Saako sossusta ruokaseteliä

oulusosu

Saako sossusta rahaa/ruokaseteliä ruokakauppaa?

7

2845

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hätäapua

Harkinnanvaraisena tukena voit saada ruokasetelin kerran tai pari ihan vain menemällä sossussa käymään ja ottamalla mukaan tuoreen tiliotteen josta käy ilmi ettei sinulla ole juuri sinä hetkenä rahaa tilillä. Toki tuo toimii noin vain muutaman kerran, sitten jos otat tuosta tavan niin alkavat hakemusta liitteineen vaatimaan ja katsovat että onko sinulle oikeasti perusteita toimeentulotukea myöntää.

• juustojaviikset
    • MistäMukaSaa

Enpä ole ikinä saanut minkäänlaisia ruokalappuja, en vaikka rahaa ei ole ollut senttiäkään ja ensimmäiset päivärahat tulee ehkä vasta 1-2kk:n päästä...

• juusi4

Pitää sanoa että on juonu rahansa niin saa noita! Juoppojen hoito on pirun kallista, monta sataa päivässä, eli ovat iloisia jos selviävät muutamalla ruokakupongilla!

• kysymykseenvastaus

Varmaan saa ruokaseteleitä sosseleista, joista kyllä itse ainakin kieltäydyin aikoinaan, kun multa laittomasti kunnassa opiskelijana evättiin aikoinaan lainmukainen toimeentulotuki. Sosiaalitoimen "palvelu" oli sitä luokkaa, että kun kunnassa asuva laillisesti asuinkunnasta; kuten laki menee, toimeentulotukea hakenut korkeakouluopiskelija ihmetteli, että mitäs httoa nyt on opintotuet loppuneet kesken kun tuli vakava fyysinen sairastuminen, opintolaina on käytetty ja otettu ja yhteiskunta ei tarjoa mitään tukimuotoa perheettömälle jos haluaisi tehdä tutkintonsa, eikä ole tuloja eikä työpaikkaa, niin sosiaalitoimen vastaus oli v*ttuilu, että " no sinullahan on asumislisä, kaikilla ei ole sitäkään!" ja toimeentulotuki, joka muistaakseni oli 10 euron luokkaa tulottomalle... No sitten hain itsenäisesti työpaikan ja tulin valituksi, ja vielä sitten kysyin sieltä muuttokustannuksiin apua, niin kuulemma jälkikäteisesti olisivat maksaneet YHDEN JUNALIPUN HINNAN.:D Siis hyllyt ja mööpelit vaan junaan ja matkustamaan työkaupunkiin... Siinä olis jäänyt sekin työkokemus saamatta, jos olisin ollut köyhistä köyhin, koska yhteiskunta ei auttanut.

Ja vuosia myöhemmin, kun seuraavan kerran saman sosselitoimiston asiakkaaksi erehdyin, minua syyteltiin rikkaaksi, kun herranen aika minä maan matonen kunnollisesti elänyt ja elävä erehdyin sinne asioimaan.:D Joutui tekemään selkoa opiskelemistaan myöten kaikesta, nälässä kädet ristissä hakiessaan toimeentulotuen lakisääteistä perusnormia. Lopputulema oli kyykytys, että sossutoimisto ensin halusi mun lopettavan opintoni, jotten hae heiltä lakisääteisiä etuuksiani ja vielä kehtas pistää ihmisen pinteeseen, missä vuokrakin olis jäänyt maksamatta ilman sukulaisten apua, koska sosselitoimisto halusi minun työmarkkinatuen itselleen.:DD Minä olen maksanut Suomen sossulle, apu jäänyt vähäisemmäksi. Kaikkein naurettavinta, etten sen kyykytyksen keskellä jaksanut edes hakea ansiosidonnaistani, johon ammattiliittoni mukaan olisin oikeutettu. Töissäkin kun kuitenkin sentään jonkin verran on tullut käytyä; ainakin enemmän kuin ikänsä tasaperseillä maanneilla. Ja tullut käytyä kouluja. Eikä ollut suunnitelmissa lopettaa opintoja.

Sossu on käsitykseni mukaan paikka, missä ihminen menettää ihmisarvonsa. Kunniallinenkin. Älkää koskaan jos olette asianne hyvin hoitaneet, erehtykö menemään sinne. Ne ei auta kuin umpiluusereita. Enkä ole katkera, mutta mikäs sosiaalitoimisto se sellainen on, joka haluaa itselleen asiakkaansa työttömyyskorvauksen ensin pakotettuaan asiakkaansa työttömyystoimiston asiakkaaksi vastoin asiakkaan itsensä tahtoa ja vastoin yleistä etua.:D

Orjia monenlaisia. Sossuilla sitä enemmän asiakkaita, mitä enemmän ihmisiä, joiden he haluaa voivan huonosti..ja anteeksi. Itse mieluummin nykyisin tappaisin itseni, kuin menisin sosiaalitoimistoon, eikä onneks tarttekaan. Aina sitä nälkääkin mieluummin näkee, kuin että tuntemattomat määräilisi omien rahojeni käyttämisestä. Loukkaavinta on, että sossu voi kirjata omiin normeihinsa asiakkaansa yksityisiä rahoja, joista on verot maksettu, eli sossun asiakas pienituloinen saattaa virkailijasta riippuen tahtomattaa joutua tekemään hyväntekeväisyystyötä asioimalleen sosiaalitoimistolle, nyky- Suomessa. Enkä pelottele, mutta kenenkään ei kannata luulla, että toimeentulotuki olisi vastikkeetonta rahaa. Sen päättää kulloinenkin virkailija, että onko vaiko eikö ole, nyky- Suomessa. Lärvivärkin ja henkilökemioiden perusteella.

• omena19641

Sossu on tarkoitettu nykyään vain maahanmuutajille. Somalit ovat lähes ainoita kun sieltä tukea saavat,heidän ei tarvitse osata edes suomenkieltä niin rahaa tulee. Voivat päivät kierrellä soppailemassa,kun muut raatavat töissä ja maksavat korkeita veroja

• kyllästynytikämies

Sain ruokakupongin Tampereen sosiaalivirastosta viimevuoden maaliskuussa.Ensin jonotin ainoana suomalaisena kuunnellen pakolaisten kälkätystä ja naurahtelua rappukaytävässä.Suunnattoman paperinipun esitettyäni sain 50e kaavakkeen ruokaan.
      Olin ollut 11päivää syömättä ja Sokoksella myyjä ei antanut lunastaa ruokia koska henkilötodistus puuttui.Siitä sitten viimesillä voimillä pyörällä kotiin 16 km ja takaisin. Nyt onneksi eläkepaperit saapuivat ikäni ja kuntoni vuoksi niin on yksi iso harmi vähemmän.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      260
      4596
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      132
      3003
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      42
      2770
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      75
      1749
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1604
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1493
    7. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      55
      1334
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      93
      1245
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1119
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      208
      1116
    Aihe