Kävisikö saksanpaimen minulle?

Bully890

Viimeiset kaksi vuotta olen kuumeisesti yrittänyt löytää minulle sopivaa rotua. Haluaisin toimivan ja varman jokapaikkaan menijän, millä olisi työskentelyhalua. Olen suht aktiivinen ja nykyisenkin koiran kanssa harrastetaan vetolajeja ja pyöräilyä.

Pelottaa vaan vähän käyttisten pääkopan sisältö ja geelien rakenne. Haluaisin toimiva rakenteisen, ja hyvähermoisen koiran. Mistä edes lähtisin paimenta etsimään?

7

60

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • d981

Aussie, bc, belgi.. Unohda sakemanni.

• Ei_Saku_sammakkoa_enää

Moi

Älä ota sakua,mulla on ollu 2 kpl ja kolmatta ei enää tule rakenneviat alkavat olemaan jo niin hirveät rodulla etten halua eläinrääkkäystä tukea mitenkään ja vaihdan siksi rotua.

Olen ajatellut kultaista noutajaa seuraavaksi koraksi ja tiedän että niissäkin on paljon vikoja mutta vielä enemmin on sakuissa ja ihan omakohtaisista kokemuksista tiedän mistä puhun.

• terveetkoirat

No onpas sinulla ollut tosi huono tuuri koiriesi suhteen.Pienenä vinkkinä,pitää tietää ja tuntea tarkkaan mistä koiran ottaa.Kolmen entisen ja kahden nykyisen Saksanpaimenen omistajana,en voi allekirjoittaa mielipidettäsi.Ainut terveyteen liittyvä "ongelma",joka on nyt järjestyksessä neljäs koirani,niin talven aikana tuleva kapsuttelu,mikä sitten taas, kun kevät kunnolla etenee,häviää.Lienee johtuvan kuivasta huoneilmasta,kun ruvetaan lämmittämään huushollia syksyllä,ja siihenkin on oma aine,jolla saa hillittyä kutinaa.Ja kyllä,uskoisin noidenkin "ronttien" 5 ja 7vuotiaiden ilostuttavan elämääni vielä useita vuosia.

• Ein00beille
        terveetkoirat kirjoitti:

No onpas sinulla ollut tosi huono tuuri koiriesi suhteen.Pienenä vinkkinä,pitää tietää ja tuntea tarkkaan mistä koiran ottaa.Kolmen entisen ja kahden nykyisen Saksanpaimenen omistajana,en voi allekirjoittaa mielipidettäsi.Ainut terveyteen liittyvä "ongelma",joka on nyt järjestyksessä neljäs koirani,niin talven aikana tuleva kapsuttelu,mikä sitten taas, kun kevät kunnolla etenee,häviää.Lienee johtuvan kuivasta huoneilmasta,kun ruvetaan lämmittämään huushollia syksyllä,ja siihenkin on oma aine,jolla saa hillittyä kutinaa.Ja kyllä,uskoisin noidenkin "ronttien" 5 ja 7vuotiaiden ilostuttavan elämääni vielä useita vuosia.

"Pienenä vinkkinä,pitää tietää ja tuntea tarkkaan mistä koiran ottaa."
        Tämä ei ole mahdollista yhdellekään piirin ulkopuoliselle ihmiselle. Tietysti suhteilla ja sisäpiiritiedoilla kykenee löytämään ne hyvät koirat, mutta rotuun vasta tutustuvat - ja erityisesti ensikoiranostajat - ovat täydellisen alttiina kaiken maailman kusetukselle.

Jos rodusta ei voi löytää tervettä ja hyväpäistä koiraa ilman suurta vaivannäköä ja sisäpiiritietoa, niin rotua kannattaa tosiaan vaihtaa. Monesta muusta rodusta saa vastaavan paketin ilman kusetusriskiä.

• Niin.totta
        Ein00beille kirjoitti:

"Pienenä vinkkinä,pitää tietää ja tuntea tarkkaan mistä koiran ottaa."
        Tämä ei ole mahdollista yhdellekään piirin ulkopuoliselle ihmiselle. Tietysti suhteilla ja sisäpiiritiedoilla kykenee löytämään ne hyvät koirat, mutta rotuun vasta tutustuvat - ja erityisesti ensikoiranostajat - ovat täydellisen alttiina kaiken maailman kusetukselle.

Jos rodusta ei voi löytää tervettä ja hyväpäistä koiraa ilman suurta vaivannäköä ja sisäpiiritietoa, niin rotua kannattaa tosiaan vaihtaa. Monesta muusta rodusta saa vastaavan paketin ilman kusetusriskiä.

Ha! Tykkäsin tästä kirjoituksesta niin paljon! Samaan lopputulokseen olen itsekin päätynyt. Yhtään hermoheikkoa rähisijää ei enää kadulle kaivata, niitä on jo aivan liikaa.rodusta löytyy kyllä hyviä koiria mutta kaiken kaikkiaan voisi sanoa että paska rotu ja silti niin suosittu. Tulokset näkyy sitten kadulla. Alkanut oikein vituttaa vastaantulevat sp:n omistajat koirineen.

• PWT

Käyttiksien omistajana voin suositella. Käyttikselle saa alajaoston kentältä yleensä huomattavasti paremmin apua, kuin geelille jota katsotaan kieroon. Geelit ne ongelmia aiheuttaa omistajilleen, kun niitä myydään ihan kelle sattuu.

• eiolekiirehakea

Unohda geelit

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7820
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4504
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3757
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3118
    5. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2662
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      28
      2586
    7. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2296
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2170
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2123
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2059
    Aihe