Oikeaa keskustelua Ilmailusta?

Jukkiskukkis

Morjes

Juuri teoriat aloittaneena ajattelin vilkaista, että mitä löytyy keskustelupalstoilta aiheesta. Oli aikamoinen yllätys kun huomasin isojen äijien sotivan täällä pentujen suosikki sivustossa.

Löytyykö asiallista keskustelua aiheesta ilmailu/ultra jostakin päin? Mielellään sellaista, minne pitää rekisteröityä.

Täällä ei kukaan ole koskaan oikeassa, eikä hyviä ihmisiä/yrityksiä ole olemassa.

Enpä ole aikaisemmin törmännyt liittoon joka täällä käy keskustelua provojen kanssa...lapsellista touhua molemmilta osapuolilta...

22

558

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neuvosto_liitto

Ja näin olemme saaneet taas uuden provon käsiimme. Mikähän "liitto" täällä käy keskustelua?

• venäjä_liitto

Juuri sinunlaiset tenavat pilaa monet keskustelupalstat. Jos et aloittajan kysymykseen tiedä vastausta, niin ei kannata vastata ollenkaan...

• tuoreilmailija

Tuore ilmailija täällä myös, terve vaan. Flightforum ei kelpaa nimimerkittömyyden takia (ei ole tätä päivää IMO). Suomi24 on perinteisesti ollut suoli24. Ilmailu.org on aika hyvä, mutta en löytänyt sieltä aluetta jossa keskustella normaaleihin koneisiin liittyen. Ainoastaan ultrat ja experimentaalit ja muut ovat siellä edustettuna. Harmi sillä se vaikuttu toistaiseksi parhaalta.

• JukkisKukkis

Morjes vaan

Joo toi ilmailu.org vaikuttaa varsin asialliselta ja passaa minulle kun tuon ultra-läpyskän suoritan. Netistä kyllä löytyy niin hyvin nykyään tietoa, että keskustelupalstoja vähemmän tarvitsee tiedon hankintaan. Mutta onhan sitä ihan mukava vaihtaa ajatuksia aina välillä. ongelmana on vain noi pennut jotka huutelee joka paikassa. Toisaalta eipä noista tarvitse välittää. Jokaisella huvinsa...

• fly-high

Ilmailu.org:ssa löytyy myös yleisilmailualue. Se voisi toki olla vilkkaampikin, mutta keskustelu on ainakin asiallista. Ultrien osalta ilmailu.org on selkeästi asiallisin.

• Aikoinaan kun aloittelin sukeltamista niin keskutelupalstat oli hyvin aktiivisia paikkoja. Tosin kyllä silloinkin eri koulukunnat otti yhteen, mutta varsin asiallisesti kuitenkin. Luulen, että muoti on hieman ajanut ohi jo näistä keskustelupalstoista.

Nämä on nykyään enenmmän "koulukiusaajien" temmellyskenttiä. Huudellaan ja tökitään nurkan takaa piilosta. Ei tälläkään alueella montaa asiallista keskustelijaa näköjään ole ollut. Pari häirikköä näkyy saaneen palstan aika sekaisin.

• slabi

Minulla on CMAS two star kortti. Kuulin jo "urani" alkumetreillä noista sukeltajien yhteenotoista, siispä ostin oman kompuran jne. ILMAILUFOORUMI on oma yhteisönsä, kuppikuntansa. Siellä on nimimerkkiensä suojassa puskista huutelijoita, määräilijöitä. Siellä nim. lansah nimittää tätä porukka suoli 24 palstaksi, Kopsasin eilen tämän saitin artikkelia vuodelta 2012 johon viimeinen kirjoitelma on päivätty 9.8.2013. Lainasin lamsahin termiä toteamalla että suoli 24 palstalla; Mitä puupäitä siellä Itä-Suomen lentokerhoissa häärää? sain aikaiseksi sen että eräs ilmailufoorumin superkirjoittelija arvioi minun oleman humalassa ja siellä vaadittiin moderaattoria poistamaan koko täältä lainattu juttu. Niin myös tapahtui. Toinen pölöpää ilmoitti monikossa minut tutkitun ja halvaksi todetun. Joka porukkaan ilmaantuu peräukkoja mielipiteineen ja varsinkin kerhotyössä suurimmat arvostelijat ovat henkilöitä joita ei talkoissa näy. Lopputulemana sanoisin suomi 24 palstan olevan siitä hyvä että tämä saitti ei ole turhan mustavalkoinen, hiukka sananvapautta tällä saitilla vielä on.

• Olen kahdenkymmenen vuoden ajan kirjoitellut enemmän tai vähemmän aktiivisesti foorumeille. Koskaan ei ole kirjoituksia sensuroitu tai poistettu. Hyvin yksinkertainen kaava...asialinja! Annan trollien olla omissa oloissaan ja jätän idioottien keskinäiset väittelyt heille itselleen. Mutta jokainen taplaa tyylillään...

• Lamsah-Antti
        slabi kirjoitti:

Minulla on CMAS two star kortti. Kuulin jo "urani" alkumetreillä noista sukeltajien yhteenotoista, siispä ostin oman kompuran jne. ILMAILUFOORUMI on oma yhteisönsä, kuppikuntansa. Siellä on nimimerkkiensä suojassa puskista huutelijoita, määräilijöitä. Siellä nim. lansah nimittää tätä porukka suoli 24 palstaksi, Kopsasin eilen tämän saitin artikkelia vuodelta 2012 johon viimeinen kirjoitelma on päivätty 9.8.2013. Lainasin lamsahin termiä toteamalla että suoli 24 palstalla; Mitä puupäitä siellä Itä-Suomen lentokerhoissa häärää? sain aikaiseksi sen että eräs ilmailufoorumin superkirjoittelija arvioi minun oleman humalassa ja siellä vaadittiin moderaattoria poistamaan koko täältä lainattu juttu. Niin myös tapahtui. Toinen pölöpää ilmoitti monikossa minut tutkitun ja halvaksi todetun. Joka porukkaan ilmaantuu peräukkoja mielipiteineen ja varsinkin kerhotyössä suurimmat arvostelijat ovat henkilöitä joita ei talkoissa näy. Lopputulemana sanoisin suomi 24 palstan olevan siitä hyvä että tämä saitti ei ole turhan mustavalkoinen, hiukka sananvapautta tällä saitilla vielä on.

Moi, voisitko laittaa mistä löysit tuon lamsah lainauksen. Nimittäin se on minun ilmailu.org nimimerkkini enkä tunnista tekstiä itse kirjoittamakseni. Jos sitä joku on tällä sivustolla "lainannut", niin en se ollut minä.

Kappas, onpas vaikeaa. Täällä ei saa näemmä kirjoittaa omalla nimellään kun "nimimerkki on jo käytössä"

• slabi
        Lamsah-Antti kirjoitti:

Moi, voisitko laittaa mistä löysit tuon lamsah lainauksen. Nimittäin se on minun ilmailu.org nimimerkkini enkä tunnista tekstiä itse kirjoittamakseni. Jos sitä joku on tällä sivustolla "lainannut", niin en se ollut minä.

Kappas, onpas vaikeaa. Täällä ei saa näemmä kirjoittaa omalla nimellään kun "nimimerkki on jo käytössä"

Menet sivustolle: ILMAILUFOORUMI, etusivulta löytyy jäsenet, hae aakkosista L klikkaa auki, scrollaa ja löytyy Lammin anonyymi, superkirjoittelijaksi rankattu, nimim. lamsah.

• Lamsah-antti
        slabi kirjoitti:

Menet sivustolle: ILMAILUFOORUMI, etusivulta löytyy jäsenet, hae aakkosista L klikkaa auki, scrollaa ja löytyy Lammin anonyymi, superkirjoittelijaksi rankattu, nimim. lamsah.

Kiitokset. Huomasin, ettei oma nimi tosiaan näy forumilla, tarkoitus on ollut. No anyway, en silti tunnista muuta kun tuon suoli24 lainauksen. Osaatko sanoa missä kirjoituksessa sellainen on ollut? Kävin läpi nimittäin kirjoittamani viestit vuodesta 2007 asti enkä löytänyt kaikkea.

Antti

• slabi

Esim. tässä maaliskuun 3pv nimim lamsah kirjoitti näin: sensuuriin;
        Tämä sivusto, kuten Toma sanoi, on pysynyt korkealla tasolla, eikä täällä ole alennuttu siihen samaan loanheittoon, jota tehdään kaikenmaailman suoli-24 palveluissa. On mukava, että suomessa on edes yksi asiaan omistaunut sivusto, jolla keskustellaan asiasta, eikä arvuutella . Onko nyt sitten niin että ilmailufoorumilla kirjoitteleva lamsah ja täällä kirjoitteleva Lamsah-Antti on sama henkilö?? Kirjoitin juuri ilmailufoorumille vastauksen lamsahin artikkelista saas nähdä pyyhkiikö moderaattorit sen pois, ainakin tuon täältä lainatun puupääjutun ne poisti. En mitenkään väittänyt että lamsah tai lamsah-antti olisi sen 2012 tällä saitilla julkaistun puupääjutun kirjoittanut.

• Titaaniputkisto

Ilmailu.org on kotimaisista tällä hetkellä asiallisin foorumi, omalla oikealla nimellä kun kirjoittaa niin homma pysyy paremmin kuosissa.

• slabi

Mistähän osoitteesta löytyy tuollainen Ilmailu.Org???? ILMAILUFOORUMin kyllä tunnen tiedän.

• fly-high

Huh, juuri kun olin kehunut ilmailu.org:n asiallisuutta siellä puhkeaa talven epäasiallisin loanheittokeskustelu. Tämän ketjun aloittajalle toivon vain kärsivällisyyttä, kyllä ko. foorumilla signaali/kohinasuhde on kaikesta huolimatta Suomen paras.

• Heh! Lukaisin kyseisen ketjun sieltä ja osin samat tyypit sielläkin mölisee. On tähän ikään jo oppinut, että joka paikassa on häiriköitä, joten no problem! En noista vois olla vähempää välittämättä. En ole saanut vielä vahvistusviestiä kyseiselle saitille.

• Peter-T

Tuo ilmailufoorumilla kirjoittava kopterikuski on ihan ääliö. Ilmailuharrastuksessaan epäonnistunut haihattelija joka haastaa riitaa joka käänteessä.

• slabi

Hyvä Peter-T, kyllä tämän nimimerkin kopterikuski takana on ihan ilmielävä minä: Veikko Kastila, Rauma, GSM 040-4162553. Minä kyllä kerron hengen mielelläni saamastani ultrakevytkoulutuksesta sekä Porin Länsilentäjät ry:n että myöhemmin Pirkkalan Ultralentäjät ry:n riveissä. Samalla kerron mielelläni jos kiinnostaa keskustella suomessa sekä Amerikassa saamastani PPL (H) = helikopteriyksityislentäjän koulutuksesta. Ilmailu kaikissa muodoissaan on helppoa, halpaa niin kauan kuin sen maksaa joku muu kuin harrastaja itse.

• slabi

Kyllä, tarkemmin mietittyäni tein ääliömäiseksi tulkittavan tempun: Kirjoitin tammikuussa 2015 Suomen Ilmailuliittoon s-postia todeten halukkuuteni liittyä organisaatioon mutta ilman ILMAILU-lehteä ja että halusin tilalle Siivet lehden. Eivät ole tähän mennessä vastanneet mitään. Myöhemmin 2015 Ilmoitin halukkuuteni liittyä tiettyyn ilmailukerhoon joka johtokunnan kokouksessa hyväksyttiin. Kerho lähetti jäsenyysasian Suomen Ilmailuliittoon, jäsenyyttäni ei ole sieltä mitenkään vahvistettu. Hmm, toisaalta tarkemmin asiaa pähkäiltyäni olisi kivuttomampaa ja edullisempaa noudattaa maineikkaan Sanginjoen Ilmailukerhon toimintaperiaatteita.

• ääli
        Peter-T kirjoitti:

Tuo ilmailufoorumilla kirjoittava kopterikuski on ihan ääliö. Ilmailuharrastuksessaan epäonnistunut haihattelija joka haastaa riitaa joka käänteessä.

Eikös ole mukavaa kun muitakin löytyy :)))

• Peter__T
        slabi kirjoitti:

Hyvä Peter-T, kyllä tämän nimimerkin kopterikuski takana on ihan ilmielävä minä: Veikko Kastila, Rauma, GSM 040-4162553. Minä kyllä kerron hengen mielelläni saamastani ultrakevytkoulutuksesta sekä Porin Länsilentäjät ry:n että myöhemmin Pirkkalan Ultralentäjät ry:n riveissä. Samalla kerron mielelläni jos kiinnostaa keskustella suomessa sekä Amerikassa saamastani PPL (H) = helikopteriyksityislentäjän koulutuksesta. Ilmailu kaikissa muodoissaan on helppoa, halpaa niin kauan kuin sen maksaa joku muu kuin harrastaja itse.

Terve Veikko,
        kuten huomaat jäljittelijöitä löytyy. Kiitos hupaisasta juttutuokiosta eilen illalla.
        Peter

• AikuisiaTrolleja

Ne kaksi "tenavaa" jotka täällä trollaavat, (puhuvat Hesan slangia niin vaikuttavat tenavilta) ovat kyllä jo aika vanhoja, eli aikuisia ihmisiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2870
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2525
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2239
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1860
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      390
      1696
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1642
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      309
      1548
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe