HMM? Kaverini osti kaupan tyhjäksi aikanaan 9mm Erva paukuista, kun halvalla sai. Siis ennen kuin niistä tuli helvetin vaarallisia lähes sarjatulta ampuvia/ itseohjautuvia täsmäluoteja. Laillinen kauppa siis, ennen lain muutosta.
Kymysys kuuluu: Saako hän luovuttaa noita paukkuja nykylain nimissä vaikkapa minulle taulunpuhkontaan tänäpäivänä. Kun sain luvan omaan Zetoriin 2v senjälkeen, kun Erva asetus astui voimaan?
9mm erva paukku.
3
229
Vastaukset
- Ervat
Mielenkiintoinen ongelma, todennäköisesti kaverin olisi pitänyt käväistä poliisiasemalla hakemassa paukuille luvat. Viimelain muutoksessakin osasta aseiden lupavapaista osista tuli luvallisia ja ne piti ilmoitusmenettelyllä luvittaa.
Käsittääkseni patruunat ovat luvattomia ja niiden luovuttaminen sinulle on aselain vastaista sekä samoin niiden vastaanottaminen. - laittaja123344vbv
Suomessa ei tulkita lakeja taannehtivasti. Osti kasan paukkuja laillisesti "ennen kuin" Erva-asetus tulivoimaan. Laillisia hänen omistaa ja paukuttaa. Mutta saako hän luovuttaa niitä 3 osapuolelle. :)
- tietoviisasko
Ei vanha autokaan tarvitse turvavöitä ja saa olla hakuvalo katolla kun se on siellä ollut valmistuksesta asti.
Se joka niitä paukkuja on ostanut ei saa muuten luovuttaa toiselle ellei pysty menemään ajassa taaksepäin niin paljon että ovat vielä tavallisia patruunoita eli jos on aikakone ja matkustaa kaverin kanssa ajassa taaksepäin paukut mukana voi luovuttaa ne ei muuten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1303026- 2232961
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791896Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va771539Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2381403- 481138
- 991031
- 113950
- 48880
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6863