BITUMIPOHJAISET SUOJA-AINEET
- kovetuttuaan murtuu ja viimeistään talvella tulee täyteen pieniä murtumia, koska ei pakkasella jousta korin mukana. Halkeamista menee vesi ja happi sisään ja ruoste saa tehdä tuhoja kaikessa rauhassa katseilta.
NOVEROX YMS. RUOSTEENMUUNTIMET
- epoksipohjaisia, aluksi tekevät vaikutuksen käyttäjään, mutta eivät pysy kiinni metallissa ja käy kuten edellä. Epoksi ei ole täysin tiivistä.
PAKKELI (KITIT)
- sisältävät yleensä myös lasikuitua. Huokoinen, happi pääsee läpi (muutenhan pakkeli ei voisi kauttaaltaan koskaan kuivua). Ruoste pullauttaa pakkelipalan irti ja täystuho näkee päivänvalon.
MAALIT
- huokoisia, koska muuten maali ei koskaan voisi kuivua. Happi pääsee läpi ja myös kosteus. Ei suojaa ruostumiselta, hidastaa vain vähän aikaa.
MUOVIPINNOITUS
- muovilaadusta riippuen imevät enemmän tai vähemmän kosteutta ja sisältävät happea. Kuten edellä.
GALVANOINTI (sinkitys)
- suojaa ainoana pinnoitteena. Kuluu pois ja ruoste pääsee etenemään sinkkipinnoitusten välissä ja pelti ruostuu pois.
Valitse ruostesuojaus NÄISTÄ
10
383
Vastaukset
- Ruostetakuu
Muistakaa vielä käyttää metalliharjaa ruosteen poistamiseen niin siitä jää vierasta metallia pellin pintaan. Sitten coktail piiloon muhimaan. :) Sähköpari on jännä juttu.
- ruostepöly
Kyllähän se fakta on, että noilla kuluttajille myytävillä mömmöillä vaan nopeuttaa ruostumista. Vielä kun vahinko pistetään piiloon, saa ruoste tehdä työnsä ihanteellisissa olosuhteissa.
- vielä_puuttuu
Lisää tuohon listaan vielä alumiinipohjaiset kuumasuojausaineet sekä pellavaöljypojaiset aineet
- Suolattuhiekkatie
ÖLJY
Pula-ajan tehottomaksi osoittautunut konsti. Jokainen öljy tuoksuu eli siitä haihtuu ainesosia ja se menettää ominaisuuksiaan. Suolainen hiekka ja muut epäpuhtaudet oikein liimautuvat auton kotiin kiinni ja loppu on lyhyeksi jäävää historiaa. - hyvässähapessa
SUOJAKAASU
- ilma korvataan hapettomalla kaasuseoksella. Hankala toteuttaa autossa Maassa. - LavaPinnoitettaKehiin
Kallis, mutta toimiva suoja ruostetta vastaan on lavapinnoite/truck bed coating.
- jahöyheniä
Terva. Niin hyvä, että ei taida olla yhtään tervattua autoa elossa.
- Tervantuoksu
50/50 terva-vernissa on oikeesti hyvä :) Tärpätillä voi ohentaa...
- grgrgra
Muista aineista olen samaa mieltä että hyöty on melko kyseenalaista, mutta öljyäminen on varsin toimiva konsti (vaatii tietysti uusintakäsittelyn määrä-ajoin riippuen käytetystä öljylaadusta, toiset pysyy pidempään kuin toiset)
Muutaman tuhatta autoa olen altapäin nähnyt ja mitä vanhempiin mennään, niin sen paremmin erottuu edukseen ne joita on öljytty. - Yhdistelmä
Mikäänhän ei ole ikuista, mutta kotelusuoja-aine (öljy) ja sen päällä alustamassa (bitumipohjainen suoja-aine) suojaa alustaa melko pitkäänkin. Toki pakkasella alustamassa halkeilee, ja niitä halkeamista sitten kotelosuoja-aine rupeaa haihtumaan, mutta menee vuosia, ennenkuin ruostuminen alta edes alkaa, ja sittenkin se etenee tavallista hitaammin.
Uusintakäsittelyllä, jossa massan päälle laitetaan kotelosuojaa, notkistaa alustamassaa. Vähentäen halkeamia, ja samalla hidastaen paljastuneen kotelosuojan haihtumista lisää vielä hyötyä merkittävästi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 775258
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai674668Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1264615Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san3411962- 891609
- 931534
- 2571476
- 3371163
- 200991
Pääsit koskettamaan
Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.56980