Viiltelystä

Viiltelen

Ite oon 12 w tyttö ja viiltelen ranteisiin ... Juu alotin vasta eilen viiltelee ku oli nii vitun paska olo(annettiin meijän koira pois)
Mä viiltelen pienel linkkuuveihel
Eikä mun vanhemmat tiiä ...
Mulle tulee parempi olo ku viiltelen

Viilteletkö ?

Mihin viiltelet?

Miksi viiltelet?

Millä viiltelet?

Tietääks sun vanhemmat?

Tuleeks parempi olo?

53

3185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eioojärkeeeeeeeee

      Mä een oikeen ymmärrä mitä järkee tossa on?! Menetät verta, sun kädet näyttää kauheilt.. kannattas lopetta, itekki oon 12v tyttö eikä tulis mielee missää kohtaa ruveta viiltelee vaik kui paskaa ois

      • TyttöJollaMontaNäkemystä

        No sulla ei ehkä oo nii pahat tuntemukset ku jollai toisella
        1. Voit olla suosittu yms. Toinen voi olla koulukiusattu (jep oon senki kokenu ja oon viilelly "kissan naarmuja" jalaN täyteen)

        2.sulla voi olla rajastava perhe toisinmkun toisella voi olla isä tai äiti kuollu tai isä tai äiti hyväksi käyttää tai isä tai äiti lyö yms.

        Elämää ei voi vertailla toisen kanssa koska on olemassa monenlaisia ihmisiä!
        T: 15 vuotias tyttö


      • Vitunhuomiohuorat

        Ootte kyllä aika säälittäviä ku ensinnäkään viiltelette. Toisinaki jos tuutte tänne märiseen ja suorastaqan kehuskelemaan sillä. Ja muutenki se on naurettavaa koska alitajuntaisesti haluatte huomiota vaa sillä. Teille ei oo mitään hyötyä siitä että veätte jonku viillon jalkaanne/käteenne tai muuallekkaan. Se syy että kipu menee pois on paska. Vittu menkää koulukuraattorillenne ja valittakaa ongelmistanne nii voitte saaha lääkityksen tai apua. Viiltely on muutenki nii last season. PS. jos haluatte oikeasti kuolla älkää vetäkö sivuttain vaan verisuonta pitkin


      • vahvempikuinsä

        Viiltelijät on vanhempia kuin sinä. So shut the fuck of


      • xDlsD12

        kys


      • Vitunhuomiohuorat kirjoitti:

        Ootte kyllä aika säälittäviä ku ensinnäkään viiltelette. Toisinaki jos tuutte tänne märiseen ja suorastaqan kehuskelemaan sillä. Ja muutenki se on naurettavaa koska alitajuntaisesti haluatte huomiota vaa sillä. Teille ei oo mitään hyötyä siitä että veätte jonku viillon jalkaanne/käteenne tai muuallekkaan. Se syy että kipu menee pois on paska. Vittu menkää koulukuraattorillenne ja valittakaa ongelmistanne nii voitte saaha lääkityksen tai apua. Viiltely on muutenki nii last season. PS. jos haluatte oikeasti kuolla älkää vetäkö sivuttain vaan verisuonta pitkin

        Hyvä että kirjoittelette tänne. Vähän kuin keskustelua tuntemattoman kanssa. Vaitiolovelvollisuus tavallaan.


      • Sä voisit tulkata. Kun kerran osaat.


      • Anonyymi
        Vitunhuomiohuorat kirjoitti:

        Ootte kyllä aika säälittäviä ku ensinnäkään viiltelette. Toisinaki jos tuutte tänne märiseen ja suorastaqan kehuskelemaan sillä. Ja muutenki se on naurettavaa koska alitajuntaisesti haluatte huomiota vaa sillä. Teille ei oo mitään hyötyä siitä että veätte jonku viillon jalkaanne/käteenne tai muuallekkaan. Se syy että kipu menee pois on paska. Vittu menkää koulukuraattorillenne ja valittakaa ongelmistanne nii voitte saaha lääkityksen tai apua. Viiltely on muutenki nii last season. PS. jos haluatte oikeasti kuolla älkää vetäkö sivuttain vaan verisuonta pitkin

        No itellä nii paska olo jo 10 vuotiaana et viiltelen ja lntsaan itken myös ain välkil


      • Anonyymi
        vahvempikuinsä kirjoitti:

        Viiltelijät on vanhempia kuin sinä. So shut the fuck of

        Ei sitä voi tietää oon 11v alotin viiltelee 7v joten älä tuu valittaa.


      • Anonyymi
        Vitunhuomiohuorat kirjoitti:

        Ootte kyllä aika säälittäviä ku ensinnäkään viiltelette. Toisinaki jos tuutte tänne märiseen ja suorastaqan kehuskelemaan sillä. Ja muutenki se on naurettavaa koska alitajuntaisesti haluatte huomiota vaa sillä. Teille ei oo mitään hyötyä siitä että veätte jonku viillon jalkaanne/käteenne tai muuallekkaan. Se syy että kipu menee pois on paska. Vittu menkää koulukuraattorillenne ja valittakaa ongelmistanne nii voitte saaha lääkityksen tai apua. Viiltely on muutenki nii last season. PS. jos haluatte oikeasti kuolla älkää vetäkö sivuttain vaan verisuonta pitkin

        OLE HELVETTI HILJAA ET TIEDÄ HEIDÄN ELÄMÄSTÄ VITTU MITÄÄN


    • miiih

      Joo-o, viiltelin, mutta voin sanoo että on miljoona parempaakin keinoa päästä huonosta olosta eroon, joten kannattaa lopettaa se viiltely heti alkuunsa ennenkö siihen jää koukkuun. Juu. Ja nii, paha olo helpottaa kaikilla vähän eritavoilla (ja yksilölläki saattaa toimivat keinot vaihdella tilanteen mukaan) mutta mulla ainakin toimii nää:
      -lenkille lähtö, ihan kävelylenkkiki jeesaa
      -niitten ajatusten paperille kirjottaminen ja hetkenpäästä niitte uudellee miettiminen (onko asiat oikeesti niin ku ajattelit, mitä sä voit asialle tehdä jne.)
      -musiikki
      -se että vaan itkee jos itkettää. kunnon räkäset itkut on aina hyvästä.
      -puhuminen jonku kaa asiasta
      -ittensä hemmottelu (esim. keität ittelles teetä, lakkaat kynnet. ihan mitä vaa, kuha se tuntuu mukavalta)

      Ja nii, tärkeintä on että itte opit mikä toimii sulle ja miten saat käsiteltyä sen paskan olon terveellä tavalla.

    • jottanäin

      Aattelepa kun sun käsis vanhempana näkyy arvet ei oo kivannäköstä,ittensä satuttaminen ei kannata..

    • viistoistavuotiastyttöx

      Viiltelen
      Käsiin
      Koska mua on kiusattu, kaverit jätti yksin, uhattu raiskata, hakattu yms...
      Aluksi neulalla mutta nykyään keittiö veitsel.
      Tietää ne
      Tulee.
      Ja nyt haluan vain kertoa sinulle että aloin viilteleen sun ikäsenä ja nyt ois rippijuhlat tulos, mutta empä voi pitää sitä mekkoo koska arvet näkyy. Käyn psykiatrilla ja mun kädet on iha hirvee näköset. Haluan vain varoittaa. Kännättyä tulee noin joka viikko jonkun verra ja oon kerran meinannut kuolla viiltelyn takia.
      Ei pahalla..mutta toi sun teksti saa mutta pahalle tuulelle.
      On surullista että sun ikäset aloittaa viiltelyn huomion takia ja ei tiedä seurauksista....

    • Asshole69BOTDF

      viilltelen ranteisiin, reisiin ja sääriin... Mulla ei oo kunnon ystävii paitsi mun poikkaystävä josta oon tosii kiitollinen mut ne parhaat ystävät feidas. Kotonaon väkivaltast.. Ja oon 14.. Anteeks kirjotusvirheet, koska äokkä 6.. Tuli muuten mielee et viiltelet huomion takii?

    • Cutter

      Viiltelen ranteisiin. Viillän veitsellä ja joskus razoreil, mun viillot on noin 5-10cm pitkii ja max 1cm syvii. Mä viillän koska mun kaikki kaverit petti mut ja en enää pysty luottaa kehenkään. Mul on myös maseennus diagnosoitu ja kaikkee sellasta. Vanhemmat eivät tiiä että Viillän mutta käyn psykologille joka viikko. Oon poika 13v. Ja Viillän noin 5 kertaa viikossa

      • Mitä sulle voisi kirjoittaa?


    • Addictedtorazors

      Terveiset täältä suon toiselta puolelta. Aattelin vastata tähän jos tämä antaisi jollekin uskoa siihen että kyllä tästä voi selvitä. Jos mäkin jaksoin tänne asti niin kyllä tekin. Tsemppiä.

      Viilteletkö ? -En enää, lopetin vuosi sitten. Sitä ennen viiltelin n. 6 vuotta (käytännössä nuoruusta aikuisuuteen asti ja vieläkään en ole aivan kuivilla, halu iskee ajoittan, vielä en ole ratkennut).

      Mihin viiltelet? -Viiltelin ranteisiin, olkapäähän, vatsaan, jalkoihin.

      Miksi viiltelet? -Masennus, yritin itsemurhaa, rakas ihminen kuoli yllättäen, minut raiskattiin, perhe-elämä persiillään... kaikenlaista on ehtinyt tapahtua ja viiltely oli ainut (huono) ratkaisu jonka siihen hätään keksin.

      Millä viiltelet? -mitä käteen sattui löytymään, vakkarina miesten partaterä.

      Tietääks sun vanhemmat? -Tiesivät aiemmin (en asu enää kotona), eivätpä paljoa jutelleet asiasta kanssani.

      Tuleeks parempi olo? -Hyvin hetkellisesti. Myöhemmin lähinnä vaan vituttaa. Ja varsinkin näin seitsemän vuoden jälkeen kun haluaisi esim mennä rannalle tai harkita häiden järjestämistä (häämekko ja arvet on kovin ruma yhdistelmä).

      • Lopettakaaviiltelyheti

        Musiikki vois auttaa. Kuunnelkaa vaikka Apulantaa.


    • viiltelin10w

      oon kans 12w tyttö viiltelen ranteisiin.... kerran yritin viiltää kaulasta mutta jouduin sairaalaan ei kannata viillellä sen jälkeeen lopetin kaiken näköisen viiltelemisen

    • en ymmärrä miten joku voi viilellä itseään eiks se satu ja se on ällöttävää? Mutta ymmärrän jos susta tuntuu pahalta. usko mua tällä hetkellä mun elämä on yhtä helvettiä ja mulla on tosi isoja ongelmia mut en mä silti viiltele teen asioita joista nautin käyn ulkona lenkillä esim. Sen siaan että viiltelet tee jotain mistä nautit ja voita se paha olo elä mahdollisimman normaalia elämää :) <3

      • Anonyymi

        KYLLÄ TUNTUU OLEVAN VIISAITA OHJEITA, NUORET NAISET OVAT TODELLISI TAIDETEOKSIA, VANHAN RUKKARIN OHJE ON KÄSI PIKKUPÖKSYIHIN JA SITTEN UNTEN MAILLE JA AAMULLA PESULLE


    • Elämästäirti

      Nyt jumalauta! Ota ittees niskastaniinni mun Paraskaveri ja ukki kuoli samana kuukautena ja silti oli pakko jatkaa elämää en viiltele en juo en vittu polta vittu käyn koulua että saisin hyvii numeroita en tuu pääsee koskaan . Töihin koska mulla on tosi paha skolioosi joudun 18 vuotiaana työttömyys eläkkeelle että vittu mun elämä tulee olee köyhäää! Ja sun syy viiltelyyn on koiran pois anto. Kasva pentu elämässä tulee olee pettymyksiä. Käy koulut kunnol ja Hannu kunnon työ mä joudun elää sossutuilla sitten aikuisena vaikka mulla olis sairaan hyvä totari. Pistää vituttaa tommonen KASVA PENTU! Kiitos

      • wordddddddddd

        Aivan!


      • Ei kaikilla ole helppoa.


    • Apua11111111111

      Mä olen 13w tyttö ja lähinnä viiltelen jalkoihin. Tiedän ettei se ole oikea vaihtoehto mutta ei muukaan oikeastaan auta, en pysty puhumaan... Isäni kuoli kun olin 9w ja en ole vieläkään päässyt siitä yli... mun elämä on suoraan sanottuna paskaa, en oo vaan tarpeeks hyvä... Mua kiusattiin kuolus, oon läski, liian ruma... mutta sanon teille "vasta aloittaneille" ettei se kannata, kuten on mainittu se tuo vain hetken hyvän tunteen. Hakekaa apua, puhukaa jos siihen kykenette...

      • OnneaMatkaan

        Juurikin näin. Jos sanoo viiltelevänsä, koska aloitti edellisenä päivänä, on oikeastaan huomionhakua. Ei kannata ottaa tätä kirjoitusta vakavasti, mutta siinä on se kokeilujakso, jonka aikana sitä tehdään vähemmän ja tämä ei vielä ole varsinaista viiltelyä. Tai on toki, mutta silloin siihen ei vielä luota kuten kallioon. Itselläni ensimmäinen kerta taisi olla n. 10-11 vuotiaana ja silloin se oli kokeilua. Koulukiusaaminen masensi.
        Tuntuu, että nykyään viiltelyä terminä ajatellaan nuorten hullutuksena, joka se luultavasti osaltaan onkin. Se aloitetaan liian heppoisin perustein. Pienet alakuloisuuden kaudet, esim. nuo surusta johtuvat koetaan pahoina ja ajatellaan, että minäpä viillän, koska tuntuu pahalta, niin muutkin tekee. Mutta tämä ei ole oikein. Itsetuhoisuus on vakava asia, josta valitettavasti on tullut muoti-ilmiö. Harkitkaa kaksi kertaa, että haluatteko loppuelämän kestäviä arpia ruumiiseenne ja haluatteko oikeasti hälyttää ja huolestuttaa ympärillänne olevia ihmisiä ja luultavasti myös lääkäreitä ja psykiatreja, jos esim. terveydenhoitaja näkee jäljet. Hänen vaitiolovelvollisuutensa ei päde jos lapsi tai nuori vahingoittaa itseään, ja hän voi soittaa teille kotiin tai lähettää lääkärille. Suru menee ohitse ja se on osa elämää. Tottakai silloin on paska olo, mutta suru voi olla hyväksikin.
        Itse kävin jo tuolloin (11v) psykiatrilla, koulukiusaamisen aiheuttaman alakulon vuoksi. Se lopetettiin, koska aloin oppia, kuinka esittää pirteää ja reipasta. Tämä laukaisi itsetuhoisuuden. En tuolloin tiennyt koko viiltelyhommasta mitään. Ajattelin vain, että haluan että minuun sattuu, jotta ei tarvitse ajatella pahaa oloa. Vasta myöhemmin tajusin sen yleisyyden. Tuolloin se oli kivun hakemista ja todella satunnaista. Ajan myötä ahdistus ja paha olo kasvoi ja viiltely lisääntyi. Koulukiusaaminen jatkui ja kuva omasta itsestä huononi. Joten tässä sitä ollaan. Kädet, jalat, kyljet, jne. naarmuissa ja arvissa. Voin sanoa, että lopeta nyt hyvän tähden, jos vasta aloitit. Se on vielä helppoa, verrattuna tilaan, jossa siihen luottaa täysillä.
        Kirjoitin kommentin tähän kommenttiin, koska tiedän tilanteen. Itse en toki ole vanhempaa menettänyt, mutta ymmärrän kaikkien noiden tekijöiden tuloksen. Jo pelkkä kiusaaminen voi murtaa ihmisen itsetunnon ja tulokset voivat olla kammottavan pitkäkestoisia.
        Hankippa puheapua. Ja kerro vanhemmille jos viiltely jatkuu. Se on todella vaikeaa, mutta kannattaa. Sillä tavalla saa apua. Avun hakeminen on kaikkein vaikein tehtävä, mutta kannattaa, vaikka sitten pelottaisikin. Mä todella tiedän mitä on kärsiä pahasta olosta. Mutta onneks siihen on apua saatavilla.
        Alottajalle paljon tsemppiä, ja toivottavasti lopetat!
        Ja Apua11111111111, paljon tsemppiä sullekin ja vaikka tuntuis, ettei kykene hakeen apua niin jollekin vaan rohkeesti sanoon (vaikka sitte terkkarille) et "mulla on paska olo." Terkkari tai kelle nyt sitte kerrotki osaa kyllä esittää oikeet kysymykset, eikä sun tartte muuta ku vastailla. Niillä on koulutus siihen. Onnee! ♥
        T: 16v tyttö :)


    • Apua11111111111

      Ja teille jotka väitätte viiltelyä säälittäväksi, haistakaa p*skaa... te ette tiedä mtn muitten elämästä nii älkää tulko valittamaan! Se on henkilökohtaista miten suodattaa pahaa oloa...

    • Hei!

      Olen hyvin pahoillani tilanteestasi ja kokemistasi menetyksistä. Vaikka tuntuisi vaikealta puhua aikuiselle, niin se kannattaisi. Luotettavan aikuisen tuella (ammattilainen - vaikkapa lääkäri, koulun terveydenhoitaja, omat vanhemmat) viiltely saadaan loppumaan.
      Sinulla on arvokas elämä edessäsi! Tarvitset vain tukea tilanteeseesi.

    • retrweywr

      En tajua koko viiltelyjuttua, kuulostaa yhtä fiksulta kuin happihumala

    • Seykskusipää

      Mä oon 13,5-vuotias likka.
      Aloitin viiltelyn 2 vuotta sitten.
      Viiltelen kylkiin, vatsaan, reisiin, nilkkoihin, pohkeisii, ja joskus käsiin.
      Alotin viiltelyn koska masennus, isä ja mummi kuolivat melkein peräkkäin, minua kiusataan ja syrjitään. Kotielämä rankkaa.
      Viiltelen partaterillä.
      Äitini ei tiedä viiltelystä.
      Viiltely parantaa oloani.
      Inhoan sitä ku viiltelijöitä ja itsetuhosii haukutaan huomiohuoriks. Ei me kaikki olla semmosii.

    • Koitaedesyrittää

      Voi helvetin helvetti mikä trolli tai huomionkerääjä (lievästi sanottuna). Koira annetaan pois? Mitä rupeat tekemään? No vittu viiltelemään! Mites se huomion taso noin alas on vajonnut?

    • Olet perseestä:
      1. koska viiltelet
      2.koska käytät ikäsi ilmaisemisessa w-kirjainta
      3.koska olet huomiohuora.

      Hanki elämä.

    • Huomiohuora0

      Vitun huomiohuora!

    • Autakaaaaaqqapld

      Kysyn tääktä apua mun paraskaveri alotti viiltelee ja tunnen syyllisyyttää siihe koska viiltelin vähä (oikeest vähä) aikasemmi pääsin siit yli mut tulee sillee vaa et kaikil terävil pitää vaa koittaa iha pieni naarmu tehä no joo takas siihe mun kaverii haluisin kertoo esim terkkaril mut en uskal jos se vihaa mua sen jälkee jos se ei oo ebää mun kaveri oon tosi huolissani täst mun kaverist auttakaa se on mont kertaa sanonu et kuinka sen elämä on pelkkää paskaa ja et se haluu kuolla pelkään et viä tulee se päivä et se kuolee /tekee ittelles jotai auttakaa oikeest pliis kannattaako mun kertoo jollekkin siitä auttaa puhumalla sille vai mitä mun pitäs tehä kiitos jo etukäteen jos autoit

      • Tsemppiä

        Ehdottomasti kannattaa kertoa vaikka terkkarille, sun kaveri vielä kiittää siitä että sä pelastit hänen elämän. Mutta tämä ei tapahdu yhdessä yössä, eikä sun kaveri välttämättä sano sitä ääneen, mutta kun hänen olonsa on taas hyvä, niin elämäkin on valoisampaa eikä ''pelkkää paskaa''.


    • Yks mun kaveri (03) jonka tapasin ykkösel nii se viiltelee ja sil on masennus sain tänki tietäää vast pari päivää ( koska tyyppi tuli meille yöks) sit ku nähtii ekan kerran parii vuotee tuli kyl semmone et oisit sä voin kyl soittaa ja kertoo jo aiemmin mut ei voi mitään sori tämmönen pitkä viesti

    • Tsemppiä

      Kaikki te jotka viiltelette: Viiltely on avunpyyntö siinä missä itse-murha -aikeetkin. Viillon tuoma kipu vie ajatukset pois jostain muusta kivusta, usein henkisestä. Koulukiusaaminen on yksi syy, miksi monet masentuu ja tekee vaikka mitä itselle. Masennus on itseen käännettyä vihaa (sekä muita tunteita kuten surua) ja tämä olo pitäisi saada purettua muutoin kuin itseä vahingoittamalla. Ihmisen aivot on hyvin monimutkainen ja joskus epälooginen systeemi, kuten masennuksessa se joskus ikään kuin suojelee pahalta ololta laittamalla tekemään jotain mikä voi olla itselle pahasta. Menkää tai pyytäkää jotain teille luotettavaa ihmistä viemään teidät mielenterveyspalvelujen äärelle. Monilla paikkakunnilla on myös ns. matalan kynnyksen palveluja eli paikkoja jonne nuoret voivat mennä kertomaan pahasta olosta ja joissa saa hoitoa. Aluksi voi tuntua ettei tämä hoito (puheterapia tms.) auta mitään, mutta kokemuksesta tiedän että voi mennä pitkäänkin ennen kuin 'solmut' mielessä lähtevät avautumaan ja olo alkaa helpottaa ja esim. viiltelylle ei ole enää tarvetta. Itse olin hyvin kärsimätön aluksi, mutta opin että kun vain jaksaa käydä terapeutilla (vaikka joskus omasta mielestä olo oli ihan hyvä ja teki mieli jo lopettaa terapia) ja päästää kaikki tunteet valloilleen (mikä on aika hämmentävää kun voi tulla esille sellaisia tunteita mitä ai osaa odottaa ja alkuun pelottavaa) niin olo alkaa parantumaan.

      Vaikka olo olisi mitenkä huono, niin siitä on mahdollista selviytyä. Muistakaa myös antaa itsellenne mahdollisuus nauttia, vaikka vain parin sekunnin ajan esim. hyvästä ruuasta ja miettikää itsellenne tärkeitä asioita, nämä asiat auttavat jaksamaan esim. masennuksesta parantumisen aikana. Ja mitä nuorempana hakee apua, sen paremmin parantuu huonosta olosta.

    • älkääheipliis

      kysymyksiä kysyttiin, joten vastaan niihin nyt ensin:

      Viilteletkö ?
      kyllä, olen viillellyt. mutta en enää, ehkä reilu pari vuotta sitten oon viiltäny viimesen kerran.

      Mihin viiltelet?
      käsivarsiin, jalkoihin, mahaan, kylkiin..vähä kaikkialle. yritin kuitenki semmosiin paikkoihin mitä ei ihan heti muut huomais.

      Miksi viiltelet?
      tuolloin oli suoraansanottuna aivan helvetin paska olla, kaikki asiat kaatui päälle, kukaan ei ymmärtäny..kyllä te tiiätte. en "tiennyt" oikeen muuta tapaa purkaa pahaa oloa ja ajatuksia. olin vähän hukassa

      Millä viiltelet?
      terottimen terillä, partahöylien terillä jne

      Tietääks sun vanhemmat?
      ei tiedä

      Tuleeks parempi olo?
      hetkellisesti, mutta nykyään ehkä enemmänkin kaduttaa, arvet hävettää yms.

      sanon vaan sen, että pliis lopettakaa. tiedän, että tätä kuulee kaikkialta, ja sillä hetkellä haluais vaan haistattaa vitut kaikella "viiltely on pahasta" paskalla, mutta se on ihan totta, oikeesti. ei kannata. se helpottaa oloa ehkä just sillä hetkellä kun sen teet, mutta myöhemmin siitä ei seuraa kuin häpeää ja arpia. en nyt halua tuomita ketään teistä, itsekin tähän ryhmään kuuluvana, mutta haluaisin vaan auttaa teitä kaikkia, jotka käytte läpi tätä tällähetkellä. haluaisin vaan halata teitä, ja laittaa laastarit teijän haavojen päälle. haluaisin jutella. koska sitä olisin ite kaivannut kaikkein eniten. ystävää, kuuntelijaa, lohduttajaa.
      joten sanon neuvoksi, että puhukaa asioista. se helpottaa.

      tsemppiä kaikille xx

    • MasentunutIhminen

      Ite oon 10v ja viiltelen välillä. Yleensä mult vuotaa verta ja mun viillot on jotai alle 1cm . yleensä viillän 37 viiltoo mun ranteeseen(vasempaan). Mun vanhemmat ei tiiä et viiltelen. Mul on yks Netist tuttu kamu joka viiltelee ja on puukottanu itteensä yms. sille jutteleminen auttaa mua jos aion viillellä.. Itseasias mul on tälki hetkel viiltoi ranne täyn..

    • KitiD

      Noin 20 v. sitten olin sun ikäinen. Terottimesta ruuvarilla terä irti, ja ensin harmitonta haluan vaan kokeilla, kavereiden kanssa tätä tehtiin, ku oli tylsää. Harmittomia pikku naarmuja, pieniä sanoja tms.. Mut sitten siitä tuli pahanolon purkausta yksin kotona, jolla ei ylpeilty. Viillot kertoivat hihansuusta pilkahtaen, että on ollu illalla helvetin paska fiilis. Kun sisälle sattuu, niin viiltelyllä sai kivun jotenkin kahlittua näkyville, se näkyi punaisina vanhoina,se näytti elävältä. Sen vois sitten jotenkin tuhota. Itsestä tuo viiltely ei sattunut, mutta sai sisäisen paskamyrskyn jotenkin kädenulottuville. Yläasteen jälkeen lopetin. Onneksi omat arvet ovat niin huomaamattomia, ja katoavat ihon juonteiden sekaan, ettei niistä ole ollut kosmeettista haittaa, mut ollut sitten myös niitä tapauksia jotka käyneet ihon kiristyksessä, leikkauttamassa arpisen kappaleen pois. Kallista, eikä sekään arvetonta. On vain yksi pitkä arpi. Pahalle ololle on syynsä, ja ne kyllä seuraa vaikka hamaan hautaan asti, mutta suosittelen kokeilee jotain muuta tunteiden purkuun. Saattaa tulla se päivä, kun todella haluaisit ettei niitä arpia olisi huutamassa kaikille, et mua nyt vähän ahdistaa joskus. Joku tulee aina varmasti kysymään mitä noi on, Ja taas joudut mielessäsi palaamaan näihin tunnelmiin. Nyt ei haittaa ehkä kertoa, mutta aikuisena se voi olla sekin erittäin ahdistavaa. Lopeta viiltely, mee lenkille. Ja anna itkun vaan tulla, niin mieli pääsee asioissa eteenpäin. Itku on ihmisen tapa lievittää stressiä. Anna tulla vaan :)

    • 2345678

      Vi**u mitä huomionhakua...

    • Niih

      Mä viiltelen. Aloitin 11 vuotiaana ja olen nyt 13 ja jatkuu edelleen. Viillän käsiin puukolla ja se auttaa omaan pahaan olooni ei musta ketään välitä joten en ole edes kyYnyt apua vanhemmat tietää mutta luulee ettö olen lopettanut

    • MirandaUusi

      Viiltelen. Aloitin siis 10 vuotiaana, nyt oon 13v. Ja ens vuon syksyl tai lomalla taövel olis tarkotus yksin olkessa nii vetää valtimot hajalle. Mä viillän käsiin puukolla jo muutenki. Mut ens vuon vedän ihan keittiövetsellä. Se auttaa mun aika vaikeaan masennukseen, joka johtuu siitä ku oon menettäny mun isän, toisen kissan, ja koska sukulaiset on mitä on. Ja että mua syrjitään ja kiusataan koulussa, olin toisin tai näin. En tiedä onko mun kutsi nähny mun arpii, mut ei se mun mutsi ainakaa kitää sanonu ole mulle.

    • Anonyymi

      Oon ite nyt kymmenen aloitin viiltely eilen ja tajusin onneks lopettaa tänään, sun äiti on antanut tulle ton kehon sun tehtävä on huolehtia siitä,PS mulla on masennus.

    • Viilteletkö ? En
      Mihin viiltelet? Jos tekisin niin reisiin.
      Miksi viiltelet? Sortuisin ehkä päihteisiin mieluummin.
      Millä viiltelet? Ahdistaako. Tuntuuko umpikujalta.
      Tietääks sun vanhemmat? En kertoi kenellekkään.
      Tuleeks parempi olo? Varmaan hetkellisesti.

    • Anonyymi

      Mitäs jos et jäiskään omaan helvettiisi, vaan kääntyisit Jumalan puoleen. Kyllä Hän kuulee sua, kun nöyrästi puhut ulos Hänelle sydämesi kivut. Hän ymmärtää sua. Älä suotta tuhoa ittees! Rakkain terkuin "isosisko" <3

      • Anonyymi

        Rakkaus, jota omiin syviin haavoihin olen saanut, on tullut kokemuksellisella tavalla sisääni. Minut on raiskattu, seurakunta pitänyt pilkkana , pitänyt vain suremassa ja kärsimässä. Ja kaikki em asiat mitä teille on tapahtunut, kokenut. Paitsi oman vanhemman kuolemaa...mutta toisaalta .. jos vanhempi väkivaltainen ja käytää hyväksi. Tämä rakkaus mikä on minut parantanut, on luvannut meille kivuttoman elämän. Ja olen todellisella matkalla siihen. Älä usko kenenkään pastorin sanomaa siitä, ettetkö voisi olla täysin terve. Tai että joutuisit kantamaan kipuja koko elämäsi. Et voi koskaan tietää mitä hyvää tapahtuu. ISÄN RAKKAUS ON SITÄ, ETTÄ SE MENEE SYVIMMÄN HAAVAMME POHJALLE, antaa uudet sukupuolielimet, antaa uuden loisto persoonallisuuden, sekä tuo tarkoituksen joka ylittää sinun syvimmätkin ja ilkeimmätkin unelmasi, että sinä, juuri sinä joka menetit äitisi, teidän kaikkien muiden ohella saatte Hänen rakkautensa kautta kaiken ja moninkertaisen tasauksen ja annoksen elämän tarkoitusta ja yltäkylläisyyttä. Ja niin, parantaa myös ne viiltelyn haavat antaen uuden ihon, ja saatte olla Isän prinsessoja!


    • Anonyymi

      Voi hitto näitä teini tyttöjä

    • Anonyymi

      Hae apua tosi vaarallista

    • Anonyymi

      Oon 12v tyttö myös

      Mulla on luki häiriö ja masennus

      Viiltelin kun oon huono kaikessa mun porukat ei tiiä mutta mun koko luokka tietää mutta mun ope ei. Alotin viiltelemään kun olin 9v kun jäin luokalle . Viiltelen niin pahasti että mun ranteet on välillä veressä . Minua kiusataan koulussa siitä että olen poikien kanssa ja olen itseni melestä ruma ja läski niin viiltelen joka päivä ja minun kaverit puhuu minusta pahaa joka ikinen päivä. Joskus he ei tajua että olen niiden takan . Viiltelin viimeksi 8 min sitten ja kello on 0.12 ja mun käsistä votaaa nyt veta.

    • Anonyymi

      Viilteletkö ? Kyllä.

      Mihin viiltelet? Olkapäistä sormiin ja reisistä nilkkoihin ja joskus muuallekkin.

      Miksi viiltelet? Koska se helpottaa.

      Millä viiltelet? Terottimen terällä ja harpilla.

      Tietääks sun vanhemmat? Ei.

      Tuleeks parempi olo? Joo.

    • Anonyymi

      Etkai sä viiltele huomion takii?

    • Anonyymi

      MÄ VIILTELEN KOSKA MÄ OON KOKENUT TOSI RANKKOJA KOKEMUKSIA
      JA MUSTA TUNTUU ETTÄ MUN VANHEMMAT EI ARVOSTA MUA EIKÄ VÄLITÄ MITÄ TEEN ITELLENI JA MUN KAVERIT VAAN KIUSAA MUA JA NE SANOO KOKO AJAN ETTÄ TAPA ITTES JA MÄ VAAN HALUUN JONKUN IHMISEN JOKA OIKEESTI VÄLITTÄÄ MUSTA JA MÄ HALUUN IHMISEN JOLLE PUHUU MUN ELÄ
      MÄSTÄ JA OON YRITTÄNYT TAPPAA ITTENI 5KERTAA HALUUN VAAN ETTÄ MUN PASKA ELÄMÄ LOPPUU JA OON 10V

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      412
      4377
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      241
      2151
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1590
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1401
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      260
      1159
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1087
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1054
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1045
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      54
      949
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      933
    Aihe