Kävisikö saksanpaimen minulle?

Bully890

Viimeiset kaksi vuotta olen kuumeisesti yrittänyt löytää minulle sopivaa rotua. Haluaisin toimivan ja varman jokapaikkaan menijän, millä olisi työskentelyhalua. Olen suht aktiivinen ja nykyisenkin koiran kanssa harrastetaan vetolajeja ja pyöräilyä.

Pelottaa vaan vähän käyttisten pääkopan sisältö ja geelien rakenne. Haluaisin toimiva rakenteisen, ja hyvähermoisen koiran. Mistä edes lähtisin paimenta etsimään?

7

79

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • d981

Aussie, bc, belgi.. Unohda sakemanni.

• Ei_Saku_sammakkoa_enää

Moi

Älä ota sakua,mulla on ollu 2 kpl ja kolmatta ei enää tule rakenneviat alkavat olemaan jo niin hirveät rodulla etten halua eläinrääkkäystä tukea mitenkään ja vaihdan siksi rotua.

Olen ajatellut kultaista noutajaa seuraavaksi koraksi ja tiedän että niissäkin on paljon vikoja mutta vielä enemmin on sakuissa ja ihan omakohtaisista kokemuksista tiedän mistä puhun.

• terveetkoirat

No onpas sinulla ollut tosi huono tuuri koiriesi suhteen.Pienenä vinkkinä,pitää tietää ja tuntea tarkkaan mistä koiran ottaa.Kolmen entisen ja kahden nykyisen Saksanpaimenen omistajana,en voi allekirjoittaa mielipidettäsi.Ainut terveyteen liittyvä "ongelma",joka on nyt järjestyksessä neljäs koirani,niin talven aikana tuleva kapsuttelu,mikä sitten taas, kun kevät kunnolla etenee,häviää.Lienee johtuvan kuivasta huoneilmasta,kun ruvetaan lämmittämään huushollia syksyllä,ja siihenkin on oma aine,jolla saa hillittyä kutinaa.Ja kyllä,uskoisin noidenkin "ronttien" 5 ja 7vuotiaiden ilostuttavan elämääni vielä useita vuosia.

• Ein00beille
        terveetkoirat kirjoitti:

No onpas sinulla ollut tosi huono tuuri koiriesi suhteen.Pienenä vinkkinä,pitää tietää ja tuntea tarkkaan mistä koiran ottaa.Kolmen entisen ja kahden nykyisen Saksanpaimenen omistajana,en voi allekirjoittaa mielipidettäsi.Ainut terveyteen liittyvä "ongelma",joka on nyt järjestyksessä neljäs koirani,niin talven aikana tuleva kapsuttelu,mikä sitten taas, kun kevät kunnolla etenee,häviää.Lienee johtuvan kuivasta huoneilmasta,kun ruvetaan lämmittämään huushollia syksyllä,ja siihenkin on oma aine,jolla saa hillittyä kutinaa.Ja kyllä,uskoisin noidenkin "ronttien" 5 ja 7vuotiaiden ilostuttavan elämääni vielä useita vuosia.

"Pienenä vinkkinä,pitää tietää ja tuntea tarkkaan mistä koiran ottaa."
        Tämä ei ole mahdollista yhdellekään piirin ulkopuoliselle ihmiselle. Tietysti suhteilla ja sisäpiiritiedoilla kykenee löytämään ne hyvät koirat, mutta rotuun vasta tutustuvat - ja erityisesti ensikoiranostajat - ovat täydellisen alttiina kaiken maailman kusetukselle.

Jos rodusta ei voi löytää tervettä ja hyväpäistä koiraa ilman suurta vaivannäköä ja sisäpiiritietoa, niin rotua kannattaa tosiaan vaihtaa. Monesta muusta rodusta saa vastaavan paketin ilman kusetusriskiä.

• Niin.totta
        Ein00beille kirjoitti:

"Pienenä vinkkinä,pitää tietää ja tuntea tarkkaan mistä koiran ottaa."
        Tämä ei ole mahdollista yhdellekään piirin ulkopuoliselle ihmiselle. Tietysti suhteilla ja sisäpiiritiedoilla kykenee löytämään ne hyvät koirat, mutta rotuun vasta tutustuvat - ja erityisesti ensikoiranostajat - ovat täydellisen alttiina kaiken maailman kusetukselle.

Jos rodusta ei voi löytää tervettä ja hyväpäistä koiraa ilman suurta vaivannäköä ja sisäpiiritietoa, niin rotua kannattaa tosiaan vaihtaa. Monesta muusta rodusta saa vastaavan paketin ilman kusetusriskiä.

Ha! Tykkäsin tästä kirjoituksesta niin paljon! Samaan lopputulokseen olen itsekin päätynyt. Yhtään hermoheikkoa rähisijää ei enää kadulle kaivata, niitä on jo aivan liikaa.rodusta löytyy kyllä hyviä koiria mutta kaiken kaikkiaan voisi sanoa että paska rotu ja silti niin suosittu. Tulokset näkyy sitten kadulla. Alkanut oikein vituttaa vastaantulevat sp:n omistajat koirineen.

• PWT

Käyttiksien omistajana voin suositella. Käyttikselle saa alajaoston kentältä yleensä huomattavasti paremmin apua, kuin geelille jota katsotaan kieroon. Geelit ne ongelmia aiheuttaa omistajilleen, kun niitä myydään ihan kelle sattuu.

• eiolekiirehakea

Unohda geelit

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      27
      5303
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      3
      4657
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      148
      1616
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      155
      1436
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      14
      1260
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1104
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      21
      1074
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      206
      977
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      903
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      37
      829
    Aihe