Osmo Color inne mäntypaneeli kattoon, kokemuksia.

kattoja

Onko kellään kokemuksia ko. tuotteesta. Vai oisko maalaus tai sitte uusi mdf paneeli järkevin vaihtoehto. Mäntypaneeli katto on tummunut, mustilla oksankodilla varustettu ja ilmeisesti lakattu vuonna1990.

8

7362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On_ja_on

      On kokemuksia. Maalaus on järkevin tai uusi kuusipaneeli.

    • Jämpti

      Bloomin paneelivaha on ainoa tuote jolla saa hyvän näköisen vaalean pinnan jos ei halua maalata puukuviota peittoon ja soveltuu siis myös lakatun puun päälle. Sävyksi kannattaa valita Pilvipouta vaikka noissa videoissa suositellaan sitä Viljapeltoa siis jos haluaa mahdollisimman vaalean pinnan.

      Yhden vanhan hirsisen kesämökin seinähirret ja kattopaneelit kuin myös ikkunan pielet tein tuolla ja lopputulos on ihan uudenveroinen. Hyvälaatuisella siveltimellä, kun levittää niin tuosta ei jää kuivuessa ns. sudinjälkiä mitä moni muu sävytetty paneelilakka tms. jättää pintaan.
      https://www.youtube.com/results?search_query=bloom paneelivaha

      • Jämpti

        Tuossa on vielä kuva kohteesta, vasen puoli katosta on käsitelty 1 kerran paneelivahalla ja oikea puoli on vanhaa lakattua paneelia. Jos 1 kerran käsittelyllä ei tule tarpeeksi vaalea niin sen voi tehdä toiseen kertaan, mutta esim. kyseisessä kohteessa 1 käsittely riitti.

        http://i.imgur.com/cDRETya.jpg


    • höpöpöpöe

      Aika karseen näköinen sisäkatto. Mikäli panelit ovat päässeet tummumaan noin paljon niin ainut järkevä tapa on maalata ne oikeasti piiloon panelikattomaalilla. Tulee kuin uusi katto kerralla.

      • P.aneeli

        Kaikki, kun ei halua että PUUpaneeli on maalattu peittävällä maalilla vaan, että puu kuultaa hieman alta.

        Ja jos haluaa puhtaan valkoisen peittävän pinnan niin järkevämpi vaihtoehto on laittaa vaikka mdf-paneeli vanhan päälle, kuin alkaa sitä 2-3 kertaan maalaamaan, kun maalattu katto ajan kanssa kuitenkin elää ja saumat näyttää todella rumalta paneelivahan kanssa sitä ongelmaa ei ole, kun se ei muodosta paksua kalvoa paneelin päälle.


      • Artukainen_33

        Tuo Bloomin vaha vain tuntuu ja haisee ihan akrylaatille = muovia. Itse suosin jotain luonnollisempaa, niin hengittää ja silleen


      • Esi_merkki

        Pariin kertaan lakattu vanha paneeli ei kyllä pahemmin hengitä oli pinnassa Bloomia tai ei.


    • Kuuusipaneeli

      Minulla on v. 1988 valmistuneessa omakotitalossa sisäkatot 6 tuuman kuusipaneelia. jotka laitettu kiinni kuparinauloilla. Kuusipaneelissa on oksia ja ajan saatossa se tummunut. Ajatukseni on ollut joko maalata tuo katto paneelikattomaalilla valkoiseksi mutta epäilyttää maalin peittävyys oksien ja kuparinaulojen kohdalta. Toisena ajatuksena on ollut laittaa vanhan katon päälle uusi katto mdf paneelista ja jostain muusta tuotteesta. Uuden paneelin olen ajatellut kiinnittää vanhan päälle tai sitten laittamalla ensin väliin rimat, jolloin väliin voisin upottaa vaikka sitten uudet led valoihin tarvittavat osat. Mikä olisi sitten paras ratkaisu?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3340
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2882
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2730
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2648
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2544
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2365
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1843
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1777
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1650
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1496
    Aihe