Onko kellään kokemuksia ko. tuotteesta. Vai oisko maalaus tai sitte uusi mdf paneeli järkevin vaihtoehto. Mäntypaneeli katto on tummunut, mustilla oksankodilla varustettu ja ilmeisesti lakattu vuonna1990.
Osmo Color inne mäntypaneeli kattoon, kokemuksia.
8
8321
Vastaukset
- On_ja_on
On kokemuksia. Maalaus on järkevin tai uusi kuusipaneeli.
- Jämpti
Bloomin paneelivaha on ainoa tuote jolla saa hyvän näköisen vaalean pinnan jos ei halua maalata puukuviota peittoon ja soveltuu siis myös lakatun puun päälle. Sävyksi kannattaa valita Pilvipouta vaikka noissa videoissa suositellaan sitä Viljapeltoa siis jos haluaa mahdollisimman vaalean pinnan.
Yhden vanhan hirsisen kesämökin seinähirret ja kattopaneelit kuin myös ikkunan pielet tein tuolla ja lopputulos on ihan uudenveroinen. Hyvälaatuisella siveltimellä, kun levittää niin tuosta ei jää kuivuessa ns. sudinjälkiä mitä moni muu sävytetty paneelilakka tms. jättää pintaan.
https://www.youtube.com/results?search_query=bloom paneelivaha- Jämpti
Tuossa on vielä kuva kohteesta, vasen puoli katosta on käsitelty 1 kerran paneelivahalla ja oikea puoli on vanhaa lakattua paneelia. Jos 1 kerran käsittelyllä ei tule tarpeeksi vaalea niin sen voi tehdä toiseen kertaan, mutta esim. kyseisessä kohteessa 1 käsittely riitti.
http://i.imgur.com/cDRETya.jpg
- höpöpöpöe
Aika karseen näköinen sisäkatto. Mikäli panelit ovat päässeet tummumaan noin paljon niin ainut järkevä tapa on maalata ne oikeasti piiloon panelikattomaalilla. Tulee kuin uusi katto kerralla.
- P.aneeli
Kaikki, kun ei halua että PUUpaneeli on maalattu peittävällä maalilla vaan, että puu kuultaa hieman alta.
Ja jos haluaa puhtaan valkoisen peittävän pinnan niin järkevämpi vaihtoehto on laittaa vaikka mdf-paneeli vanhan päälle, kuin alkaa sitä 2-3 kertaan maalaamaan, kun maalattu katto ajan kanssa kuitenkin elää ja saumat näyttää todella rumalta paneelivahan kanssa sitä ongelmaa ei ole, kun se ei muodosta paksua kalvoa paneelin päälle. - Artukainen_33
Tuo Bloomin vaha vain tuntuu ja haisee ihan akrylaatille = muovia. Itse suosin jotain luonnollisempaa, niin hengittää ja silleen
- Esi_merkki
Pariin kertaan lakattu vanha paneeli ei kyllä pahemmin hengitä oli pinnassa Bloomia tai ei.
- Kuuusipaneeli
Minulla on v. 1988 valmistuneessa omakotitalossa sisäkatot 6 tuuman kuusipaneelia. jotka laitettu kiinni kuparinauloilla. Kuusipaneelissa on oksia ja ajan saatossa se tummunut. Ajatukseni on ollut joko maalata tuo katto paneelikattomaalilla valkoiseksi mutta epäilyttää maalin peittävyys oksien ja kuparinaulojen kohdalta. Toisena ajatuksena on ollut laittaa vanhan katon päälle uusi katto mdf paneelista ja jostain muusta tuotteesta. Uuden paneelin olen ajatellut kiinnittää vanhan päälle tai sitten laittamalla ensin väliin rimat, jolloin väliin voisin upottaa vaikka sitten uudet led valoihin tarvittavat osat. Mikä olisi sitten paras ratkaisu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus145659- 1972470
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan811836En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761477Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1841019- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46919- 77833
- 45709
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7698