Suomen tilanne?

beastattack

Terve!

Haluaisin mennä rauhanturvaajaksi, mutta olen kuullut että itse ulkomaille on vaikea päästä nykyään Suomesta.

Onko kellään tietoja pitääks tää paikkaansa?

4

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuriminä

      Todentotta, tällä hetkellä rauhanturvaajaksi on erittäin vaikea päästä (varsinkin jos olet reservistä). Tällä hetkellä ainut operaatio, johon oikeastaan edes otetaan reserviläisiä on Libanon. Suomalaisten määrä vähenee Libanonissa vuoden 2015 aikana reilulla muutamalla kymmenellä, joten paikkoja on erittäin vähän tarjolla. Siviilipuolen ammatti (kuten sähkömies, putkimies, lääkäri, sairaanhoitaja ym...) auttaa erittäin paljon pääsyyn, jos oikeasti kiinnostaa. Jos et ole käynyt vielä varusmiespalvelusta, suosittelen valitsemaan kansainväliset valmiusjoukot. Mahdollisuutesi paranevat erittäin paljon. Nykyään suurin osa reservin aliupseereista Libanonissa otetaan valmiusjoukoista Libanoniin.
      Lykkyä tykö hakuun, jos olet hakemassa.
      Itse olen jo parit reissut käynyt heittämässä.

    • YKSiinai

      Sinne vaan tekemään "ilmaista" työtä ja maksamaan täyttä veroa kotimaahan.
      Ainakaan missään muussa pohjoismaassa ei verokohtelu ole noin tyly.

      Huonoin eläkertymäni on YK tehtävistä.
      Vuoden säästöt € muutettuna 18 000 €.

      Sitten opiskelamaan, ja seuraava kesänä 4kk säästöni oli 6000 €. eli 24 000 €/v
      Paljon mielekkäämät työt joissa kehityin tulevaa ammattiani varten, ja elin ilman selibaattia.

      Senverran yksinkertaista joukkua että maksavat liikaa veroa ...
      Maalaispoikien työtä pääsääntöiseti..

      • Dengue-fever

        Ilmaista? Mielenkiintoinen näkemys. Palaan tuohon viestin lopussa.

        PV listoilla pyörii pitkälti samat nimet, jotka käyvät eri operaatiossa (pl. yleisoperaatio Libanonia, jota monet useamman operaation omaavat välttelevät). Erilaisiin operaatiohin (Irak, EUTM - pohjaiset (Mali, Somalia), Atalanta, Afganistan) on vaikea, ellei jopa mahdoton päästä ensikertalaisena - varsinkaan ilman järkevää siviipuolen osaamista. Mutta, hiljalleen jos pääsee piiriin mukaan, niin kyllä sitä saa tasaisen tappavasti pakata laukkua ja lähteä maailmalle. Ja ne, jotka ovat tarpeeksi laukkuja pakanneet, hakevat mahdollisesti lopulta PMC piireihin, jossa isommat rahat liikkuvat.

        Ja mitä tulee rahaan, niin esmes monissa Afrikan EUTM operaatiossa (voitte tarkistaa ne sivulta www.mil.fi ) palkkaus pyörii 3,000e /kk paikkeilla n. 80euroa / päivä, joka tulee verottomana suoraan lapaseen. Jos lasketaan, että henkilö on vuoden (mikä on oikeasti HELVETIN pitkä aika ja vaatii jonkin verran yksilöltä henkisesti että fyysisesti) noilla liksoilla siellä, niin lapaseen jää 55 000e.

        Tosin, ei se ilmaiseksi tule. Niin kuin joku on joskus sanonut, jos luulette sen olevan helppoa rahaa niin ei muuta kuin paperit sisään kultaa vuolemaan ulkomaille - tosin, sinne pitää ensin päästä, ja se on melko vaikeaa normaalille janarille.


    • kehittymistä

      Kyllä ulkomailla pääsee jos sulla passi, matkaliput eikä ole maastapoistumiskielto.
      Suorittamaton kertausharjoitus mm. on sellainen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      90
      6286
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2594
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      30
      2130
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1837
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1641
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1347
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe