Kokemuksia Ipanala-päiväkodista Tampereella

Opiskelijaäiti20v

Hei!
Olen tamperelainen 20-vuotias, pian kolmevuotta täyttävän tytön äiti. Olen aloittamassa opintoja korkeakoulussa ja tytär pitäisi laittaa päiväkotiin. Olen pitkään miettinyt kumpi olisi parempi tyttärelleni, kunnallinen vai yksityinen päiväkoti. Tyttäreni on sosiaalinen ja energinen ja viihtyy toisten lasten kanssa ja olen miettinyt jospa laittaisin hänen tuohon Tampereen Tampellan alueella olevaan uuteen liikuntapainotteiseen päiväkoti Ipanalaan, joka sijaitsee alle kilometrin päästä asunnostani. Minulla ei ole autoa, joten lähellä oleva päivähoitopaikka olisi tarpeellinen ja olen saanut Ipanalasta oikein hyvän mielikuvan ja veisin tyttäreni sinne mielelläni. Mutta haluaisin kuulla onko joillain omakohtaisia kokemuksia kyseisestä päiväkodista, onko se hirveän kallis ollakseen yksityinen, kannattaisiko ylipäätään kääntyä kunnallisen vai yksityisen päivähoidon puoleen ja haluaisin kuulla kokemuksia muistakin Tampereen alueen päiväkodeista, sillä en ole kuullut kokemuksia oikeastaan yhdestäkään vielä ja etsin hoitopaikkaa ainoastaan sijainnin perusteella, vaikka se ei tietenkään ole ykköskriteeri. Haluan paikan jossa lapseni on hyvä olla ja vaikka opiskelijana rahaa ei ole hirveästi ylimääräistä, mutta olen valmis maksamaan hyvästä päiväkodista. Saan opinto-ja asumistukea ja miesystäväni käy töissä mutta hirveän kalliisiin päiväkoteihin ei meillä ei kuitenkaan ole varaa tytärtä laittaa, mutta kuulisin silti mielelläni kokemuksia kaikista päiväkodeista ja erityisesti tästä Ipanalasta. Kiitos jo etukäteen vastanneille!

5

2064

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yh-äippä

      Olen myös äippä Tampereelta ja 22v yksinhuoltaja ja 3,5 vuotiasta poikaa olen laittamassa päiväkotiin, jotta voin jatkaa opintojani. Itsekin olen vaakalaudalla päiväkodin suhteen ja en tiedä kumpi on parempi kunnallinen vai yksityinen? olen kuullut molemmista hyvää ja molemmista huonoa ja ristiriitaisia mielipiteitä molemmista. Kaippa se on päiväkotikohtaista onko paikka hyvä vai ei ja paljolti henkilökunnasta kiinni mutta tosiaan kun ei itselläkään kokemusta ole kyseisestä päiväkodista eikä muistakaan, niin kaipaisin myös neuvoa ja olen muiden kokemusten varassa asian suhteen. Omistan auton joten jos hyviä ja edullisia päiväkoteja vaan löytyy niin otan kokemuksia mielelläni vastaan! Luulisin kunnallisten olevan edullisempia ja alan kallistua niihin, sillä opiskelevana yksinhuoltajana rahasta on tiukkaa eikä kalliisiin päiväkoteihin ole varaa poikaa laittaa..

    • Äiti31vuottahelsingistä

      Olen 31-vuotias kahden päiväkoti-ikäisen pojan äiti. Molemmat pojat 3v ja 5v ovat kunnallisessa päiväkodissa koska se oli lähimpänä kotiamme. Olen todennut päiväkodin ihan hyväksi ja pojat viihtyvät siellä. Miinuksena sanoisin kunnallisista päiväkodeista isoiksi paisuneet ryhmäkoot! Jokaiselle lapselle ei välttämättä riitä yksilönä tarpeeksi huomiota ja kodin ja päiväkodin yhteistyö on ollut meillä vähän hidasta koska lapsia päiväkodissa on paljon. Tosin asumme Helsingissä ja ruuhkat joka saralla on yleisiä. Poikani ovat suht vilkkaita ja energisiä ja siksi varmaankin pärjänneet hyvin isoissa ryhmissä vaikka hoitajilla on monta silmäparia kaitsettavana. Kunnalliset ovat ainakin meilläpäin edullisempia kuin yksityiset, joten suosittelen kunnallista jos rahaa ei opiskelijana ole ylimääräistä. Pojat eivät ole valittaneet niin miksipä äitikään! Yksityisistä ei löydy kokemusta

    • bdjkew

      Itsekkin pohdin pitkään juuri kunnallisen ja yksityisen päiväkodin välillä. Sijainti on tietysti yksi tärkeä asia. 1 vuotias poikani on hyvin liikunnallinen ja motorisesti lahjakas ollut aivan pienestä pitäen. Pohdintojen jälkeen päädyin yksityisen päiväkodin kannalle ja juuri tämä liikunnallisuus Ipanalassa oli viimeinen asia jonka vuoksi poikani aloitti päiväkodin Ipanalassa. Yksityisessä päiväkodissa hinta oli tietysti korkeampi, mutta loppujen lopuksi kuntalisää ja hoitolisää sekä hoitorahaa saimme niin hyvin, että loppujen lopuksi loppusumma ei paljon rahapussissa tunnu. Olen ollut hyvin tyytyväinen Ipanalan toimintaan, tiloihin, ruokapalvelujen hoitoon, Ipanalan järjestämiin retkiin sekä kokonaisvaltaisesti heidän toimintaansa. Tilat ovat oikein hyvät siihen, että lapsia ei ns. jonotuteta ja odotuteta kuten kaupungin päiväkodeissa. Viikko-ohjelmat ja se, että lapset ulkoilevat paljon eri kaupungin puistoissa ja esim. pikkukakkosen puistossa oma poikani viihtyy loistavasti. Minulla ei kyllä ole mitään pahaa sanottavaa ja tärkeintähän on se, että joka ikinen kerta kun haen poikani hoidosta hän touhuaa nauraen niin muiden lasten kuin ohjaajienkin kanssa. Ja viemisenkin suhteen ei paljon tarvitse pohdiskella, sillä poikani säntää vauhdilla touhuihinsa.... Suosittelen lämpimästi.

    • Opiskelijaäiti20v

      Täälä ap taas kirjoittelee!

      Unohdin täysin tehneeni tälläisen viestiketjun ja en siksi ole vastaillut mitään. Ipanala kuulostaa juuri sopivalta tyttärelleni :) jäin vielä miettimään että millainen rakennus päiväkoti on? En ole paikan päällä vieraillut, mutta olen saanut kuvan että päiväkoti olisi jonkun kotona kerrostalossa? Jos on niin onko päiväkodilla jonkunlainen piha vai missä lapset ulkoilevat? Vai käyvätkö he lähipuistoissa leikkimässä?

      Kiitos kommenteista :)

    • VilleIpanala

      Hei. Päiväkoti sijaitsee Tampellan keskusaukiolla ja Ipanalan ulkoilut tapahtuvat Alexandran puistossa, Soukanpuistossa, Pikku kakkosen puistossa, sekä Tiitiäisen satupuistossa. Retkiä ja liikuntaa kaikessa muodossa tapahtuu päivittäin myös muualla kuin ympäröivissä puistoissa.
      Päiväkodin tilat ovat voittaneet Euroopan liiketilapalkinnon vuonna 2008.
      En yleensä kirjoittele yleisöpalstoille, mutta sattui keskustelu vahingossa silmään ja halusin sinulle vastata :) Mukavaa syksyn alkua ja sitä Joulun odotusta!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5319
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4745
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3016
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe