Good race but bad trip

Täyttäravia

Kun nyt Viro kuvittelee, että jos maa pakataan täyteen tankkeja, hotdogin oloisia sotilaita, ammuksia, muutama muu ajoneuvo ja huonosti eestiä puhuva sotilasneuvonantaja niin maa on turvassa. Harhaa ja itsepetosta. Hankkikaa edes riittävästi ydinaseita Toompeanmäelle, eikä sittenkään sitä turvaa tule jos sitä ei oikeasti ansaitse. Elämme varsin mielenkiintoisia aikoja. Itse panen roponi Butin-hevoselle.

5

150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • realismia_kehiin

Tulevaisuuden skenaario tulee olemaan seuraavanlainen: Joskus viiden vuoden sisällä Viron uhittelu Venäjää vastaan alkaa tuottaa tulosta ja Venäjä päättää ottaa haltuun itselleen tuon parasiittimaan, joka kuuluu kulttuurisesti ja historiallisesti Venäjään.

Aluksi maassa olevat pari amerikkalaiskomppaniaa poistuvat "toistaiseksi" maasta johonkin turvalliseen länsi-Euroopan tukikohtaan. Samoin NATOn ilmavalvonta lopettaa toimintansa "toistaiseksi", kunnes tarkemmat selvitykset tilanteesta ja Venäjän aikeista varmistetaan.

Tässä vaiheessa Venäjän erikoisjoukot valtaavat Viron viikossa ja kärräävät virolaiset poliitikot Siperiaan. YK ja NATO uhkaavat tietysti Venäjää sotilaallisella voimankäytöllä ja taloudellisilla pakotteilla, mutta uhkailuksi se jääkin. NATOn poistuttua Virosta, se ei enää sinne palaa ja Viro jätetään yksin -Viro uhrataan jotta suursodalta vältyttäisiin. Tässä valossa virolaisten kannattaisi pitää matalaa profiilia ja olla nöyränä, kuten noin mitättömän maan kuuluukin.

• laidoner

Vieläkään ei osaa itse hoitaa edes puolustusta.

• viro_eu

Mitä niillä on, 1300 sotilasta? Niistä suurin osa vironvenäläisiä joilla on huima motivaatio sen jälkeen kun virolaiset ovat kohdelleet heitä kuin saastaa.

Entä jos EU päättää muodostaa sotilaallisen liiton, silloin Naton pitäisi väistyä koska kahta liittoa ei voi olla. Ilves joka on räksyttänyt viime aikoina Ruotsin heikosta armeijasta saa ihan omakohtaisesti kokea miten vahva armeija Virolla on.

Historia toistaisi itseään. Virohan jakeli ohjeita Suomelle ja haukkui Suomea julkisesti typeryydestä koska Suomi ei älynnyt allekirjoittaa mainiota yhteistyösopparia Neuvostoliiton kanssa, virolaiset kun älykkäinä juoksivat onnesta soikeana allekirjoittamaan sopparin.

Sama kuvio ja samaa laulua laulavat tänä päivänä Suomen tyhmyydestä kun ei älyä liittyä Natoon. Jos Nato päättää irtisanoa sopimuksen luulisi virolaisten nöyrtyvän. Kun eivät suostu myöntämään omaa historiaansa vaan pitäytyvät stoorissa missä Neuvostoliitto valtasi Viron ilman virolaisten suostumusta niin ei ole ihme jos saavat saman kokemuksen uudestaan kunnes oppivat läksynsä.

Suomi ei ole nukkunut Ruususen unta:

https://www.youtube.com/watch?v=-8SUlX44IMc

• Nukeman

No niin, nukea käytetään jos tarvitaan. Jos Ilves ei vieläkään ymmärrä niin sääliksi käy pientä Nato-kansaa. Kuka teitä suojelee?

• eevarttia
        Nukeman kirjoitti:

No niin, nukea käytetään jos tarvitaan. Jos Ilves ei vieläkään ymmärrä niin sääliksi käy pientä Nato-kansaa. Kuka teitä suojelee?

Ilves ei saa estettyä edes sitä horopersettä käymässä vieraissa, mutta eipä tuo sama tunnu onnistuvan Ratialtakaan. Virossa taitaa ukot ja akat porata kaikkea mikä liikkuu, ilmankos sukupuolitaudit rehottaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6294
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3252
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2566
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2198
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      355
      1788
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1696
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1480
    8. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      226
      1413
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1392
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1368
    Aihe