Opintojen keskeyttäminen

loppuslut

Olen aikuisopiskelija ja opintovapaalla ja olen ihan maassa. Elämässäni on nyt liikaa asioita samaan aikaan joihin en pysty itse vaikuttamaan.
Rahallinen huoli, rahat ei riitä edes koulumatkoihin joita tulee harvakseltaan mutta ei silloinkaan ja terveys reistailee ja kaikkea muuta. Sos virasto painaa päälle, vaatii lopettamaan opiskelun koska omaehtoista eli en saa sieltäkään apua.
Kaikki asiat painaa. Sain jo paniikkikohtauksenkin. Opiskelut päättyy puolen vuoden päästä ja en pysty enään keskittymään elämäni kasaan pitämiseksi.
Sitäpaitsi mua hävettäisi ja pettyisin pahasti itseeni jos en pysty jatkamaan.
Onko teitä jotka joutuneet lopettamaan opiskelun kesken? ,miksi? miten olette siihen suhtautuneet ?

7

3952

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TerveysYkkösenä

      Sait jo paniikkikohtauksen? Oikeasti. Nyt varaat ajan lääkärille. Jos olet sairas, tarvitset sairaslomatodistuksen. Sillä voit osoittaa syyn siihen miksi opinnot eivät etene. Saat myös apua henkiseen tilanteeseesi. Tuossa tilassa et välttämättä pysty keskittymään niin hyvin, että opiskelusta olisi juuri nyt mitään hyötyä. Koululla on varmasti kuraattori ja opinto-ohjaaja, joiden kanssa voit selvittää miten jatkat opinnot loppuun sairasloman jälkeen. Kelalta saa sairaspäivärahaa, jos on sairaslomatodistus.

    • inere

      Omaehtoisen opiskelun voit keskeyttää. Voisit pitää vuoden tauon. Jatkat ensi vuoden alusta opinnot valmiiksi, koska kuitenkin vain vähän puuttuu. Se harmittaisi muuten loputtomasti.

      Mutta nyt ehdottomasti opinto-ohjaajalle ja lääkäriin!

    • Myösaikuisopiskelija

      Jos keskeytät opinnot, et saa tutkintoa valmiiksi. Joudut myös hakemaan yhteishaussa uudestaan, jos päätätkin palata kouluun vuosien kuluttua. Jo suoritetut opintosi myös vanhenevat, jos olet pitkään pois koulusta. Eli opintojen keskeyttäminen ei kannata!