Olen ollut nyt puoli vuotta kuntoutustuella ja jatkoa olisi tarkoitus hakea maaliskuussa(loppuu toukokuussa). Kysynkin teiltä että saako tuen nopeammin nyt kuin että päätös kestää sen 9 viikkoa? Siis mikäli nyt siihen edes saan jatkoa(lääkäri ehdottomasti jatkon kannalla). Kuinka helposti jatkoa muuten saa?
Riippunee henkilöstä ja tietenkin kelasta. Stressaan jo nyt miten käy kelan kanssa. Ne kun tunnetusti voi ihan yhtäkkiä päättää että on työkykyinen ja terve vaikka eivät tiedä mistään mitään. Vaikka en todellakaan ole lähelläkään vielä työkykyistä.
Sairastan vaikeita sairauksia, mutta paraneminen ei siis ole epätodennäköistä sitten kun aikaa kuluu enemmän. Sairaudet jotka nyt mulla ovat psyykkisiä ja fyysisiä. Viimeisten kanssa paranemisesta ei ole toivoa. Fyysistä sairautta joka mulla on, ei voi parantaa, mutta toki helpottaa.
Tsemppiä ja jaksamisia kaikille!
Kuntoutustuen jatko...
2
193
Vastaukset
- Petu_
Uskoisin, että jatkohakemuksen käsittely menee nopeammin. Ja jos kuntoutustukea ei myönnetä, mutta sinulla kuitenkin on sairaslomaa, niin silloin sitten ilmoittaudut TE-keskukseen vajaakuntoiseksi työnhakijaksi jolloin saat työttömyyskorvauksen ilman velvollisuutta ottaa työtä vastaan.
- Eiolehelppoaei
Oma tilanteeni on sellainen, että jouduin osittain perinnöllisen tuki-ja liikuntaelinsairauden johdosta irtisanotuksi. Olisin jatkanut työssä mutta se ei sopinut työnantajalle. Eipä paljon mitään ollut tehtävissä kun sairauden perusteella voivat helposti sanoa irti oli se sitten itse aiheutettu tai sellainen mille ja minkä pahentumiselle ei mitään mahda.
Olen ollut kuntoutustuella tehnyt siinä sivussa vähän töitä sen minkä saa tienata. Nyt kuitenkin tuli irtisanomisilmoitus. Hain osa-työkyvyttömyyseläkettä kun tämä tilanne ei muutu mihinkään eikä tarvitsisi jatkuvasti hakea jatkoa kuntoutustuelle. Kun on jo tullut päätös ettei minun ammatillisesta kuntoutuksesta ole katsottu olevan hyötyä. Nyt eivät kuitenkaan sitten myönnä osa-työkyvyttömyyseläkettä. On tämä aikamoinen oravanpyörä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski
Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi134070Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan
Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan2393840Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia
ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä172394Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"
Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos622364Sandels tölkin hinta nousi 1,29 eurosta 1,32 euroon
Mitähän järkeä valtiolla on verottaa tuotakin elintarviketta niin kovasti, että on järkevämpää käydä hakemassa ulkomailt421796Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä
Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi691666Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?
Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont11498- 1051397
Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!
Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva111291Tuntuuko sinusta mies
että olet jossain, mutta sydämessäsi haluat olla muualla. Suunnittelet kaikkea kivaa ja olet innolla mukana, mutta silti221265