Hovawart meille?

Tuuliaaws

Moi! Haluaisin tietoa hovawarteista. Olen kuullut että se olisi meille sopiva rotu, mutta tietoa niistä ei tarpeeksi ole. Kuinka vanhaksi ne elävät? Tiedän että ne ovat todella isoja, joten tarvitsevat kai paljon liikuntaa? Voiko sellaisen ottaa omakotitaloon? Ovatko ne kovia karkailemaan? Löytyykö metsästys vietti? Kaikki lisä tieto tervetullutta!

6

388

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 206

Millä perusteilla rotu sopii teille? :) ihan vaan sillä kysyn, kun et taida rodusta tietää oikein mitään.
      Googlettamalla löytyy paljon tietoa hoffista. Esim. että ei suositella ensimmäiseksi koiraksi, vain aktiiviseen kotiin, josta löytyy auktoriteettia. Katso itse lisää, löydät kaikkiin kysymyksiisi vastauksen. Myös vanhat keskusteluketjut ovat hyödyllisiä.

• minustatuntuu

Olen kuullut, että se on meille sopiva rotu

eli ihan noin mutu-tuntumalla?
      Älä hyvä ihminen ota koiraa ollenkaan

• Tuuliaaws

Kyselitte että miten rotu sopisi meille. Sillä perusteella, että mieheni ja minä lenkkeilemme ja olemma urheilullisia. Koira saisi kaipaamansa liikunnan kun tulisi joka päivä pitkille juoksulenkeille mukaan, vielä omat lenkit. On meillä ennenkin koiria ollut...

• 206

Haha, toi aloitus vaikutti lapsen kirjoittamalta. Kyllä varmasti aikuisina ja kokeneina koiraihmisinä löydätte itse esim. elinikäodotteet ja käyttötarkoituksen :DD ja muutenkin itse osaatte päätellä, onko rotu sopiva.

• kokemustalöytyy

Meillä on hovawartti ja on ollut ennenkin. Edellinen eli 14 vuotiaaksi ja vaikka sillä jo oli pari vuotta ollut lonkassa semmoinen välillä verta vuotava patti, se oli ihan normaalia koiran vanhenemista (eli niitä ei tarvitse säikähtää). Ne kasvavat kyllä aika isoiksi, mutta ne eivät ole niin tanakoita kuin esim. rotweilerit. Sellaisen voi erittäin hyvin ottaa omakotitaloon vahti- tai seurakoiraksi. Meidän koira ei ole kova karkailemaan ja yleensä hovawart kiintyy "perheen päähään". Kerran päivässä lenkki olisi hyvä. Metsästys vietistä en tiedä, sillä emme harrasta koiran kanssa paljoa muuta kuin lenkkejä.

• Tääonfeikkijuttu

No hovawartilla ei ole metsästysviettiä vaan se on vahti/seura/palveluskoira. Se on peloton sakemanni ja kiintyy perheeseensä/omistajaansa ja on aina valmis puolustamaan sitä, eli vartointiviettiä löytyy. Mun eka koira oli hovawart ja hyvin sen kanssa pärjäsin. Se eli 15 vuotiaaks eli aika vanhaksi koiraksi. Se on tosi seurallinen ja mukava koira jonka kanssa arki luistaa heti mukavammin. Se myös on eläimiin sekaantujien suosikki koira.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3306
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1658
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1513
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1419
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1354
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1286
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1218
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1039
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      942
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      872
    Aihe