Opamox 15 mg kivunlievityskyky?

luulo-tieto

Onko muilla kokemuksia Opamixin kivunlievityskyvystä?

Alavatsakipujen aiheuttaman ahdistuksen ja huonounisuuden lievittämiseksi tuli muutamana iltana otettua otsikon mukaisesta lääketabletista yksi puolikas. Painoni on hieman vajaa 90 kg, joten melko lievästä annoksesta oli siis kyse. Hieman ihmettelin kun kohtuullisen voimakas polte ja muut kivut hävisi vajaan tunnin kuluttua annoksen ottamisesta ja nukkumatti saapui tavallisesti kohtuuajassa.

Tulikin mieleeni se, että poistaako kyseinen lääke oikeita kipuja vai hypokondrikon hetkellisesti ahdistuneen mielen voimistavia vai peräti pelkotilojen aiheuttamia kipuja? Aamupäivällä herättyäni kipuilu taas pikkuhiljaa voimistui. Tuosta lääkkeen otosta oli tuolloin kulunut noin puolisen vuorokautta.

Suurinpiirtein samanlaisen kivunlievityksen sai hieman hitaammin tosin aikaiseksi 800 mg Burana, mutta yöunet ei olleet samanveroiset.

17

6759

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bbb1

      Onhan se mahdollista, se hidastaa elimistön toimintoja, joten kai se voi auttaa kipuunkin. Mulla se helpotti fyysistä pahoinvointia. Tämä oli raskauspahoinvointia. Jouduin silloin syömään sitä ahdistukseen ja huomasin samalla että sehän auttaa pahoinvointiinkin. Ahdistuslääkkeenä se mun mielestä on surkea, Temesta on paljon toimivampi. Millai teillä muilla?

    • closec

      Aloittaja,sinulla voi olla vatsahaava,sen takia bentsolääke(Opamox) lievittää kipua.Jos sinulla on vatsahaava niin tuo Burana on täyttä myrkkyä,pahentaa tilannettasi.Mene lääkäriin niin saat asiaan varmuuden.

    • luulo-tieto

      Kiitos vastauksista. Tiedän kyllä vaivan tarkalleen, mutta en viitsi sitä tässä tarkemmin yksilöidä.

      Onko muilla sairauksien pelosta kärsivillä kokemuksia Opamoxin vaikutuksista kiputiloihin, oli ne sitten "oikeita" tai pelolla itselleen aikaiseksi saatuja?

      • Anonyymi

        Todella hämmästyneenä olen paristi huomannut, että 15 Mg opamox rauhoittaa vähän ja vie jatkuvan selkäsäryn jonnekin??? Hyvä juttu.


    • Mulla ei vatsakipuja vaan ahdistusta ja hengitysvaikeuksia ja siihen auttaa 30 mg opamoxia sekä uneen 200 mg seroquelia.Vatsakipu varmaan pitää tutkia,ei siihen opamox auta!!

    • luulo-tieto

      Sitä aloittaja ihmetteleekin, kun lääkärin myöhemmin diagnosoiman tulehdustilan (ei bakteeritulehdus) kivut hellittivät samaan aikaan, kun Opamox alkoi vaikuttaa. Onko tuo kipuni psykosomaattista, jota bentso tehokkaasti lievittää, vai ihan "oikeaa" kipua, johon bentso puree?

      Aiemmin olen huomannut, että koholla oleva ruumiinlämpö laskee normaaliksi ja rintatuntemukset yskineen helpottaa, Tuolloin pitkittyneen flunssakierteen syyksi itse arvioin ahdistuksen tai jopa masenuksen.

      Onko muilla vastaavia kokemuksia?

      • kassuliini

        Minä olen ottanut opamoxia vaihtelevasti yli kymmenen vuotta. Se auttaa kyllä ja toimii hyvin, vaikutus alkaa puolessa tunnissa. Totta on, ettei aina itse osaa arvioida onko kiputilat pelkästään fyysistä alkuperää vai onko psyykellä osuutta asiaan. Jos vatsaoireita on useita, esim verenvuotoa tms kannattaa käydä lääkärissä. Kuinka pitkään olet syönyt noin valtavia määriä buranaa?! Lopeta ihmeessä. Vatsakipusi saattavat johtua buranasta, se on tulehduskipulääke joka ärsyttää vatsan limakalvoja ja aiheuttaa väärin käytettynä vertatihkuvia haavaumia.


    • Artsi7

      Opamox on loistava lääke tilapäiseen käyttöön.

    • yeurs6

      Opamox lähinnä rentouttaa lihaksia ja siitä se kivunlievitys voi johtua, samalla myös mielenjännitys helppaa.

    • mies-58

      minulla on krooninrn selkäsärky ollut yli 20-vuotta.lihakset siis surkastuneet lihastulehduksen takia.ilman opamoxia elämä olisi tosi tuskallista. rentouttaa lihaksia,lisänä tietysti kipulääkkeet ardinex'

    • Ei_auta_

      Minä olen syönyt opamoxia reilun vuoden ajan n. 15mg/vrk. Kipuihin en ole huomannut sillä olevan vaikutusta. Itselläni on ollut voimakasta kipua jaloissa 3 vuoden ajan ja opamoxin käyttäminen ei ole tilannetta korjannut.

      • Syötkö Opamoxia ahdistukseen? Vaikuttaako se yhtä hyvin nyt kuin silloin kun aloitit syömisen? Sanotaan, että näihin lääkkeisiin elimistö tottuu ja vaatii helpotuksen saamiseen aina isompia ja isompia annoksia.


    • möfgöf

      Eipä se hermokipuun autakaan vaan ennemmin lihasperäiseen. Eteerinen piparminttuöljy, 7 tippaa desiin perusvoidetta ja sekoitetaan , taas helpottaa ulkoisesti hermosärkyä.

    • Fhjghjhhjj

      Auttaa jostain syystä just esim. alavatsakipuun.

    • wtr4t

      Mulla myös lisälääkkeenä migreeniin sen rentouttavan vaikutuksensa vuoksi.

      • Juopporatti

        Lekuri määräsi Opamox 50mg×3/vrk krapulaa lievittämään.
        Hyvin on toiminut!
        Tosin on tokkurainen olo koko ajan.
        Onko samanlaisia kokemuksia?


    • Moxeilijs

      Auttaa selkään selkeästi kun iskee kramppi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      391
      4886
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      285
      2711
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      155
      1955
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      104
      1648
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1503
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1357
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      61
      1351
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      50
      1337
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      64
      1304
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1111
    Aihe