Viisi ulkomaalaistaustaista 15 - 18-vuotiasta raiskasivat nuoren naisen Tapanilassa eilen illalla. Lieköhan olleet toisen polven mamuja vai uusia tulokkaita?
Poliisi epäilee....
97
269
Vastaukset
- dominatrix1
Aivan sama keitä olivat , joka tapauksessa ne pitäisi kuohita.
- paskojamitkäpaskoja
Niitähän ne taas joiden "niinsanottuun kulttuuriin" kuuluu joukkoraiskaukset .
Eli näitä maahan tunkeutuneita paskoja.
Ei tämäkään ole vihakirjoitus,mutta totuus pitää päässä esille.
- Merkkierkki
Kuohita ??? Niskalaukaus ja raiskatun tytön omaisten toimeenpanemana. Tämä ei ollut vihakirjoitus.
- omamaamansikka
No, no, no...
Täytyy yrittää ymmärtään näitä eri kulttuuriympäristöstä tänne saapuneita tulokkaita.
Jos kerran heidän omassa kotimaassaan tämä on sallittua ja hyväksyttävää, niin kyllä kai meidän täytyy olla sen verran suvaitsevaisia, että ei olla heti tuomitsemassa.
Voi...voi...
Olen oikein järkyttynyt poikien puolesta! - olet-IDIOOTTI-
omamaamansikka
voiha v i t t u ,
olit varmaan vitsikäs olevinasi, hyi h e l v e t t i
tommonen huumorikin on rikos,
sinutki pitää kuohia ja viedä saunan taa pieneen käsittelyyn että opit kunnioittamaan suomen kansaa
jos yleensäkkä noin tyhmä ede oppii yhtää mitään,
olet idiootti luultavasti istut jo vankilassa tai ainaki joudut sinne pikapuolin,
katso taaksesi kun kuulet askelten kopinaa siellä voi olla sinun teilaajasi jo lähellä,
sinulta viedään puuolla munat juuria myöten irti,
ja pannaa puun oksalle rikkumaan kaikkien nähtäväksi, ja lintujen ruuaksi, hyii haisevatki pahalle yöööök - Valkomuna
omamaamansikka kirjoitti:
No, no, no...
Täytyy yrittää ymmärtään näitä eri kulttuuriympäristöstä tänne saapuneita tulokkaita.
Jos kerran heidän omassa kotimaassaan tämä on sallittua ja hyväksyttävää, niin kyllä kai meidän täytyy olla sen verran suvaitsevaisia, että ei olla heti tuomitsemassa.
Voi...voi...
Olen oikein järkyttynyt poikien puolesta!Hesarissa luki tänään 13.3. -15, että kaikista poliisin tietoon tulleista raiskauksista, ulkomaalaistaustaisten osuus on kolmannes. Luulen että tästä ryhmästä afrikkalaisten ja Lähi-Idästä tulleiden osuus on 90% eli koko määrästä n.29%, väestöstä tämän porukan osuus lienee n.1%.
Miksi patapää raiskaa?
kun luin tapauksesta ja tekijöiden iät, mietin onko kotoutus mistä meillä vaahsotaan mennyt täysin pieleen. Iästä päätellen heidän pitäisi olla integroituneita. Tai he ovat tulleet vasta perheittensä mukana Suomeen.
Kirjoitin aikoinaan, että esim. Hollannissa on vaikeuksia juuri näiden toisten ja kolmansien mamusukupolvien kanssa sieltä lähtee radikalisoituminen. Koti ja kulttuuri sitoo naudattamaan perinteitä ja yhteiskunta kannustaa, mutta nuoren oma halu voi olla länsimaistumien eikä pyllistely moskeijassa.
Me saamme sitä mitä olemme tilanneet ja tämä on vasta alkua.- eppu2
Heti, kun maan kamaralle astuvat pitäisi opettaa kieltä ja maan tapoja, sekä arjen toimintaan vaikuttavia sääntöjä.
eppu2 kirjoitti:
Heti, kun maan kamaralle astuvat pitäisi opettaa kieltä ja maan tapoja, sekä arjen toimintaan vaikuttavia sääntöjä.
Niin, sitähän kotoutuksella tarkoitetaan, Missä on menty pieleen. Nyt haluaisin mamujen puolestapuhujien tulevan esiin ei siten, että haukutaan kuinka suomalaiset sitä ja tätä vaan mitä pitäisi tehdä, että integroituminen alkaisi toimia.
- äijä-
korppis kirjoitti:
Niin, sitähän kotoutuksella tarkoitetaan, Missä on menty pieleen. Nyt haluaisin mamujen puolestapuhujien tulevan esiin ei siten, että haukutaan kuinka suomalaiset sitä ja tätä vaan mitä pitäisi tehdä, että integroituminen alkaisi toimia.
-sitähän se eppu just sulle yritti sanoa...kotouttaminen jätetty tekemättä, suomalainen luonne on niin pirun vaatimaton ja lepsu välillä, pelätään oikeasti opettaa tulijoita ja antaa velvollisuuksia, eikä vaan rahaa ja oikeuksia, ja jätetty oman onnensa nojaan....pah.
- suosittelentodella
eppu2 kirjoitti:
Ei kun samaan koneeseen millä tulivatkin.Nuo ei opi, eikä halua oppia suomalaisia tapoja.
Katsokaa googlelta ! "Lindan ja Jennyn tarina".Paremmin opitte ymmärtämään näiden apinoiden menttaliteettiä. Kotoutusta annetaan kursseilla, mutta kuten kirjoitit laatu lie mitä on. Kansalisopistolla on menossa mamukurssi. Eräs keramiikkakurssilainen tuli luokkaan ja kertoi huvittuneena, mamujen luokkahuoneessa, joku mamu ttoisti isoon ääneen "minulla on ripuli"... no, hyvähän ripulisana on tietää erikielellä meikäläisenkin kun matkustaa ulkomaille, mutta...
suosittelentodella kirjoitti:
Ei kun samaan koneeseen millä tulivatkin.Nuo ei opi, eikä halua oppia suomalaisia tapoja.
Katsokaa googlelta ! "Lindan ja Jennyn tarina".Paremmin opitte ymmärtämään näiden apinoiden menttaliteettiä.http://kalergisuunnitelma.blogspot.fi/2009/12/uudenvuoden-raiskaus-goterborgissa.html
Tässä linkki tapahtumasta.
- VaikeitaJuttuja
pitäisikö tuollaiset nuoret "miehet" karkoittaa takaisin kotimaahansa?
Mitä suomalaisille raiskaajille pitäisi tehdä?- Korppis1
Suomalaiset raiskaajat joutuvat vastuuseen, tiedän tasan tarkkaan he saaavat ehdonalaisen vankeusrangaistusksen, maksamaan urheille vahingonkorvausia ja pahimmissa tapauksissa joutuvat vankilaan.
Mietin mitä saaavat nämä viisi mamua päänsilitystäkö ja terapiaa tuomioksi?
Olen kirjautunut ulos joten korppis1. - keskiviikkona
Korppis1 kirjoitti:
Suomalaiset raiskaajat joutuvat vastuuseen, tiedän tasan tarkkaan he saaavat ehdonalaisen vankeusrangaistusksen, maksamaan urheille vahingonkorvausia ja pahimmissa tapauksissa joutuvat vankilaan.
Olen kirjautunut ulos joten korppis1.mutta sinähän otsikoit, että "poliisi epäilee" eli ei kai siitä vielä tuomita?k
- 99654
Suomalaiset ei tee joukkoraiskauksia.Nämä kultamunat kuvittelevat olevansa maailman napoja.
- raiskattujen.puolella
Korppis1 kirjoitti:
Olen kirjautunut ulos joten korppis1.Mitennii pahimmassa tapauksessa? Minun mielestäni parhaimmassa tapauksessa.
Täällä harvoin uutisissa mainitaan "ulkomaalaistaustasta" kun on kyse rikoksista. Se on diskriminoivaa ja vaikeuttaa edelleenkin ulkomaalaissyntyisten integroitumista yhteiskuntaan ja kasvattaa näitä uusnatsipuolueita ja ksenofobiaa ja rasismia. Iltasanomien reportteri joutaisi vastuuseen ulkomaalaissyntyisiin kohdistamastaan vihan lietsomisesta.
Ja sitten toisekseen: minä haluaisin nyt jonkinlaisen linkin vastaavanlaiseen aikaisempaan tapaukseen, jossa raiskaajat ovat tuomittu "päänsilitykseen ja terapiaan", ennen kuin edes jatkan tätä asian vatvomista.
Asuinmaan lait ovat luonnollisestikin voimassa, vaikka mistä tultaisiin. Tietääkseni näissä maissa mistä nämä raiskaajat mahdollisesti tulevat lait ovat lepsuja ja niitä ei aina noudateta, mutta se ei ole mikään syy eikä selitys. Mutta ei naisiin kohdistuva väkivalta ole sallittua missään paitsi ehkä Islamistisessa kalifaatissa joka pitäisi pommittaa maan tasalle.
Muuten olen sitä mieltä että muslimien kristittyihin naisiin kohdistuva halveksinta ja väkivalta joka on siitä seurauksena pitäisi rangaista erityisen ankarasti. Kysymys on väkivaltarikoksesta joka on raaka ja myös viharikoksesta naisia kohtaan. Minä laittaisin pojankollit Lappiin kaivostöihin kymmeneksi vuodeksi ja sitten muslimiyhteisön rahoittamaan terapiaan
Reportterin joka kirjoitti ulkomaalistaustaisista tuomitsisin päiväsakkoihin muukalaisvihaan yllyttämisestä."Paloma.se.co"
Osittain yhdyn ajatuksiisi.
Minä olen alkanut hyväksyä mamujen tekemät raiskaukset.
Ne ovat hieno tapa opettaa omia päättäjiämme oman maansa tavoille.
Tähän mennessä he hyväksyvät ihan liikaa muiden maiden tapoja.
Toivokaamme että lisääntyvät raiskaukset estävät vielä isommat pahat.
Ne mamujen pommit.
Niistä eivät uhrit useimmiten toivu koskaan.
Maatuvat vain.
Usein jopa silvotuin pimpein, pippelein ja munin.
H.Kaikki tietävät sanomattakin, että joukkoraiskauksissa on mukana ainoastaan maahanmuuttajia. Ruotsalaisista en tiedä, mutta uskon, että ruotsalaisetkaan ei omiaan oikein sakilla raiskaa.
Onko paree, että kirjoitetaan "ihmiset raiskasivat naisen. Erään aloituksen mukaan esim. vammaisia pitäisi nimittää ihmisiksi.
Mitä se hyövejjjää kaunistella totuutta.
Kotoutustoimenpiteet ovat nyt kritisointini aiheena.
Olen itse joutunut paikkaamaan erään opettajan loppuunpalamisen mamukurssilla. Kun tulin paikalle ensimmäiseksi piti porukka saada ymmärtämään, että koulutus alkaa tasan kello 8.00 aamulla. Kutimia ei saa tuoda oppitunneille. Minä opetan teitä ja te olette oppimassa.
Meni viikko kun porukka ymmärsi, että he ovat opiskelemassa suomenkieltä ja suomalaisen yhteiskunnan toimintamalleja. Yksi neekeri ei enää tullut oppitunneille koska kuuli opettajan vaihtuneen.Ihan nopeesti vain..."poikajoukko" tai "ryhmä nuoria miehiä" on riittävän selkeää reportointia jos ei halua yllyttää muukalaisvihaan. Koska sinäkin reagoit uutisesta aloitukseen asti niin reportteri onnistui saamaan viestinsä perille ja on syyllinen.
En minä raiskauksia puolusta ja ulkomaalaistausta ei kerro meille yhtään mitään muuta kuin reportterin asenteesta ulkomaalaistaustaisiin.
Kyllä täälläkin pojat ahdistelevat oikein porukalla tyttöjä vaikka ne eivät raiskaukseen saakka menekkään, koska ruotsalainen poika toimii hormooniensa ja ryhmäpainostuksen johdosta karkeasti (yleensä) vastakkaista sukupuolta koskaan. Mutta periaatteessa ne tykkää eikä halua vahingoittaa. Raiskaus on aina VIHArikos.Paloma.se.co kirjoitti:
Ihan nopeesti vain..."poikajoukko" tai "ryhmä nuoria miehiä" on riittävän selkeää reportointia jos ei halua yllyttää muukalaisvihaan. Koska sinäkin reagoit uutisesta aloitukseen asti niin reportteri onnistui saamaan viestinsä perille ja on syyllinen.
En minä raiskauksia puolusta ja ulkomaalaistausta ei kerro meille yhtään mitään muuta kuin reportterin asenteesta ulkomaalaistaustaisiin.
Kyllä täälläkin pojat ahdistelevat oikein porukalla tyttöjä vaikka ne eivät raiskaukseen saakka menekkään, koska ruotsalainen poika toimii hormooniensa ja ryhmäpainostuksen johdosta karkeasti (yleensä) vastakkaista sukupuolta koskaan. Mutta periaatteessa ne tykkää eikä halua vahingoittaa. Raiskaus on aina VIHArikos.Niin, mutta mitä hyöveijjää panna sidettä silmille kun kaikki kuitenkin tietävät, että sen teon teki ulkomaalaistaustaiset.
- evuski
korppis kirjoitti:
Kaikki tietävät sanomattakin, että joukkoraiskauksissa on mukana ainoastaan maahanmuuttajia. Ruotsalaisista en tiedä, mutta uskon, että ruotsalaisetkaan ei omiaan oikein sakilla raiskaa.
Onko paree, että kirjoitetaan "ihmiset raiskasivat naisen. Erään aloituksen mukaan esim. vammaisia pitäisi nimittää ihmisiksi.
Olen itse joutunut paikkaamaan erään opettajan loppuunpalamisen mamukurssilla. Kun tulin paikalle ensimmäiseksi piti porukka saada ymmärtämään, että koulutus alkaa tasan kello 8.00 aamulla. Kutimia ei saa tuoda oppitunneille. Minä opetan teitä ja te olette oppimassa.
Meni viikko kun porukka ymmärsi, että he ovat opiskelemassa suomenkieltä ja suomalaisen yhteiskunnan toimintamalleja. Yksi neekeri ei enää tullut oppitunneille koska kuuli opettajan vaihtuneen.mites ne Tohmajärven pesäpalloilijat...oliks nekin mamuja?
- ruotsinsuomalainen1
korppis kirjoitti:
Kaikki tietävät sanomattakin, että joukkoraiskauksissa on mukana ainoastaan maahanmuuttajia. Ruotsalaisista en tiedä, mutta uskon, että ruotsalaisetkaan ei omiaan oikein sakilla raiskaa.
Meni viikko kun porukka ymmärsi, että he ovat opiskelemassa suomenkieltä ja suomalaisen yhteiskunnan toimintamalleja. Yksi neekeri ei enää tullut oppitunneille koska kuuli opettajan vaihtuneen.Ruotsalaiset ei joukkoraiskaa,sen kummemmin kun suomalaisetkaan.Mutta liukuhihnalta tulee joukkoraiskauksia ruotsissa muslimien toimesta.Kuriin nuita ei uskalleta laittaa,sehän olis toisen kulttuurin estämistä.
- evuski
ruotsinsuomalainen1 kirjoitti:
Ruotsalaiset ei joukkoraiskaa,sen kummemmin kun suomalaisetkaan.Mutta liukuhihnalta tulee joukkoraiskauksia ruotsissa muslimien toimesta.Kuriin nuita ei uskalleta laittaa,sehän olis toisen kulttuurin estämistä.
Mistä sä sen tiedät, että ne on muslimia. Palomahan juuri kirjoitti, kuinka "sivistyneitä" ruotsin lehdistö on, eikä ne kirjoita raiskaajien taustoista.
evuski kirjoitti:
mites ne Tohmajärven pesäpalloilijat...oliks nekin mamuja?
En tunne tapausta, mutta tiedän, että urheiluseurojen jatkoilla on tapahtunut raiskauksia.
Usein siten, että tytöt ovat ollet juovuksissa omasta tahdosta ja siten puolustuskyvyttömiä.
En hyväksy tyttöjen, naisten tai heikossa asemassa olevien hyväksikäyttöä missään muodossa.
- nyt-suuttuttaa-
MUNAT puukolla irrotetaan juuriamyöten JOKAISELTA raiskaajalta,
raiskaaja EI tarvi munia mihinkää, eimuuta kuin irrotuksen jälkeen raiskaaja saa kuolla kitumalla tuskiinsa, s a a t a n a
kyllä suomipoikaki osaa olla julma kun oikein alkaa tympiin noitten rättipää idiootti mustien käytös, maassa maan tavalla tai POIS HETI MAASTA !
TÄNNE EI AINUTTAKAA MUSILMIA ENÄÄ !- korppis-kuohitaan
korppis
mene itte hollantiin, siellä sinä kehut olevan toisen asunnonki, sua ei kaivata täällä puoluustamassa ainuttakaa mamu raiskaajaa,
sinultaki saisi kuohia munat puunoksalle, - älämääräilemuita
korppis kirjoitti:
Mene muualle riehumaan, kiitos!
TÄNNE EI AINUTTAKAAN MUSLIMIA ENÄÄ.
En ole tuo jota käskit poistumaan hänen mielipiteensä johdosta.
Mutta olen hänen kanssaan samaa mieltä.Ja meitä ei ole vähän. - nuinsitäpitää
korppis kirjoitti:
Mene muualle riehumaan, kiitos!
Kävisitkö googlaamassa. "Lindan ja Jennyn tarina"
Lisäsin linkin artikkeliin Juttu ei ole tuore, mutta suuntaa antava sille mitä tapahtuu näinä päivinä esim. Intiassa. Turkissa on myös raiskaukset yleistymässä koska maa on johtajansa vanavedessä taantumassa. Intiassa raiskauksesta syytetty mies antoi neuvoja tiedoitusvälineissä, "raiskauksen uhrin pitää maata hiljaa raiskauksen aikana, silloin häntä ei lyödä.
korppis kirjoitti:
Lisäsin linkin artikkeliin Juttu ei ole tuore, mutta suuntaa antava sille mitä tapahtuu näinä päivinä esim. Intiassa. Turkissa on myös raiskaukset yleistymässä koska maa on johtajansa vanavedessä taantumassa. Intiassa raiskauksesta syytetty mies antoi neuvoja tiedoitusvälineissä, "raiskauksen uhrin pitää maata hiljaa raiskauksen aikana, silloin häntä ei lyödä.
Niin, aina olen varoittanut lapsianikin, että älkää matkustako Intiaan, siellä tapetaan, mutta nykyisin kai raiskataan sitä ennen?
Muistan kyllä sen jutun pesäpallo joukkueen poikien "raiskauksesta" jotain venäläistä, ai niin ihmistä, naista kohtaan. Kyseinen nainen oli itse mennyt poikien huoneeseen, mukamas?
Mutta aloitukseen. Olisit laittanut linkin siihenkin, vaikka vain minua varten. Nythän "käräjillä" on juttu kääntynyt siihen, kuinka saa ilmaista tapahtuman osapuolia? Onneksi kertoivat kuitenkin, että oli miehet ja yksi nainen! Hiivatti, jos olisi ollutkin joku homo porukka? DD
Voi hiivatti!
Taas meni kirjoitus "hukanpeehen", koska kone ilmoitti; en ole kirjautunut? Varppina olen. Tuskin hyväksyy mitään vaihtoehtoista nimmaria? Yritän. Kristiina23
- Viatonsivullinen
Surullista, ikävä että meille tulee huonotapaista väkeä muualta, omissakin on
tarpeeksi. Jossain se on kai oikein miesten oikeus, tehdä naiselle mitä haluaa.
Ällöttävää. - törisevä
Tekis mieli viedä saunan taa ja opettaa. Noo kyllä ne saippupalat vankilassa tippuu lattialle ja putkesta tulee niin että törinä kuuluu.
- RikkausRakkausHakkaus
Kertoko ne miksi?
Olisi kiva kuulla mamuilta se syy, miksi.... uskonnollisista syistä? - Korppis1
http://www.hs.fi/kaupunki/a1305936474847
Tässä hyvä kannaotto aloituksen raiskaukseen. Toimittajakaan ei joutune mustamaalauksen ja sakkojen uhkailun kohteeksi koska ei maininnut raiskaajien taustaa vaan leikkii sanoilla.
Rikosepäilyn mukaan kyse ei ollut yhdestä tekijästä, vaan joukosta 15–18-vuotiaita nuoria miehiä.
Pojankoltiaisia kepposineen. Poikajoukko pelasi jalkapalloa. Poikajoukko rikkoi ikkunan. Poikajoukko näpisti olutta. Poikajoukko raiskasi naisen.- ent.siivoojaparka
Joskus ihmettelee, onko maahanmuuttajataustaisille ihan eri lakikirja kuin ruotsalaisille.
Entisellä työmaallani parikymppinen poika ampui nukkuvan tyttökaverinsa sänkyyn, päästä läpi. Kolme vuotta vankeutta ja niistä yksi vuosi ehdollista. Miinus vankeudesta pois se pidätettynäolemisaika.
Lieventävänä asianhaarana pidettiin sitä, kun tyttö nukkui, eikä joutunut kärsimään, sekä se että kuvassa oli huumeita mukana. Lieventävänä siis, kun oli huumeita mukana!!!!!
Nykyisin jätkä kulkee kaupungilla puukon kanssa, mutta sekään ei ole rikos, koska hän pitää sitä puolustautumistarkoituksessa. - eppu2
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Joskus ihmettelee, onko maahanmuuttajataustaisille ihan eri lakikirja kuin ruotsalaisille.
Entisellä työmaallani parikymppinen poika ampui nukkuvan tyttökaverinsa sänkyyn, päästä läpi. Kolme vuotta vankeutta ja niistä yksi vuosi ehdollista. Miinus vankeudesta pois se pidätettynäolemisaika.
Lieventävänä asianhaarana pidettiin sitä, kun tyttö nukkui, eikä joutunut kärsimään, sekä se että kuvassa oli huumeita mukana. Lieventävänä siis, kun oli huumeita mukana!!!!!
Nykyisin jätkä kulkee kaupungilla puukon kanssa, mutta sekään ei ole rikos, koska hän pitää sitä puolustautumistarkoituksessa.Kylläpä uskomattomalta kuulostaa. Siis nuo lieventävät asianhaarat.
Vuodesta kolmeen, jos mitään, saa nämä kunniamurhaajatkaan kotimaissaan, etteihän tuo laki sitten ole yhtään sen parempi. - ent.siivoojaparka
eppu2 kirjoitti:
Kylläpä uskomattomalta kuulostaa. Siis nuo lieventävät asianhaarat.
Vuodesta kolmeen, jos mitään, saa nämä kunniamurhaajatkaan kotimaissaan, etteihän tuo laki sitten ole yhtään sen parempi.Kyllä se tuomio oli sen tytön vanhemmille kova isku ja niinkuin olisi tuomioistuin sylkenyt heitä päin kasvoja vähätellessään heidän lapsensa menetystä.
Siinä ei ollut kysymys kunniamurhasta. Mustasukkaisuusmurha. Pojan kaverit siunailivat, että miksi hänen piti ampua päähän, eikö olisi riittänyt, kun olisi ampunut polveen. Siis!!!! Kaverit sitä mieltä, että oli ihan oikein ampua vaikka turhaa oli mennä tappamaan, kun sai pitemmän tuomion (mitä nyt ei oikein voi tuomioksi sanoakaan).
Semmosia ne. - ent.siivoojaparka
eppu2 kirjoitti:
Kylläpä uskomattomalta kuulostaa. Siis nuo lieventävät asianhaarat.
Vuodesta kolmeen, jos mitään, saa nämä kunniamurhaajatkaan kotimaissaan, etteihän tuo laki sitten ole yhtään sen parempi.Se oli siis tämä juttu:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16092273.ab - Korppis1
Kyllä se tuomio oli sen tytön vanhemmille kova isku ja niinkuin olisi tuomioistuin sylkenyt heitä päin kasvoja vähätellessään heidän lapsensa menetystä.
Siinä ei ollut kysymys kunniamurhasta. Mustasukkaisuusmurha. Pojan kaverit siunailivat, että miksi hänen piti ampua päähän, eikö olisi riittänyt, kun olisi ampunut polveen. Siis!!!! Kaverit sitä mieltä, että oli ihan oikein ampua vaikka turhaa oli mennä tappamaan, kun sai pitemmän tuomion (mitä nyt ei oikein voi tuomioksi sanoakaan).
Semmosia ne.Minusta tämä aika on raakaa. En muista koskaan ennen kuulleeni ja lukeneeni maailmalta niin paljon pahaa kuin viime vuosina. Sotia mielivaltaisia valloituksia.
Isis kylvää pelkoa. Viimeisin Isiksen video kuvasi tapahtumaa kun seitsemänvuotias poika teloitti ampumalla nuoren israililaisen miehen.
Ei taida olla sodan raiskaamilla alueilla enää mitään toivoa siitä, että heidän nuoret ja lapset selviäisivät ilman traumoja normaaleina aikuisiksi.
En tiedä, mutta puistattaa tämä silmitön viha ja vihan kylväminen. - ent.siivoojaparka
Korppis1 kirjoitti:
Minusta tämä aika on raakaa. En muista koskaan ennen kuulleeni ja lukeneeni maailmalta niin paljon pahaa kuin viime vuosina. Sotia mielivaltaisia valloituksia.
Isis kylvää pelkoa. Viimeisin Isiksen video kuvasi tapahtumaa kun seitsemänvuotias poika teloitti ampumalla nuoren israililaisen miehen.
Ei taida olla sodan raiskaamilla alueilla enää mitään toivoa siitä, että heidän nuoret ja lapset selviäisivät ilman traumoja normaaleina aikuisiksi.
En tiedä, mutta puistattaa tämä silmitön viha ja vihan kylväminen.Kai Suomessakin meidän ikäluokan pojat leikkivät lapsena sotaa.
Kuitenkin näytti jotenkin karmivalle slummin lasten leikit, kun konekiväärin kanssa uhaten kuljetettiin pikku taaperoita pihan yli, määrättiin riviin polvilleen ja ammuttiin rä-tä-tä-tä... Kun toiset järjestään kaatuivat maahan, niin käytiin vielä potkaisemassa ja kokeilemassa onko varmasti kuollut.
Alle kouluikäisten lasten leikkiä. - jussinm
Korppis1 kirjoitti:
Minusta tämä aika on raakaa. En muista koskaan ennen kuulleeni ja lukeneeni maailmalta niin paljon pahaa kuin viime vuosina. Sotia mielivaltaisia valloituksia.
En tiedä, mutta puistattaa tämä silmitön viha ja vihan kylväminen.Vai "aika raakaa"!
Kammottavan lievästi kuvattu miehen toimintaa naisia kohtaan.
@korpikirjailija: Helsingin Sanomien päätoimittajahan se siellä selitti miksi "ulkomaalaistaustainen " sana on kielletty hyvässä journalistiikassa. Ihan perustellusti ja oikein se meni. Rikoksentekijöiden identiteetit ovat jo poliisin tiedossa eli siis mitään taustoja kuvaavia ja ihmisryhmiä leimaavia epiteettejä ei ole tarve käyttää.
Toisessa linkissä HS:n uutistuottaja Päivi Punkka kommentoi Tapanilan raiskausta ja tuo esille saman asian mistä täällä Ruotsissa on paljon puhuttu ja joka todellakin kaipaa korjausta: sekä poliisi että tuomioistuimet suhtautuvat vähättelevästi ja melkein kuin olankohautuksella raiskauksiin, olipa tekijä(t) kuka(ketkä) tahansa.. Korkeammat oikeusportaat vielä kumoavat nekin rangaistukset mitä alemmissa on onnistuttu saamaan aikaiseksi. Onko syynä jonkinlainen solidariteetti miesten kesken (valtaosa poliisista ja tuomareista ja etenkin hovioikeuden tuomareista ovat miehiä) mene ja tiedä, joka tapauksessa nuoren naisen elämän tuhoamisesta ei kovin pahasti rangaista.
@siivojaparka:ja ruotsinsuomalainen: oletteko seuranneet keskustelua ns. "eftersup" (jälkiryyppy) lakiehdotuksesta, mitä ei saada aikaan, koska täällä Ruotsissa yksilöllä on oikeus valehdella ja peittää rikoksensa poliisilta? (Jos olet ajanut autokolarin alkoholin vaikutuksen alaisena niin voit ottaa ryypyn jälkeenpäin ja sitten selittää poliisille joka puhalluttaa että olit niin hermostunut kolarista että joit sen jälkeen. Jos ei pystytä todistamaan että promillesi olivat ennen kolaria vereen saatuja, niin todennäköisesti pääset pälkähästä ilman rangaistusta).
Molempien maiden käytännöissä ja lainsäädännöissä on petraamista.
MVH/Paloma aikaisin aamulla.- ent.siivoojaparka
Kyllä olen saanut tietooni, että valehteleminen ei ole laissa kiellettyä.
Se tuli esiin tyttäreni onnettomuudessa, missä peräänajanut bussikuski pääsi kuin koira veräjästä osaamalla valehdella sellaisia, mitä poliisitkaan eivät uskoneet.
Poliisiraportin luettua levisi silmät päässä, että tämän kuskin kertomahan on täyttä valhetta alusta loppuun. Silloin poliisi sanoi, että kyllä he sen tietävät, mutta valehteleminen ei ole Ruotsin laissa kiellettyä.
Samalla tavalla tuo tyttökaverinsa ampunut pääsi vähällä, kun sanoi sen olleen vahingonlaukaus. Silloin se ei enää ollut murha, vaan kuolemantuottamus.
Laki on ihmeellinen. Vain rehelliset joutuvat lusimaan.
Jos on monta, jotka pieksävät jonkun hengiltä, eikä kukaan tunnusta olleensa se, joka antoi kuolettavan iskun, niin ketään ei tuomita. Saavat vielä hintaa pidätettynä olemisesta. "Paloma.se.co"
Inhimilliseltä kannalta katsoen on minun sanottava että etninen tausta on aina
uutisoitava.
Muuten on kyseessä valikoiva sensuuri.
Rikollisen teon suunnittelun suojeleminen.
Koska rikokset kohdistuvat inhimillisiin olentoihin.
Ihmiset eivät voi varautua tulevaan tarpeeksi hyvin, jos he eivät tiedä mitä
pitää varoa.
Vrt. Keli-varoitukset, aseen kanssa liikkuvat, alkoholilla oli osuutta asiaan,
koulu-kiusaaminen jne.
H.hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Inhimilliseltä kannalta katsoen on minun sanottava että etninen tausta on aina
uutisoitava.
Muuten on kyseessä valikoiva sensuuri.
Rikollisen teon suunnittelun suojeleminen.
Koska rikokset kohdistuvat inhimillisiin olentoihin.
Ihmiset eivät voi varautua tulevaan tarpeeksi hyvin, jos he eivät tiedä mitä
pitää varoa.
Vrt. Keli-varoitukset, aseen kanssa liikkuvat, alkoholilla oli osuutta asiaan,
koulu-kiusaaminen jne.
H.Etnisen taustan aiheeton uutisointi on inhimilliseltä kannalta ajateltuna erittäin tuomittavaa. Jos ajattelee että ne joilla on "etninen" (en tarkoita esim. keskisuomalaista) tausta ovat myös ihmisiä.
Luin tosta ylempää jostain linkistä että etnisen taustan uutisointi oli suotavaa silloin kun rikollisia ei ole vielä saatu kiinni elikkä silloin kun sen uutisointi autta rikollisten tunnistamisessa. Tässä ei ollut kysymys siitä. Mutta miksi uutisoida ainoastaan "ulkomaalaistausta? Tarkoitushakuista, minunmielestäni. Entä jos uutisoitaisiin esim. saamelaistausta? Mus...talaistausta? Kehityshäiriötausta? Suomenruotsalaistausta? Mikä mekkala niistä syntyisi!- ent.siivoojaparka
Paloma.se.co kirjoitti:
Etnisen taustan aiheeton uutisointi on inhimilliseltä kannalta ajateltuna erittäin tuomittavaa. Jos ajattelee että ne joilla on "etninen" (en tarkoita esim. keskisuomalaista) tausta ovat myös ihmisiä.
Luin tosta ylempää jostain linkistä että etnisen taustan uutisointi oli suotavaa silloin kun rikollisia ei ole vielä saatu kiinni elikkä silloin kun sen uutisointi autta rikollisten tunnistamisessa. Tässä ei ollut kysymys siitä. Mutta miksi uutisoida ainoastaan "ulkomaalaistausta? Tarkoitushakuista, minunmielestäni. Entä jos uutisoitaisiin esim. saamelaistausta? Mus...talaistausta? Kehityshäiriötausta? Suomenruotsalaistausta? Mikä mekkala niistä syntyisi!Mainitaanhan kuitenkin kumpaa sukupuolta teon tekijä on. Sukupuolirasismia?
Paloma.se.co kirjoitti:
Etnisen taustan aiheeton uutisointi on inhimilliseltä kannalta ajateltuna erittäin tuomittavaa. Jos ajattelee että ne joilla on "etninen" (en tarkoita esim. keskisuomalaista) tausta ovat myös ihmisiä.
Luin tosta ylempää jostain linkistä että etnisen taustan uutisointi oli suotavaa silloin kun rikollisia ei ole vielä saatu kiinni elikkä silloin kun sen uutisointi autta rikollisten tunnistamisessa. Tässä ei ollut kysymys siitä. Mutta miksi uutisoida ainoastaan "ulkomaalaistausta? Tarkoitushakuista, minunmielestäni. Entä jos uutisoitaisiin esim. saamelaistausta? Mus...talaistausta? Kehityshäiriötausta? Suomenruotsalaistausta? Mikä mekkala niistä syntyisi!"Paloma.se.co"
Niinpä.
Tämän aiheen keskustelut eivät lopu koskaan.
Näissä on tyhymienkin niin kivan-helppoa päästä häpeämättä haukkumaan.
Tosin, on muitakin vastaavaan sopivia aiheita :)
Hyttys-sarjalainen Ruotsi hävisi Mäkäräiselle!!
Lällällällläää...
Jos MINÄ tekisin rikoksen, tekisin sen niin älykkään taitavasti että minua
nimiteltäisiin Keski-Suomalaiseksi.
"Eilen tehtiin Suomessa harvinais-laatuinen rikos.
Kansain-välisestikin arvioituna.
Poliisi on varmentanut tekijän Keski-Suomalaiseksi.
Muiten kansan-osien kyky ei rikokseen riittäisi.
Poliisi kampaa nyt lävitse kykeneviä Keski-Suomalaisia ja uskoo haarukoivansa
tekijän profiilin nopeasti.
Keski-Suomessakaan ei sentään näin taitavia ihmisiä paljon ole...
Naisiakin tiettävästi vain kaksi"
H.- Korppis1
Paloma.se.co kirjoitti:
Luin tosta ylempää jostain linkistä että etnisen taustan uutisointi oli suotavaa silloin kun rikollisia ei ole vielä saatu kiinni elikkä silloin kun sen uutisointi autta rikollisten tunnistamisessa. Tässä ei ollut kysymys siitä. Mutta miksi uutisoida ainoastaan "ulkomaalaistausta? Tarkoitushakuista, minunmielestäni. Entä jos uutisoitaisiin esim. saamelaistausta? Mus...talaistausta? Kehityshäiriötausta? Suomenruotsalaistausta? Mikä mekkala niistä syntyisi!Jos Suomessa tapahtuu rikos uutisointi on rehellistä, ei täällä hyssytellä omiakaan.Olen nyt ymmärtänyt lukemastani, että Ruotsissa on toisin. Täällä jos kaksi lasta tapetaan ja tekijä on kuopiolainen perheenäiti niin tekijä on Kuopiolainen perheenäiti.
- evuski
Korppis1 kirjoitti:
Jos Suomessa tapahtuu rikos uutisointi on rehellistä, ei täällä hyssytellä omiakaan.Olen nyt ymmärtänyt lukemastani, että Ruotsissa on toisin. Täällä jos kaksi lasta tapetaan ja tekijä on kuopiolainen perheenäiti niin tekijä on Kuopiolainen perheenäiti.
ja jos se on mus..talainen, niin sekin uutisoidaan ja kyllä Ruotsissakin uutisoidaan, et tekijä oli Suomalainen...eikä mitää älämölöä ole näistä syntynyt.
- eppu2
Korppis1 kirjoitti:
Jos Suomessa tapahtuu rikos uutisointi on rehellistä, ei täällä hyssytellä omiakaan.Olen nyt ymmärtänyt lukemastani, että Ruotsissa on toisin. Täällä jos kaksi lasta tapetaan ja tekijä on kuopiolainen perheenäiti niin tekijä on Kuopiolainen perheenäiti.
Niin, kyllähä tämäkin sanottiin, kun oli tämä erään puolueen nuorisojohtaja murhannut naisen.
evuski kirjoitti:
ja jos se on mus..talainen, niin sekin uutisoidaan ja kyllä Ruotsissakin uutisoidaan, et tekijä oli Suomalainen...eikä mitää älämölöä ole näistä syntynyt.
Ruotsissa uutisoitiin taustoja vielä joku kymmenen vuotta sitten, "en finne igen"-jutut ovat puoli vuosisataa vanhoja.
- Korppis1
Paloma.se.co kirjoitti:
Ruotsissa uutisoitiin taustoja vielä joku kymmenen vuotta sitten, "en finne igen"-jutut ovat puoli vuosisataa vanhoja.
Ennen leimattiin suomalaisia, että ne ottaa kaikessa oppia Ruotsista. Ei onneksi enää suomalaiset ovat oppineet ruotsalaisten virheistä. Teilllä on jo gettoja kuten Amsterdamissakin. Niihin paikkoihin ei ruotsalaisilla ole asiaa, eikö niin.
Korppis1 kirjoitti:
Ennen leimattiin suomalaisia, että ne ottaa kaikessa oppia Ruotsista. Ei onneksi enää suomalaiset ovat oppineet ruotsalaisten virheistä. Teilllä on jo gettoja kuten Amsterdamissakin. Niihin paikkoihin ei ruotsalaisilla ole asiaa, eikö niin.
Ei ole kohdalle sattunut vielä sellaista paikkaa, minne en olisi uskaltanut mennä. Ainoan kerran kun minua on pelottanut liikkua yksin pimeässä on ollut kun ruotsalaisista ja suomalaisista skinheadeistä koostunut nuorukaisjengi tuli tönimään kotinurkilla...sitten yksi niistä tunnistikin minut koulutoverinsa äidiksi ja ne lähtivät kiusaamaan jotain toista yksinäistä naisihmistä.
Paloma.se.co kirjoitti:
Ei ole kohdalle sattunut vielä sellaista paikkaa, minne en olisi uskaltanut mennä. Ainoan kerran kun minua on pelottanut liikkua yksin pimeässä on ollut kun ruotsalaisista ja suomalaisista skinheadeistä koostunut nuorukaisjengi tuli tönimään kotinurkilla...sitten yksi niistä tunnistikin minut koulutoverinsa äidiksi ja ne lähtivät kiusaamaan jotain toista yksinäistä naisihmistä.
http://www.hs.fi/kaupunki/a1426141289943
13.3.2015 HS
Huomenta Paloma@.
Kirjoitin.
"Niin, sitähän kotoutuksella tarkoitetaan, Missä on menty pieleen. Nyt haluaisin mamujen puolestapuhujien tulevan esiin ei siten, että haukutaan kuinka suomalaiset sitä ja tätä vaan mitä pitäisi tehdä, että integroituminen alkaisi toimia".
Käsitykseni mukaan olet sitä mieltä, että integroitumista edistää rikollisten taustoista vaikeneminen, koska se aiheuttaa yleistämistä. Jotenkin haettua, miksi salata sellaista mikä tulee joka tapauksessa ilmi ennemmin tai myöhemmin.
Mitä edistystä Ruotsissa on tapahtunut kun rikollisten taustoista on alettu vaikenemaan?
Uskovatko ihmiset lehdistöön ja sen puolueettomuuteen?
Ketjun aikana on tullut omituista tietoa ruotsalaisesta oikeuslaitoksesta, ketä se palvelee?
Tiedän, että Suomessakin rikolliset on joissakin tapauksissa paremmin suojattuja kuin rikoksen uhri. Rikolliset kusettavat suomalaisia veronmaksajia viemällä selviä tapauksia ylenpiin oikeusasteisiin. Oikeudenkäynnit maksavat ja kansa ne viimekädessä maksaa.
Rikollisen vankeusaika lyhenee oikeusprojektin aikana lopullisesta rangaistuksesta.korppis kirjoitti:
http://www.hs.fi/kaupunki/a1426141289943
13.3.2015 HS
Huomenta Paloma@.
Kirjoitin.
"Niin, sitähän kotoutuksella tarkoitetaan, Missä on menty pieleen. Nyt haluaisin mamujen puolestapuhujien tulevan esiin ei siten, että haukutaan kuinka suomalaiset sitä ja tätä vaan mitä pitäisi tehdä, että integroituminen alkaisi toimia".
Käsitykseni mukaan olet sitä mieltä, että integroitumista edistää rikollisten taustoista vaikeneminen, koska se aiheuttaa yleistämistä. Jotenkin haettua, miksi salata sellaista mikä tulee joka tapauksessa ilmi ennemmin tai myöhemmin.
Mitä edistystä Ruotsissa on tapahtunut kun rikollisten taustoista on alettu vaikenemaan?
Uskovatko ihmiset lehdistöön ja sen puolueettomuuteen?
Ketjun aikana on tullut omituista tietoa ruotsalaisesta oikeuslaitoksesta, ketä se palvelee?
Tiedän, että Suomessakin rikolliset on joissakin tapauksissa paremmin suojattuja kuin rikoksen uhri. Rikolliset kusettavat suomalaisia veronmaksajia viemällä selviä tapauksia ylenpiin oikeusasteisiin. Oikeudenkäynnit maksavat ja kansa ne viimekädessä maksaa.
Rikollisen vankeusaika lyhenee oikeusprojektin aikana lopullisesta rangaistuksesta.Onko kotoutuminen samaa kuin integroituminen?
Kannattaisi tehdä itselleen selväksi mitä käsite pitää sisällään. Olemme keskustelleet integroitumisesta täällä kotona ja esim. minulla ja pojalla on eri käsitykset mitä käsite pitää sisällään. Se ei kai tarkoita valtaväestöön sulautumista. Mielestäni ulkomaalaissyntyinen on integroitunut, kun puhuu ainakin auttavasti kieltä, tekee duunia ja maksaa veroja mukisematta niinkuin muutkin. Kuten esimerkiksi poikani ja tyttäreni, jotka molemmat ovat syntyneet ja osittain myös kasvaneet Pohjolan ulkopuolella, mutta toimivat ruotsalaisessa yhteiskunnassa täysin samoin kuin syntyperäinen.
Ok, palataan rikollisuuteen. Olen tietoinen tilastoista. Niissä onkin yhteiskunnallisella tiedekunnalla kaikissa Euroopan yliopistoissa selvittämistä miksi ne näyttävät siltä miltä ne näyttävät. Ilmoitetaanko maahanmuuttajan tekemä rikos (esim. raiskaus) useimmin poliisille? Vaikuttaako tiettyjen kansanryhmien naisnäkemys ja naisten asema heidän kotimaissaan asiaan? Miten uskonto vaikuttaa? Yleistäminen on helppoa, asioiden tutkiminen ja kokonaiseen kuvaan pääseminen on tosi vaikeaa.Paloma.se.co kirjoitti:
Onko kotoutuminen samaa kuin integroituminen?
Kannattaisi tehdä itselleen selväksi mitä käsite pitää sisällään. Olemme keskustelleet integroitumisesta täällä kotona ja esim. minulla ja pojalla on eri käsitykset mitä käsite pitää sisällään. Se ei kai tarkoita valtaväestöön sulautumista. Mielestäni ulkomaalaissyntyinen on integroitunut, kun puhuu ainakin auttavasti kieltä, tekee duunia ja maksaa veroja mukisematta niinkuin muutkin. Kuten esimerkiksi poikani ja tyttäreni, jotka molemmat ovat syntyneet ja osittain myös kasvaneet Pohjolan ulkopuolella, mutta toimivat ruotsalaisessa yhteiskunnassa täysin samoin kuin syntyperäinen.
Ok, palataan rikollisuuteen. Olen tietoinen tilastoista. Niissä onkin yhteiskunnallisella tiedekunnalla kaikissa Euroopan yliopistoissa selvittämistä miksi ne näyttävät siltä miltä ne näyttävät. Ilmoitetaanko maahanmuuttajan tekemä rikos (esim. raiskaus) useimmin poliisille? Vaikuttaako tiettyjen kansanryhmien naisnäkemys ja naisten asema heidän kotimaissaan asiaan? Miten uskonto vaikuttaa? Yleistäminen on helppoa, asioiden tutkiminen ja kokonaiseen kuvaan pääseminen on tosi vaikeaa.Minulta jäi mainitsematta se kaikkein tärkein tuosta integroitumisesta: mitään sharia-lakeja ei tänne tarvita. Maan lait kuuluvat kaikkien noudatettavaksi ja mielestäni muslimit ovat siinä kaikkein vaikeimpia uusasukkaita koska he katsovat heidän sharia-lakiensa olevan meidän maallikkolakiemme yläpuolella. Siihen on saatava nopea korjaus. (Peukutan ulkoministeriämme Margot Wahlströmiä joka on porvareiden vihan uhallakin ja arabien raivoksi ottanut esille naisten aseman ja ihmisoikeuksien rikkomiset Saudi-Arabiassa. Voi tulla kalliiksi Ruotsille ja bensaa saa ehkä lähteä etsimään muualta, jos tilanne pahenee, mutta moraalisesti ja upeasti tehty, margot!
Paloma.se.co kirjoitti:
Onko kotoutuminen samaa kuin integroituminen?
Ok, palataan rikollisuuteen. Olen tietoinen tilastoista. Niissä onkin yhteiskunnallisella tiedekunnalla kaikissa Euroopan yliopistoissa selvittämistä miksi ne näyttävät siltä miltä ne näyttävät. Ilmoitetaanko maahanmuuttajan tekemä rikos (esim. raiskaus) useimmin poliisille? Vaikuttaako tiettyjen kansanryhmien naisnäkemys ja naisten asema heidän kotimaissaan asiaan? Miten uskonto vaikuttaa? Yleistäminen on helppoa, asioiden tutkiminen ja kokonaiseen kuvaan pääseminen on tosi vaikeaa.Kotoutumistoimenpiteet annetaan maamujen tullessa maahan. Se sisältää suomen kielen opiskelua ja maan tapaoihin- lakiin- ja kulttuuriin tutustumista. Integroituminen on se vaihe kun he alkavat sulautumaan joukkoon kuten kirjoitit alkavat tekemään työtä ja elättämään itsensä ja perheensä. Se vaihe on pitkä ja kuoppainen jossa kulttuurierot iskevät välillä tulta.
No, mutta raiskaus näyttää olevan tämän hetken uutisoinni kärkikamaa.
Siellä Ruotsissa on todellakin omat lakinsa joilla ei ole mitään tekemistä oikeuden kanssa. Päivän uutinen. 13-vuotias raiskataan raiskaaja saa vapauttavan tuomion syy 13-vuotiaan vartalo oli niin kehittynyt, että raiskaajan ei oletettu tietävän raiskatun olevan alaikäinen.
Mitenkähän tuo keisi olisi täällä Suomessa mennyt?
Ymmärrän, että asia on sinulle arka olethan maahanmuuttaja ja ilmeisesti samaistut muihin mamuihin.- eppu2
Paloma.se.co kirjoitti:
Minulta jäi mainitsematta se kaikkein tärkein tuosta integroitumisesta: mitään sharia-lakeja ei tänne tarvita. Maan lait kuuluvat kaikkien noudatettavaksi ja mielestäni muslimit ovat siinä kaikkein vaikeimpia uusasukkaita koska he katsovat heidän sharia-lakiensa olevan meidän maallikkolakiemme yläpuolella. Siihen on saatava nopea korjaus. (Peukutan ulkoministeriämme Margot Wahlströmiä joka on porvareiden vihan uhallakin ja arabien raivoksi ottanut esille naisten aseman ja ihmisoikeuksien rikkomiset Saudi-Arabiassa. Voi tulla kalliiksi Ruotsille ja bensaa saa ehkä lähteä etsimään muualta, jos tilanne pahenee, mutta moraalisesti ja upeasti tehty, margot!
Luin hiljattain naisreportterin kirjoittaman kirjan, hän oli ympäri maailmaa tutkinut ja ajanut asiaa kunniamurhista.
Niitä tapahtuu jo miltei joka valtakunnassa, muuttoliikkeen seurauksena.
Hän oli kyllä törmännyt aivan uskomattomiin naiskohtaloihin ja lakipykäliin eri maissa.
Nyt vain en saa päästäni kaivettua kirjan, enkä tekijän nimeä. korppis kirjoitti:
Kotoutumistoimenpiteet annetaan maamujen tullessa maahan. Se sisältää suomen kielen opiskelua ja maan tapaoihin- lakiin- ja kulttuuriin tutustumista. Integroituminen on se vaihe kun he alkavat sulautumaan joukkoon kuten kirjoitit alkavat tekemään työtä ja elättämään itsensä ja perheensä. Se vaihe on pitkä ja kuoppainen jossa kulttuurierot iskevät välillä tulta.
No, mutta raiskaus näyttää olevan tämän hetken uutisoinni kärkikamaa.
Siellä Ruotsissa on todellakin omat lakinsa joilla ei ole mitään tekemistä oikeuden kanssa. Päivän uutinen. 13-vuotias raiskataan raiskaaja saa vapauttavan tuomion syy 13-vuotiaan vartalo oli niin kehittynyt, että raiskaajan ei oletettu tietävän raiskatun olevan alaikäinen.
Mitenkähän tuo keisi olisi täällä Suomessa mennyt?
Ymmärrän, että asia on sinulle arka olethan maahanmuuttaja ja ilmeisesti samaistut muihin mamuihin.Olen itse sitä mieltä että kannanotoissani peilautuu oma (sosiaali)liberaalinen maailmankatsomukseni ja humanismini enemmän kuin mikään maahanmuuttajiin samaistuminen. Inhoan "mamu" sanaa sydämeni pohjasta koska se kuulostaa korvissani halventavalta ja holhoavalta. (Tiedän että se on lyhenne "maahanmuuttaja-sanasta, mutta uskon että kieli teki mahdollisesti alitajunnassa tepposet toimittajalle joka sitä ensiksi käytti.) En koe itseäni maahanmuuttajaksi koska vaikka olenkin asunut pitkään Euroopan ulkopuolella arvomaailmani on länsimainen ja puolustan sitä viimeiseen hengenvetoon saakka. Elikkä asia ei ole minulle mitenkään arkaluontoinen.
- Häkissäovat
Pojathan jäi jo kiinni? Nyt vaan kuullustellaan ja mietitään mitä heille tulevaisuudessa tapahtuu sekä kattellaan valvontakemeroitten kuvia? Vanhemmat ovat alaikästen vastuussa..jne.
- Korppis1
Tällainen suhtautuminen, että taustatiedot piilotetaan on omiaan luomaan epäluuloa ympäristöön. Ei se tee epäluuloiseksi, että kerrotaan minkalainen ihminen rikoksen teki. Totuus vastaavissa tilanteissa auttaa yksinkulkevia nuoria naisia valitsemaan kulkureittinsä ja perässä hiihtäjien ilmiannon ajoissa.
Suomessa ei onneksi olla salailussa menty niin pitkälle kuin Ruotsissa. Meillä ei valetta hyväksytä oikeusportaissa lievantäväksi asianhaaraksi vaan päinvastoin. Ruotsi nyt on aina ollut lepsu ja hännystelijä. On pakko ollut saada työvoimaa paskahommiin niin on alettu suojelemaan ulkomaalaisia maahanmuuttajia omien kansalaisten kustannuksella. Siitä lie omat ruotsalaiset nuoretkin oppineet mitä nyt olen tästä ketjusta lukenut, että tyttöystävän ampuminen sänkyyn onkin ollut "hätävarjelua". Korppis1 kirjoitti:
Tällainen suhtautuminen, että taustatiedot piilotetaan on omiaan luomaan epäluuloa ympäristöön. Ei se tee epäluuloiseksi, että kerrotaan minkalainen ihminen rikoksen teki. Totuus vastaavissa tilanteissa auttaa yksinkulkevia nuoria naisia valitsemaan kulkureittinsä ja perässä hiihtäjien ilmiannon ajoissa.
Suomessa ei onneksi olla salailussa menty niin pitkälle kuin Ruotsissa. Meillä ei valetta hyväksytä oikeusportaissa lievantäväksi asianhaaraksi vaan päinvastoin. Ruotsi nyt on aina ollut lepsu ja hännystelijä. On pakko ollut saada työvoimaa paskahommiin niin on alettu suojelemaan ulkomaalaisia maahanmuuttajia omien kansalaisten kustannuksella. Siitä lie omat ruotsalaiset nuoretkin oppineet mitä nyt olen tästä ketjusta lukenut, että tyttöystävän ampuminen sänkyyn onkin ollut "hätävarjelua".Taustatietojen salaaminen ja niiden tarpeeton uutisointi ovat kaksi ihan eri asiaa. Käytännössä KAIKKI journalistit maassa kuin maassa harjoittavat itsesensuuria, eli siis jättävät tiettyjä asioita sanomatta jos siihen on erityistä syytä. Se on osa journalistin työtä ja tiedoituskulttuuria. Jos HS:n päätomittaja puuttui asiaan ja selvitti miksi "ulkomaalaistaustainen" poistettiin artikkelista niin eiköhän meidän pitäisi uskoa että hän tietää mistä puhuu.
Miten sinä tulit tuollaiseen johtopäätökseen että jos poikien etniset taustat jätetään uutisoimatta niin se lisää epäluuloa? Minun korviini se kuulostaa epäloogiselta.- Korppis1
Paloma.se.co kirjoitti:
Taustatietojen salaaminen ja niiden tarpeeton uutisointi ovat kaksi ihan eri asiaa. Käytännössä KAIKKI journalistit maassa kuin maassa harjoittavat itsesensuuria, eli siis jättävät tiettyjä asioita sanomatta jos siihen on erityistä syytä. Se on osa journalistin työtä ja tiedoituskulttuuria. Jos HS:n päätomittaja puuttui asiaan ja selvitti miksi "ulkomaalaistaustainen" poistettiin artikkelista niin eiköhän meidän pitäisi uskoa että hän tietää mistä puhuu.
Miten sinä tulit tuollaiseen johtopäätökseen että jos poikien etniset taustat jätetään uutisoimatta niin se lisää epäluuloa? Minun korviini se kuulostaa epäloogiselta.HS-Päätoimittajako? Ei vaan Kirjoittaja oli HS:n kaupunkitoimituksen uutistuottaja. Aihe kolumnimuodossa. Sanoilla leikittelyä ei suinkaan oikaisuperäinen artikkeli.
Nyt kun keskustellaan kotoutumisesta ja kuinka siinä onnistuttaisiin on tulijat opetettava maan tavoille. Hyssyttelystä on kritisoitu suomalaisia maahanmuuttokeskusten työntekijöitä ja päättäjiä, jotka heitä huoltaa.
Jos he tekevät rikoksen onko heitä suojeltava?
Rikosten laatu kertoo ilman lisämainintaakin onko kyseessä mustalainen vai maahanmuuttaja. Suomalaisuus mainitaan aina, että ei syntyisi väärää mielikuvaa, että rikoksen tekijä olisi mamu. - PaloMaEiKirjautuneena
Korppis1 kirjoitti:
HS-Päätoimittajako? Ei vaan Kirjoittaja oli HS:n kaupunkitoimituksen uutistuottaja. Aihe kolumnimuodossa. Sanoilla leikittelyä ei suinkaan oikaisuperäinen artikkeli.
Nyt kun keskustellaan kotoutumisesta ja kuinka siinä onnistuttaisiin on tulijat opetettava maan tavoille. Hyssyttelystä on kritisoitu suomalaisia maahanmuuttokeskusten työntekijöitä ja päättäjiä, jotka heitä huoltaa.
Jos he tekevät rikoksen onko heitä suojeltava?
Rikosten laatu kertoo ilman lisämainintaakin onko kyseessä mustalainen vai maahanmuuttaja. Suomalaisuus mainitaan aina, että ei syntyisi väärää mielikuvaa, että rikoksen tekijä olisi mamu.Sori, luettuani kaupunkitoimittajan kannanoton (johon yhdyn aika pitkälti) siirryin toiseen linkkiin samalla sivulla jossa päätoimittaja Antero Mukka kommentoi asiaa:
http://www.hs.fi/kaupunki/a1426049159984?ref=hs-art-artikkeli
"HS:n oman ohjeistuksen mukaan "henkilön etnistä alkuperää, vakaumusta, sukupuolista suuntautuneisuutta tai muuta vastaavaa ominaisuutta ei pidä tuoda esiin asiaankuulumattomasti, halventavasti tai tarpeettomasti määritelmässä tarkoitettua ihmisryhmää leimaten. "
Ohjeen mukaan "rikosuutisessa esimerkiksi etnisen alkuperän maininta voi olla tarpeen muun muassa rikoksesta epäiltynä etsityn henkilön tuntomerkkinä tai rikoksen luonteeseen tai siihen liittyvään tapahtumasarjaan oleellisesti liittyvänä tietona".
Tämä ohjeistus pohjautuu Journalistin ohjeisiin, joiden noudattamiseen HS on sitoutunut." PaloMaEiKirjautuneena kirjoitti:
Sori, luettuani kaupunkitoimittajan kannanoton (johon yhdyn aika pitkälti) siirryin toiseen linkkiin samalla sivulla jossa päätoimittaja Antero Mukka kommentoi asiaa:
http://www.hs.fi/kaupunki/a1426049159984?ref=hs-art-artikkeli
"HS:n oman ohjeistuksen mukaan "henkilön etnistä alkuperää, vakaumusta, sukupuolista suuntautuneisuutta tai muuta vastaavaa ominaisuutta ei pidä tuoda esiin asiaankuulumattomasti, halventavasti tai tarpeettomasti määritelmässä tarkoitettua ihmisryhmää leimaten. "
Ohjeen mukaan "rikosuutisessa esimerkiksi etnisen alkuperän maininta voi olla tarpeen muun muassa rikoksesta epäiltynä etsityn henkilön tuntomerkkinä tai rikoksen luonteeseen tai siihen liittyvään tapahtumasarjaan oleellisesti liittyvänä tietona".
Tämä ohjeistus pohjautuu Journalistin ohjeisiin, joiden noudattamiseen HS on sitoutunut."Ote päätoimittajan kirjeestä.
Myös Tapanilan raiskaustapauksen kulku, syyt ja seuraukset on syytä selvittää, jotta ymmärtäisimme taas jotain vähän enemmän siitä, mitä yhteiskunnassa tapahtuu. Tekijöiden taustatkin voivat osoittautua merkityksellisemmiksi kuin ensin luulimme.
Toisaalta viestimillä on vastuunsa siinä, etteivät syyttömät joudu lynkkausmielialan kohteeksi pelkästään taustansa takia.
Syyllisille, kuten Tapanilan rikoksentekijöille, voi sen sijaan toivoa oikeudelta mahdollisimman ankaraa tuomiota.korppis kirjoitti:
Ote päätoimittajan kirjeestä.
Myös Tapanilan raiskaustapauksen kulku, syyt ja seuraukset on syytä selvittää, jotta ymmärtäisimme taas jotain vähän enemmän siitä, mitä yhteiskunnassa tapahtuu. Tekijöiden taustatkin voivat osoittautua merkityksellisemmiksi kuin ensin luulimme.
Toisaalta viestimillä on vastuunsa siinä, etteivät syyttömät joudu lynkkausmielialan kohteeksi pelkästään taustansa takia.
Syyllisille, kuten Tapanilan rikoksentekijöille, voi sen sijaan toivoa oikeudelta mahdollisimman ankaraa tuomiota."Julkisen sanan neuvosto (JSN) on käsitellyt tämänkaltaisia linjauksia usein. Viime kesänä JSN teki langettavan päätöksen, jossa erään paikallislehden katsottiin rikkoneen hyvää journalistista tapaa, koska se toi asiaankuulumattomalla tavalla esiin varkaudesta epäiltyjen etnisen taustan. Tiedon kertomisella ei JSN:n mukaan ollut merkitystä rikoksen selvittämiselle, koska rikolliset oli jo saatu kiinni.
Pohjimmiltaan kyse oli samasta problematiikasta kuin Tapanilan raiskauksen suhteen. Tällä kertaa rikos oli toki vakavampi.
Tuntomerkkinä esimerkiksi "ulkomaalaistaustainen" on kohtuullisen löperö. Se rajaa vuosi vuodelta pienemmän joukon pääkaupunkiseudun väestöä pois epäiltyjen joukosta. Kaltaiseni sinisilmäinen kantasuomalainen toki tipahtaa pois laskuista."
Me luemme samaa tekstiä mutta näemme siinä eri asioita. Tässä myös ote päätoimittajan kirjeestä, jossa hän perustelee miksi sana "ulkomaalaistaustainen" oli editoitu pois jälkeenpäin.Paloma.se.co kirjoitti:
"Julkisen sanan neuvosto (JSN) on käsitellyt tämänkaltaisia linjauksia usein. Viime kesänä JSN teki langettavan päätöksen, jossa erään paikallislehden katsottiin rikkoneen hyvää journalistista tapaa, koska se toi asiaankuulumattomalla tavalla esiin varkaudesta epäiltyjen etnisen taustan. Tiedon kertomisella ei JSN:n mukaan ollut merkitystä rikoksen selvittämiselle, koska rikolliset oli jo saatu kiinni.
Pohjimmiltaan kyse oli samasta problematiikasta kuin Tapanilan raiskauksen suhteen. Tällä kertaa rikos oli toki vakavampi.
Tuntomerkkinä esimerkiksi "ulkomaalaistaustainen" on kohtuullisen löperö. Se rajaa vuosi vuodelta pienemmän joukon pääkaupunkiseudun väestöä pois epäiltyjen joukosta. Kaltaiseni sinisilmäinen kantasuomalainen toki tipahtaa pois laskuista."
Me luemme samaa tekstiä mutta näemme siinä eri asioita. Tässä myös ote päätoimittajan kirjeestä, jossa hän perustelee miksi sana "ulkomaalaistaustainen" oli editoitu pois jälkeenpäin.JSN:n Päätökset ovat huomautuksia. JSN ei langeta tuomioita. JSN linjaa yleisiä käytäntöjä.
- ö-Öö
Ovat rikosoikeudellisessa vastuussa.
Saavat lievennettyä tuomiota nuoren ikänsä vuoksi, Saa nähdä, millaset tuomiot. Joku kirjoitti ylempänä ruotsin oikeuskäytännöistä. Harvempi tajuaa suomen oikeuskäytännöstä. Kantaja ja syytetty voivat valehdella miten tahansa, ainoastaan todistajat ovat lailla velvoitettuja puhumaan totta. Sen takia sana/sana oikeusjutut eivät oikein ikinä mene oikeuteen. Riittää kun toinen valehtelee, juttu kaatuu siihen.
Tässä tapauksessa ulkopuolisia todistajia. Muuten juttu voisi kaatu siihen, että viisi nuorta miestä valehtelisi itensä ja toisten puolesta.
Rehellisyys suhteellinen käsite, myös oikeudessa.
=DW= - ö-Öö
Ruotsissa oli 13-vuotiaan raiskannut jäänyt ilman tuomiota, koska uhri oli ollut hyvin kehittynyt, eikä tekijän voitu olettaa tietävän todellista ikää. kuulosti vähän omituiselta.
Nuoriso ruvennut jengeilemään aktiivisemmin, kevät. Näitä sattumanvaraisen tuntoisia väkivaltatapauksia nykyään aika paljon. Eikä ne kaikki ole mamujen tekosia.En usko kenenkään minua raiskaavan, mutta aina mahdollista tulla pieksetyksi. Ja mummojen putsailusta tullut jonkinnäköinen kansanhuvi, skootterilla ohi ja käsilaukku mukaan.
Jotenkin epäilyttää, kemikaaleilla osuutta asiaan. Kunnon juoppo aika vaaraton, pölyissään olevat paljon vaarallisempia. Ei tässä varsinaisesti pelätä, mutta tappeluksia tuskin enää voitttaa, eikä ole tuoi juoksuvauhtikaan kovin häävi.
=DW= - järkyttynyt
Tämä on niin järkyttävä teko, ettei sanoja ole. Järkyttävää on yhteiskunnan salailu tapahtuneesta. Lehdessä lukee, ettei oikeus anna yhtään lausuntoa asiasta. Miten voi olla mahdollista rikollisten suojelu. Kuoliaaksi on myös vaiettu, että suurin osa näistä raiskauksista on mamujen tekemiä.
- talvivaa
Kyllä ihmisellä pitää olla yksityisyyttä ja hyvään journalismiin kuuluu, ettei etnistä taustaa, syntyperää tms. ilmoiteta.
Kommunismissa ja korvessa korppiksen avoin systeemi pelaa, sillä siellähän kaikki on yhteistä, mutta vapaassa länsimaisessa demokratiassa se ei toimi.
Se että kaikki asiat ruoditaan julkisuudesta ei auta ketään, vaan tutkimusten mukaan sairaat yksilöt saavat virikkeitä kauhuteoista.
Väkivalta lisää väkivaltaa, viha lisää vihaa, kai olette kuulleet nämä psykologian perusviisaudet. Kirjoittaisin alle aloituksen jos olisi kyseessä Is-terroristien joukkoihin lähteneestä miehestä tai naisesta. Etenkin jos olisivat palanneet kotiin toipumaan ja ryhmittäytymään ja lähdössä uudelleen, kuten tansklainen Is-terroristi dokumentissa jonka näin hiljakkoin. Joka ainoa joka on lähtenyt Islamilaisen kalifaatin murhaorgioihin vapaaehtoisesti ei ole sovelias elämään ja asumaan länsimaisessa demokratiassa.
- KantaSuomalainen
Tarvis kai lisää "virkamiehiä tai naisia" ohjamaan oikealle tielle,
onhan noita koulutettu jo kortistot pullollaan Suomessa !
Suurin ongelmahan on kuulema, et heille ei löydy sopivia työtiloja ja virka-asuntoja. - Poispois
Kannatta kirjoittaa kansalaisaloite että raiskaajat, murhaajat ja muihin törkeisiin rikoksiin syyllistyneet eläimelliset idiootit laitettaisiin mullivaunussa sinne mistä ovat syntyisinkin. Jos ovat SUomessa syntyneitä niin suku on kuitenkin lähtöisin jostain alkiomaasta.
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/970- Poispois
Joku oli jo näköjään laittanut sen. No ei haittaa, pääasia että saastat hoidellaan pois tästä maasta
- mitävitt
Pari linkkiä aiheeseen. Toivottavasti toimii.
http://mitavittua.fi/2015/03/paivan-kuva-33/
http://mitavittua.fi/2015/03/raiskaajien-nimet-nyt-taalla/
Lisäksi yks mamun mielipide suomalaisista.
http://mitavittua.fi/2015/03/tyypillinen-maahanmuuttaja-video/- mitävitt
Kehtaakin viellä toi yksi ns "omainen" näyttää kuvaajille keskisormee.
- Poispois
Se yks punatunikainen ämmä oli siinä ihan videon lopussa kun näkyi, maha pystyssä eli sikiävät vain lisää raiskareita tänne Suomeen!!! Ei helvetti!!!
http://mitavittua.fi/2015/03/paivan-kuva-33/ - Korppis1
Poispois kirjoitti:
Se yks punatunikainen ämmä oli siinä ihan videon lopussa kun näkyi, maha pystyssä eli sikiävät vain lisää raiskareita tänne Suomeen!!! Ei helvetti!!!
http://mitavittua.fi/2015/03/paivan-kuva-33/Toivottavasti kaikki osallistujat katsovat linkit. Törkeää, törkeää. Tiedän mihin paapominen johtaa. Olen juuri nyt maassa, jossa on paapottu liian kauan ja paapottavat ovat ottaneet alueita haltuunsa ja hallitsevat niitä. Samaa on tapahtunut Ruotsissa. Seuraammeko tässäkin Ruotsia vai olemmeko jo oppineet, että pelastetaan mitä pelastettavissa on. Stop mamujen tavoille soveltaa omia lakeja ja tapoja Suomessa. STOP
- pois-pois-pois-pois
Kaikki mustat mulatit sun muut sekasikiöt jotka tekevät suomessa törkeitä rikoksia, eivätkä sopeudu yhteiskuntaamme suomen lakien puitteissa
ON POISTETTAVA PIKAISESTI MAASTAMME,
tänne EI muslimin oppia tarvita,
suomi on kristitty maa,
muslimien ON sopeuduttava kristinuskoon TAI POIS HETI maasta,
tänne ei turhia elättejä tarvita,- Poispois
Ei yhtään enää lisää levottomuutta aiheuttavia maahanmuuttajia Suomeen!!! Kohta täällä on radikalisoituneita terroristisoluja ja kaduilla ja busseissa räjähtelee!!! Minnekään ei uskalla mennä terroristi-iskujen pelossa. Näkee jo netissä olevista videoista miten viha kiehuu heidän sisällään ja ovat varsinaisia painekattiloita jotka odottavat vain räjähdystä.
Sitäkö nuo muslimeja ja muita maahanmuuttajia tänne haalivat haluavat?
Sitten kun joku heidän omaisensa kuolee tai vammautuu tai itse joutuvat terrorismin uhriksi niin luulisi viimeistään silloin miettivän toisenkin kerran että kannattiko...
- ahaaaa
Voipi joku ikäneito haaveilla tulla raiskatuksi , voiko miestä raiskata siinä pulma.
- ainaoonsaanu
Ei kait sentään. Kyllähän nainen saa miestä halutessaan iästä riippumatta.
- ent.siivoojaparka
Vasta tässä joitakin aikoja sitten luin lehdestä, miten mies oli raiskannut puistonpenkille sammuneen miehen.
- Pirrepäs
Ei minunkaan mielestä tarvitsisi mainita rikosten tekijöiden etnistä taustaa, - tulee tunne ettei suomalaiset tee mitään rikoksia, vaikka uutisissa kerrotaan tapoista; vähän väliä joku sekopää tappaa entisen naisystävänsä tai sellaiseksi olettamansa.
- ent.siivoojaparka
Miten niin tulee sellainen tunne, ettei suomalaiset tee mitään rikoksia. Sehän on selvää, että jos ei muuta mainita, niin silloin on ollut suomalainen asialla.
Siitä on helppo päätellä kummat tekevät enemmän rikoksia, suomalaiset vai maahanmuuttajat. Jos ei koskaan mainittaisi erikseen, niin silloin voisi jäädä kaivelemaan, että olikohan se maahanmuuttaja vaikka sitä ei kerrottu. - Korppis1
Miten niin tulee sellainen tunne, ettei suomalaiset tee mitään rikoksia. Sehän on selvää, että jos ei muuta mainita, niin silloin on ollut suomalainen asialla.
Siitä on helppo päätellä kummat tekevät enemmän rikoksia, suomalaiset vai maahanmuuttajat. Jos ei koskaan mainittaisi erikseen, niin silloin voisi jäädä kaivelemaan, että olikohan se maahanmuuttaja vaikka sitä ei kerrottu.Samoin ajattelin minä kun luin tuon Pirren kommentin.
Terkut Hollannista! - Somppupaskiaiset
Kyllä en muista yhtään suomalaisten tekemää joukkoraiskausta. Sen sijaan muista takavuosilta kotikaupungissani myös somppujätkien olleen asialla, kun joukkoraiskasivat kadulla 16-vuotiaan tytön.
- Korppis1
Somppupaskiaiset kirjoitti:
Kyllä en muista yhtään suomalaisten tekemää joukkoraiskausta. Sen sijaan muista takavuosilta kotikaupungissani myös somppujätkien olleen asialla, kun joukkoraiskasivat kadulla 16-vuotiaan tytön.
Onko se hurskastelua, että laitetaan silmät kiinni ja uskotellaan, että vain suomalaiset ovat tappajia, raiskaajia, pettäjiä, korruptoituja, sosiaalihuollon väärinkäyttäjiä, kaduilla vetelehtiöitä, varkaita ja joukkoraiskaajia.
Voi, kuinka minua riepo Hesan rautatietorilla agresssiivisesti hääräävät kerjäläiset, jotka myyvät syrjäytymisestä kertovia lehtiä "malli Euroopasta" eivät siis suoraa kerjää, mutta esim. Täällä Hollannissa homma hoidetaan hienosti. Lehtiä ei tuputeta vaan myyjät seisovat kauppojen ovien lähellä ja myyvät jos joku suvaitsee tulla ja ostaa. Heillä on käytöstapoja heillä on säännöt kuinka toimia eivätkä he ole ulkolaisia romaneita vaan pysyvästi Hollannissa asuvia työttömiä niin paikallisia kuin mamujakin.
Eihän minullakaan olisi mitää maahanmuuttoa vastaan jos esi, somalait eläisivät maan tavoilla eivätkä ylenkatsoisi meitä suomalaisia kuten he tekevät joka maassa minne ovat päässeet loisismaan. Täällä Hollannissa ongelmia aiheuttaa eniten kolmannen polven marokkolaiset.
Niin, he jotka eivät tunne minua täällä, haluavat tietää etnisen taustani ja kerron toki ylpeänä olevani suomalainen. Korppis1 kirjoitti:
Onko se hurskastelua, että laitetaan silmät kiinni ja uskotellaan, että vain suomalaiset ovat tappajia, raiskaajia, pettäjiä, korruptoituja, sosiaalihuollon väärinkäyttäjiä, kaduilla vetelehtiöitä, varkaita ja joukkoraiskaajia.
Voi, kuinka minua riepo Hesan rautatietorilla agresssiivisesti hääräävät kerjäläiset, jotka myyvät syrjäytymisestä kertovia lehtiä "malli Euroopasta" eivät siis suoraa kerjää, mutta esim. Täällä Hollannissa homma hoidetaan hienosti. Lehtiä ei tuputeta vaan myyjät seisovat kauppojen ovien lähellä ja myyvät jos joku suvaitsee tulla ja ostaa. Heillä on käytöstapoja heillä on säännöt kuinka toimia eivätkä he ole ulkolaisia romaneita vaan pysyvästi Hollannissa asuvia työttömiä niin paikallisia kuin mamujakin.
Eihän minullakaan olisi mitää maahanmuuttoa vastaan jos esi, somalait eläisivät maan tavoilla eivätkä ylenkatsoisi meitä suomalaisia kuten he tekevät joka maassa minne ovat päässeet loisismaan. Täällä Hollannissa ongelmia aiheuttaa eniten kolmannen polven marokkolaiset.
Niin, he jotka eivät tunne minua täällä, haluavat tietää etnisen taustani ja kerron toki ylpeänä olevani suomalainen."feikki-Korppis1"
No voi...menivätkö herkät riimini aloituksiesi ohitse taas?
Vaikka sinä olet ihan Hollannissa saakka.
yst.
H.hunksz kirjoitti:
"feikki-Korppis1"
yst.
H.Olisit nyt ihmetellyt, kuinka "maailmanmatkaaja" on taas päätynyt Hollantiin, josta tietää kaiken? Kaikkihan jo tietää, että hänen rehtori puolisonsa on sieltä syntyisin ja heillä on kakkosasunto siellä, mutta tarvitseeko sitäkään aina korostaa?
Oma lapseni (vanhapiika) on asunut Tanskassa 25 vuotta ja korostaa myös, kuinka hienosti siellä menee ja lapsetkin ovat niiiin kuuliaisia, siis ei todellakaan sellaisia, kuin minun lapsenlapseni? Suppea on hänen otantansa, sanoisin minä. Siis tuo kaikki?hunksz kirjoitti:
"feikki-Korppis1"
yst.
H.En kehtaa aina kirjautua ja jos joku alkaa minua matkimaan huomaat kyllä heti feikkiminäni. olen tosiaankin taas täällä Hollannissa. Kristiinalle tiedoksi, että finnairilla lensin tänne en soutanut tai käyttänyt vihreää ympäristöystävällistä matkusmuotoa polkupyörää.
Aloitushan koski raiskauksia ja te tulitte sitten raiskaamaan tämänkin ketjun. No, se nyt ei ole mitään uutta.
Facebookissa porukka on alkanut kiivaan kädenväännön aloituksen asiasta. Suomineito Sylvi vastaan Jussi (Halla-aho). Suomineito Sylvi haluaa sössöhuulet sylkkyynsä ja Jussi pois jaloista roikkumasta ; ))
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain3159681Kunnissa - siis myös kaupungeissa - viihtyvät ovat kommunisteja
Nehän ovat osa yhteiskunnan tuottamia instansseja, joista on vain haittaa veronmaksajille ja yrittäjlle, kuten ollaan ve112892Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim2762219Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha1212052SDP todellisuudessa pahin pettäjä koskaan - se syyllistyi valtiopetokseen 1918
kun aloittivat kapinan maan laillista valtiojärjestystä vastaan. Punaiset saivat tukea Neuvosto-Venäjän bolsevikeilta,911598- 1441497
Iski taas katumus kun en jutellut sun kanssa
Silloin kun halusit. Mutta en enää voi sille mitään, en saa muutettua sitä hetkeä..1341477Järkevä ehdotus: reilun 8 miljardin euron veronkorotukset
Nykyinen hallitus on päästänyt valtion tulopuolen rappeutumaan, vaikka varallisuutta on Suomessa enemmän kuin koskaan. U321234Miksi vasemmisto ei vastusta ulkomaisen halpatyövoiman maahantuontia
joka heikentää suomalaisten duunarien työmarkkina-asemaa ja rasittaa Suomen julkista taloutta? Vasemmistolla ideologin491211Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko931036