Aurinkoista viikkoa

ylösjaulos

Aurinkoista ulkoilua ja keväistä mieltä vai miten.

51

458

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heikunkeikku

      Aurinko, kultainen ihana suloinen aurinko, tryykää ittiänsä niin framille ku vaan olla ja voi. Oi niin ihanaa. Minä, joka en ole laisinkaan aamuihminen, niin hämmästyksekseni vedin ripeästi hynttyyt niskaan ja lähin klo 7:10 siirtelemään jalkaa jalan eteen. Siirtelin itseäni eteenpäin noin neljän-viiden kilometrin verran. Oli kiva ajatella, että täälä mä vaan patikoin ja muut kiiruhtelee töihin. Tuon ajatuksen jälkeen, alkoi vapaapäivä tuntumaan vieläkin makoisammalta. :)

      Minulla alkaa olemaan hirmuisesti kevään puraisuja niskas. Kauheesti pukkaa kaikenmaailman inspiksiä jos joistakin asioista. Ma oon, ma oon niin kauhiasti ootellut näitä kevään tuomia energioita ja luovuuttakin taas iskee joka raosta.
      Ei oikeen tiedä, mihin hyppäis. :)

      • Ai kun tuntui mukavalta sun kirjoitus. Energiseltä ja valoisalta.
        On se kivaa herätä kun ei tarvi enää pimeässä kompuroida, ja iltaisinkin on valoisaa vielä jonkun aikaa kun on päässyt kotiin. Kumma juttu, mutta jaksaa jotenkin tehdä enemmän valoisana aikana. Josta tuli mieleen, että onhan se siunauskin se talvi, saa rauhassa laiskotella iltaisin :)
        Ite tykkään keväästä(kin), kauheasti tekisi mieli tehdä kaikkea, mutta silti mua rupeaa aina väsyttämään ihan sikana. Ihan kuin energiaa menisi pelkkään olemiseen keväisin paljon enemmän. Vai onkohan se vaan että energiat on talven jälkeen ruosteisten lukkojen takana :))


      • Heikunkeikku
        hmp.f kirjoitti:

        Ai kun tuntui mukavalta sun kirjoitus. Energiseltä ja valoisalta.
        On se kivaa herätä kun ei tarvi enää pimeässä kompuroida, ja iltaisinkin on valoisaa vielä jonkun aikaa kun on päässyt kotiin. Kumma juttu, mutta jaksaa jotenkin tehdä enemmän valoisana aikana. Josta tuli mieleen, että onhan se siunauskin se talvi, saa rauhassa laiskotella iltaisin :)
        Ite tykkään keväästä(kin), kauheasti tekisi mieli tehdä kaikkea, mutta silti mua rupeaa aina väsyttämään ihan sikana. Ihan kuin energiaa menisi pelkkään olemiseen keväisin paljon enemmän. Vai onkohan se vaan että energiat on talven jälkeen ruosteisten lukkojen takana :))

        Kyllä muakin väsyttää ihan sikana, mutta sikaisuus kohdentuu talviin. Talvisin energiat valuu jo pelkän ajatuksen voimalla. Saatan olla (muka) kovinkin energinen ja alan suunnittelemaan jonkun työn tekemistä, mutku siinä käy silleen, että kun tapani mukaan etukäteen organisoin työni, niin talvisin organisoinnin jälkeen, siis silloin kun pitäisi ryhtyä sitä suunnitelmaa toteuttamaan, niin oon NIIN lopen uupunut, siis sikaväsynyt, että päätänkin sitten, että jätän asian hautumaan ja teen tuonnempana.:)

        Kevät ja kesä ovat mun heiniäni. Nytkin on Pää täynnänsä kaikkia suunnitelmia ja tekemisiä, että on aivan pidäteltävä itseään. Monia hommia, kun ei kantsi ihan vielä alkaa tekemään. Raahasin mun vanhan, mutta yli-mahtavan hienon korituolin parvekkeelle. Siinä on riikinkukonpyrstön näköinen korkea selkänoja. Oon istunut parvekkeella kahvikupposen kans ja vahdannut sitä korituolia (siihen ei voi enää istua) ja suunnitellut kukka-asetelmaa siihen istuimeen. Tarttee ostaa sopivan korin, johon kasveja istuttaa. Meinaan valuttaa "valuvakukkia" siihen eteen, siihen missä jalat roikkuu yleensä. Sitten sopivia köynnöskasveja, jotka kämpivät sitä korkeaa selkänohjaa pitkin. Ihan hieno idea. Siis Minun mielestäni. Nyt en meinaa millään, en millään, malttaa mieltäni, että saisin ruveta siemeniä istuttamaan.

        Ja monia monia muitakin suunnitelmia on. Sekä tänne kotiin, että saareen.
        Ja se kalaton akvaariokin on oottelemassa. :)


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Kyllä muakin väsyttää ihan sikana, mutta sikaisuus kohdentuu talviin. Talvisin energiat valuu jo pelkän ajatuksen voimalla. Saatan olla (muka) kovinkin energinen ja alan suunnittelemaan jonkun työn tekemistä, mutku siinä käy silleen, että kun tapani mukaan etukäteen organisoin työni, niin talvisin organisoinnin jälkeen, siis silloin kun pitäisi ryhtyä sitä suunnitelmaa toteuttamaan, niin oon NIIN lopen uupunut, siis sikaväsynyt, että päätänkin sitten, että jätän asian hautumaan ja teen tuonnempana.:)

        Kevät ja kesä ovat mun heiniäni. Nytkin on Pää täynnänsä kaikkia suunnitelmia ja tekemisiä, että on aivan pidäteltävä itseään. Monia hommia, kun ei kantsi ihan vielä alkaa tekemään. Raahasin mun vanhan, mutta yli-mahtavan hienon korituolin parvekkeelle. Siinä on riikinkukonpyrstön näköinen korkea selkänoja. Oon istunut parvekkeella kahvikupposen kans ja vahdannut sitä korituolia (siihen ei voi enää istua) ja suunnitellut kukka-asetelmaa siihen istuimeen. Tarttee ostaa sopivan korin, johon kasveja istuttaa. Meinaan valuttaa "valuvakukkia" siihen eteen, siihen missä jalat roikkuu yleensä. Sitten sopivia köynnöskasveja, jotka kämpivät sitä korkeaa selkänohjaa pitkin. Ihan hieno idea. Siis Minun mielestäni. Nyt en meinaa millään, en millään, malttaa mieltäni, että saisin ruveta siemeniä istuttamaan.

        Ja monia monia muitakin suunnitelmia on. Sekä tänne kotiin, että saareen.
        Ja se kalaton akvaariokin on oottelemassa. :)

        Ai kun kuulosti hyvältä sun tuolisi :) Piti heti pistää googlaten, ja näyttää myös hyvältä.
        https://www.google.fi/search?q=flowers chairs&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=wJH-VPX9D6P5yQPBxIGACg&ved=0CCsQ7Ak&biw=1351&bih=846#tbm=isch&tbs=rimg:CREtzfCoPULbIjjnicHo_1NIGYGKN5I3Kgxk0a4D2fIkRS63uDhwy7hORUWW9VsOaVd0PzyIZxF-bQr0V_1Wl8lVKcMCoSCeeJwej80gZgEem3oSz02JUtKhIJYo3kjcqDGTQRpVZrmX9PMjQqEglrgPZ8iRFLrRF82i0H7eilSyoSCe4OHDLuE5FREU7OYOao6ob-KhIJZb1Ww5pV3Q8RdfHh9dOQCFEqEgnPIhnEX5tCvREHNV6-JE0JzyoSCRX9aXyVUpwwEfDYUf1BylaO&q=flowers chairs&imgdii=ES3N8Kg9Qts3OM:;54nB6PzSBmDd0M;ES3N8Kg9Qts3OM:
        Tulipas pitkä linkki, siksi kun siellä on nyt kuvakaupalla juuri noita kukkivia tuoleja.


      • Heikunkeikku
        hmp.f kirjoitti:

        Ai kun kuulosti hyvältä sun tuolisi :) Piti heti pistää googlaten, ja näyttää myös hyvältä.
        https://www.google.fi/search?q=flowers chairs&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=wJH-VPX9D6P5yQPBxIGACg&ved=0CCsQ7Ak&biw=1351&bih=846#tbm=isch&tbs=rimg:CREtzfCoPULbIjjnicHo_1NIGYGKN5I3Kgxk0a4D2fIkRS63uDhwy7hORUWW9VsOaVd0PzyIZxF-bQr0V_1Wl8lVKcMCoSCeeJwej80gZgEem3oSz02JUtKhIJYo3kjcqDGTQRpVZrmX9PMjQqEglrgPZ8iRFLrRF82i0H7eilSyoSCe4OHDLuE5FREU7OYOao6ob-KhIJZb1Ww5pV3Q8RdfHh9dOQCFEqEgnPIhnEX5tCvREHNV6-JE0JzyoSCRX9aXyVUpwwEfDYUf1BylaO&q=flowers chairs&imgdii=ES3N8Kg9Qts3OM:;54nB6PzSBmDd0M;ES3N8Kg9Qts3OM:
        Tulipas pitkä linkki, siksi kun siellä on nyt kuvakaupalla juuri noita kukkivia tuoleja.

        Ei oo totta. Apua. Ihanaa. Vähä vaikee kirjottaa tässä asennossa, kun otsani on laattiassa kiinni. Pakko oli kumartaa niin syvään, kun pistit mulle tommosen linkin.
        Miten ihmeessä sulle tuli mieleen alkaa googlettamaan tuoleja, joissa on kukkia?
        Minä kun luulin, että VAIN Minä oon keksinyt tuommoisen idean. Suitsutin itteni päälle kehuja, että "oi kyllä mää sitten kans kaikkia keksin" :) Ja nyt huomaan, että en laisinkaan ole ainoa.
        Kiitos paljon.
        Kaikki menee TAAS uusiksi. Joka päivä, joka ikinen päivä, oon mielessäni vaihdellut kukkia, joita alan istuttamaan tuoliin. Tänä aamuna päätin, että laitankin Murattia sekä roikkumaan, että selkänojan toiselle reunalle kämpimään. Eilen suunnittelin niitä semmosia kukkia, joita voi kuivattaa syksyllä ja tehdä kukka-asetelmia. Sopisi koriaineen tyyliin. Vaihdoin kuitenkin ideani murattiin.
        Mutta hyvänen aika sentäs, nyt kun tuijotin haltioituneena ja ihastuneena ja innoissani noita sun laittamia kuvia, niin päähän tuli aivan Val-ta-van paljon uusia ideoita. Yli-suber-hienoja tuoleja. Kuin satumaailmasta. Pitäisköhän mennä kirpputorille etsimään tuoleja lisää. Jos pistäis koko takapihan täyteen. Semmonen katsomotuolirypäskä. :)
        Jos en vielä ole kyllin kiittänyt, niin kiitän sadasti kertaa sata.
        Mulle tullee olemaan ensi kesänä vähäköku hieaaano kukkakorituoli.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Ei oo totta. Apua. Ihanaa. Vähä vaikee kirjottaa tässä asennossa, kun otsani on laattiassa kiinni. Pakko oli kumartaa niin syvään, kun pistit mulle tommosen linkin.
        Miten ihmeessä sulle tuli mieleen alkaa googlettamaan tuoleja, joissa on kukkia?
        Minä kun luulin, että VAIN Minä oon keksinyt tuommoisen idean. Suitsutin itteni päälle kehuja, että "oi kyllä mää sitten kans kaikkia keksin" :) Ja nyt huomaan, että en laisinkaan ole ainoa.
        Kiitos paljon.
        Kaikki menee TAAS uusiksi. Joka päivä, joka ikinen päivä, oon mielessäni vaihdellut kukkia, joita alan istuttamaan tuoliin. Tänä aamuna päätin, että laitankin Murattia sekä roikkumaan, että selkänojan toiselle reunalle kämpimään. Eilen suunnittelin niitä semmosia kukkia, joita voi kuivattaa syksyllä ja tehdä kukka-asetelmia. Sopisi koriaineen tyyliin. Vaihdoin kuitenkin ideani murattiin.
        Mutta hyvänen aika sentäs, nyt kun tuijotin haltioituneena ja ihastuneena ja innoissani noita sun laittamia kuvia, niin päähän tuli aivan Val-ta-van paljon uusia ideoita. Yli-suber-hienoja tuoleja. Kuin satumaailmasta. Pitäisköhän mennä kirpputorille etsimään tuoleja lisää. Jos pistäis koko takapihan täyteen. Semmonen katsomotuolirypäskä. :)
        Jos en vielä ole kyllin kiittänyt, niin kiitän sadasti kertaa sata.
        Mulle tullee olemaan ensi kesänä vähäköku hieaaano kukkakorituoli.

        Älä mua kiitä, kiitä nettiä :) Tuossahan nuo ovat odottaneet sua jo vuosikaupalla.
        Netistä hakeminen on ihan kivaa puuhaa, joskus jotain löytääkin. Sitten kun oikein kipeästi jotain tarvitsee, niin ei tuu eteen ei millään.
        Kyllä tuo sun ideasi on tosi hieno. Mäkin intouduin. Meillä on paljon sellaista rompetta varastossa joka voisi ihan hiljaa issekseen maatua jossain nurkassa, jos vaan tekis kuten sinä ja upottaisi ne kukkasiin.. sammaltakin meillä on, jos vaan siirtäis ja pitäisi kosteana.


      • eppu2
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Kyllä muakin väsyttää ihan sikana, mutta sikaisuus kohdentuu talviin. Talvisin energiat valuu jo pelkän ajatuksen voimalla. Saatan olla (muka) kovinkin energinen ja alan suunnittelemaan jonkun työn tekemistä, mutku siinä käy silleen, että kun tapani mukaan etukäteen organisoin työni, niin talvisin organisoinnin jälkeen, siis silloin kun pitäisi ryhtyä sitä suunnitelmaa toteuttamaan, niin oon NIIN lopen uupunut, siis sikaväsynyt, että päätänkin sitten, että jätän asian hautumaan ja teen tuonnempana.:)

        Kevät ja kesä ovat mun heiniäni. Nytkin on Pää täynnänsä kaikkia suunnitelmia ja tekemisiä, että on aivan pidäteltävä itseään. Monia hommia, kun ei kantsi ihan vielä alkaa tekemään. Raahasin mun vanhan, mutta yli-mahtavan hienon korituolin parvekkeelle. Siinä on riikinkukonpyrstön näköinen korkea selkänoja. Oon istunut parvekkeella kahvikupposen kans ja vahdannut sitä korituolia (siihen ei voi enää istua) ja suunnitellut kukka-asetelmaa siihen istuimeen. Tarttee ostaa sopivan korin, johon kasveja istuttaa. Meinaan valuttaa "valuvakukkia" siihen eteen, siihen missä jalat roikkuu yleensä. Sitten sopivia köynnöskasveja, jotka kämpivät sitä korkeaa selkänohjaa pitkin. Ihan hieno idea. Siis Minun mielestäni. Nyt en meinaa millään, en millään, malttaa mieltäni, että saisin ruveta siemeniä istuttamaan.

        Ja monia monia muitakin suunnitelmia on. Sekä tänne kotiin, että saareen.
        Ja se kalaton akvaariokin on oottelemassa. :)

        Silloin ennen, kun olin paljon edenm. ystäväni tilalla.
        Siellä oli ladossa vanhat kiesit, ties keneltä sinne jääneet.
        Raahasin sen pihaan ja istutin täyteen erilaisia kukkia.
        Ohikulkevat kesämökkiläisetkin hiljensivät vauhtia, jokunen pysähtyi ottamaan valokuvankin.
        Sitten tein pyöreän penkin. jonka keskelle laitoin pari metriä pitkän tikun. Kasvatin pitkää krassia itse, istutin ympyrään kauemmas tikusta ja asettelin tikkuun kiinni sitä mukaa, kun kasvoivat. Muodostui kartion muotinen kukkameri.
        Löysin ladosta sieltä myös vanhanaikaisen saunan rautapadan ja kolmijalkaisen punkan.
        Kaikki raahasin pihaan ja täytin kukilla.


      • hmp.f kirjoitti:

        Ai kun kuulosti hyvältä sun tuolisi :) Piti heti pistää googlaten, ja näyttää myös hyvältä.
        https://www.google.fi/search?q=flowers chairs&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=wJH-VPX9D6P5yQPBxIGACg&ved=0CCsQ7Ak&biw=1351&bih=846#tbm=isch&tbs=rimg:CREtzfCoPULbIjjnicHo_1NIGYGKN5I3Kgxk0a4D2fIkRS63uDhwy7hORUWW9VsOaVd0PzyIZxF-bQr0V_1Wl8lVKcMCoSCeeJwej80gZgEem3oSz02JUtKhIJYo3kjcqDGTQRpVZrmX9PMjQqEglrgPZ8iRFLrRF82i0H7eilSyoSCe4OHDLuE5FREU7OYOao6ob-KhIJZb1Ww5pV3Q8RdfHh9dOQCFEqEgnPIhnEX5tCvREHNV6-JE0JzyoSCRX9aXyVUpwwEfDYUf1BylaO&q=flowers chairs&imgdii=ES3N8Kg9Qts3OM:;54nB6PzSBmDd0M;ES3N8Kg9Qts3OM:
        Tulipas pitkä linkki, siksi kun siellä on nyt kuvakaupalla juuri noita kukkivia tuoleja.

        Ihania kukka-asetelmia. Olen juossut mökillä päivittäin ja valmistellut kesää. Mökki on saanut uuden peltikaton ja seisoo nyt hyvin tomerana uusi ilme päällänsä. Valmistelen paluutani Suomeen. Toukokuun puolessa väliin pääsen rakentelemaan pihapiiriäni.

        Tänään on vaatekomeroni saanut huutia. Iso jätesäkki lähtee kierrätykseen ja pienempi roskiin. Olen pakannut matkatavaroita ja yhdistänyt samaan syssyyn vanhojen vaatteiden ulosheiton. Saa nähdä onnistunko pakkauksessa siten, että matkalaukku jää puolityhjäksi. Se olisi tavoite. Paluumatkalla pruukaa olla uusia löytöjä mukana, joten mitäpä sitä turhaa edes takas vaatteita hilaamaan.

        Olin illalla keramiikka kusrssilla sain mukaani joitakin töitäni. Torstaina vielä ja sitten pillit pussiin.

        Jos teen yhteenvedon talvesta, kieltämättä se on ollut osaksi jöllötystä osaksi luovaa uudistumista. Aurinkoa kaipaan sitä ei juuri nyt Korvessa näy. Matkakuumekin alkaa kihisemään sisälläni. Kohta taas lennetään. Ihanaa.


      • eppu2
        korppis kirjoitti:

        Ihania kukka-asetelmia. Olen juossut mökillä päivittäin ja valmistellut kesää. Mökki on saanut uuden peltikaton ja seisoo nyt hyvin tomerana uusi ilme päällänsä. Valmistelen paluutani Suomeen. Toukokuun puolessa väliin pääsen rakentelemaan pihapiiriäni.

        Tänään on vaatekomeroni saanut huutia. Iso jätesäkki lähtee kierrätykseen ja pienempi roskiin. Olen pakannut matkatavaroita ja yhdistänyt samaan syssyyn vanhojen vaatteiden ulosheiton. Saa nähdä onnistunko pakkauksessa siten, että matkalaukku jää puolityhjäksi. Se olisi tavoite. Paluumatkalla pruukaa olla uusia löytöjä mukana, joten mitäpä sitä turhaa edes takas vaatteita hilaamaan.

        Olin illalla keramiikka kusrssilla sain mukaani joitakin töitäni. Torstaina vielä ja sitten pillit pussiin.

        Jos teen yhteenvedon talvesta, kieltämättä se on ollut osaksi jöllötystä osaksi luovaa uudistumista. Aurinkoa kaipaan sitä ei juuri nyt Korvessa näy. Matkakuumekin alkaa kihisemään sisälläni. Kohta taas lennetään. Ihanaa.

        Kyllä kevään touhut ovat mukavia, tuntee ihan heräävänsä talviunesta.


      • korppis kirjoitti:

        Ihania kukka-asetelmia. Olen juossut mökillä päivittäin ja valmistellut kesää. Mökki on saanut uuden peltikaton ja seisoo nyt hyvin tomerana uusi ilme päällänsä. Valmistelen paluutani Suomeen. Toukokuun puolessa väliin pääsen rakentelemaan pihapiiriäni.

        Tänään on vaatekomeroni saanut huutia. Iso jätesäkki lähtee kierrätykseen ja pienempi roskiin. Olen pakannut matkatavaroita ja yhdistänyt samaan syssyyn vanhojen vaatteiden ulosheiton. Saa nähdä onnistunko pakkauksessa siten, että matkalaukku jää puolityhjäksi. Se olisi tavoite. Paluumatkalla pruukaa olla uusia löytöjä mukana, joten mitäpä sitä turhaa edes takas vaatteita hilaamaan.

        Olin illalla keramiikka kusrssilla sain mukaani joitakin töitäni. Torstaina vielä ja sitten pillit pussiin.

        Jos teen yhteenvedon talvesta, kieltämättä se on ollut osaksi jöllötystä osaksi luovaa uudistumista. Aurinkoa kaipaan sitä ei juuri nyt Korvessa näy. Matkakuumekin alkaa kihisemään sisälläni. Kohta taas lennetään. Ihanaa.

        Kaapit on hyvä pitää puhtaina, henkisesti ja kuvannoillisestikin :) Olen myös siivonnut, ja nyt koetan saada äidin kamat kierrätykseen, jonkunlaiseen. Päätin myydä netissä, mutta hidasta on. Paitsi että kaikki pitää pestä ja putsata, pitää hakea arvo netissä. Lisäksi ei voi kovin montaa myydä kerralla, tai hukkaan kuitenkin että mihinkäs mä sen laitoin. Taitaa olla niin suuri projekti, että saas nähdä pääsenkö pihahommiin milloin.. Noh, ei tarvi illat istua netissä enää, alkaa olla tällaista päiväkahvihupia aina silloin kun olen pomoton.
        Kevään tuleva projekti olisi vihannespenkkejä laittaa. Kohta pääsee varmaan kaivamaan. Harmi vaan kun mun entisten vuosien kullannuppu Mr. Jyrsijä Briggs&Stratton on sanoutunut suhteestamme irti, joudun varmaan vuokraamaan toisen.
        Se on taatusti mukavaa lentää kohti kevättä :) Hollanti keväällä on varmaan aivan ihana tulppaaneineen.


    • No just noin, tulin kahvinkeittoon, juodaan poijaan kanssa päiväkahvit ulkona,
      aitanportailla istuskellen. Näkyy riisuneen pipon ja rukkaset pois, kyllä siellä tarkenee, varjon puolella 6.4C, auringossa ties kuinka paljon enemmän plussaa.
      Nyt näyttää hyvältä, ihanhan tässä on kuin uusi ihminen.

    • 1eero

      Onko se valon lisääntyminen ? Minulle se tuo energiaa, mieli tulee levottomaksi talven jälkeen, vain vähän aikaa on kesä.

      • eppu2

        Kyllä se valo ensisijaisesti vaikuttaa kaikkeen.
        Huonekasvitkin ovat samassa lämmössä koko vuoden, mutta keväällä valon lisääntyessä alkaa kasvu.
        Lunta oli puolisääreen mökillä vielä.
        Vaan kyllä tuota´´ kesäjalkaa´´ jo rupee vähän nykimään.


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Kyllä se valo ensisijaisesti vaikuttaa kaikkeen.
        Huonekasvitkin ovat samassa lämmössä koko vuoden, mutta keväällä valon lisääntyessä alkaa kasvu.
        Lunta oli puolisääreen mökillä vielä.
        Vaan kyllä tuota´´ kesäjalkaa´´ jo rupee vähän nykimään.

        Minun "huonekasvini" (tekokukat) saivat kyytiä ruukuista, kun näin netiltä minkä arvoisia ne ruukut on. Ruukut on nyt vintillä pumpuleihin käärittynä odottelemassa niitten arvon nousua. Pitää ostaa jotkut halvemmat tilalle.


      • Tarkkanaporkkananna

        Olethan muistanut tarkistaa kaikki kengät sukat hameet housut rintaliivit -- -- josko olisivat kovinkin arvokkaita ja ei kandee myydä heti vaan odottaa arvonnousua. Esimerkkinä Triumpin rintikset (rintaliivit) saattavat olla arvaamattomassa arvossa esimerkiksi v 2050


      • ent.siivoojaparka
        Tarkkanaporkkananna kirjoitti:

        Olethan muistanut tarkistaa kaikki kengät sukat hameet housut rintaliivit -- -- josko olisivat kovinkin arvokkaita ja ei kandee myydä heti vaan odottaa arvonnousua. Esimerkkinä Triumpin rintikset (rintaliivit) saattavat olla arvaamattomassa arvossa esimerkiksi v 2050

        Hoh-hoh-hoooo! Yhtään hametta en omista, enkä ole käyttänyt rintsikoitakaan sen jälkeen, kun exäni kiillotti kenkänsä niilläkin viimeisillä yli 30 vuotta sitten. Tuli kuulemma niin kiiltäviksi, kun oli nailonia. Mikään muu rätti ei kelvannut. Housut minulla on jalassa ja uudet ostan sitten, kun nämä repee.


    • Vasta noin tunti sitten rupesi tääl aurinko paistamaan ja mukavalta tuntuu. Harmaata ja synkkää onkin monta kuukautta ollukkin.

    • ent.siivoojaparka

      Niinkuin hunksz varmaan on ehtinyt jo jossain mainitakin, niin meillä oli eilen tämän kevään ennätys; 13C. Ei siitä sitten sen enempää, ettei mene toisten toistamiseksi.

    • Viatonsivullinen

      Mikä nyt on ollessa, tiet sulat kävellä, koko viikko eteenpäin rutkasti lämpöasteita.
      Aurinko vielä paistaa tähän aikaan. Pimeys on ohi, mutta vain suht' pieneksi ajaksi. Huomena hyvä ulkoiluttaa hoitokodin vanhuksia, lumi ei haittaa eikä kylmyys.

      .

    • siilimuori

      Moottoritie oli kuiva.

      • 1eero

        Tuhon ei mitään lisättävää


      • Siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Tuhon ei mitään lisättävää

        Aivan, Se kertoo kaiken :).


    • Tammikuus mä sen ostin ja useita mielikuva harjoitteita myöhemmin mä sen otin käyttöön.
      Herran jessus ku Maaliskuus voi hypätä fillarin satulaan ja nauttia olostaan.
      Kauhia viilaaminen tietenkin alkaa kun pääsee ällän päälle sen tavoista,monta pikku juttua ennen kunnon kesää.

      • siilimuori

        Osta sellainen teline, jolla pyöräilyä voi harjoitella olohuoneessa telkkaria kattoessa. Siinä takarengas nostetaan telineen varaan ikään kuin ilmaan ja Se mahdollistaa paikallaan polkemisen. Näin yksi häiskä teki ostettuaan syksyllä parin tonnin maastopyörän asusteineen.


    • 1eero

      Jäitten sulamista ootellen nostan soutulaitteen olohuoneen lattialle.
      Pitänee laittaa meriaiheinen filmi pyörimään luomaan tunnelmaa, välistä hihkaista hio hoi.

      • siilimuori

        Nosta ihmeessä. Siihen joku merenkäyntisimulaattori jotta pääsee keinumaan aalloilla.


      • ent.siivoojaparka

        Laitan sinulle tuonne musiikkiketjuun meriaiheisen...


      • 1eero

      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Kävisikö tango merellä
        https://www.youtube.com/watch?v=KXNX56NuaJw

        Hienosti. Aivan voi kuvitella laineiden liplatuksen veneen kylkiä vasten, auringonlaskun, lämpimän lempeän kesätuulen. Taustalla tango merellä.


    • pullanpaistaja

      Pilviseltä näyttää paistaako tänään ollenkaan.

      • pilvessä

        Ei paista syy pilvissä.


      • siilimuori

        Päivä on vielä nuori. Odotellaan rauhassa, jospas Se aurinko vielä sieltä.......


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Päivä on vielä nuori. Odotellaan rauhassa, jospas Se aurinko vielä sieltä.......

        Vesisadetta iltapäivästä alkaen meille jossain saattaa pilkahtaa mutta loppuviikosta paisteloo....en 100% menisi vannomaan johtunee pilvistä


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Vesisadetta iltapäivästä alkaen meille jossain saattaa pilkahtaa mutta loppuviikosta paisteloo....en 100% menisi vannomaan johtunee pilvistä

        Jos vettä sataa täytyy keksiä sitä auringonpaistetta sisätiloihin. Ja jos ei sada, virkistää Se pilvinenkin ulkoilma. Ja moottoritiellä ei sade haittaa.


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Jos vettä sataa täytyy keksiä sitä auringonpaistetta sisätiloihin. Ja jos ei sada, virkistää Se pilvinenkin ulkoilma. Ja moottoritiellä ei sade haittaa.

        Moottoritie on moottoritie jossa voi moottoripyörällä ratsastaa.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Moottoritie on moottoritie jossa voi moottoripyörällä ratsastaa.

        Ei vielä ainakaan eilen yhtään moottoripyörää tullut vastaan, liekö talviunilla vielä pyörät. Saa nähdä tänään. Minulta pyörä on vielä hankkimatta ja taitaa hankkimatta jäädäkkin.


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Ei vielä ainakaan eilen yhtään moottoripyörää tullut vastaan, liekö talviunilla vielä pyörät. Saa nähdä tänään. Minulta pyörä on vielä hankkimatta ja taitaa hankkimatta jäädäkkin.

        Nii, pyörä on verraton peli ei juuri hitaampi kaupunki liikenteessä tai oikeesti kätevämpi.
        Täynee ottaa pikapuolin käyttöön tosin pientä huoltoa ja uusi takarengas.
        Sitten kun tulen vanhaksi, hommaan akulla toimivan sähköpyörän.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Nii, pyörä on verraton peli ei juuri hitaampi kaupunki liikenteessä tai oikeesti kätevämpi.
        Täynee ottaa pikapuolin käyttöön tosin pientä huoltoa ja uusi takarengas.
        Sitten kun tulen vanhaksi, hommaan akulla toimivan sähköpyörän.

        Varmasti m-pyörän selässä tulee sellainen tietynlainen vapaudentunne, voin kuvitella. Minä haluan peltiä ympärille, siis auton, niin kauan kun uusivat ajokortin.


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Varmasti m-pyörän selässä tulee sellainen tietynlainen vapaudentunne, voin kuvitella. Minä haluan peltiä ympärille, siis auton, niin kauan kun uusivat ajokortin.

        Tarkoitin polkupyörää


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Tarkoitin polkupyörää

        Öh, minä käsitin että kirjoitit m-pyörästä :). Tavallinen pyörä on kätevämpi tosiaan kaupungissa ja maasedullakin lyhyemmillä matkoilla. Kaupungeissa vain pyörävarkaat ovat elementissään, lujaan lukkoon saa investoida. Minunkin pyöräni on vielä varastossa, kunhan pyörätiet sulaa niin sitten esille. Viime kesänä lainasin pojalle vastahuollettua pyörää, heti varastettiin. Semmoseksi on mualima menny.


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Öh, minä käsitin että kirjoitit m-pyörästä :). Tavallinen pyörä on kätevämpi tosiaan kaupungissa ja maasedullakin lyhyemmillä matkoilla. Kaupungeissa vain pyörävarkaat ovat elementissään, lujaan lukkoon saa investoida. Minunkin pyöräni on vielä varastossa, kunhan pyörätiet sulaa niin sitten esille. Viime kesänä lainasin pojalle vastahuollettua pyörää, heti varastettiin. Semmoseksi on mualima menny.

        Penteleen varkaat multakin vieneet monta pyörää, ei enää kovin helposti kun aloin käyttää kunnon riimuja munalukolla.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Penteleen varkaat multakin vieneet monta pyörää, ei enää kovin helposti kun aloin käyttää kunnon riimuja munalukolla.

        Semmoseksi Se on mennyt kun ei enää eroteta mikä on omaa ja mikä toisten, tai ei välitetä.


      • eppu2
        siilimuori kirjoitti:

        Ei vielä ainakaan eilen yhtään moottoripyörää tullut vastaan, liekö talviunilla vielä pyörät. Saa nähdä tänään. Minulta pyörä on vielä hankkimatta ja taitaa hankkimatta jäädäkkin.

        Pojanpojalla kamala kevarihinku. Olisi jossain käytetty tähtäimessä. Nyt tarvisi paku saada liikenteeseen, että voi sen hakea.
        Sanoin, etteivät varmaan saa sitä vielä ladosta tielle asti.
        Täytyy kuulemma olla ajokokeeseen oma kevari.


      • siilimuori
        eppu2 kirjoitti:

        Pojanpojalla kamala kevarihinku. Olisi jossain käytetty tähtäimessä. Nyt tarvisi paku saada liikenteeseen, että voi sen hakea.
        Sanoin, etteivät varmaan saa sitä vielä ladosta tielle asti.
        Täytyy kuulemma olla ajokokeeseen oma kevari.

        Mun poiika ei kokaan halunnutkaan mitään kevaria. Sanoi että jaksaa kyllä odottaa sihen asti kun saa ajokortin.Itse säästi rahat ajokorttiin, samoin kuin tyvärki.


    • keväistä

      Aamuauringon säteet valaisevat puitten latvoja. Oravat leikkivät kuusessa pienessä pakkasessa. Näyttäisi tulevan kaunis päivä.

    • 1eero

      Aurinko on saapunu maisemiin, kävin pyörälemässä ekakertaa tänä vuonna paljon kätevämpää kui käveleminen eikä tarvinnu kauppa ostoksia roikotella käsissään.

      • Olkaa hyvät vaan, kun aurinkoisia ulkoiluretkiä voitte tehdä, nauttikaa kaikesta NYT..........


    • hienokeli

      Ihana auringonpaisteinen päivä. Iltapäivällä kävin hiihtämässä pitkän lenkin. Muistui mieleeni hiihtäen kulkemamme koulumatkat, jotka näin keväisin auringon paistaessa olivat oikeat nautinnot. Iltaisin pieni pakkanen kovetti hangen pinnan ja hämärän tultua kuului helmipöllön puputus.
      Nyt ei helmipöllö puputtanut niin alkuillasta. Hiihtokeli oli mainio.

      • 1eero

        Sepä hienoa, meillä täällä etelä-savossa on nippa nappa vieläkö latukone käy ajamassa ladun kuntoon, hyviä auriko ilmoja luvassa viikon verran.


    • siilimuori

      Ihana aurinkoinen päivä täälläkin. Kurkku kipee ja kuumeenpoikasta. Todellinen lomanalku. Silti kävin keppikävelyllä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      321
      3316
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      207
      2704
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      141
      2483
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2005
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      15
      1982
    6. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1652
    7. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      20
      1508
    8. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      10
      1466
    9. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      122
      1256
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      246
      1211
    Aihe