Kardinaalitetra raskaana

tietämätön

Elikkäs huomasin eilen että yksi kardinaalitetrani oli "lihonut" paljon eli luulen sen olevan raskaana. Miten suuri toden näköisyys on että poikaset kuolevat että onko minun järkeä yrittää kasvattaa poikasia? Kardinaalitetroja minulla on 7, yksi keskikokoinen lehtikala,2 monnista ja 3 monnia. Kasveja on pohjalla sopivasti(4) mutta pintakasveja ei ole. Linnakin akvaariosta löytyy kalojen "piilopaikaksi". Ja olen siis aika aloittelija kalojen suhteen.

11

1827

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poikasallas

Meillä ainakin laitettiin emokala poikasaltaaseen ennen synnytystä. Synnytyksen jälkeen pois, ettei syönyt poikasia, ja poikaset kasvoivat vähän isommiksi pikkualtaassa. Käsittääkseni pintakasvusto/jokin tiheästi kasvava kasvi olisi hyvä suoja poikasille. Kyllä poikasista osa yleensä selviää :)

• Viirikirjokala

Kardinaalitetrat lisääntyvät kutemalla, synnyttävät hammaskarpit sen sijaan ovat niitä jotka synnyttävät eläviä poikasia....

• akvaristivuodelta75

Mutta miljoonakalatkin synnyttävät? Tetrat olivat kyllä kauniimpia. Lehtikalat kuolivat, jotkut öhkimönkijäiset olivat sitkeämpiä.

• hghtft

Aivan kardinaalitetra ei voi olla raskaana.

• Akvat

Tää nyt ei hirveesti auta sua mut kysyn huvin vuoksi,että kuinka iso akvaario sulla mahtaa olla?:))Ja voivat olla lihavia liian ruoan antamisenkin takia

• juzukka

Eihän härrekuut siitä kantsi olla mitenkään kauhuissaan, jos kala siis K-A-L-A jatkaa sukua. Jos ei haluu "hoitaa", niin antaa luonnon hoidella. Muut fisut tai ns. "vanhemmat" kyllä hoitelevat asian zuit-zait. Mul oli miljuunakaloja ja nehän ovat tunnetust s-ex-hurjastelijoita. Omat "vanhemmat" hoitelivat toukat suihinsa alta aikayxikön, eikä niit ollu miljuunittain. Aina joku jäi henkiin ja kuoleehan niitä elukoita tauteihin ja wanhuuteen muutenkin. Henkiin jääneet pitivät "asukasluvun" akvaarin kokoon nähden suht kohdillaan. ELÄMÄÄHÄN tää vaan on.

• S3r4