Onko mitä kokemuksia laitteista / antennin sijoituksesta mastoon yms? Katselin tuota Glomexin router/kupua - jos asentaa esim mastaoon/saalinkiin, sim kortin vaihtamiseen tarvitaan puosuntuolia…kin sitten
4G-WIFI router purjeveneeseen
9
206
Vastaukset
- Benkku822
Jos helpolla ja järkevillä kustannuksilla haluaa päästä, niin kannattaa hommata joku hyvä perusmokkula, johon saa ulkopuolisen antennin, esim.
https://www.4g-antennit.fi/product/226/huawei-b593s-avoin-lte4g3g-reititin-kahdella-antenniliitannalla
Sim-kortti hoituu tällöin laitteessa ja antenni voi olla mikä vaan.
Voisin ostaa vaikka jonkun näistä:
https://www.4g-antennit.fi/category/43/4g-lte-kaksoisantennit
....ja ostinkin mutta en mainosta sen enempää. Toimii niin hyvin kuin nykytekniikka muuten antaa myöten.- jdjfjbfbrjfifu
Ja miten tuolla saa rannalta napattua wifin?
- Benkku882
jdjfjbfbrjfifu kirjoitti:
Ja miten tuolla saa rannalta napattua wifin?
Yksinkertaistettuna nappaa siis kännykkäsignaalin ja muuntaa sen langattomaksi verkoksi. Ei siis nappaa wifiä mistään, vaan muodostaa sen veneen laitteita varten.
- kdkdsjhahhd
Kun ei se gsm signaali ole kaikkialla mutta wifi voi olla silti. Eikä tarvi joka maassa olla hankkimassa korttia. Kaikissa hotelleissa jne wifi on.
Sen lisäksi että tuossa on se gsm on siinä myös se wifin vastaanotto. - Sps
Mikä idea on käyttää mitään "routeria" ja kännysignaalia paikantamiseen?. Jos toimivat niin toimivat vain rannalla.
- Benkku882
kdkdsjhahhd kirjoitti:
Kun ei se gsm signaali ole kaikkialla mutta wifi voi olla silti. Eikä tarvi joka maassa olla hankkimassa korttia. Kaikissa hotelleissa jne wifi on.
Sen lisäksi että tuossa on se gsm on siinä myös se wifin vastaanotto.Niin, kai wifin vastaanotto on jokaisessa laitteessa, joka sitä osaa hyödyntää? Tuo varmasti vahvistaa wifi-signaalia satamissa, mutta useimmiten Suomen oloissa ei ole ongelma se, etteikö signaalia saisi kiinni, vaan se, että jakajia on liikaa ja yhteydet siksi hitaita. Näin siksi, että se alkuperäinen sataman liittymä, mistä wifi muodostetaan, on kaupunkialueita lukuunottamatta yleensä aika pieni. Ei tämä siihen mitään apua tuo. Varmasti auttaa noitten mobiililiittymien käytössä kovastikin, mutta niin kuin totesin, halvempiakin vaihtoehtoja on tarjolla.
- 36ft
Ajattelin ensi kesäksi hankkia pienen akulla toimivan 4g wifi routterin. Esim ZTE MF910. Tuon vetäistä mastoon itsenäisesti ja 4/3G kuuluvuus voisi olla näin parempi. Pitkä antennijohto ei välttämättä ole signaalin kannalta kovin hyvä asia. Tuon pikkupurkin voi tarvittaessa laittaa muopussiin tms vesitiiviiseen sateen sattuessa. Pitkän Usb kaapelin voisi tietty vetää mukana jos haluaa sähkösyötön. Laite käynnistyy automaattisesti kun sähköt kytketään
Samaa menetelmää käytän melko usein alueilla missä heikko kännyverkon signaali. Jaan älypuhelimen nettiyhteyden Wifillä ja hilaan laitteen pussitettuna mastoon.
- routteri
Jos on päässyt katsonut tuonne Glomexin Webgeen sisään, on huomannut miten huonosti ja halvoilla komponenteilla se on tehty. En laittaisi rahojani moiseen, samat komponentit saa kaupasta parilla satasella, siitä kopasta ei kukaan hullu maksa loppuja 800.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191682
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991498Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy37953Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29889Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38831Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50796Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43758Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56748Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37740Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37720