkuvuutta. Toivottavasti ymmärrätte, mitä kirjoitan, sillä nyt tökkii ja pahasti ajatus. ai punapäitä :D)))))))) Mitenhän se geeniperimä juttu menikään.


      • Tod näkösest ei. Mutta on nuit muailmas kaiken näkössii muttaatioit ollunn 2 päissii lamppai, kiärmeit yms. Suastteet ja urraani varmmaannii osa syyllisen. ; D)) ja vakavin homma karvan lähtö immeisen piäst. Mikä siin teitin seuus vettää. Ku kaikk tipuset, jos ee asu siell ni, ainassii käävvät olleilemas siell muutaman vuuvven? (O_o) Jätettäskö nytt tuo punapiä raahhaa, ei muute mutt käyes oll tuo yllääll oleva pait piäll.


    • hotandfire

      Jätetään nyt nuo räjähdykset vaikka huomiselle päivälle. Nukkumatti heitti jo unihiekkaa.
      Taitaa kutaleella olla ikioma punapää siellä viekussa.
      Mutta: hyvää yötä.

      • Eepä taijja olla, minkkäälaist. Hyvvii öit kaikill : ).


    • JT; eell tuas kysymys : ). Oot siekkii asustanna, tuoll Oulun seudull joskus tahi lapis? Nii ÄmmäV ; D)), mitenkäs se evolaatio sull o lehmän ojaa ajanna? Ojjaa ajamisest juolahti, Theresen kovan kyyin suanti ; D)). www.dagbladet.no/2015/04/09/sport/sportno/idrett/langrenn/therese_johaug/38606634/

      • MV.ltä

        Missä Jt on ?????? Vielä punapigmentistä. Minähän olin punapäinen ( aivan oranssi ) nuoruuteen asti. Sen jälkeen alkoi hiusten väri muuttumaan itsekseen. olen tätä nykyä punaruskea päinen. En rusketu millään !!! Olen aina vaalea ja kalpea :( Kutaleen yllä olevaan evoluutio kysymykseen vastaan, että metafysiikka ;D Tai pitäisikö vastata, että metaanifysiikka, kun on lehmistä kyse :D Muuten lehmänmaito ei taida enää olla ihan sitä itseään. Mitähän myrkkyjä siihenkin on tukittu. En osannut siirtää tuota Theresen linkkiä tuonne ylös, mutta kävin kurkkaamassa sitä muualla. Olikohan sitten ees samavideo, jonka löysin aftonbladetin sivuilta tai eikun siis dagbladetn sivuilta ??? Mutta todella suloinen nuori nainen. Hymyilevä, luonnollinen ja hehkeä. Herkkä ja Ihana ;) Taisi olla Kutaleen päiväunien unelma ;P


      • JT:eell taittaa olla intressit muuall : (. Mukava ku sie ies jaksat minnuu ja ilahutat jutustell. ; D)) Hymmyilevä, taittaa tuo osata irvistteekkii. www.dagbladet.no/2015/04/09/sport/sportno/idrett/langrenn/therese_johaug/38606634/


      • MV.ltä

        Hyvähän se on, jos intressit on muualla. Jotenkin toivoisin sitä kaikille. Oikein tyydyttävää ja antoisaa elämää irl. Sinuako jaksan :D))) Asia on kuule päinvastoin ! Hmmm kuule, jokin asia jäi eilisessä viestissäsi mietityttämään ja nyt se välähti päähäni.Minulla on oikeastikkin hidas sytytys. Niin kumpi on sorkka ja kumpi kavioeläin, lehmä vai hirvi ;D))) Voisin sanoa, että kumma, kun risteytys oli mahdollista, kun yksi eläinviraston työntekijä sanoi ettei niiden lisääntyminen ole mahdollista, kun toinen on märehtijä ja toinen ei ;D Tulipa mieleen, miten Siemens on pelannut ? Vai saabisti ol hänkii ;D Juu ei puhuta enää ei ;P


      • Lehemäll sorkka, hirvell kavio. Näihhä ne oll sillonnii väittännä ettei. Siimes o hyvä vekotin : ). Ihan tot ois kiva jos, JT: ee löytäs muualt intressii. Myö ollaa hänt pietty liia pitkkääkiin tiäll ; (. Emminä tiijjä mikä kulukupell häll o, viittasin tuoll paijjall tunistamisseen tiäll : ). Sait sie pelloommaan tuon Therresen homman, mull pelovvaa ku kopiopi ja heittää sen hakkuun. Se o rallivilimi. Ei pitäs sannoo tätä, mutt mittee se sano miun sukunimen? O_o


      • MV.ltä

        Vai sanoi se poliisi niin :) Sain toimimaan rallivideon. Pitikin kommentoida sitä, mutta unohdin. Minusta hän on tuon videon jälkeen entistäkin mukavemman oloinen :D Jotenkin niin rento ja aito tuossa filmissä. Kuvittelisin, että miehet tykkää tuollaisista naisista. Näin naisen näkökulmastakin hän on tosi kaunis ja rento. Hyvät ilmeet, etenkin tuo ulos puhaltaminen ;D Ai jaa ja minä kun ymmärsin, että p........ä oli samanlainen paita kuin sinulla :)))) Nyt vasta käsitän, mitä ajoit takaa. Tyhmä minä :D Pitääpä vielä käydä tuota sukunimeä etsiskelemässä. Asiasta toiseen. Mitä ajattelit tänään ruoaksi ?


      • MV.ltä

        Katsoin videon uudestaan. Koneeni pätkii hankalasti tänään. Video ei meinannut aueta ja kun aukesi, pätki hankalasti. En jaksa seurata niin tarkkaan, enkä ehkä ymmärtisikään, mutta arvaan olisiko sukunimesi joku mäki-loppuinen ? Se on ainakin yleinen pohjoismaissa. Nyt broilerinpalat uunista ulos ja syömään :P NamiNam JamiJam


      • Ei ou mäki : D)). Eekä ou ihan perus muodossakkaa. Enkä kyll enemppee auta ; P. Jauhelihakualllaatikkoo oun syönynnä iltaseks ja pitsan uamuseks. Mie kävin välill tipuloill pönttöjäkkii laittamas ja siivosinnii, vaikk meinasin ett empä kehttoo : ). Grazy frogin mussiikkii, virkisty kummast : D)).


      • MV.ltä

        Kone oikkuilee. Ei näytä enää tuota rallivideotakaan pätkimättä :( En arvaa millään sukunimeäsi. En ole kieli-ihmisiä muutenkaan. Joku muu ehkä...Mutta pakko käydä vielä myöhemmin kurkkaamassa sitä. En anna periksi kovin helpolla :D)))) Montako pönttöä sinulla on ? Mitä lintuja niissä on pesinyt ? Nyt ulos. Koiraa pitää käyttää lenkillä. Ai niin, tuolla Theresella on tarttuva ja ihana nauru tuossa alussa :D Ihana nainen kaiken kaikkiaan, ei vaikuta ylimieliseltä tms...


      • ; D)) Ihan tuo Suomeks sannoo, yritin kuuklettoo mittee tuo tarkottas, ee löötynnä. Uussii pönttöjä, aika pien reikä. Mitä heihin tulloonnii?, johan nuo kummast rupesivat het sirkuttelemman. Ainii on tuoll oravannii pönttö, kerrao sekkii siell pesinnä : D)). Onha sill tuo The aika hersyvä naaru : ). Ja mittää ei varmmaa ou käyttännä ; D)). Mie aikonnaa käyttelin murreja pollokupyöräll lenkill. Kympin kävi heittämäs, tottelivat hyvin : ).


      • MV.ltä

        Ai pieniä reikiä, tulisiko se helmipöllö ? Oravat on aivan vikkeliä ja suloisia otuksia. Tykkään oikeasti eläimistä, mutta ne kaikki eivät tykkää minusta, koska olen liian päälle käyvä :D Tuo koira ei osaa olla rauhassa narussa. En uskaltaisi pyörällä ulkoiluttaa sitä. Syön tässä hileistä jäätelöä, tuleekohan maha kippeksi :( Onko näkynyt lintukirppuja ja niiden puremia ?


      • Ei ou näkynnä, eikä nuapurin harmoot oliookkaa. Eekait ne luve näit? Noh, eehä näit käyttäjjii ou ku 1400000 viikkoon : ). Mie söin tuos päiväll 100 ramman kinterinn uhfo ja lentäjä tull yllärin ; ). Minkäs makust tötterröö nuoleksit?


      • MV.ltä

        Tiesikkö, että niiden jättimunien kilohinta on ainaki lähes 90 euroa. Ihan vain noin ilon pilauksena. Pitäähän jonkun vetää teitä välillä vähän alemmaksi, ettette lähde ihan leijumaan noine juttujenne kanssa. Ihan pakettijäätelöä oli, joku metsämarja, laktoositon. onko sauna lämpiämässä ? Tuosta sukunimestäsi, en minä löydä sitä, enkä enää jaksa etsiä. Ajattelin, että en saa sitä kuitenkaan koskaan itselleni, niin olkoon sitten ;P Missähän Hottis ja alkuräjähdys.


      • Se on jännä, jotta kaikk o silimmiin tahi kuulon piäs mutt ei sitä koskkaa huommoo : ). Nii tais olla 89 eerroo, entä sitte? Ee kööhä kannata halappoo osttoo ; D)). Parta rehottaa jo puhttaan : )####. Uskallatkos ihe anttoo vihjet sukunimestäs ; P.


      • MV.ltä

        Pilailin vain tuolla kilohinnalla. Mutta tiedätkö kuinka paljon siinä on KALORIPEIKKOJA ???? Pitäisiköhän sittenkin käydä vielä kerran kuuntelemassa Theresen juttuja, jos se kerta on noin lähellä, niin miksi en kuule sitä !!! Himprahutti, eiköhän tuon ole pakko löytyä :D)) Sukunimestäni, saman niminen kunta on olemassa. Väsyttää, eikö sinua ? Muuten kisu läksi sen ison kollin matkaan. Ovesta ehti luikahtaa karkuun. Hirveää meteliä pitivät talon nurkalla, mutta en saanut sitä kiinni :( Yöllä laitoin kissan saunaan, kun valitti kollin perään. Juttelivat toisilleen ilmastointiputken kautta. Kamalaa mauruntaa. Nyt väsyttää. Mitähän siitä tulisi, jos ihmisetkin tuollain meluaisi. Kaupassa asiointikin voisi olla aika hidasta, jos joka uroksen / naaraan kohdalle pitäisi pysähtyä haistelemaan ja mouruamaan :D



      • MV.ltä

        Ahaa, tuosta siis tiesit, että täällä on aineistoa tuon 1,4 miljoonan verran. Jos olisi aprillipäivä, niin tuo olisi se pila. No, onneksi ei ole pelkoa meikäläisellä "päästä" tuohon laboratorioon koe-eläimeksi :D Mutta miten on sinun laitasi. Kyllä minä olen huomannut, miten älykäs olet ja kuinka paljon sinulla on tietoa. Mutta en anna sen häiritä :) Sinulla on myös tunneälyä, tilannetajua ja monenlaista herkkyyttä :) Ja tuota ei voi hankkia pelkästään lukemalla :)


      • Kohta voipikkii vasepökkii männä tökkimmää, ku kaikkiall näkkyy mänevän tutkimukssii (anonyymisest tietennii : D))). Oohan mie jo nii vanaha, kyll sitä kerttyy matkan varrell : ).


      • MV.ltä

        Tuskin nyt täältä tunteet et järki-palstalta löytyy niin varteenotettavaa yhteiskunnallista tutkimusmateriaalia, että heille olisi siitä hyötyä. Ne on eri palstat, joilta etsivät mahdolliset kohteensa. Ja tapahtuu kuitenkin tietoturvan sallimissa rajoissa, kait ? Kunhan tuossa aikaisemmin höpötin, paitsi loppu oli totta ;D Mukava joskus lyödä jauhot suuhun laukomalla totuuksia :D Olipa hyvä kerroshampurilainen, salaatit, pikkelssit yms. Nami. Vielä pisulle, hampaiden pesulle, peitto korville ja sitten uninen Hyvän yön toivotus.


      • Hyvvii unnii Mourrrr Mourrrr : D))))


    • hotandfire

      Ei näin illansuussa räjähdellä. Muuten hyvä aihe, mutta yritän olla uskonnollisesti loukkaamatta muita, Mutta MV kerro ihmeessä mielipiteesi alkuräjähdyksestä?
      Punapäiset on muuten usein kalpeita ja palavat helposti ja lisäksi ovat melko allergisia.
      Heitänpä kyssärin teille vielä iltaan: Jos tiedätte hyvän ystävänne, tuttavanne, sukulaisenne tms. toimivan väärin jotakin kohtaan niin oletteko kuitenkin tämän puolella?
      Mitenkäs muuten iltaanne? Itsellä ollut kiireinen päivä ja huomenna kyläilyä useammassa paikassa.

      • No tuasko nuo punapiät ; ). Ite oun ain jiännä kussee , ku oun joutunna sukulaissii ja ommiikkii tekoja pohtimmaa. Asioill o tapan oll monniipuollii, eivät ou yks selitteissii. Ain pittää yrittee oll puolueeton, ei anttoo toissiin vaikuttoo. Aika paljon vaikuttaa viell osapuolten henkinen tervveys, miten voit kanttoo ottoo. Empähän ois kuiteskkaa viärin toimijan puolell, siithä ne ylleesä onkelmat o tullunna. Hirmust pohinttoo meill ollunna tännää : ).


      • MV.ltä

        Lyhyesti annan mielipiteeni. Mielestäni kaikella on jokin syy ja tarkoitus. Voi että kun en osaa pukea ajatuksiani sanoiksi, koska en ole mikään fyysikko tms. Fysiikanlakien mukaan kaikella on jokin alkuunpaneva voima. Miksi sitten olisi tapahtunut tällainen summittainen räjähdys. Itseasiassa fysiikanlakien mukaan sillä pitäisi olla jokin, joka on laittanut kaiken tarkoituksellisesti alulle. uskon Jumalaan, mutta vaikka en uskoisi niin en siltikään uskoisi, että bigbang olisi sattumaa. Jääräpäisesti väitän, ettei sellaista ole :D)) En jaksa nyt enempää. Mutta nyt on kyllä Hottis sinun vuorosi antaa mielipiteesi, koska minäkin omaani kouraisin ??? Tuosta toisesta kysymyksestäsi. En olisi ystäväni puolella, jos hän olisi väärässä ja ystäväni tietävät tämän :D Tarkennan kuitenkin. Olisin hänen ystävänsä, mutta ilmaisisin kantani. Mistä tuo kysymys tuli mieleesi ?
        Mitäpä tässä. Mietin, jos vielä hakisin grilliltä hampurilaisen. Alkoi hiukomaan. En liho sitten millään :((


      • hotandfire

        Aika hyvä oli tuo kutaleen vastaus. Miten se kutale niin kovasti on joutunut ihmisten tekoja pohtimaan? Eihän miehet tuommoisia pohdiskele yleensä, olet aika harvinaislaatuinen sitten. Mutta oikeassa kutale on, että väärintoimijat ja kiusaajat monesti aiheuttavat ongelmia. Kiusaajillahan tyypillisesti itsellään on jonkinlaisia henkisiä ongelmia ja alemmuuden tuntoa. Onhan niitä pahimmillaan kaikenlaisia narsistejakin, jotka lähipiirilleen aiheuttavat kaikenlaista tuhoa ja haittaa, terveyttä myöden. No, kysäisin siksi, että olen joutunut tässä vähän erästä tapausta pohtimaan.
        Mutta niin MV, mun fysiikka on jonkunverran tässä viime aikoina parantunut, pääsi tuossa jossakin vaiheessa vähän repsahtaamaan. Mutta ihan kohtalaisesti menee jo kyykkyjä, pungerruksia jne. Minun täytyisi löytää nyt jostain sellainen alulle paneva voima, jotta saisin raapustettua jotakin alkuräjähdysestä.
        Mutta tajunnan räjäyttäviä unia vaan ja siis Hyvää Yötä!


      • Sanottasko jott SUVUN kans o joutunna vaikk mihin ja oppinna, aikonna jopa olin muuttamas nimmeekkii. Otti nii kovill : ). Mutt pahakyll ylleesä suap palakkasa, ennemmin tahi myöhemmin. Kannattaaolla sinut ihtesä kans, tehä niiku parraaks näkköö. Ei enemppee, eikä vähemppee : ). Hyvvii ja raahallissii unnii Hotill : ).


      • jotaintuttuakin

        Allekirjoitan tuon : ). Olen sen todeksi nähnyt monta kertaa elämässäni. En ole vahingoniloinen, mutta toisaalta se lohduttaa , kun itsellä vaikeaa ja vielä tutut lisäävät taakkaa omilla toimillaan. Paha saa palkkansa ennemmin tai myöhemmin. Siksi elän vain omalla tyylilläni ja yritän olla tekemättä pahaa kenellekkään. Se koskee kaikkea elävää : ).
        Ja tuo alkuräjähdys, se on todella mielenkiintoinen asia. Voisin puhua siitä vaikka kuinka paljon : )


      • Kukapa se halluis olla vahinkon ilonen. Mites sull muute, elämä hymmyillöö ja....? Mie heittelin tuonne ylemmäs kysymyksiikkii paljo : ). Ennemminnii nuo Japanini ranttautunneet telehviinit kiinnosttaa, tullooko tuas sinne sunami.


      • jotaintuttuakin

        Entäs se, että delfiinit ovat kertoneet eräälle intiaaniheimolle valtavan tsunamin tulevan vuonna 2017. Ja sitten tämä heimo rakennuttaa itselleen uuden kylän, jonka Suomen Otaniemen yksikkö suunnittelee. Tuntuu ihan aprillipilalta, mutta ei ole sitä : )
        Elämäni on ihan ennallaan. Se hymyilee, jos päätän niin : )


      • MV.ltä
        hotandfire kirjoitti:

        Aika hyvä oli tuo kutaleen vastaus. Miten se kutale niin kovasti on joutunut ihmisten tekoja pohtimaan? Eihän miehet tuommoisia pohdiskele yleensä, olet aika harvinaislaatuinen sitten. Mutta oikeassa kutale on, että väärintoimijat ja kiusaajat monesti aiheuttavat ongelmia. Kiusaajillahan tyypillisesti itsellään on jonkinlaisia henkisiä ongelmia ja alemmuuden tuntoa. Onhan niitä pahimmillaan kaikenlaisia narsistejakin, jotka lähipiirilleen aiheuttavat kaikenlaista tuhoa ja haittaa, terveyttä myöden. No, kysäisin siksi, että olen joutunut tässä vähän erästä tapausta pohtimaan.
        Mutta niin MV, mun fysiikka on jonkunverran tässä viime aikoina parantunut, pääsi tuossa jossakin vaiheessa vähän repsahtaamaan. Mutta ihan kohtalaisesti menee jo kyykkyjä, pungerruksia jne. Minun täytyisi löytää nyt jostain sellainen alulle paneva voima, jotta saisin raapustettua jotakin alkuräjähdysestä.
        Mutta tajunnan räjäyttäviä unia vaan ja siis Hyvää Yötä!

        Juu, täällä sama homma fysiikan suhteen, Hottis. Joka ilta pakko treenata, että saapi entisen kunnon takaisin. Jatketaan treenauksia.


      • jotaintuttuakin kirjoitti:

        Entäs se, että delfiinit ovat kertoneet eräälle intiaaniheimolle valtavan tsunamin tulevan vuonna 2017. Ja sitten tämä heimo rakennuttaa itselleen uuden kylän, jonka Suomen Otaniemen yksikkö suunnittelee. Tuntuu ihan aprillipilalta, mutta ei ole sitä : )
        Elämäni on ihan ennallaan. Se hymyilee, jos päätän niin : )

        Nii mutt entäpä jos ne harhauttaakkii ja tulloo hurrikaani. Viep viell sielt Suomalaisten insinöörien taijjon näytteet mennessään. Nii out sie joskus asunna Oulun korkkeuell? : ).


      • jotaintuttuakin

        En ole asunut Oulun seudulla, vain paljon "alempana" koko ikäni. Ja tuskinpa koskaan sinnepäin muuttaisinkaan, tai jollei kohtalo veisi mennessään : ).
        Olette keskustelleet mielenkiintoisista aiheista : ) Harmi, kun en ole ennättänyt mukaan.


      • Ees yks ee ou ...... : ). Käyhä tuo Theresan pätkä kahtomas ; D)), hyvvii ilimmeit. Ihankos töit out puskenna vai reissanna kevät rinnas? : ).


      • jotaintuttuakin

        Kävin katsomassa. Kaunis ja mukavan oloinen nainen. En osaa muuta sanoa. Ja ilmeikäs tietenkin : ) Töitä, töitä ja muita velvollisuuksia. Kevät on ihanaa aikaa, siitä ei päästä mihinkään, mutta tänä keväänä entistä kiireisempää. Olen ilahtunut ihmisten ystävällisyydestä : ). Tänään minulle sattui pieni kömmähdys ihan päiväsaikaan, niin jopas oli ohikulkevat ihmiset auttamassa heti kun onnettomuus sattui. Uskoni ihmisiin vahvistui : )


      • Sattuu välill niitäkkii kohill onneks, tänäpäivän ehkä enempi mitä aikasemmin. Ei ollu kuitenkkaa vakava tappaus? No ett sinnää kuullunna miun sukunimmee siit viteost? : D)).


      • jotaintuttuakin

        En kuullut nimiä, en niin tarkkaan kuunnellut. Luita ei murtunut, mustelmia ja nivelsiteitä vioittui. Aika kuulemma parantaa. En tarvitse muuta hoitoa, kai. Jalka ja ranne turvoksissa. Ja KKK hoitoa. Sillä viikonloppu ja ehkä alkuviikko mennään.
        Saas nähdä sujuuko työt vai saikulleko on ...... .
        Voisithan kertoa sukunimesi alun täälläkin : )


      • jotaintuttuain

        Ja hyvää yötä mukaville palstalaisille : )


      • Itelläkkii varmaan vasmman nilikan jänne venähti, ku jäin sen varraa roikkummaa. Ei tu onneks kippee ou, jonkun verran jäykkä. Ainu vain nuis nilikan nivelsitteis o, ett ne herkäs männöö uuelleen. Toivottaa paras, 3koot usseest kyll se siit : ). Ehkäpä viikko saikkuu kannattas pittee, paranis noppeemmin. Nii eepä tuo nimenkkää kertominen nyt ois ihmeellist : ).


      • jotaintuttuain kirjoitti:

        Ja hyvää yötä mukaville palstalaisille : )

        No öit, silimmiihä tuo jo kirvellöökkii : ).


      • vedättäjäseon
        jotaintuttuakin kirjoitti:

        En kuullut nimiä, en niin tarkkaan kuunnellut. Luita ei murtunut, mustelmia ja nivelsiteitä vioittui. Aika kuulemma parantaa. En tarvitse muuta hoitoa, kai. Jalka ja ranne turvoksissa. Ja KKK hoitoa. Sillä viikonloppu ja ehkä alkuviikko mennään.
        Saas nähdä sujuuko työt vai saikulleko on ...... .
        Voisithan kertoa sukunimesi alun täälläkin : )

        ja voisha kutale kertoa oikean sukupuolensakin jo täällä, olettehan jo nin tuttuja keskenänne. : D ; D


      • Tässä sull ; D))).Jaakko Teppo - Rantaleijona


    • MV.ltä

      Noita delfiineistä. Miten muistelisin, että merileijoniakin oli ajautunut tuhansia rantaan. Delfiineistä tuli mieleen, että nehän ovat joskus haiden takaa ajamina suurena parvena rynnänneet liian mataliin vesiin. Hait saartavat saaliinsa.
      kuulkaa tytöt,jääkää te tänne arvailemaan kutaleen nimeä, minä pidän 2 viikkoa rokulia. Temppiä kaikille. Ei anneta periksi

      • Elähän nyt kehttoo nui pitkkee taukkoo pittee ;.(... Kevät ja kaikk tulos, matkoillekkos se karkovvaa?


      • MV.ltä

        Ennemmin tulee Suomeen tsunami, kuin minä lähden matkoille :D En malta olla kysymättä, että tiedätkö, mistä tuo sana tsunami tulee ? Se on minusta aika nami juttu?


      • Japaninkielest tsu = satama nami = aalto satamaaalto. Wikipetia tietää ; D)). Elä nyt tuommost sano, voittiha Suomi euroviisuttii : ).


      • MV.ltä

        Tuo onkin ainut, mitä osaan japaniksi :D))) Jäänyt mieleen tuosta nami sanasta. Onkohan tsunami jättinami :) No joo, se oli ihan hirveä minusta se Lordin kappale :D Mitenhän se voittikin. Ehkä sillä lavaesiintymisellään pelotti jokaisen äänestämään...Tykkäsitkö sinä, entäs muut ?


      • Ihan kiva : ). Entäpä tämän vuuvven viisu? Vieläkös muuten mirri mouruvvaa?


      • MV.ltä

        Mirri vaelteli tuolla pihalla kahden ison kollin kanssa :( Yritin ottaa sen kiinni. Juoksin tuonne pellonlaitaan asti, mutta ei sitä kiinni saa. Pitäisi tehdä saarto. On ollut tarkoitus leikata se, mutta saapa nähdä nyt, tuleeko se tiineeksi tuolla pöhheikössä. Jos niin käy, niin haluatko yhden pennun ? No höh, tässä minä vain juttelen jonnin joutavia, vaikka on tapahtunut loukkaantumisia :( Sinulla ja nyt Jt.llä. Mitähän tuohon voisi näin kaukaa sanoa, muuta kuin että lämmin ajatus ja paranemisia. Onko sinulla suunnitelmia tälle päivää ? Minulla jäi persottamaan se kerroshamppari :D Jos ajaisin sen kautta, kun lähden. PAKKO SAADA MÄTTÖRUKAA !!!!


    • mummomuka
    • uskomatontamuttatotta

      huomaa et jollain ei oo elämää suomi24: n ulkopuolella

      • arvonaivottomat

        näiden älykääpiöiden juttuja joskus seuranneena pistäny merkille miten viisaita ovat olevinaan ; D että oikein evoluutiokeskusteluja, ja alkuräjähdyksiä *thihihi* ; D

        ja yhel vaihtuu hiustenväri sen mukaan mikä on keskustelunaihe ; D *thihi*


      • MVvastaa

        Tai sitten sitä on liiankin kanssa, velvoitteita liikaa, että on pakko tulla tänne huilaamaan ja höpöttämään mitä sattuu. Älähän nyt tuollain ajattele, noin kriittisesti. On täällä tilaa meille kaikille.


      • Kyllähä nyt yhe mirri vois ottoo, postiskos lähettäsit : ). Kyllähä se rasvaruoka hyvvee o : ). Ehä sitä oukkaa(elämmää aikkoo), mutt töit pittää käyvvä harrastamas arkisin. Mites sie out eksynnä äksynnä tän 24, vaikka ee o ou joulukkaa? Mutt mukava ku sinnää arvonaivottomat suat illoo meis ja joskus käyt vierrailull meitin luon. Mummomuka ee mull ou pelikonneit, mittee sie nyt tuommossii mainoksii laitoit?


      • MV.ltä

        On sinulla Kutale sana hallussasi :D))) Minut saat aina hyvälle tuulelle kirjoituksillasi. Minähän nyt kirjoitan usein mitä sattuu. Oikeastaan aivoton ja tekomummu olivat oikeassa siinä, että minusta voi saada helposti tyrkyn kuvan, koska kirjoitan ajattelematta mikä milloinkin päässä pyörii. En harrasta sellaista vilunkia, joten en itse huomaa enkä ymmärrä sitä. Tarkoitus ei ole olla tyrkky. Paremminkin minusta saa kamalan hösöttäjän kuvan :D))) En ole lainkaan esiintynyt edukseni, koska en välitä tämän palsta eduista :D Punapäistä. Aikoja sitten tähän ketjuun olen kirjoittanut, että perin isäni parran värin eli punaisen. Nyt olen aika tumma, punaruskea. Saivat onnettomat provosoitua minua :D))) kaksi viikkoa nyt toisella paikkakunnalla työkuvioissa. Heipat kaikille !!


      • Nii varmmaa se toinenkkii punapiä perinnä ; ). Ooha kunnoll siell, eläkä hössötä ; D)). Vietähhä mukava someton kaks viikkone : ).


      • tzägädägädäm
        arvonaivottomat kirjoitti:

        näiden älykääpiöiden juttuja joskus seuranneena pistäny merkille miten viisaita ovat olevinaan ; D että oikein evoluutiokeskusteluja, ja alkuräjähdyksiä *thihihi* ; D

        ja yhel vaihtuu hiustenväri sen mukaan mikä on keskustelunaihe ; D *thihi*

        toi on just toi, et kun vuositolkulla lätisee paskaa,niin loppupeleissä ei enää muista mitä on milloinkin mistäkin asiasta itteensä liittyvästä sanonnu. Saattaa mennä jutut pahasti ristiin, kuten näil.


      • Misttees sie tiijät et vuos tolokul oltunna tiäll? Heleppo miun ainakkii lätist, ku paska o totta, ei juttuset mäne pussiin. No toisist en tiijjä mut jokkaine tyylillään ja lyylillään : D. Mukava ku immeiset osovvaat avvaattuu tahi sannoot mielipitteesä, sittee vartehha nää palstat o tehtynnä : ). Siin mieles nää o hyvvii renttoutus paikkoja monellekkii.


      • jotaintuttuakin

        Oletko missikisoja katsomassa ? Arvaanko kuka on suosikkisi ?


      • ; ) Ounpa hyvinnii. Noh, sanoppa.


      • jotaintuttuakin

        Kolmonen tai nelonen : ) Osuiko oikeaan ?


      • 9 laitoin iänestyksseen, vois pärjätä muailmall. Mutt 10 ehkes muuten ja 2:nen silimmee miellyttääpi : ). Mites siul?


      • jotaintuttuakin

        Enpä arvannut makuasi. Veikkaisin, että 6 sijoittuu kärkeen. Hyvä kokonaisuus, iloinen aina. Taidat pitää blondeista : ) Mutta vaikka hyviä tyttöjä kaikki ovatkin, täydellistä kaunotarta ei ole joukossa mielestäni. Tietäisin monia paljon kauniimpia tyttöjä kuin nuo ehdokkaat.


      • Ee arvatto kumpikkaa : ). No en nyt tiijjä lontiloist, mut nuist mukavimman näkössii. Oll muute lähikylän tyttökkii kilippailus : ). Mites vammat voivat?


      • jotaintuttuakin

        Totta kyllä tuo hiusten ja ihon värin merkitys ei merkkaa mitään loppupeleissä. Ihmisen luonne ja olemus on se mikä on tärkeää, se mikä miellyttää omaa silmää niinkuin sanoit. Makuja on monia onneksi : ). Minulla on sen verran hyvä fysiikka, että mustelmat ym. paranevat yleensä nopeasti. Turvotusta ei enää, kivutkin poissa. Mustelmat kyllä näkyvät ...... . Huomenna töihin.
        Vieläkö lunta näkyvissä ?


      • Missä? : D)). Huomen pittää tosijjaa lähttee uamust töihi : (. Päiväll pyrähin kahtelemas lumitilannet, varmmaa ens viikolopull piäsis harventelemmaa : ). On tuoll viell paikkapaikoin, aika paljonnii lunt. Pittää sannoo nyt hyvät yöt kaikill ja Hotti elä liikkoo viuho leppee välill. Se tekkee hyvvee. Eekös nuis missilöis jo ou hommoo tarppeeks? ; D)).


      • jotaintuttuakin

        Hyvää työviikkoa ja lämpöisiä unia : )


      • Onkos kiirreine työviikko sull?


      • jotaintuttuakin

        Kyllä on : ( ja ihan sekopäinen olo. Menen ajoissa nukkumaan. En jaksa nyt kirjoitella yhtään. Hyvää yötä kaikille.


      • Ou raveli. Nukuhha hyvin ja yritä vähän raahottoo tilannet : ).


      • hotandfire

        Onko kiirettä pitänyt? On sen verta hiljaista täällä. Se tuppaa tämä kevät olemaan kiireistä vähän kaikille. Oletteko kukaan muuten jooga kokeilleet tai mindfulnessia? (Ihan mielenkiinnosta kyselen).


      • tsägädägädäm

        tuo möhömaha on seikkaillu muil palstoilla lätisemässä horinoitaan, Sil ei vissii ole lääkitys kunnos tai jotai..


      • Misttee johttuu siun nekatiivissuus? Ei luulis atlettisen immeisen miun roppoo kaatehtivan ja juorruilevan asioit jost hyö tiettäät jo. Voisin mie puranat sulle tarjota, jos siit saisit miell hyvvee. Etsie kummiskkaa maha oll se vespiippuu poltteleva kaver, vaikk käytättii tuommost nm:kii.


      • hotandfire kirjoitti:

        Onko kiirettä pitänyt? On sen verta hiljaista täällä. Se tuppaa tämä kevät olemaan kiireistä vähän kaikille. Oletteko kukaan muuten jooga kokeilleet tai mindfulnessia? (Ihan mielenkiinnosta kyselen).

        Ei oo. Jokos kevät molemmis rinnois : ). Ei ennee jooga taittus ja tuot nessii suap harjotell töis ja muutenkkii irlis ; D)).


    • hotandfire

      En saa nyt räjähdystä tänä iltana aikaiseksi. Heikkohan tuo fiilis on silti edelleen.
      Mutta tänään on useammassa paikassa juostu merkkipäiviä viettämässä, se on tämä kevät sellaista aikaa. Kyläilyt kyllä hieman mieltä piristi, kyllä se aina kotiolot voittaa. Kovasti kun mennä viuhtoo paikasta toiseen niin eipä siinä ehdi mitään miettimään.
      Nooh, ei se pidemmän päälle oikein kanna. Itse tarvitsen sellaisia "kuulostelotaukoja". Mitenkäs muiden iltaan? Oletteko muuta ehtineet tehdä kuin telkusta missejä katsella?

    • hyihelvetti

      ee tullunna ee

      ee tullunna

      junttieinari from takahikiä?

      on kuin mikäki naistenmies näis ketjuissaan

      oikeesti hieltä ja paskalta haiseva partaturjake, jolta rekkamiehen hymy paistaa kilometrin päähän ja jonka tervepäiset naiset kiertää kaukaa irl:ssä


      mut täs ketjussa onki vaan pari luuseriämmää joil on irl elämä kateissa tai päästä pari mutteria

      • tsägädägädäm

        äääähh ; D *nauraa kippurassa*

        uuuuhhh-huuhhhhuuhhuhuh ; D hyvin sanottu ; D


      • hotandfire

        Niin sitähän me ei voida täällä tietää kuka täällä kirjoittelee ja minkä näköinen hän on. Itse asiassa kirjoituksissa vaikuttaa enemmän se sisältö eikä se ulkonäkö.
        Joo ja luuseriämmiä taidetaan me muut olla. Se pitänee hyvinkin paikkansa, eikä haittaa ainakaan minua, onpahan sitten vielä kehittymisenkin varaa. Ja ulkonäöstäkään et tiedä mitään, että hyvin voidaan kuule olla sellaisia rumia ja oikein tonnikeijuja. Mutta sinä olet selvästi parasta a-ryhmää, varmaan siltä fiksuimmasta päästä. ei voi kuin kadehtia.


      • hyihelvetti
        tsägädägädäm kirjoitti:

        äääähh ; D *nauraa kippurassa*

        uuuuhhh-huuhhhhuuhhuhuh ; D hyvin sanottu ; D

        jo vuodest 2013 kun tsekkasin kerran et miten kauan tuo partaturjake on näit akkaressukoita tääl vinguttanut ketjuissaan


      • tsägädägädäm

        jollain ei oo elämää, muuta kuin tää palstaelämä!
        onhan se kiva kun on paikka missä "päteä" ; D saada huomiota parilta akanreppanalta ; D


      • hotandfire

        Kyllä sitä välillä ehtii syödäkin, että saa muotonsa säilytettyä ja nukuttuakin väliin tulee ja jotain muutakin puuhastelua, mutta ihanaa kun olet meistä noin kovin huolestunut.
        Sinä varmaan mustasukkaisena kaipaat nyt yöhalia ja hyvän yön toivotuksia, joten eiköhän laiteta sinullekin ed: Hyvää yötä ja ihania unosia.


      • jotaintuttuakin

        Täytyy myöntää etten minäkään ymmärrä miksi täällä yhä kirjoittelen. Ehkä sitä muuta elämää ei ole tarpeeksi tai pari tärkeintä mutteria matkassa irronnut. Mutta siitä viis. Tänne ei kukaan pakota kirjoittamaan eikä vielä kukaan ole poiskaan häätänyt. Eiköhän me kaikki vakikirjoittajat tämä tiedetä. Kirjoittelu loppuu sitten kun loppuu, jos loppuu. Varmaan me kaikki ennätämme käydä töissä, harrastaa, tavata ystäviä ja perhettä, käydä ostoksilla. Tehdä koti-, ja muut pihatyöt. Käydä synttäreillä ym. juhlissa. Ja matkustella sekä tehdä hyväntekeväisyyttä. Mitäköhän en tee? Niin baareissa käyn vain 1 x /2 v. Jos en kirjoittelisi, niin tietäisitte missä olisin ; )).


      • Onhanseniin_
        tsägädägädäm kirjoitti:

        jollain ei oo elämää, muuta kuin tää palstaelämä!
        onhan se kiva kun on paikka missä "päteä" ; D saada huomiota parilta akanreppanalta ; D

        Onhan se niin, ettei tuollaisella habituksella kuin kutale on, saada naista irl.ssä, tai sitten on sokea. Vaikka kuva on rajattu, näkee selkeästi, että kyseessä mahakas, epäsiistin parran ja epäterveelliset elämäntavat omaava ukkeli.
        Siksipä varmasti palstoilla ehtiikin ja viihtyykin niin hanakasti asioitaan toimittaa. Surkuhupaisaa on, että lässyttää noista irl:ssä tapaamistaan naisista kuin mikäkin teiniprinsessa!! Välillä tullut mieleen sekin, onko profiili sittenkään aito,,,,,, nainen valepuvussa ;)


      • jotaintuttuakin

        Jospa katselet ympärillesi huomenna, tulet näkemään mahakkaita, "epäsiistejä", vähemmän tyylikkäästi pukeutuneita miehiä ja naisia. Veikkaisin, että ainakin puolet. Ja useimmat parisuhteessa. Täällä ei ulkonäöllä kirjoitella eikä ole väliä sukupuolellakaan. Vain se mitä olet ja omat ajatuksesi ovat tärkeitä : ).


      • hyhhyyiih
        jotaintuttuakin kirjoitti:

        Täytyy myöntää etten minäkään ymmärrä miksi täällä yhä kirjoittelen. Ehkä sitä muuta elämää ei ole tarpeeksi tai pari tärkeintä mutteria matkassa irronnut. Mutta siitä viis. Tänne ei kukaan pakota kirjoittamaan eikä vielä kukaan ole poiskaan häätänyt. Eiköhän me kaikki vakikirjoittajat tämä tiedetä. Kirjoittelu loppuu sitten kun loppuu, jos loppuu. Varmaan me kaikki ennätämme käydä töissä, harrastaa, tavata ystäviä ja perhettä, käydä ostoksilla. Tehdä koti-, ja muut pihatyöt. Käydä synttäreillä ym. juhlissa. Ja matkustella sekä tehdä hyväntekeväisyyttä. Mitäköhän en tee? Niin baareissa käyn vain 1 x /2 v. Jos en kirjoittelisi, niin tietäisitte missä olisin ; )).

        ei kukaan tieten tahtoen valittis ittelleen ylipainoista, turjakkeelta näyttävää miestä, kun tarjolla on paljon itsestään huoltapitäviäkin ihmisiä.

        Sehän on arvostuksen osoitus jo sille kumppanilleenkin että pitää ittestään huolta.

        Paras vaan palauttaa tuon möhömaha maan pinnalle, kääntään ne peilit siel kotona oikein päin. Pilvilinnoissa ei kannata jatkuvasti elellä. Noin isol ihmisellä pilvilinnoista putoaminen kun ei käy kivuttomasti ; D

        Sitä oikeesti kukaa edes vilkaise tuol irl:ssä, mut jostai syystä te sen säestäjät kauheesti kehutte sitä ja mielistelette!!! yyyyhhhh :(( why!!??


    • Tiällähä o ollunna vilikas ilta ja uamu ; D)). Mutt poijjaat kannattas joskus miettii ett työkkii vanahenetta, maha alakkaa kasvvoo ja vaivat alakkaa tulemmaa(eepähän tuu yllätyksenä). Mutt mukavaha se o ku työkkii outta seuranneet jo vuuvvest 2013 tapahtummii, pittää olla totella kiinnostunu. Ei minnuu kiinnosta oikkeesttaa muihe tekemiset ja tekemättä jättämist nui paljjoo. Ainaskkaa sammoo sukupuolt olevviin. Nii no peillii en tujjottele, ei ou oikkein miu juttu. Mutt en mie kettää kiellä siihe kahtomist, mahtas muutammii kannattoo käyäkkii kahtomas. Ihimisssii o kaiken näkössii, osa o nii täyellissii jot, mukava ihan kahttoo ja kuunnell heit: ). Nyt pittää männä puusaunnaa möhömaha ja turjake parta pesemmää : D)). Sitt syömmää paisttii namm namm.

      • väännäsiit

        voit olla vaik miten sinut ruokottoman ulkomuotosi suhteen, mutta sitä tosiasiaapa et mihinkään väännä, ettei sua kukaan nainen vilkaisis siinä mieles. Naiset ikään katsomatta haluaa ja ihailee hyväkroppaisia, komeita miehiä. Sussahan ei muuta komeeta ole kuin mahas ympärysmitta.


      • ; D)) Turhhoo sie miun kommeet mahhoo harmittelet, oun sinut sen kans. Ounhan mie tietone, parastenne päivväys männynnä mont vuot sitte, siull se o etespäi, mutt sielt se pilikottaapi. Mittees varte mie tiäll oisin, mutt sittee en ymmärrä mitä sie tiäll tiet? Ee kait nyt ou joku siun sussu kertonna jottai, en mie hänt ou vikittelemäs. Elä ou huolis. Ei pysy miun, eikk siun kynsis hiän. Paremppii lööttyy ain : ).


      • hotandfire

        Vieläkö te jaksatte tätä ulkonäköasiaa vääntää. Ulkonäöllä on irl sen verta merkitystä, että jollakin tapaa viehättää, mutta se voi olla jokin yksittäinen juttu. Ihmisestä tekee kiinnostavan loppujn lopuksi joku muu seikka kuin pelkkä ulkonäkö. No, okei jotkut ihmiset ovat hyvin ulkonäkökeskeisiä, toivottavasti pysyvät omalla tavallaan onnellisina. Lisäksi itse olen kyllä huomannut, että monesti erittäin hyvännäköisilä asia voinut nousta päähän, mutta jälleen kerran ei parane yleistää.
        Aika köyhää on myös elämä, jos aina pitäisi vain parempaa etsiä. Tietysti epäonnistuneen parisuhteen jälkeen, ehkä voi haluta parempaa, ei kait sitä nyt samassa tilanteessa halua yhtenään olla. Minulla on ainakin ongelmana, että kiinnyn ja haluan läheisille ihmisille mahdollisimman hyvää (en ole silti läheisriippuvainen). Epäonnistumisenkin jälkeen uskoisin silti, että haluaisin sataprosenttisesti panostaa vielä joskus rakkauteen, jonkun kanssa. Silläkin uhalla, että kuonoon voi tulla.
        Huups, tulipa pitkä sepustus. Mitäs kutaleen ja muiden päivään kuuluu?


      • jotaintuttuakin

        Palstailijoiden ulkonäöstä ei tiedä muu kuin ao. itse. Kutale saa olla sellainen kuin on. Niin kuin me muutkin. En ole täydellinen, mutta on minussa hyvätkin puoleni. Ja yritän tehdä itsestäni hieman paremmannäköisen. Siksi harrastan monipuolista liikuntaa, käytän kauneudenhoitopalveluja, kampaajaa ym. asiantuntijoita. Samalla työllistän useita henkilöitä.
        Se on siis kansantaloudellisestikin hyvä juttu. Mutta jos sellainen ei kiinnosta, minusta jokainen saa tehdä niinkuin parhaalta tuntuu. Olla vaikka ihan luonnontilassa.


      • tsägädägädäm

        ja taas tää kutaleen säestäminen alkaa. Hyvin on partaturjake aivopessyt palstavaimonsa
        ; D


      • Nii mut onks siun daamit yht lojjaalija? Onkohan teill kahell huono itsetunto omalt kohalt? Mie oun turjake ja tykkeen siit, en kysele hyväkymist muilt. Mutt tuoll toisell vois sannoo ou vikkelämpi, jos halluut hänet. En maha olla ainut joka o meinannu ihasttuu.


      • jotaintuttuakin kirjoitti:

        Palstailijoiden ulkonäöstä ei tiedä muu kuin ao. itse. Kutale saa olla sellainen kuin on. Niin kuin me muutkin. En ole täydellinen, mutta on minussa hyvätkin puoleni. Ja yritän tehdä itsestäni hieman paremmannäköisen. Siksi harrastan monipuolista liikuntaa, käytän kauneudenhoitopalveluja, kampaajaa ym. asiantuntijoita. Samalla työllistän useita henkilöitä.
        Se on siis kansantaloudellisestikin hyvä juttu. Mutta jos sellainen ei kiinnosta, minusta jokainen saa tehdä niinkuin parhaalta tuntuu. Olla vaikka ihan luonnontilassa.

        Kiitti puolustamisest, kattokkee pojat mänen hammeen tua piilloon : D)). Mites muuten JT:eel mennee, helepottaako kiirreet?


      • tsägädägägäm
        yxkutale kirjoitti:

        Nii mut onks siun daamit yht lojjaalija? Onkohan teill kahell huono itsetunto omalt kohalt? Mie oun turjake ja tykkeen siit, en kysele hyväkymist muilt. Mutt tuoll toisell vois sannoo ou vikkelämpi, jos halluut hänet. En maha olla ainut joka o meinannu ihasttuu.

        kukaan ei todellakaan koe sua uhaksi naisasioissa, on sulla pahasti harhaiset kuvitelmat omasta viehätysvoimastasi. Ai niin, paska on hyvää jos kysytään paskakärpäsiltä. Ehkä se pätee täs tapauksessa sunkin kohal, jos kysytään sun palstavaimoiltas ; D


      • jotaintuttuakin

        Ole hyvä : ). Vaikka en kokenut sitä sinun puolustamiseksi, vaan ilmaisin vain oman mielipiteeni asiasta. Olen oman tien kulkija ja samalla hyväksyn myös muitten valinnat elämänpoluille. Kunhan eivät ole rikollisia eivätkä itsetuhoisia ( kovin pahasti ainakaan ).
        Viikonloppu melko rauhallinen. Muutamia juttuja huomenillalla tehtävä, mutta muuten rentoilua luvassa. Onko sinulla suunnitelmia ?


      • Pittää nyt sekata veiskö pyyvvykset vetteen sevverra sulloo. Tiijjä kehtovvaako viell rueta sahhoommaan puit. Out sie tehnynnä nuit isoja makarooneja minkä sissää työnnettään jauhelihhoo ja muut?. Piälle tommatti mössöö ja vähän sitä sun tätä.


      • tsägädägägäm kirjoitti:

        kukaan ei todellakaan koe sua uhaksi naisasioissa, on sulla pahasti harhaiset kuvitelmat omasta viehätysvoimastasi. Ai niin, paska on hyvää jos kysytään paskakärpäsiltä. Ehkä se pätee täs tapauksessa sunkin kohal, jos kysytään sun palstavaimoiltas ; D

        Iteppähä tiijjät, niist kärpäsist ; ).


      • jotaintuttuakin

        Olenpa useinkin herkutellut ja monillakin eri täytteillä. Tosi hyvää : ) Itse laitoin lihamureketta , vanha hyvä ruoka sekin. Tein ihan perusjauhelihasta ilman täytettä. Hyvää perunamuusin kanssa. Olisi kai noita pihatöitä aloiteltava minunkin. Ja kalastamista harkittava, ehkä katiskalla : ) Jokohan olisi mentävä nukkumaan ? Aika pitkä päivä takana. Hyvää yötä sinulle ja kaikille muillekin.


      • Elä nyt viell. Viell tiäll pikkusen lunt ja märkkee, ei oikkee pihhoo viell piäse. Jos ei marjapuskkii typistelleis. No hyvät yöt, jos mänet nukkummaa : ). Miekkii oun herännä 4 uamult, eekä tunnu missää ; ).


      • hyihelvetti

        kyllähän partaturjake viihtyis palstalla vaikka aamusta seuraavaan aamuun palstavaimoilleen lätisemässä. Oletko muuten Ihastuminen palstallakin käynyt? Nolo olet.


      • tsägädägädäm
        hyihelvetti kirjoitti:

        kyllähän partaturjake viihtyis palstalla vaikka aamusta seuraavaan aamuun palstavaimoilleen lätisemässä. Oletko muuten Ihastuminen palstallakin käynyt? Nolo olet.

        ; D mitäääähh??!! ; D

        Kuvitteleeko toi möhömaha siis oikeesti et se on hurmannut jonkun naislääkärin käymällä sen vastaanotolla??!! ; D
        Jos jotain niin murhannut vähintään!! Kukaan ei todellakaan voi toipua jos on joutunut näkeen ton ruhon läheltä!!

        Ja todella, vähäks noloa et huutelee tällaisil saiteil noita juttujaan, tai sitten valehtelee ihan kybällä. Tätä jälkimmäistä veikkaisin, on nimittäin patologinen valehtelija kyseessä.


      • Taisitpa paljasttuu ; D))). Mistees työ tiätte miun palstall käynnit, että varmmaa ite sit siell käy ; D)))))))). Mut pojat hei, mull ee oo tapana sammoi asioit jankata. Jos halluutta itestänne keskustella nii keskustellaa sit tahi muist juttuloist. Eekö tuo möhömaha tunnu jo rupevvaa tuntummaa ramohvooninneulan hyppimiselt levyll teisttää? En ou väittännäkkää kenenkkää ihastunneen minnuun, ite meinasin : ). Kannattaa lukkee tarkemmin. Mites teijjän riijoomiset, varmmaa virriillii ja vilmaattist, nii ku elokuvis?


      • hyihelvetti
        yxkutale kirjoitti:

        Taisitpa paljasttuu ; D))). Mistees työ tiätte miun palstall käynnit, että varmmaa ite sit siell käy ; D)))))))). Mut pojat hei, mull ee oo tapana sammoi asioit jankata. Jos halluutta itestänne keskustella nii keskustellaa sit tahi muist juttuloist. Eekö tuo möhömaha tunnu jo rupevvaa tuntummaa ramohvooninneulan hyppimiselt levyll teisttää? En ou väittännäkkää kenenkkää ihastunneen minnuun, ite meinasin : ). Kannattaa lukkee tarkemmin. Mites teijjän riijoomiset, varmmaa virriillii ja vilmaattist, nii ku elokuvis?

        mistä päättelet pojiksi, hei "älynjättiläinen"?

        Ja tiedoksi, partaturjake, että ihmiset näkee joka päivä ulkomaailmassa käydessään muita ja hurmaantuukin tapaamistaan, muttei siit huolimatta tule näille saiteil tekemään siit numeroa. Mutta tää taas kertoi sen, että sä et paljoa mökistäs ulos naamaas laita, ja kun käyt terveystarkastuksessakin niin se on sulle jo kui ois käynyt kuussa!

        Ja aika vähissä on sun jutun juuret, ruokalaa pyörität näis ketjuissas, ja kehuskelet näkemilläs naisilla tuolla ulkomaailmassa. Voi voi, hanki elämä turjake!


      • Jaa mistäkö. Oun juttuu heittännä pultsarist vyysikkoon elämässäin. Ei ou tullunna kettää piettyy sen huonompana, eikä parempana. Kyll siin oppii. Pitäs oikkeesttaa nyt lähtteekkii käymmää ulos : ). Ku sie et vanita muit ku minnuu tiäll. Tuoho viell on kait tuoll muitakkii tetoskoopin käyttäjjii, ku liäkärit. Kannattas siunnii käyä tervveyskeskukses, siell o mukavvoit hoitajjii paljon. Ymmärttäät sinnuukkii : ). Kuussa tarvvii käyä, ku meteoriitti tipahttaa 2017. Oot sie tosijjaa vihttaatunu minnuu. Sitä tuos sottailin pitkkää menikkii kolome vuott, mikä sen nyt sattumoisin laakas? ; D))).Pittähä naissii kehhuu, kevväisi hehkuut ja ovat mukavvii. V tuiletkos sie naisill irlis vai ookko tossun all?


    • MV.ltä

      Tulin pyörähtämään ja mitä täältä löytyikään !!! Oliko nuo yllä olevat viestit täyttä provoa. Ei noita voi millään ottaa tosissaan :D)) Välillä ne nauratti madottomuudessaan. Eihän kukaan voi olla noin hermostunut jonkun toisen kirjoittelusta palstoilla. Pelkkää pilailua :D Yleensäkkin tuo, että hermostuu jonkun oleilemisesta palstoilla on herättää epäilyksiä. sekä tuo väite, että kirjotuksien "totuus vaihtelee ". Tottakait se vaihtelee. Ei elämä ole koko ajan samanlaista. Terveys vaihtelee, työt yms. Näiden muutoksien myötä tilanteet vaihtelevat ja niiden myötä kirjoitukset. Aivan älyttömän tyhjiä kirjoituksia, joten provoja ne ovat ;D Älkää ainakaan minua pientä raukkaa alkako kiusaamaan, koska en ole tottunut siihen. Saan aina kaikilta miehiltä vain helliä katseita, koska olen niin pieni ja kiltinnäköinen ;D))) Mitähän hullua kirjoittaisin, että änkyrät saisi lisää aihetta ;D
      Minusta tuntuu, että minut on paiskattu koulunpenkille ja että olen tosi huono oppilas. Istun jatkuvasti jälki-istunnossa tuijottamassa liitutaululle piirrettyä ruksia ymmärtäen, etten taaskaan osannut läksyjäni. Tekisi mieli karata ikkunasta piiloutuakseni metsään ja pukeutuakseni lehmän vuotaan. Ihmismieli on usein niin monimutkainen ja sen huomaaminen on välillä raskasta, etenkin kun ei itse omaa tarpeeksi ymmärryskykyä sen käsittelemiseen ja hyväksymiseen. Ei omien eikä muiden. Jokin pienen pieni hetkellinen hämärä ajatus joskus häivähtää siitä, että minä yksin olen vastuussa omista tunteistani, teoistani ja ajatuksistani ja siitä miten annan niiden vaikuttaa itseeni sekä ihmissuhteisiini. Vain minä itse. Yksin.

      • Kah palstasiskoha se tiäll o, ilo silimäll ; ). Mukava se välill o suaha rittiikkiikkii, mutt ku se männöö ain sammaa viissuun. Tiiä heijjän motiviankkaa, montt aikkoo jo tiäll pohittu asioit. Miks nyt? Mites, koulunpenkilkös sie olit koko viikon lämmittämäs?


      • MV.ltä

        Odotin sinua ( koko elämäni ), missä viivyit palstaveli ;) Koulu odottaa minua tai minä sitä, mutta nyt ei ole sen aika. Otin sieltä pikkuisen breikin. Minä pidän noita viestejä oikeasti provoina :D En luota tähän palstaan. Mitä kuulu ?


      • Kävin ulukona kahtelemas kevättä, ei näkynnä ku sinivuokkoja. Meinootkos alloo vaihtoo? Tokkopa nuo ihan rovojakkaa ovat ja kukapa luottas tiäll mihinkkää ; D)). Viikko ollunna iha mukava, aarinko paisttaa ja huomen sattaa : ). Jep ja iänestämmää ja vualikahvit juommaa.


      • tsägädägädäm

        Ei kiinnosta kutaleen palstavaimojen ulkonäöt. Samaa kaliiberia kutaleen kanssa kuitenkin. Palstalla voit kuvailla itses vaiks minkä näköseks.
        Jo se kertoo sust paljon kun olet viettäny aikaas palstalla kutaleen kans jutellessa mitä tyhmempiä juttuja. Ei kunnon naiset moiseen edes ryhtyis.

        Ellet sitte ole kutaleen sivupersoona numero 3 ; D


      • MV.ltä
        tsägädägädäm kirjoitti:

        Ei kiinnosta kutaleen palstavaimojen ulkonäöt. Samaa kaliiberia kutaleen kanssa kuitenkin. Palstalla voit kuvailla itses vaiks minkä näköseks.
        Jo se kertoo sust paljon kun olet viettäny aikaas palstalla kutaleen kans jutellessa mitä tyhmempiä juttuja. Ei kunnon naiset moiseen edes ryhtyis.

        Ellet sitte ole kutaleen sivupersoona numero 3 ; D

        Miksi vaivautua kommentoimaan, jos ei kiinnosta ?


      • MV.ltä
        yxkutale kirjoitti:

        Kävin ulukona kahtelemas kevättä, ei näkynnä ku sinivuokkoja. Meinootkos alloo vaihtoo? Tokkopa nuo ihan rovojakkaa ovat ja kukapa luottas tiäll mihinkkää ; D)). Viikko ollunna iha mukava, aarinko paisttaa ja huomen sattaa : ). Jep ja iänestämmää ja vualikahvit juommaa.

        En vaihda alaa, vaan sitä lisäkoulutusta. Onko jo tiedossa, ketä äänestät. Uskallatko paljastaa puolueen ?


      • Ilimmeisesti henkillöö, puolue o kumminnii viärä ; D)). Kohan kahttoo ehokas listoja, kettee o ehokkaan. ; D vähähä sie kommentoit.


      • MV.ltä

        Alkava pääkipu. hiostava olo :( Tsägädägädämin viestit kertovat minulle jotain myös hänestä, mutta en luota arvioihin näillä palstoilla. Hänhän voi pelleillä vain. Toisaalta sekin kertoo jo jotain, että joku viitsii vaivautua sekoilemaan tuollain :D Tai sitten pohjimmiltaan se ei kerro mitään. En osaa lähteä tuomitsemaankaan häntä, koska en tiedä paremmin. Teot voin kyllä tuomita ja niistä sanoisin, että aika rumasti hän kirjoittaa. Jos totta puhun, en pysty luottamaan sinuunkaan täällä, vaikka pitkään ollaan kirjoiteltu. Sinä et kylläkään ole ketjussasi kirjoittanut koskaan pahasti ja luen mielelläni juttujasi, vaikka ne eivät olisikaan totta :D Ja vaikka koko Kutale olisi keksitty niin so what ? Mukava heppu. Minun ei tarvitse yrittää miellyttää täällä ketään. Mitähän tarkoittanee ettei kunnon naiset ryhdy kirjoittelemaan kanssasi ? Ei haittaa, jos piikki oli tarkoitettu minulle, mutta suutun, jos hän aliarvioi sinua !! En tiedä ketä äänestän.


      • Joo, ee ne ou totta ollenkkaa mittee oun kirjutellunna ; D)) Miun sivuperssoonnii o säkätäkäpää ja hyväheviletti ; D. Ainii ja oun luotsikkii viell, niiku sillo aikkoinnaa eppäilittii ; D.


      • MV.ltä
        yxkutale kirjoitti:

        Joo, ee ne ou totta ollenkkaa mittee oun kirjutellunna ; D)) Miun sivuperssoonnii o säkätäkäpää ja hyväheviletti ; D. Ainii ja oun luotsikkii viell, niiku sillo aikkoinnaa eppäilittii ; D.

        "säkätäkäpää ja hyväheviletti " HAh Hah Hah....Takaraivossa jyskyttää !!! Ei helev....,mä kuolen nauruun ennen pitkää :D))))) Eikun sinähän olit kippari, etkö muista. Kerran tunnustamaan ruvetaan, niin minäkin. Tunnustan ettei minua edes ole. Olen palstan luoma illuusio, joka muuttaa muotoaan jokaisen lukijan omassa päässään.


      • Nii muute ollii, puhuintuas pussiin ihten : D. Mie jo eele ihmettellinnii, ku kone pamahti pimmeeks Sai muanitella urakal toimimmaa ja tännää sitte ilimestyit tänne. Onkos sull tetoskooppii? ; ).


      • MV.ltä
        yxkutale kirjoitti:

        Nii muute ollii, puhuintuas pussiin ihten : D. Mie jo eele ihmettellinnii, ku kone pamahti pimmeeks Sai muanitella urakal toimimmaa ja tännää sitte ilimestyit tänne. Onkos sull tetoskooppii? ; ).

        Hyvää yötä tänne kaikille :) Ollut hyvin raskas viikko.


      • Hyvvee yöt miun Illuusio : ).


    • hotandfire

      Voi miten riehakasta keskustelua täällä. Rattoisaa illanjatkoa. Ei ehdi enempiä.
      Hyvää yötä.

    • täsjokkaisejottai
    • MV.ltä

      Kutale, vastaan nyt kysymykseesi. Kyllähän sinä tiedät, etten käytä stetoskooppia. Se kuuluu lääkärien toimenkuvaan ja kuten tiedän niin minä en ole lääkäri. Ja tsägä, kuka täällä nyt kehenkään ihastunut olisi, kun ei pysty luottamaan koko palstaan. Oletko sinä Tsägä nyt oikeasti ihan tosissasi kirjoituksinesi ? Olisi myös mielenkiintoista kuulla, miten määrittelet kunnollisen naisen ja luetko itsesi kuuluvaksi kunnollisiin ihmisiin ? Vielä tuosta ihastumisesta ja ulkonäöstä. Miten hevari voi oikeasti ajatella, että vatsakas ja parrakas mies ei kiinnostaisi naisia. Ja tuokin ajatus, että lääkäri nostetaan arvoon tuntemattomaan. Että muka ammatilla olisi tekemistä sen kanssa minkä näköiseen ihmiseen kyseisen ammatin edustaja voisi ihastua :D)) Muutenkin toisen ulkonäön haukkuminen on erittäin lapsellista. Ajatuksesi ovat niin pimeitä, etten voi uskoa kirjoituksiasi todeksi. Sinä vain härnäät porukkaa ja yrität hämätä senkin :D Ja kun kirjoitit, että Kutale ei nokkaansa ulos pistä ja pyysit hankkimaan elämä, niin mitä se meille muille kuuluu, miten hän haluaa elää. Ei siitä tarvitse muiden hernettä nenäänsä vetää. Meitä on moneksi. Toiset jopa ehtii kytätä muiden elämää ;D))) Keskittyisivät vain omaan elämänsä ja itsensä kehittämiseen.
      Tuosta kappaleesta vielä. Siinä oli hyvä lyriikka, mutta en taaskaan viisastunut yhtään.

      • MV.ltä

        Tai oikeastaan tuo olisi lääkäreiden aliarvioimista, että he muka ihastuisivat pelkästään ulkonäön perusteella :D)) Ihan höttöä puhetta :D


      • Kyll muute tippatätittii käyttääpi tetoskooppii, ainassii meill päi ; D)). Tännäännii pistin nokkoo ulos ja iänestämäs kävin sossu Pennoo, ups : D)). Cannelloonittii pistin just uunnii ; P.... Minnuu ee haittoo keskustelut ulukonäyst yhttää, se o semmost pintaliittoo. Mutt harva männöö tämmöst mörrii karkkuu, no ehkä kummissii pimmeell suattaat säikähttee ; D.


      • MV.ltä

        En ole tippatätikään. Otan suoninäytteitä siinä muun hoitotyön sivussa. En läheskään joka päivä. Pistelen suurimmaksi osaksi päivittäin insuliinia, napapiikkiä, kipulääkkeitä. Suoninäytteet lähetetään sitten labraan, joka on muutaman kilsan päässä. No niin ajattelinkin, ettei sinua itseäsi haittaa ulkonäkö keskustelut. Ei minuakaan, jos se kohdistuu minuun itseeni eikä muihin :D En ole koskaan syönyt noita Canelloneja. Ovatko ne kuin mausteisia ? Teitkö itse tai ostitko valmiina ? Mikä mörri :D No totuuden nimissä myönnän, että jos tulisit vastaan pimeällä, eikä muita näkyisi, niin saattaisin pikkuisen pelätä. Johtuu tuosta parrastasi :D)) Sanon vielä, vaikka et ehkä tykkää, että sen minkä olen täällä lukenut ja kuvasikin nähnyt, niin enemmänkin ihmettelen, jos joku ei ihastuisi sinuun :) Eikä tuo ollut kohteliaisuus, vaan suoraa puhetta siitä, mitä ajattelen. Minulla vielä äänestämättä.


      • ite sähräsin tehä heleppoja ja hyvvee. Torven sisään vuan jauheliha ja sipull mössöö mausteihen kans, tommaatti mössöö piäll. Pitäsköhän lähttee kokkikoulluu? ; D. Nii taishase muutamall valitulle tulla näätettyy, luulot hett poies. Niiku se ppiähhii otti miult tuoll yhell palstall. : ). Otin ruoka ettonneet tuos, tekk kuttoo. Meinasitkos millo käyä iänestämäs?


      • MV.ltä

        Pitääpä joskus kokeilla noita makaroonirullia, kiitos vinkistä !! Kävin äänestämässä. Ei ollut kahveja eikä jonoja. Niin äläpä aliarvioi yhtään itseäsi, se saa minutkin tuohtumaan. Täytyy sanoa, etten näe sinussa mitään vikaa. Hyvät harrastuksetkin. Ruokaa laitat, kasveja hoitelet ja tykkäät eläimistä ja luonnosta niin ja mitähän kaikkea vielä. luulisi, että naiset olisi jonossa ;D))) No jokaisessa meissä on myös ne huonot puolet. No heittäydyn nyt tyhmäksi ja paljastan, että minä olen aina haaveillut miehestä, joka istuttaa pensaista ja tykkää muutenkin puutarhanhoidosta jossain määrin ja luonnosta. On herkkä ja avoin. Arvostaisi ihmisiä ja olisi ymmärtäväinen ihmisiä kohtaan. Mutta joka ei kuitenkaan menisi kuin tuulispää vaan osaisi rauhoittua kotiinkin. Ennemminkin erakko kuin menijä. Nyt tulee tsägältä sanomista, että heti tuon akan puheet muuttuu Kutaleen mukaan :D))))) Totuus joskus voi kirpasta :D Kuule ystäväni, jos hän onkin ihastunut sinuun. Niin nyt on kyllä niin ärsyyntynyt olo, että puran tähän ( Kiitos ketjustasi ) Miksi kulkenut oon niin kauan yhteen suuntaan, päämäärään tähän hetkeen, jossa aseet riisutaan, jossa sydän paljaana kytee rinnassaan, jossa tikaria käännetään, jossa liikaa vaaditaan. Kolikko ilmaan heitetään, kysymättä ensinkään !! Ja lopuksi maksu peritään ja rakkaus rikki revitään . Mä en haluu, mä en jaksa, mutta kukaan ei välitä. Ei maksa vaivaa, vaikka yksi puu kaatuu. Ketään ei kiinnosta, mitä siihen kaiverrettiin, eikä hintaa mikä siitä lunastettiin. Se vain maatuu. Huoh ja huh huijaa taas :D))):((((( ;D))) ;(((((((
        Kaunista ja kukoistavaa luonnonrikasta kevättä sekä levollista tulevaa viikkoa :)


      • Sie out söpö, ku ruppeet höpöttämmää ; D)). Ee ou kuule kevät luntatul tull ku esterin sielt, mutt valakosena ; ). Kiitos sempist ja ee ku tappi tanas etteempäi, nii onkell koha piässöö.


      • MV.ltä
        yxkutale kirjoitti:

        Sie out söpö, ku ruppeet höpöttämmää ; D)). Ee ou kuule kevät luntatul tull ku esterin sielt, mutt valakosena ; ). Kiitos sempist ja ee ku tappi tanas etteempäi, nii onkell koha piässöö.

        Nytkö minä olen söpö ja miten sinä kerran Jt.stä kirjoititkaan, nyt muistan " syötävä "...Senkin naistennaurattaja :D


      • Pittähä teijjän ihetunttoo kohottoo ; D)). Nii mutt tuo syötävä o nykysin harvinaist herkkuu : (. Syötäväst puhhee olle, aika tanakkoo tavarroo nuo eelen tehyt sapuskat. Vieläkkii tunttuu täyelt. Nii mutt mukavaha se o suaha, ettes hymy : ).


      • jotaintuttuakin

        Kiitos, mukavahan se kun saa positiivista palautetta : ). Vaikka en niin kovin perusta kehuista enkä moitteista. Pidän itsestäni näinkin, ja se on tärkeintä. Välillä joku tulee minulle avautumaan, että minun pitäisi sitä ja tätä. Mitä se muille kuuluu, miten elämääni elän. En tee pahaa kenellekkään. Huolehdin asioistani ja muistakin läheisistä. Muun elämän voin elää
        omalla laillani.
        Kokeile joskus kalatäytteellä. Hyvin maustettuna erinomaista. Eikä liian tuhtia ruokaa. Ja tässä hymy : ).


      • Kiitos hymyst ; ). Pitäs varmmaannii kokkeill ja jottai juurekssii kans. Nii jokkainen taplovvaa tavallaan ja kyvyillään. Eepähä ne muut sitä miärree.


    • palautetaanlähettäjälle
      • Poijjaatha o melekossii serlokkija, työ sitä outta meleko yritteliäst porukkoo ja nii ystävällissii kaikill. Varmmaa joka toine juttu teilt tuoll ikäväll, ei sitä tarvvii salata. Sittee vartehha nää palstat o ; D)).


      • hyihelvetti

        Taispa aloittaja homo kyllästyä vetään yksinpuhelushowtaan kun ei ole yli puoleentoist vuorokauteen kirjoittanut tähän ketjuun ; D
        Tuskin se elämää on kuiteskaan hankkinut kun ei pariin viime vuoteen ole muuta mahduttanut kuin näil palstoille jaarituksineen. Tuol se kyttii nytkin taustal milloin taas kehtaa tulla ketjuunsa horisemaan. ;D


      • hotandfire

        Ei homouskaan ketään pahenna. Olkaahan sovussa. Mitenkäs muuten mennyt?


      • hyihelvetti kirjoitti:

        Taispa aloittaja homo kyllästyä vetään yksinpuhelushowtaan kun ei ole yli puoleentoist vuorokauteen kirjoittanut tähän ketjuun ; D
        Tuskin se elämää on kuiteskaan hankkinut kun ei pariin viime vuoteen ole muuta mahduttanut kuin näil palstoille jaarituksineen. Tuol se kyttii nytkin taustal milloin taas kehtaa tulla ketjuunsa horisemaan. ;D

        Sullapa näkkyy tuoll ikäväll riittävä vienttii ; D)). Kuule tokkopa mie nyt siult horisemissiin kyselen luppoo : D)). Hotti eehä se pahenna, jos ee ruppee liikkoo vikittelemmää. Ku ee ou tuoho suunttaa haluja miull ; ).


      • nauransuntyperyydelle

        huomaa ettei möhö käy töissä kun yötä myöten kirjoittelee tänne, ihastumis ja ikävä palstalle. No, on enempi aikaa möhöllä pitää ruokalapalstaa, ja vahdata muita palstoja, josko joku siel möhöä kaipailis ; D


      • nauransuntyperyydelle kirjoitti:

        huomaa ettei möhö käy töissä kun yötä myöten kirjoittelee tänne, ihastumis ja ikävä palstalle. No, on enempi aikaa möhöllä pitää ruokalapalstaa, ja vahdata muita palstoja, josko joku siel möhöä kaipailis ; D

        Ilo o kokonnaa miun puolell, suan siuttii naarammaa. Ies jottai illoo elämmääs. Mutt kuule eekö se neula ala jo kulummaa, samojen asioihin vatvaomisest? ; D)). Ehkes oun pitemppää ollunna töis, ku sie out muan piäll tuapertanna : D)). Mutt ookkos huomanna, siullaa alakkaa nuo hymiöt olemmaa jokkaises kirjotukses : D)).


      • nauransuntyperyydelle
        yxkutale kirjoitti:

        Ilo o kokonnaa miun puolell, suan siuttii naarammaa. Ies jottai illoo elämmääs. Mutt kuule eekö se neula ala jo kulummaa, samojen asioihin vatvaomisest? ; D)). Ehkes oun pitemppää ollunna töis, ku sie out muan piäll tuapertanna : D)). Mutt ookkos huomanna, siullaa alakkaa nuo hymiöt olemmaa jokkaises kirjotukses : D)).

        kumpihan on enemmän jauhanut samoja ja aina vaan samoja asioita näil palstoilla!! käyhän kaivelemassa arkistoja, saatat yllättyä itsekkin, miten kauan ja hartaasti oletkaan palstalla näitä hourujasi kirjoitellut. Ja jutun juuret sulla on olleet todella vähissä.


      • Ei tarvvii kaivell ihten. Muut suavat kaivell, jos tykkevväät hommast : ). Sulla taittaakkii jutun juurt riitteekkii, mikäs se laukas tään kirjottelun?


      • niinhänseon
        yxkutale kirjoitti:

        Ei tarvvii kaivell ihten. Muut suavat kaivell, jos tykkevväät hommast : ). Sulla taittaakkii jutun juurt riitteekkii, mikäs se laukas tään kirjottelun?

        Ei sua normaali, tervepäinen ihminen jaksa edes tääl palstalla kauaa. Noi sun palstavaimosi taitavat olla samaa kaliiberia älykkyydessään sun kanssa, kun jaksavat jauhaa tota samaa skeidaa vuodesta toiseen sun ketjuissas.

        Olet paljon jauhamastasi rehellisyydestäsi huolimatta pahimman luokan valehtelija näillä palstoilla- mutta jatka vaan samaa jargoniaa. Näköjään sulle vaimot ahkerasti käy vastaamassa ja pönkittämässä sun olematonta itsetuntoasi.

        Olet ylipainoinen, ruokottoman näköinen, ja tosiasiahan on, ettet tolla ulkomuodolla naista ole saanut,etkä saa ja se on sun kipupisteesi jonka "taitavasti" peität noihin mitään sanomattomiin lässytyksiis täällä.


      • niinhänseon kirjoitti:

        Ei sua normaali, tervepäinen ihminen jaksa edes tääl palstalla kauaa. Noi sun palstavaimosi taitavat olla samaa kaliiberia älykkyydessään sun kanssa, kun jaksavat jauhaa tota samaa skeidaa vuodesta toiseen sun ketjuissas.

        Olet paljon jauhamastasi rehellisyydestäsi huolimatta pahimman luokan valehtelija näillä palstoilla- mutta jatka vaan samaa jargoniaa. Näköjään sulle vaimot ahkerasti käy vastaamassa ja pönkittämässä sun olematonta itsetuntoasi.

        Olet ylipainoinen, ruokottoman näköinen, ja tosiasiahan on, ettet tolla ulkomuodolla naista ole saanut,etkä saa ja se on sun kipupisteesi jonka "taitavasti" peität noihin mitään sanomattomiin lässytyksiis täällä.

        https://www.youtube.com/watch?v=CR3JKaMe1y8


    • MV.ltä

      Kutale !! Ai, sitäkö se keskustelu onkin vaan ollut...minun itsetuntoni kohentamista :( Luulin muuksi ;/ Ei minun itsetuntoni täällä kohene, koska nämä eivät ylety irl. Hevilettin ja typerästi nauravan viesteihin en jaksa kommentoida mitään. Tuota samaa paskaa on kuultu muutenkin ihan tarpeeksi irl, että se maistuu jo mauttomalta.

      • Eikös tuot kaikkiin ihetunttoo yritell kohennell. Asiast toissee, käytkös mite ussei tuoll Oolus? Nuo kysseiset henkilöt o yks henkilö. Outkos käynynnä ikäväll palstall?


      • MV.ltä

        Niin minä olen ajatellutkin, että olisivat yksi ja sama, mutta en jaksa vaivata pientä päätäni asialla. Miksi kysyt, kuinka usein käyn Oulussa ? Olen käynyt ikävä-palstalla. Tein sinne pöhkön aloituksen :D Pitäisikö nyt käydä katsomassa jotain Oulu aloitusta ? Väsyttää. Mitä päivääsi ? Ei jaksa skarpata. Minun pääni on näin illalla entistäkin tyhjempi.


      • Soppaust ja tikkalin osttoo ; D)).Sanoppas uskaltasko viijä tuommossii 80 ramman tikkalia 25- 48 vuotiaille lahjukseks, muuten vuan. Sanottaskos, jott sottailin jottai kivvoo sull yrittee järjesttee sinne. Jos sull ee kovin pitkä matka ois : ). Tiijjä onnistusko kylläkkää, kohan kyselen?


      • MV.ltä

        Uskallat viedä :) Kaunis ajatus tuo minulle tekemisen keksiminen :) Hyvää yötä :)


      • no, öit sitte : ).


      • MV.ltä

        Tai eipä vielä sittenkään, tuli yksi juttu mieleen, jonka haluaisin kertoa. Parhaista ystävistäni ( meillä on hyvin läheiset välit ) Heitä on kaksi. Toinen on mielisairaanhoitaja ja toinen mielenterveyshoitaja. Näimme illalla toisiamme ja tuli puhetta ammateistamme. Sanoin heille, että kukaan muu ei mua jaksaisikaan kuin alan ammattilaiset ( Ja yks Kutale :D)) )Nyt hyveli yöteli :)


      • Pitäs kait ottoo kohteliasuutena ; D)). Mutt ett tuost Oolust vastanna, ettei järjestämisey menis hukkaan : ).


      • MV.ltä

        Ihan tarpeeksi tekemistä muutenkin, joten ei kiitos tällä kertaa :) Mutta, jos jostain löydät hölmöläisten viikko-ohjelman niin se voisi helpottaa muistiani ja tekemisiäni. Väsyttää ja v......., huomaat varmaan. Nukutaan kuitenkin levollisesti. Kyselen huomenna tuosta tikkarista tarkemmin. On se sen veran iso.


      • Ee se nyt oikkein kylläkkää ou tekemist, enemmännii ajattelin renttoutamist. Een minä ruppee sitt väkisell tyrkyttämmää ; ). Tulloopaha halavemmaks : D)).


      • MV.ltä

        You are my lollipop...Paljonko tuo iso tikkari maksaa ? Mielestäni riippuu ihmisestä, kenelle kehtaisin antaa ja kenelle en. Jos se taas maksaa mielestäni liikaa, niin miettisin myös sitä, saisinko samalla rahalla jotain järkevämpää. Tuo iso tikkari on tse asiassa melkoinen turhake :D Vielä tuosta itsetunnon kohottamisesta. Olin eilen niin väsynyt ja pahalla tuulella, etten jaksanut ajatella. Tottakait viestisi ovat aina olleet ilon aihe ja ketjusi henkireikä, enhän muuten täällä kävisi. Tuosta rentoutuksesta. Näkyykö stressini niin hyvin ?Olen pahoillani, jos se o heijastunut myös tänne ja antanut viesteihini ikävän ja negatiivisen sävyn. Sivullisten ei kuuluisi joutua osalliseksi siitä. Älä nyt ainakaan Edeniä ehdota :D Mutta kero toki mitä rentoutus paikkaa ajattelit ? Ehdotusesi ovat aina hauskoja. En malta olla kuulematta niinkuin arvaat :D Mutta kerro, minkä parissa sinä rentoudut ? Missähän Hottis ??


      • Alta kolomen eeron ( taittaa oll sisäll 8 pint tikkallii) : ). Aika tuntemattommiiha nuo o : D)). Ajattelinnii, jott kehttoo sinnuu härnätä eelen. Mistä se pahalle tuulelle män? Mikäs Etteenis? Rentootushoito 90 min, savilämpöhoito, yrttiporekylypy sittee siell meinasin hommaill ; ). Meinasin jott järjestelen jutun anonyymist anonyymill, iliman mittää taka-ajatukssii. https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/mega-lolly-80-g-tikkari


      • tsägädägädäm
        MV.ltä kirjoitti:

        You are my lollipop...Paljonko tuo iso tikkari maksaa ? Mielestäni riippuu ihmisestä, kenelle kehtaisin antaa ja kenelle en. Jos se taas maksaa mielestäni liikaa, niin miettisin myös sitä, saisinko samalla rahalla jotain järkevämpää. Tuo iso tikkari on tse asiassa melkoinen turhake :D Vielä tuosta itsetunnon kohottamisesta. Olin eilen niin väsynyt ja pahalla tuulella, etten jaksanut ajatella. Tottakait viestisi ovat aina olleet ilon aihe ja ketjusi henkireikä, enhän muuten täällä kävisi. Tuosta rentoutuksesta. Näkyykö stressini niin hyvin ?Olen pahoillani, jos se o heijastunut myös tänne ja antanut viesteihini ikävän ja negatiivisen sävyn. Sivullisten ei kuuluisi joutua osalliseksi siitä. Älä nyt ainakaan Edeniä ehdota :D Mutta kero toki mitä rentoutus paikkaa ajattelit ? Ehdotusesi ovat aina hauskoja. En malta olla kuulematta niinkuin arvaat :D Mutta kerro, minkä parissa sinä rentoudut ? Missähän Hottis ??

        Hottis? Tulee kuin tilauksesta kohta. Kuten te muutkin kutaleen palstavaimot- miksiköhän ; D

        Ootte te niin hupaisan tyhmiä ; D vai pitäiskö sanoa olet,,, ; D ; D ; D


      • MV.ltä
        tsägädägädäm kirjoitti:

        Hottis? Tulee kuin tilauksesta kohta. Kuten te muutkin kutaleen palstavaimot- miksiköhän ; D

        Ootte te niin hupaisan tyhmiä ; D vai pitäiskö sanoa olet,,, ; D ; D ; D

        Osuin suoraan samaan linjaan kanssasi, säikähdin niin, että jalkani pettivät. Maastouduin hiekkasäkkien taakse. Kontatessani pakoon kuran hiertäessä polviani, kuulin ilmassa suhahduksen. Rinnassani räiskähti, putosin vatsalleni. Jähmetyin pelosta. Odotin. Kuulin rahisevat askeleesi. Nostin varovasti päätäni, näin kenkäsi, sitten jalkasi, vatsasi ja lopulta kasvosi. Sain varmasti osuman, sillä minua huimasi. Leijailin pilviin samalla, kun Aamorin nuoli suli sydämeeni ;D Pumtsi pum pum tsägädägä dum dum ;P


      • mV.ltä
        yxkutale kirjoitti:

        Alta kolomen eeron ( taittaa oll sisäll 8 pint tikkallii) : ). Aika tuntemattommiiha nuo o : D)). Ajattelinnii, jott kehttoo sinnuu härnätä eelen. Mistä se pahalle tuulelle män? Mikäs Etteenis? Rentootushoito 90 min, savilämpöhoito, yrttiporekylypy sittee siell meinasin hommaill ; ). Meinasin jott järjestelen jutun anonyymist anonyymill, iliman mittää taka-ajatukssii. https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/mega-lolly-80-g-tikkari

        Kutaleelle näin sponttaanisti kommentoin tuota rentoutushoitoa, että mun pää lyö tyhjää. Huh huh, palaan myöhemmin asiaan, Hoipertelen nyt pois jonnekkin...Huh huh....


      • Elä nyt lia kauas hoipertele. Voin mie yrittee myöhemminnii hommaill tuot hoittoo, ee se ou hetkest kiinni : ).


      • MV.ltä
        yxkutale kirjoitti:

        Elä nyt lia kauas hoipertele. Voin mie yrittee myöhemminnii hommaill tuot hoittoo, ee se ou hetkest kiinni : ).

        Lähden nyt sitä Edeniä kohti. Viettäkää hyvä viikko :) Sait pääni ja ajatukseni sekaisin :D)) Ei saa kiusata tuollain !! En saa kirjoitettua mitään. Lyö tyhjää :D))


      • Elähä syö liikkoo omennii Etteenis. Taittaa kuule tulla hiljane viikko, pisttää miettelijjääks.


      • MV.ltä
        yxkutale kirjoitti:

        Elähä syö liikkoo omennii Etteenis. Taittaa kuule tulla hiljane viikko, pisttää miettelijjääks.

        No, jos olet täällä vielä viikon päästä, niin tuon yhden omenan haukattavaksi ;) Missähän Jt ja Hottis ovat ?? Sinä olet kaikinpuolin niin hauska ja kaikkea muutakin mahdollista mitä keksiä saattaa ;) Ihmettelen jos olet vapaa. Taidat olla ranttu maakari :) Nyt heippa. Kimppakyyti odottaa pihassa :)


      • Hyvvee matkkoo ja työviikkoo. Sano kimppalaisill tervveissii ; ).


      • tsägädägädäm
        MV.ltä kirjoitti:

        No, jos olet täällä vielä viikon päästä, niin tuon yhden omenan haukattavaksi ;) Missähän Jt ja Hottis ovat ?? Sinä olet kaikinpuolin niin hauska ja kaikkea muutakin mahdollista mitä keksiä saattaa ;) Ihmettelen jos olet vapaa. Taidat olla ranttu maakari :) Nyt heippa. Kimppakyyti odottaa pihassa :)

        Möhömahako kranttu- MV on todellakin tyhmä kuin kumisaapas.
        Voihan sitä mielistellessään kääntää suhdanteen noinkin päin, ettei kranttu kutale huoli ketä vain ; D
        Tosiasiahan kuitenkin on, ettei noin ruokottoman ukon rinnalle kukaan nainen halua. ; D


    • hotandfire

      Teillä on nyt niin sangen kummalliset jutut ja ilmeisesti hyvät eväät täällä, että enpä pysy jutuissanne yhtään mukana. Täytyy tsiigailla jotain muita juttuja. Ehkä näin pipinä ja kovasti niiskuttaen ei oikein pysy perässä teidän jutuissa. "En osaa sulle puhua" jne, mutta ehkä 2080-luvulla, vai mitä? Olettekos tänään muuta ehtineet tehdä kuin keskustella tikkareista ja möhömaha(oi)stanne?

    • jotaintuttuakin

      En jaksaisi näitä ulkonäköjuttuja. Jos sellaista haluaisin skypettäisin tai viihtyisin baareissa ja kaikenlaisissa kissanristiäisissä. Siellä tuota pintaliitoa riittää. Minulla on ollut kevätväsymys, en ymmärrä miksi. Onkohan valoa liikaa ? Eden on tuttu paikka : )
      Onko Kutale sinulla aamuvuoroviikko ?

      • hyihelvetti

        on sillä; palstalla valvoskellessa yöt, aamut, päivät ja illat- Siin sen työt.


      • Uamupa hyvinnii, onneks lyhy viikko : ). Vähän kummallinen kevät muutennii ollunna. Mites alotit sie sen uen harrastuksen? Poijjil taittaa oll uluko näkö painneit, kannattasko tehä sill jottai? Ee kannata ainaskkaa nälissää oll, suattaa äksyks tehä ja rutut rueta näkymmää : D.


      • jotaintuttuakin
        yxkutale kirjoitti:

        Uamupa hyvinnii, onneks lyhy viikko : ). Vähän kummallinen kevät muutennii ollunna. Mites alotit sie sen uen harrastuksen? Poijjil taittaa oll uluko näkö painneit, kannattasko tehä sill jottai? Ee kannata ainaskkaa nälissää oll, suattaa äksyks tehä ja rutut rueta näkymmää : D.

        Enpä ole uusia harrasteita aloitellut. Väsymystä yrittänyt pitää loitolla entisillä. Voisihan uudet jutut piristää, jos saisi itsestään niin paljon irti, että aloittaisi ja kokeilisi. Turhauttaa vaan, kun menneet pyörii mielessä eikä saa karistettua mielestä, vaikka mitä tekisi. Elämä kai kujettaa tiettyyn suuntaan, vaikka itse yrittäisi vängätä vastaan. Että tallaista. Menee valittamiseksi, siksi en aio paljonkaan kirjoitella, ennenkuin tästä piristyn. Kivahan juttujasi on lueskella : )


      • Taittaa tuot valittamis oll muillaa ilimas, ee se minnuu haittoo ; ). Vai tuttu paikka Etteeni, outkos ottanna sittee mutakylyppyy? Tekköökö sill mittee?


      • jotaintuttuakin

        En mutakylpyjä, muita tuoksu ym. kyllä. Kai ne kaikki rentouttavat ja ovat ihan mukavia. Hyvää työviikkoa sinulle ja hyvää yötä : )


      • Sammoin sinne, nyt sitt joottaa kone kiinni : ).


      • MinttuMarie

        Olen myös satunnaisesti seurannut tämän äijän hehtaariketjuja, ja ihmetellyt samaa kuin muutama muukin tässä, että onko todellakin noin monta tyhjäpäätä löytäneet täällä toisensa, vai onko yksi ja sama joka kirjoittelee itselleen?
        Joka tapauksessa, en sohaisisi pitkällä tikullakaan tuossa kuvassa näkyvää. Enempää ei tarvitse tuosta näkyäkkään, kun jo pystyy kuvittelemaan loput. Aivan karmea ilmestys täytyy olla.
        Se, miksi itse epäilen että ainakin yksi noista nikeistä on sama kuin aloittaja, on se että tuo aloittajan mielistely menee överiksi muutamissakin jutuissa. Ja kun tuon olemuksen omaava aloittaja takuuvarmasti on huonolla itsetunnolla varustettu, täytyy hänen pönkittää omaa egoaan kehumalla itse itseään.


      • Kitos Minttumuari kommenteis, tiällähä ois parr sutjakkoo pojaviikarrii sull seuraks(hyihelevetti ja tsägätägätäm, otappa heihin yhteyt. Varmmaa lojjaalija ja vilmaattissii kaverija : ). Kato ite ounnii sanonna ett parast enne männynnä jo ajat sitte, ee ou yllätys. Sull se o viell eis päin Elä säikähä niit ruttui sitte. No kuule eko o kovana, ee tarvvii peililöihin tuijjotell, toissii takkii. Mutt kuule MM jos joskus o tarvet keskustell vaikk mist, tuleppa palstalle turisemmaa. Kettää ee kiännytetä pois, pohiskellaa vaikk mittee tyhmmee. Niiku out huomannakkii : ).


      • jotaintuttuakin

        Sana on vapaa ja äo myös : ). On mielenkiintoista, että joku/jotkut jaksavat kelata tänne asti kommunikoimaan. Sama se onko meitä 1, 2 tai tusina. Emme riko lakia. Se on ainakin satavarmaa, että meitä on enemmän kuin yksi. : ) Olet jo nukkumassa varmaan, joten hyvät yöt.


      • Joha mie tuoho aikkaa : ). Mites meinasitkos valakolakin laittoo piähä huomen? Vai olko se tupsuniekka? ; ).


      • jotaintuttuakin

        En laita huomenna mitään päähäni. Olen paikassa, jossa ei voi käyttää. Olen aikas kiireinen ollut ja tulen olemaan lähiaikoina. Jos en kirjoittele, ei johdu siitä etten haluaisi vaan en ennätä. Aiotko viettää railakkaan vapun ?


      • Joo simmata tein kuus litrroo, sill kyll hymy irtovvaa : ). Mikä sull nytt nii kiirree nappas?


      • hyihelvetti
        yxkutale kirjoitti:

        Joo simmata tein kuus litrroo, sill kyll hymy irtovvaa : ). Mikä sull nytt nii kiirree nappas?

        voi voi joutuux partaturjake ihan yksikseen lätisemään koko Vapun? Ota kuule koltipolttoista simaas rapamahas täydeltä, niin menee Pyhä nopeammin ja saat taas palstavaimojes kanssa lätistä turhanpäiväisyyksiä.


      • hyihelvetti
        MinttuMarie kirjoitti:

        Olen myös satunnaisesti seurannut tämän äijän hehtaariketjuja, ja ihmetellyt samaa kuin muutama muukin tässä, että onko todellakin noin monta tyhjäpäätä löytäneet täällä toisensa, vai onko yksi ja sama joka kirjoittelee itselleen?
        Joka tapauksessa, en sohaisisi pitkällä tikullakaan tuossa kuvassa näkyvää. Enempää ei tarvitse tuosta näkyäkkään, kun jo pystyy kuvittelemaan loput. Aivan karmea ilmestys täytyy olla.
        Se, miksi itse epäilen että ainakin yksi noista nikeistä on sama kuin aloittaja, on se että tuo aloittajan mielistely menee överiksi muutamissakin jutuissa. Ja kun tuon olemuksen omaava aloittaja takuuvarmasti on huonolla itsetunnolla varustettu, täytyy hänen pönkittää omaa egoaan kehumalla itse itseään.

        Tässä kaikkein naurettavinta/ ihmteltävintä on tuo tuon kutaleen itsetunnon pönkitys tässä ketjussa. Palstavaimonsa käy kukin vuorollaan kehumassa, kuin ihana ja kuin hurmaava tuo heille kuitenkin loppupeleissä aivan tuntematon äijä on ; D


      • hyihelvetti kirjoitti:

        voi voi joutuux partaturjake ihan yksikseen lätisemään koko Vapun? Ota kuule koltipolttoista simaas rapamahas täydeltä, niin menee Pyhä nopeammin ja saat taas palstavaimojes kanssa lätistä turhanpäiväisyyksiä.

        Nii mull riittääpi yks rohviili ja keskustelu. Toiset viepp koko ikävä puolen ; D))))))))). Paremp oll palsta emänttii, ku iliman niitäkkii, vai mitä ; ). Mutt kuule jattka sie viell tuoll toissaall, mie mänen nukkummaa. Hyvvii öit kaikill, yrittekkeehä se neulan hyppiminen suaha pois, ettei katajjaa kapsaha itellenny : ).


      • jotaintuttuakin

        Vai ollaan sinulle kateellisia : ). Jos minä olen palstaemäntä, sinä olet sitten palstaisäntä, vai kuinka ? Isäntäkö se määrää palstalla ? : ). No leikki leikkinä. Vappua kohden, eikös se ole työn juhla. Ja työtä tekemällä juhlitaan. Vähän simaa ja munkkeja nauttien. Hyvää yötä : ).


      • jotainhuttuakin
        jotaintuttuakin kirjoitti:

        Vai ollaan sinulle kateellisia : ). Jos minä olen palstaemäntä, sinä olet sitten palstaisäntä, vai kuinka ? Isäntäkö se määrää palstalla ? : ). No leikki leikkinä. Vappua kohden, eikös se ole työn juhla. Ja työtä tekemällä juhlitaan. Vähän simaa ja munkkeja nauttien. Hyvää yötä : ).

        vai kateellisia ; D mistähän turjakkeelle voisi olla kateellinen?!
        Ei ulkonäöstään ainakaan, ei siitäkään että pari yhtä hömelöä palstavaimoa sille tääl vastailee kuin orjat konsanaan. ; D


      • jotaintuttuakin kirjoitti:

        Vai ollaan sinulle kateellisia : ). Jos minä olen palstaemäntä, sinä olet sitten palstaisäntä, vai kuinka ? Isäntäkö se määrää palstalla ? : ). No leikki leikkinä. Vappua kohden, eikös se ole työn juhla. Ja työtä tekemällä juhlitaan. Vähän simaa ja munkkeja nauttien. Hyvää yötä : ).

        Mittees palstaemännätär aikkoo tännää? Oll tuoll kylill valakolakkija paljon, harmi ku tuot lunta ee satannu paljjoo mittää. Mahttaa tull vilikas uatto : ).


      • jotaintuttuakin

        Vappujuhlat viety kunnialla läpi. Simaa, munkkeja ja tippaleipiä syöty. Nyt voi rentoutua ja laittaa sen valkoisen lakin päähän vaikka huomenna. Onko mukavaa olla kateuden kohde ?


      • Tokkopa kukkaa katehttii irlis : ). Tiällä nyt o err assii, ku o nii mukavvii emänttii jutustelemas ; D)). Miekkii aakasin yhen simmaa pullon. Vua olpas kuohuvaist ja raikast. Tippaleivät syön huomen, tonitsit maistelin tännää. Melekonaissii vesleikkejä nuo lakkipiät ain leikkiit, eeköhä tule kylymä : ).


    • tsägädägädäm

      Hyvää Vappua Pösilöt! :)

      • Sammoin sinnekkii ; D)).


      • MV.ltä

        Kiitos Tsägä, sitä samaa sinulle :)


    • MV.ltä

      :D)))))) Voi teitä :D Kyllä nauratti taas nämä uudet tsägän yms viestit :D))) Ai sentään, kumpa tietäisitte poijjaat tai tyttäjäkö olette :D))))

      • Mittees se miun toisell palstaEmännäll kuulluu? Olkos kiva viikko?


      • MV.ltä

        Shhhh....Noh niih, thulepphass tässshtä haukkhaamaan kypshää hedelmhäää. Ohmena phäivässäshä phithäää lhääkhärin loitholla ssshhhhh..... Minkä muun parissa Kutale rentoudut ? Entä Hottis, Jt, tsägä ? Eden on minulle liian köyhä paikka. Ei kelpaa. Mieluiten tynnyri kylpy tai vanha kylpy amme saunan takana puiden katveessa, koivun ja männyn tuoksussa, kattona korkea taivas. Siellä voi rauhassa keskittyä vaikka siihen omenan syömiseen. Ihan anonyyminä sanon. Ilman taka-ajatuksia. Niinhän se käärmekkin sanoi aikoinaan ;)
        Tsägä, mnäkö möhömaha :D)) Paremminkin liian ruipelo. Mutta tyhmä ?? Juu-uuu, se on totta tosiaan totta ;D))) Älä tsägä lähde pois täältä !! Tuot väriä ja saan hyvät naurut. Oikeastaan tuo on minulta ilkeästi sanottu, sillä toisen tietämättömyyselle ei saisi nauraa, mutta ota hyvässä mielessä :)


      • Ee ne ou ahneit ei, ee ollunna pirruilluu muute se ; ). Tuommost juolahti miellee, mites se sisskos jakselloo? Hiät män sillo hyvin ja ? Ja toine missee AV:ee o, vieläkö käypp talakkoomas tiäll?


      • MV.ltä
        yxkutale kirjoitti:

        Ee ne ou ahneit ei, ee ollunna pirruilluu muute se ; ). Tuommost juolahti miellee, mites se sisskos jakselloo? Hiät män sillo hyvin ja ? Ja toine missee AV:ee o, vieläkö käypp talakkoomas tiäll?

        Mitä tarkoitat ? Mikä piruilu ? En ymmärrä. Otin leikkinä, jos minua tarkoitit ja jatkoin nyt leikkinä :) Ja myönnän, että mielikuvitukseni kyllä lähti laukkaamaan, koska yrttikylvystä tuli kuumakylpy :D))) Et saisi kiusata, koska näyttää vahvasti siltä, ettei minua nähtävästi tarvitse paljoa kiusata, että tulee kuuma :D Me varmasti puhutaan nyt kahdesta eri asiasta, mutta ei haittaa, ei se ole niin vaarallista, vaikkei aina ole kartalla :D En ymmärtänyt, mitä ajoit takaa, et ainakaan minua ;D ))) Tuo Eden on minulle jotenkin liian hieno paikka, en ole tottunut. Olen saanut kuulla tuosta usein, etten satsaa itseeni. Mutta jos se sopii minulle, niin miksei muille :( Jt.lle...Minulla samat ajatukset. Menneisyys puskee päälle. Ajatukset välillä pyörii kehää. kaikki ne hankalat asiat. Tsemppiä sinulle !!


      • Ihan tosi tarjjous ja kysely oll : ). Mite siull nytt kuuma tulis, eto assiist. Ja eekös se muta viilennä ; D)). Kai nytt tuntematonnii voip, tuntemattomall tarjota virkistyst. Iliman mittää juoksuilluu : ). Tuota vielläkös ne kollit siun mirrii uottell?


      • MV.ltä
        yxkutale kirjoitti:

        Ihan tosi tarjjous ja kysely oll : ). Mite siull nytt kuuma tulis, eto assiist. Ja eekös se muta viilennä ; D)). Kai nytt tuntematonnii voip, tuntemattomall tarjota virkistyst. Iliman mittää juoksuilluu : ). Tuota vielläkös ne kollit siun mirrii uottell?

        Ahaaa, no kiitos tarjouksesta. Eden ei ole minun paikkani, jos saisin valita. Mieluiten ´vaikka luonto :) Entä sinä, tykkäsitkö yrttikylvystä tms ? Pilke silmäkulmassa siellä istuisit, parta märkänä, varpaita heilutellen. Uskaltaisitko sukeltaa ? Kysymyksesi oli aivan asiallinen, ilman muuta. Kysymys olikin minun mielikuvituksestani ja sen juoksusta :D))) Ei ole näkynyt kolleja, onneksi. Taidan lähteä ulos ajatuksia tuulettamaan. Siellä on todella kaunis ilma :) Onko sinulla vappu suunnitelmia?


      • Jos suap ruoholeikkurin käynttii, vois lehttii sill ajjoo pussiin. Tiijjä nuist yrttilöis. Vois palju osttoo, jos rikastus : ). Oun mie joskus sukeltanna, oisko tommone kolokytä vuotta sitte : D)). Pitäs vuan kellukkeet oll vierell ; D.


      • MV.ltä
        yxkutale kirjoitti:

        Jos suap ruoholeikkurin käynttii, vois lehttii sill ajjoo pussiin. Tiijjä nuist yrttilöis. Vois palju osttoo, jos rikastus : ). Oun mie joskus sukeltanna, oisko tommone kolokytä vuotta sitte : D)). Pitäs vuan kellukkeet oll vierell ; D.

        Samma här. Lehdet lakaistuna parissa isossa kasassa. Pitäisi vaan saada ne kompostiin asti. Olkapää alkoi oireilemaan ,niin jäi kasat viime viikonloppuna pihalle. Olkapää on tulehtunut, jäätynyt. Tuli sen pyörätuolissa olon jälkeen :( Öisin särkee inhottavasti.Tuo palju olis oikeasti mukava. Enkä laskenut leikkiä kylpyammeestakaan. Siihen viereen käytöstä poistettu vanha muuripata, jolla saa lisättyä kuumaa vettä. Johonkin piiloon saunan nurkalle tuo ja A vot... linnun laulu siihen päälle sekä saunan jälkeen kuuma iho. hoh hoijaa, sitä rentoutta :) Nyt pihalle haistelemaan.


      • Haiskos pelloll hyväll ; ). Katoin tuolt yleteemalt tokumentin ; D)). yle.fi/aihe/artikkeli/2014/10/29/kuningas-matti-ja-ysarin-vangit


      • MV.ltä

        Pellolla haisee aina hyvälle, ettäs tiedät !! Paljon paremmalle kuin kaupungissa ! Pojat olivat taskulamppujen ja atraimien kanssa jokisuulla tuulastamassa :) Hah hah hah hah haaaa...... tuota linkkiä :D))) Aivan ihana :) ( Tämä kostetaan vielä veliseni ;) ) Hyvää yötä kaikille.



      • MV.ltä

        Kaikille hyvää vappua minunkin puolestani ! kysyit siskostani, joka meni vasta naimisiin. Tuosta tuli mieleeni. Olen elämäni aikana käynyt kaksi kertaa Edenissä ja juuri tuon kyseisen siskoni houkuttelemana. Muistan, kun olimme siellä kylpylän puolella altaassa, kun kaksi miestä tuli kysymään, lähtisimmekö heidän mukaansa jatkoille. kieltäydyimme, olimmehan molemmat varattuja ja muutenkaan ei kuulu tapoihimme tuollainen toiminta. No, lopuksi menimme kahvioon haukkaamaan jotain, niin eiköhän nuo samat 2 miestä ilmestynyt meidän pöytäämme. Kysyivät, lähtisimmekö hotellihuoneeseen jatkoille heidän kanssaan :D Kieltäydyimme kohteliaasti. Miehet vielä siinä yrittivät houkutella meitä jolloin minä aukaisin suuni ja sanoin, että ei ehdi, kun on kiire imettämään vauvaa, kun se ei vielä osaa syödä muuta kuin tissiä ja on ollut jo pitkään ilman ruokaa kotona :D)) Hieman menivät miehet hämilleen ja lähtivät saman tien :D))) Että tuollaisia muistoja jäi Eedenistä :D Arvaan kyllä, miksi miehet yrittivät houkutella meitä. Me nimittäin leikimme siskoni kanssa altaissa :D Laskimme sylikkäin mäkeä. Leikimme hengenpelastajaa aalloissa :D Pyörimme piiriä käsistä kiinni pitäen yrittäen pysyä pystyssä, se hävisi kumpi kaatui yms :D Luulen, että nuoret miehet katsoivat saavansa meistä leikkiseuraa, kun hilluimme :D)) Kiva kissa animaatio :) kukahan on hiiri ja kuka kissa ? Missähän toiset palstavaimot ?



      • MV.ltä

        Olisin revennyt nauruun :D)) En tykännyt, kun suoraan ehdoteltiin seksiä, siksi lauoin tuollaisia. Olivat vielä meitä paljon nuorempia. Keron yhden törkeän jutun. Kerran, kauan kauan sitten olin ystäväni kanssa tanssimassa. Sieltä saimme tutulta mieheltä kyydin kotiin, hänellä oli mukanaan toinen mies, joka oli humalassa. Tämä mies meille kertomaan, että hänen vaimonsa on synnytyslaitoksella ja hän on lähtenyt vähän juhlimaan, koska hänestä on tullut isä. No ei aikaakaan, kun tämä mies alkaa käpälöimään ystävääni. Ehdottaa, että ystäväni tulisi hänen luokseen yötä. Täytyy sanoa, että menee viimeisetkin halut, jos miehet on tuollaisia :( Vieläkin nousee hiukset pystyyn tuota ajatellessa. No jokainen tyylillään, mutta ei helevetti sittenkin, en ymmärrä !! Olipa kaunis tuo animaatio. Tuli mieleen pitkän suhteen ja yhdessä eletyn elämän tuoma luottamus ja yhteinen opittu kieli :) Oletko saanut ruohonleikkurin käyntiin ?


      • Nii tilanne tekköö joskus varkkaan, varsinnii jos tislattuu o veres. Tätä ei ehkees pitäs laittoo tän, mutt sanottaa näi, ett kaiken näkössii juttuloit oun kuullunna ja miedommast piäst nuo oll : ). Mönkkärin muannittelin ensin, muata hiä ee halunna suaha. Kiristin vähäse, ni heräs henkkii. Parr kierrost ajoin kerräimen kans, tuull sevverra ettei enemppee kehanna ajjoo. Kylymä kyyti tuoll mönkkärill. Asiast toissee mitenkähä tuon tuulastuksen kans, taijja tähä aikkaa oll iha laillist. Muistelen vuan joskus kuulleen, ett joku tökkäs kutuhauen ja jootu ruastuppaan.


      • MV.ltä

        No olen minäkin kuullut kaikenlaista, mutta minusta tuo oli törkeää, että suurinpiirtein 10v vanhempi mies kehuu, että vaimo ei ole kotona, vaan synnärillä. Muut lapset hoidossa, että etkö tulisi meille vähän muhinoimaan, kun olen yksin kotona. oikeasti, olin silloin nuorempi niin oksetti ja itketti sen vaimon puolesta. Hittolainen, jos olisin näissä vereksissä kun nyt oon , niin olisin laukaissut jotain sietämätöntä, mutta olin niin nuori, viaton sekä kiltti :D Ja todellakin hämmentynyt koko tilanteesta. Täällä tuulee myös ja välillä sataa vettä. Kävin kärräämäässä aamulla lehtikasat kompostiin. Mummuni aikoinaan levitti lehtiä pensaiden alle höysteeksi. Välillä käänteli maata. Kahvinpurut heitti suoraan sinne myös. En ole perehtynyt tuohon tuulastukseen. Aivan nuoria pojankloppeja näyttivät olevan :) siellä pilkko pimeässä lorkkivat lamppujensa kanssa .


      • Jospa ne kahtell sukellusvenneitt tahi merenneitoi ; ). Vein lehet tuonne metäreunnaan, siell muattuuvat. Kompostor ois kyll hyvä, muatuvill jätteill. Oiskos Oolus muit sinnuu enempi kiinnostavvii paikkoi, ku tuo etteeni?


      • MV.ltä

        Ainolan puisto ja kasvitietellinen puutarha :) Mietin vielä tuota tuulastusta. Voiko hauki olla rauhoitettu. En ole kyllä koskaan kuullut moista. Eikö haukia juuri tuulasteta, kun ne tulevat kutemaan ranta heinikkoon ? En oo kuunaan päivänä kuullut, että hauki olisi rauhoitettu. Heh :D Ihan tottako ? Ja joku saanut sakotkin. Eikait siellä ole taas ollut liikkeellä se rikoskomissaario, joka väitti hirvensorkkia kavioiksi. Hauki in kala eikun hauki on lohi...Tulipa vielä mieleen tuosta "metän nopein elukka", että il- lehden sivuilla pyydettiin erästä teekkaria kertomaan nopeasti jokin huono vitsi. teekkari kysyi, kuka on suomen nopein varas ? kysympä sinulta nyt, että tiedätkö sinä ? Niin ja tuosta ylioppilaslakin pidosta juolahti muisto mieleen. Siskoni, ei siis tämä hää-sisko, jolla on tupsulakki, vaan vanhin siskoni aikoinaan ei halunnut yo-lakkia. oli kuulemma liian korni :) Niimpä me muut sisarukset teimme hänelle valkoisesta kertakäyttölakana kankaasta ja mustasta kartongista yo-lakki :D Näin saimme ainakin kotona otettuja kuvia lakin kera :D))) Minut kohta tunnistetaan, kun kerron kaikkea :D))) Älä siskot hirttäkö mua elävänä !!!


      • Arveleppa jos sinnää oisit kutemas ja joku tulistökkimmää selekkää. Tykkeisitkös siit? "Tuulastus on edelleen kiellettyä huhtikuun puolivälistä juhannukseen. Tuulastus on kielletty myös lohi- ja siikapitoisissa virtapaikoissa ja joissa.[1]". Sissi o metä noppei elukka : ). Varas, varmmaa se Sumen noppein. Jokos siskos soittelivat? : D. Pittääpä käyä tuoll puutarha sivull nyt.


      • MV.ltä
        yxkutale kirjoitti:

        Arveleppa jos sinnää oisit kutemas ja joku tulistökkimmää selekkää. Tykkeisitkös siit? "Tuulastus on edelleen kiellettyä huhtikuun puolivälistä juhannukseen. Tuulastus on kielletty myös lohi- ja siikapitoisissa virtapaikoissa ja joissa.[1]". Sissi o metä noppei elukka : ). Varas, varmmaa se Sumen noppein. Jokos siskos soittelivat? : D. Pittääpä käyä tuoll puutarha sivull nyt.

        Onko ? Empä ole kuullut. En ole koskaan kokeillut tuulastusta, eikä kiinnosta. En ole perehtynyt siihen, mutta hyvä kun kerroit :) Oikeasti luulin, ettei hauelle ole rajoituksia. lohikaloille on pyyntirajoituksia kutuaikaan, mutta että hauellekki. Ainahan haukia on muuten pyydetty, milloin on syöttiin tarttunut :) Jos olisin kutemassa nii riippuisi millä tökittäisiin, ehkä jonkun puudutuspiikin voisin ottaa tai akupunktiota selkään. Ei siis ihme, kun pojat sillee piilossa vitikossa :( suomein nopein varas on veijo ! Tarkoitatko puutarhasivuilla tuota mainitsemaani yliopistollista puutarhaa ? Olen käynyt siellä enkä ole vielä kyllästynyt. samoin Ainolan puisto, kaunis paikka. On siellä lähellä niitä museoitakin. Mutta joko kerroit, miten sinä rentoutuisit ?


      • Vaikka tännää renttouun simmaat, tippaleippee syyen ja jurruuttelen Tenssill selekkee. Toissalt tuo irli hierontikkii renttouttas. Tietennii näihi palsta Emänttin juttusten paris kans ; ). Onko tuo Oolun tähtitornin kahavio kiinni?


      • MV.ltä

        Mitenhän sinä tähtitornin kuppeessa luki. Olikohan, että aukeaa vappuna. Hoksasitkin kysyä, se on minun lapsuuteni paikka siinä mielessä, että käytiin siellä joskus, kun olin pieni. Aina,kun ajan siitä ohi, minulla on lämpimät muistot sitä rakennusta kohtaan :) Se oli jo historiallisestikin mielenkiintoinen. kuvittelin siitä pienenä kaikenlaista, kun äitini kertoi sen historiasta. Näin sen kaiken elävästi silmissäni. Pyysin häntä kertomaan usein samaa tarinaa. Nyt pistit pahan. Tulee kohta tippa linssiin :(


      • Miekkii meinasin kahttoo se historijjoo, mutt ee auenna. Nii miull o kummallisuuten löyttee nuit kummallissii paikkoja. Just tuos sottasit matkustatkoha sie läntteepäi 100 km:ii töihin? Tähä ee tarvvii vastata, tää oll vua ajatelma : ).


      • MV.ltä

        Kiitos mielelläni menisin tuonne Tähtitorniin. Vuosia olen siitä haaveillut, mutta aina siirtänyt ja siirtänyt. lapsena siellä viimeksi käynyt. Tutkisin sitä tarkasti sisältä ja ulkoa ja kuvittelisin sen historiaa. Elämää satoja vuosia sitten :) sehän on rakennettu linnankellarin päälle. Löysit minulle hyvän rentoutumispaikan ja mielikuvitusta ruokkivan myös :D Jäätelön voisin sisältä ostaa ja tutkia kellarissa olevaa historiikkiä :) Ja sinulle sitä hierontaa, hierontalahjakortti :) olipa huono ehdotus sinun ehdotukseesi verrattuna :D))


      • Mie voisin tarjota tötteröt kaikill sisaruksill, joss netti sivut löötys ja tuo paikka ottas anonyymi tillaukssii vasttaa ; D)). Yritettää pittee mieles ; ). Kyll tuo hieronti o hyvä : ).


      • MV.ltä

        Mieluiten menisin sinne aivan yksin. Haluaisin olla yksin siellä muistoineni :) Olisin varmasti hiljaista seuraa ja ajatuksissani. Tutkisin. Ei minusta olisi seuran pitäjäksi. Muilla meidän sisaruksilla ei ole samanlaisia muistoja kuin minulla, jos et nyt tarkoita palsta sisaria. Vanhin siskoistani on oikea historia fani :D Hänen kanssaan voisin mennä. Hän osaisi värikkäästi hiljaisella äänellään kertoa kaikenlaista vanhoista ajoista ja rakennuskulttuureista. Suomen sodista ja hallitsijoista sekä olla myös hiljaa ja antaa ajatuksilleni rauhan ;) Pitääpä ottaa tuo kesän suunnitelmiini. Hyvät yöt kaikille. Missähän muut ? Ai niin, kuule kysyit tuosta asuin sijainnista. samahan se on vastata. Älykkäänä ihmisenä tiedät sen muutenkin, sillä jos en vastaa se kertoo myöntämisestä ja valehdella en ilikiä. Olet aivan oikeassa :) Höh stalkkaatko sinä meitä emäntii ?? :D)) Missä sinä itse asut ? Reilu peli, alahan ketoa !


      • hotandfire

        Hiljaisuudesta on hienoa välillä nauttia, on kuin viulukonsertto tai jousikvartetto ajatuksille. Mutta vappuna kuuluu karnevaalitella, eikö niin? Tai ei, ihan mikä hyvältä tuntuu. Maallakin voi olla mukavaa. Silmät luppasee. Öitä.


      • MV.ltä

        Äääh, menin kirjoittamaan siitä jokisuusta ja oulusta, niin tottakait asuinpaikkani koordinaatit on selvät. Voi hitsi :D)))) Tyhmeliii oon :(( Hyvää yötä Hottis, asutkohan lähellä minua ?


      • Reilupell ja vinkkejä siis. Onha tiäll tänä kesän Kuninkkuus ravit, muaseutumessut ja vuari ja muit rokkiloit. Eeköhä tuost selevvii ; D)). Työskäynti paikkoo ajattelin. No en monttoo talakkoo korkkeinttaa kolommee kiinnostavvoo perssoonnoo ; D)). Vai nukkummaa ne kaikk männöö, mie viell vähä aikkoo luurroon tiäll. Teitill kaikill hyvvee yöt : ).


    • Hyvvee vappuyöt kaikill, rupes silimät luppasemmaa siihe malliin jott ZZZZZZZZZ

    • jsfjgsfgsfgs

      sdfsghshs

    • grutkutal

      movimovimovi

    • lupskoivul

      lupskouvultaisdeltin

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten voi olla muun sukupuolinen?

      Ei mitenkään. Kyllä tämä Euroviisujen voittaja on selvästi poika eikä tyttö, eikä mikään muun sukupuolinen. Olen aina pi
      Maailman menoa
      623
      3788
    2. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      45
      1690
    3. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      52
      1477
    4. Kuka on Suomussalmen rikkain mies?

      Jättäkää nimi pois, mutta antakaa sen verran vinkkiä, ettei erehdystä voi tulla. Ammatti pittää mainita.
      Suomussalmi
      38
      1416
    5. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      171
      1399
    6. Olipa kärsimystä kuunnella Martinaa huomenta suomessa

      Voi hyvää päivää sitä ulostuloa ja mitä liibalaabaa päästi suustaan. Esim. Kaikki äidit tietää mitä se arki on, what, mu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      229
      1299
    7. Volkkari olkoon tunniste....

      Ajattelen sua, en ole unohtanut. Vanhemmalle miehelle...
      Suhteet
      106
      1116
    8. Tiesitkö nainen että olen

      Tavattoman epävarma itsestäni. Pienikin takapakki tahaton tai tahallinen voi särkeä paljon ja vaikuttaa käytökseeni teh
      Ikävä
      47
      1022
    9. Tunnusta pois

      Tykkäät katsella mua
      Ikävä
      61
      991
    10. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      18
      929
    Aihe