Kuntoutustuen jatko...

työkyv31

Olen ollut nyt puoli vuotta kuntoutustuella ja jatkoa olisi tarkoitus hakea maaliskuussa(loppuu toukokuussa). Kysynkin teiltä että saako tuen nopeammin nyt kuin että päätös kestää sen 9 viikkoa? Siis mikäli nyt siihen edes saan jatkoa(lääkäri ehdottomasti jatkon kannalla). Kuinka helposti jatkoa muuten saa?

Riippunee henkilöstä ja tietenkin kelasta. Stressaan jo nyt miten käy kelan kanssa. Ne kun tunnetusti voi ihan yhtäkkiä päättää että on työkykyinen ja terve vaikka eivät tiedä mistään mitään. Vaikka en todellakaan ole lähelläkään vielä työkykyistä.
Sairastan vaikeita sairauksia, mutta paraneminen ei siis ole epätodennäköistä sitten kun aikaa kuluu enemmän. Sairaudet jotka nyt mulla ovat psyykkisiä ja fyysisiä. Viimeisten kanssa paranemisesta ei ole toivoa. Fyysistä sairautta joka mulla on, ei voi parantaa, mutta toki helpottaa.

Tsemppiä ja jaksamisia kaikille!

2

251

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Petu_

Uskoisin, että jatkohakemuksen käsittely menee nopeammin. Ja jos kuntoutustukea ei myönnetä, mutta sinulla kuitenkin on sairaslomaa, niin silloin sitten ilmoittaudut TE-keskukseen vajaakuntoiseksi työnhakijaksi jolloin saat työttömyyskorvauksen ilman velvollisuutta ottaa työtä vastaan.

• Eiolehelppoaei

Oma tilanteeni on sellainen, että jouduin osittain perinnöllisen tuki-ja liikuntaelinsairauden johdosta irtisanotuksi. Olisin jatkanut työssä mutta se ei sopinut työnantajalle. Eipä paljon mitään ollut tehtävissä kun sairauden perusteella voivat helposti sanoa irti oli se sitten itse aiheutettu tai sellainen mille ja minkä pahentumiselle ei mitään mahda.
      Olen ollut kuntoutustuella tehnyt siinä sivussa vähän töitä sen minkä saa tienata. Nyt kuitenkin tuli irtisanomisilmoitus. Hain osa-työkyvyttömyyseläkettä kun tämä tilanne ei muutu mihinkään eikä tarvitsisi jatkuvasti hakea jatkoa kuntoutustuelle. Kun on jo tullut päätös ettei minun ammatillisesta kuntoutuksesta ole katsottu olevan hyötyä. Nyt eivät kuitenkaan sitten myönnä osa-työkyvyttömyyseläkettä. On tämä aikamoinen oravanpyörä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      57
      2326
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      112
      1681
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1232
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe