Eduskuntavaalit tulevat ja vanha kaava toistuu jälleen.
OK-alueet ovat sinisiä ja äänestysprosentti lähellä sataa. Kasarmeilla ollaan punaisia noin 25% äänestysasteella.
Vaikea tietää, miksei kerrostaloissa vaivauduta vaaliuurnille. Sen tiedän joskus Tsadissa asuneena, että monilla palveluista nauttiminen ei jää yhteen tai kahteen, vaan äänestyspaikat ehtivät sulkeutua ennen kuin korkki menee kiinni.
Näillä mennään. Lukeekaa tämä viesti uudelleen vaalien jälkeen.
Vaalit tulevat, ok-alueilla äänestetään
20
<50
Vastaukset
Joo voihan se olla, että keskustassa on vain muutama äänestyspaikka, ja sitä kilometrin matkaa ei voi enää pitää kävelymatkan päässä olevana (esim. tuon matkan sisälle mahtuu monta kuppilaa ja kebabia) niin siksi ne ehkä ei jaksa vaivautua? ja jos vaikka H;gin ydinkeskustassakin olisi esim. 3 paikkaa, niin sinne olisi jokaiseen myös kovat jonot?
Savella taas kun kylän ainoassa pisteessä on se äänestyspaikka, niin kaikki joutuu siellä muutenkin käymään :)Meillä äänestyspaikka on jossain koulussa. Ei siellä kovin usein tule käytyä... Matkaakin on melkein kaksi kilometriä, joten jos sää on tällanen niin autolla mennään.
- Köyhä
Ilmankos moni pienyrittäjä on joutunut talonsa myymään kun on leikkinyt porvaria ja Kokoomuksen monikansallisia suuryrityksiä suosiva politiikka on vienyt leivän suusta.
- kassu_keijo
Me kassu keijot emme ole oman elämäämme herroja, vaan jatkuvasti heitteellä. Emme äänestä vaan toiset ihmiset saavat päättää elämäsyämme me otamme mitä luukuilta saamme. Siksi emme äänestä jos äänestämme, niin päin vastoin emme äänestä punaista vaan juuri kokoomusta että yrittäjillä olisi parhaat mahdollisuudet ja tätä myötä sos turvamme pysyy parhaan amahdolisesna, sitten luukuttelemee täällä omissa oloissamme.
- Köyhä
Olen äänestänyt lähes kaikkia puolueita elämäni aikana paitsi Keskustaa, SDP:tä ja Kokoomusta (presidentin vaaleissa kyllä Niinistöä). Katsokaapas niitä kolmea puoluetta. Aikamoisen hyväveli-verkoston ovat luoneet jokainen. Ja ihan vuokrakasarmilta olen käynyt äänestämässä kuten käyn omastakin asunnostani.
- 568709u
Köyhä kirjoitti:
Olen äänestänyt lähes kaikkia puolueita elämäni aikana paitsi Keskustaa, SDP:tä ja Kokoomusta (presidentin vaaleissa kyllä Niinistöä). Katsokaapas niitä kolmea puoluetta. Aikamoisen hyväveli-verkoston ovat luoneet jokainen. Ja ihan vuokrakasarmilta olen käynyt äänestämässä kuten käyn omastakin asunnostani.
Mä taas en ole koskaan muita puolueita äänestänyt kuin näitä kolmea.
Vasemmistoliiton äänestäjän täytyy olla pysyvästi köyhä. Sellainen, jonka elämä on ilmaispalvelujen varassa. Muuten tuota puoluetta ei ole mitään järkeä äänestää. Kristillisten äänestäjä on aika hihhuli. Persujen äänestäjän ääni menee hukkaan. Tää puolue ei vastuuta ole valmis ottamaan eikä sille sitä anneta. Hakkaraiset, Hirvisaaret ja Halla-Ahot - anna mun kaikki kestää. Vihreä puolue elää elämälle vierasta elämää. Eivät ole valmiita vähentämään itse sähkön kulutusta, mutta eivät halua että sitä tuotetaan itse lisää. Lopputuloksena käytetään sitä kaikkein eniten saastuttavaa kivihiiltä sähkön saamiseksi. - olet.syyllinen.tähänpask
568709u kirjoitti:
Mä taas en ole koskaan muita puolueita äänestänyt kuin näitä kolmea.
Vasemmistoliiton äänestäjän täytyy olla pysyvästi köyhä. Sellainen, jonka elämä on ilmaispalvelujen varassa. Muuten tuota puoluetta ei ole mitään järkeä äänestää. Kristillisten äänestäjä on aika hihhuli. Persujen äänestäjän ääni menee hukkaan. Tää puolue ei vastuuta ole valmis ottamaan eikä sille sitä anneta. Hakkaraiset, Hirvisaaret ja Halla-Ahot - anna mun kaikki kestää. Vihreä puolue elää elämälle vierasta elämää. Eivät ole valmiita vähentämään itse sähkön kulutusta, mutta eivät halua että sitä tuotetaan itse lisää. Lopputuloksena käytetään sitä kaikkein eniten saastuttavaa kivihiiltä sähkön saamiseksi.Olet väärässä, PS on seuraavassa hallituksessa.
Tuota sinun samaa kolmea puoluetta on liian moni äänestänyt takavuosina, siksi maan talous on menossa kreikan tietä kohden tuhoa. - Näin-on-näppylät
olet.syyllinen.tähänpask kirjoitti:
Olet väärässä, PS on seuraavassa hallituksessa.
Tuota sinun samaa kolmea puoluetta on liian moni äänestänyt takavuosina, siksi maan talous on menossa kreikan tietä kohden tuhoa.Jos vasurit olisi saanut päättää, Suomi olisi jo samassa suossa kuin Kreikka ja kaikkea jouduttaisiin pakolla leikkaamaan aivan hirveästi. Se on mun mielestä vielä syyllisempää. Persut olis päässeet hallitukseen, mutta eivät menneet. Siis oharipuolue.
- takki_kääntyi
Eikö savella olekaan tapana äänestää Kepua? Saatte itsellenne jo paskalain ja mitähän seuraavaksi?
- eilisäävelkaa
Äänestin persuja. Syy siihen on se, että en halua maahamme vierasmaalaisia suomalaisten työssäkäyvien ja veronmaksajien elätettäväksi.
- tämäONvarmaa
Toinen syy on virka- ja pakkoruotsi vaatimukset, josta aiheutuu turhat satojen miljoonien kustannukset veronmaksajille. Ruotsinkieliset pitivät meitä orjinaan 600 vuotta, vasta vuonna 1863 saimme Venäjän keisarilta kielivapauden omaan suomenkieleemme Suomessa! Muistona noilta sorron vuosilta on nöyryyttävä pakkoruotsi edelleen, kaikki muut puolueet ovat pettäneet tässä asiassa, persut ei.
http://susannakaukinen1.puheenvuoro.uusisuomi.fi/187682-katkera-totuus-pakkoruotsista
On isänmaanpetos olla äänestämättä persuja. t. Ok-talossa asuva yrittäjä - maanpetturi
tämäONvarmaa kirjoitti:
Toinen syy on virka- ja pakkoruotsi vaatimukset, josta aiheutuu turhat satojen miljoonien kustannukset veronmaksajille. Ruotsinkieliset pitivät meitä orjinaan 600 vuotta, vasta vuonna 1863 saimme Venäjän keisarilta kielivapauden omaan suomenkieleemme Suomessa! Muistona noilta sorron vuosilta on nöyryyttävä pakkoruotsi edelleen, kaikki muut puolueet ovat pettäneet tässä asiassa, persut ei.
http://susannakaukinen1.puheenvuoro.uusisuomi.fi/187682-katkera-totuus-pakkoruotsista
On isänmaanpetos olla äänestämättä persuja. t. Ok-talossa asuva yrittäjäTerkkui sinne Mämmilään!
- sinua.ei.täällä.kaivata
maanpetturi kirjoitti:
Terkkui sinne Mämmilään!
Tervemenoa vaan ruotsiin, vie Terkui Suomesta!
Tosin sielläkin paikallinen persut vahvistaa asemiaan.
http://mvlehti.net/2015/03/31/ruotsidemokraatin-puhe-eduskunnassa/ - tyhmyys_huipussaan
tämäONvarmaa kirjoitti:
On isänmaanpetos olla äänestämättä persuja. t. Ok-talossa asuva yrittäjäJärkevällä ihmisellä pakkoruotsi on listalla tärkeysjärjestyksessä sijalla 90-100, jos edes sielläkään. Vähän sama kuin Maslowin tarvehierarkia. Jos ei tajua sitä, vois olla parempi vaikka äänestää tyhjää kuin äänestää tyhmästi.
- selkärankasuoraksi
tyhmyys_huipussaan kirjoitti:
Järkevällä ihmisellä pakkoruotsi on listalla tärkeysjärjestyksessä sijalla 90-100, jos edes sielläkään. Vähän sama kuin Maslowin tarvehierarkia. Jos ei tajua sitä, vois olla parempi vaikka äänestää tyhjää kuin äänestää tyhmästi.
Pakkoruotsi on ns. kynnyskysymys, sitä vastaan olevista kansanedustajaehdokkaista valitaan muihin puitteisiin sopiva, näin se menee. Ihmisellä pitää olla periaatteet ja SELKÄRANKA.
Jos haluat olla sweduttajien orja, äänestät turhaan, kyllä isäntäsi päättää puolestasi. - tyhmyys_huipussaan
selkärankasuoraksi kirjoitti:
Pakkoruotsi on ns. kynnyskysymys, sitä vastaan olevista kansanedustajaehdokkaista valitaan muihin puitteisiin sopiva, näin se menee. Ihmisellä pitää olla periaatteet ja SELKÄRANKA.
Jos haluat olla sweduttajien orja, äänestät turhaan, kyllä isäntäsi päättää puolestasi.Mun selkäranka on siinä, että inhoan tyhmiä ihmisiä. En äänestä tyhmää ihmistä ja aika tyhmä ihminen on, jos pakkoruotsin poistaminen on asioissa tärkeysjärjestyksessä kärkipäässä. Työllisyys, ostovoiman kehittyminen, palveluiden taso, koulutus, terveydenhoito, verottaminen yms. yms. kaikki on paljon tärkeämpiä aiheita, kuin joku v.tun kielipolitiikka. Persut on lokeroimassa itseään kielipuolueeksi niin kuin RKP:kin. RKP on pieni ja sama kohtalo odottaa umpimielisiä persuja. Persut on umpimielisten einarien puolue.
- tyhmyys_huipussaan
Mun selkäranka on siinä, että inhoan tyhmiä ihmisiä. En äänestä tyhmää ihmistä ja aika tyhmä ihminen on, jos pakkoruotsin poistaminen on asioissa tärkeysjärjestyksessä kärkipäässä. Työllisyys, ostovoiman kehittyminen, palveluiden taso, koulutus, terveydenhoito, verottaminen yms. yms. kaikki on paljon tärkeämpiä aiheita, kuin joku v.tun kielipolitiikka. Persut on lokeroimassa itseään kielipuolueeksi niin kuin RKP:kin. RKP on pieni ja sama kohtalo odottaa umpimielisiä persuja. Persut on umpimielisten einarien puolue.
Lisäksi Suomi tarvitsee työtätekeviä maahanmuuttajia. Pääkaupunki olisi ihan jumissa ilman, bussinkuljettajia, siivoojia ja taksinkuljettajia sekä sairaanhoitohenkilökuntaa, joissa on paljon maahanmuuttajia. On vain niin tyhmää olla persu, että saan näppylöitä pelkästä ajatuksestakin.
- Köyhä
Lisäksi Suomi tarvitsee työtätekeviä maahanmuuttajia. Pääkaupunki olisi ihan jumissa ilman, bussinkuljettajia, siivoojia ja taksinkuljettajia sekä sairaanhoitohenkilökuntaa, joissa on paljon maahanmuuttajia. On vain niin tyhmää olla persu, että saan näppylöitä pelkästä ajatuksestakin.
Tai sitten olet todella kyvytön boxin ulkopuoliseen ajatteluun ja imet kaikki vaikutteet keltaisen lehdistön "uutisista" ja televisiosta.
- Musta_valta
Eihän siellä pärjää noissa hommissa kukaan muu kuin maahanmuuttaja. Ilmainen tai halpa asunto auttaa kummasti elämässä, ja sitä ei Viitasaarelta tulevalle bussikuskille anneta.
Sitä paitsi on vahvasti kyseenalaista riittääkö tummapintaisen kuskin työpanos korvaamaan kaupungin kämppiin hunnutetun haaremin ja ostareilla notkuvan jälkikasvun kulutusta. - selkärankasuoraksi
Mun selkäranka on siinä, että inhoan tyhmiä ihmisiä. En äänestä tyhmää ihmistä ja aika tyhmä ihminen on, jos pakkoruotsin poistaminen on asioissa tärkeysjärjestyksessä kärkipäässä. Työllisyys, ostovoiman kehittyminen, palveluiden taso, koulutus, terveydenhoito, verottaminen yms. yms. kaikki on paljon tärkeämpiä aiheita, kuin joku v.tun kielipolitiikka. Persut on lokeroimassa itseään kielipuolueeksi niin kuin RKP:kin. RKP on pieni ja sama kohtalo odottaa umpimielisiä persuja. Persut on umpimielisten einarien puolue.
Olet naismainen vellikakkahousu. Jos joku tule sinua läpsimään poskelle, sanot, että ei se haittaa, mua saa nöyryyttää, minulla pahempiakin ongelmia.
Minä inhoan tyhmiä, saamattomia ja vailla luonnetta olevia nahjuksia, juuri sinun kaltaisia tyyppejä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?751438Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,13967Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79882Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.90828Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51704- 53664
Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv50619Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs47613Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot134608Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.50574