Kardinaalitetra raskaana

tietämätön

Elikkäs huomasin eilen että yksi kardinaalitetrani oli "lihonut" paljon eli luulen sen olevan raskaana. Miten suuri toden näköisyys on että poikaset kuolevat että onko minun järkeä yrittää kasvattaa poikasia? Kardinaalitetroja minulla on 7, yksi keskikokoinen lehtikala,2 monnista ja 3 monnia. Kasveja on pohjalla sopivasti(4) mutta pintakasveja ei ole. Linnakin akvaariosta löytyy kalojen "piilopaikaksi". Ja olen siis aika aloittelija kalojen suhteen.

11

1827

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poikasallas

Meillä ainakin laitettiin emokala poikasaltaaseen ennen synnytystä. Synnytyksen jälkeen pois, ettei syönyt poikasia, ja poikaset kasvoivat vähän isommiksi pikkualtaassa. Käsittääkseni pintakasvusto/jokin tiheästi kasvava kasvi olisi hyvä suoja poikasille. Kyllä poikasista osa yleensä selviää :)

• Viirikirjokala

Kardinaalitetrat lisääntyvät kutemalla, synnyttävät hammaskarpit sen sijaan ovat niitä jotka synnyttävät eläviä poikasia....

• akvaristivuodelta75

Mutta miljoonakalatkin synnyttävät? Tetrat olivat kyllä kauniimpia. Lehtikalat kuolivat, jotkut öhkimönkijäiset olivat sitkeämpiä.

• hghtft

Aivan kardinaalitetra ei voi olla raskaana.

• Akvat

Tää nyt ei hirveesti auta sua mut kysyn huvin vuoksi,että kuinka iso akvaario sulla mahtaa olla?:))Ja voivat olla lihavia liian ruoan antamisenkin takia

• juzukka

Eihän härrekuut siitä kantsi olla mitenkään kauhuissaan, jos kala siis K-A-L-A jatkaa sukua. Jos ei haluu "hoitaa", niin antaa luonnon hoidella. Muut fisut tai ns. "vanhemmat" kyllä hoitelevat asian zuit-zait. Mul oli miljuunakaloja ja nehän ovat tunnetust s-ex-hurjastelijoita. Omat "vanhemmat" hoitelivat toukat suihinsa alta aikayxikön, eikä niit ollu miljuunittain. Aina joku jäi henkiin ja kuoleehan niitä elukoita tauteihin ja wanhuuteen muutenkin. Henkiin jääneet pitivät "asukasluvun" akvaarin kokoon nähden suht kohdillaan. ELÄMÄÄHÄN tää vaan on.

• S3r4

Kardinaalitetrasi on luultavasti sairas -> Vesipöhö

• JkjkJkkkk

Sinun kannattaa käyttää se ultrassa.
      Muista samalla varata aika synnytys-valmennukseen.

• raskaanako

Hae apteekista raskaustesti.

• onttu

pistä pokas altaaseen ja anna olla siellä niin huomaat kun muutaman päivän päästä sinne vauvat pyörähtävät :) ja tuossa kuvassa oli kyllä neon tetroja :D

• onttu

siis poikas altaaseen :)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      247
      45349
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      30
      11233
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      207
      10873
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9711
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      85
      8528
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      223
      6511
    7. Pirjo sanoi Esalle

Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok
      Maailman menoa
      0
      3210
    8. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      28
      2222
    9. Tänään torille

Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      37
      1619
    10. Koulu-uhkaus.

Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.
      Hyrynsalmi
      26
      1510
    Aihe