Olen ollut nyt puoli vuotta kuntoutustuella ja jatkoa olisi tarkoitus hakea maaliskuussa(loppuu toukokuussa). Kysynkin teiltä että saako tuen nopeammin nyt kuin että päätös kestää sen 9 viikkoa? Siis mikäli nyt siihen edes saan jatkoa(lääkäri ehdottomasti jatkon kannalla). Kuinka helposti jatkoa muuten saa?
Riippunee henkilöstä ja tietenkin kelasta. Stressaan jo nyt miten käy kelan kanssa. Ne kun tunnetusti voi ihan yhtäkkiä päättää että on työkykyinen ja terve vaikka eivät tiedä mistään mitään. Vaikka en todellakaan ole lähelläkään vielä työkykyistä.
Sairastan vaikeita sairauksia, mutta paraneminen ei siis ole epätodennäköistä sitten kun aikaa kuluu enemmän. Sairaudet jotka nyt mulla ovat psyykkisiä ja fyysisiä. Viimeisten kanssa paranemisesta ei ole toivoa. Fyysistä sairautta joka mulla on, ei voi parantaa, mutta toki helpottaa.
Tsemppiä ja jaksamisia kaikille!
Kuntoutustuen jatko...
2
153
Vastaukset
- Petu_
Uskoisin, että jatkohakemuksen käsittely menee nopeammin. Ja jos kuntoutustukea ei myönnetä, mutta sinulla kuitenkin on sairaslomaa, niin silloin sitten ilmoittaudut TE-keskukseen vajaakuntoiseksi työnhakijaksi jolloin saat työttömyyskorvauksen ilman velvollisuutta ottaa työtä vastaan.
- Eiolehelppoaei
Oma tilanteeni on sellainen, että jouduin osittain perinnöllisen tuki-ja liikuntaelinsairauden johdosta irtisanotuksi. Olisin jatkanut työssä mutta se ei sopinut työnantajalle. Eipä paljon mitään ollut tehtävissä kun sairauden perusteella voivat helposti sanoa irti oli se sitten itse aiheutettu tai sellainen mille ja minkä pahentumiselle ei mitään mahda.
Olen ollut kuntoutustuella tehnyt siinä sivussa vähän töitä sen minkä saa tienata. Nyt kuitenkin tuli irtisanomisilmoitus. Hain osa-työkyvyttömyyseläkettä kun tämä tilanne ei muutu mihinkään eikä tarvitsisi jatkuvasti hakea jatkoa kuntoutustuelle. Kun on jo tullut päätös ettei minun ammatillisesta kuntoutuksesta ole katsottu olevan hyötyä. Nyt eivät kuitenkaan sitten myönnä osa-työkyvyttömyyseläkettä. On tämä aikamoinen oravanpyörä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1832274
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1722030Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I441963- 1281670
Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia661582Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1931499Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen771231Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P321114Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni771093- 711083