Nuorelle miehelle/yrittäjälle ensimmäinen auto

Okza

Moro!

Tilanne on siis se, että kesäkuussa saan kortin, ja autokuumetta alkaa pukata pikkuhiljaa.. Auton ostolla ei periaattessa ole kiire kun meillä kotona on kaksi autoa, syksyyn mennessä auto pitää kuitenkin hommata. Olen yrittäjä, ja toimialani vaatii autoon peräkoukun, eli auton tulisi olla sellainen, että se jaksaa vetää, toisinaan aika raskastakin kärryä. Minkä merkkistä ja mallista autoa te suosittelisistte, vuosimalli saisi olla 2000 vuosimallista ylöspäin ja hintaa alle 2000€. Bensa vai diesel? Itse olen katsonut Volkkareita, ja alkanut kallistua Golfin ja Passatin puoleen, kumpi näistä voisi olla parempi. Ainiin ja kilometrejä vuoden aikana tulisi varmaan semmonen 20000-25000 kilometriä.

3

111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keikatkusee

Pakulla tai lavallisella biilillä olis kätevämpää?

• Okza

Tavallinen henkilöauto riittää, puu ostokset yms. hoituu kärryllä, sen takia koukku olisi hyvä, vaikka yks tuttu saa sen kyllä asennettua, jos ei ole valmiina.

• ytweewrrwe

Varmaan tuo Passat tai Golf on ihan hyvä valinta mitä Volkswageneihin tulee, tietysti joku japsi voisi tulla vähän halvemmaksi mitä huoltoihin tulee.

Muista vain sitten ettet koskaan tulevaisuudessa hanki mitään uudempaa TSI koneellista tai DSG automaattivaihteistolla varustettua Volkswagenia, ne ovat täysiä susia. Uudemmissa volsuissa manuaali diesel on se ainut järkevä ratkaisu jos autoa aikoo pitää vielä takuaajan päätyttyä, noissa vanhemmissa (eli siis käytännössä kaikissa tällä hetkellä alle 2000e maksavissa) bensakonekin on ihan ok.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      961
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      195
      948
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe