Mulla on Yanmarin 4jh2-dte mutta olen saanut ristiriitaista tietoa mikä moottoriöljy siihen oikeasti sopii. CF öljy pitäisi olla (kai vähintään, mutta vaikea löytää) ja edellinen omistaja väitti että SAE 30 olisi ehdottomasti paras, siis se ruohonleikkuriöljy. Vaan Yanmarin sivuilla sanotaan että 15W40 pitäisi olla ja on jopa kielletty käyttämästä joitakin Api-luokituksia. Käykö Mobilin MX tai Teboilin super HPD? Niitä sattuu löytymään kellarista. Vuosimalli on 1999.
Mikä öljy sopii Yanmariin?
16
2220
Vastaukset
- Yanmarilla
Mulla on ihan sama moottori-92 ja olen käyttänyt 6 v./718h Shellin Rimulaa tai mikähän se nykyään on, viskositeetti 15W-40, hyvin on mennyt, se on raskaan kaluston öljy, turboahdetuille moottoreille.
- uusiluokitus
CE-öljyä on vaikea löytää koska luokka on poistunut.
Useita vaihtoehtoja on olemassa, käy katsomassa tuolta, mikä miellyttää
http://www.valvoline.fi/tuoteinfo_api_acea.php - Benkku822
Toi Teboilin Super HPD ainakin toimii mainiosti, noin kymmenen vuoden kokemuksella, moottori vuosimallia 1988.
- mistätiedät
Öljyn toimivuutta on vaikea todeta konetta purkamatta. Toimimattomuuden taas voi pahimmillaan todeta rikkoutumisesta.
- Benkku882
Siitä tiedän, että kone käy hienosti ja tunteja on takana tällä hetkellä 5000.
- trollitehdasPietari
Kuinka pitkään kone käy amerikkalaisten öljyillä ja missä kunnossa se nyt olisi?
- vaijokumuu
Oliko v. 1988 jo 4JH2-DTE :tä ?
- keksitäänkeksijöitä
Pietarissa oli
- venäjänmainostaa
Teboilin Super HPD
Trustivapaa bensiini taitaa olla pietarin spammitalon mainos - puolikierrostasyöttöä
15-40w 1600h koneessa teboilin Hpd nykyään.hyvä öljy löytyy mm. Tokmannilta 20L 63 €.
- Trollitehdasvenäjältä
Pietarin spämmääjät or hereillä :D
Harashoo tavarits!
Onko Savuškininkatu 55:ssä enää lunta?
- Yksimerkkilöytyy
Mobil Delvac:ia saa 15W-40 API CF-4 ja API CH-5.
Vastaavaa öljyä kun Yanmarin oma.. Olen käyttänyt monta vuotta...- EXXONinmies
Arvon juuri tässä että joko mobilin Delvac MX 15W40 tai sitten Mobil 1330 Delvacia (SAE 30). Jälkimmäinen ajanee varmasti saman asian ja jostain kuulin että juuri SAE30 olisi sitä oikeaa ainakin näihin mekaanisiin vanhempiin värmilöihin.
API, joka vastaa CD= CF, CF-4, CG-4, CH-4, ja CI-4.
Teboilin öljyt ovat boikotissa Putinin metkujentakia. En käy enää kuin kusella kyseisellä bensiiniasemalla-
- RRRJH
Seitsemän vuotta käytin Neste Turbo LXE öljyä samassa koneessa. Ei ollut mitään valittamista. Aiempi omistaja käytti Volvo Penta 15-W-30 öljyä. Ei pidä sekoittaa eri öljylaatuja keskenään. Aina voi muuten kysyä esim. valtuutetusta huollosta muitakin asioita. Vastaavat yleensä mielellään. https://www.neste.fi/tp_tiedote.aspx?productid=124500&lang=&type=tt
- UUiiUU
Nyt täytyy kyllä kommentoida.
Kun lähdetään suunittelemaan moottoria , määritellään ensin sen tulevat tekniset ominaisuudet eli tilavuus, puristussuhde, huippukierokset jne. Kyseiset seikat määrittelevät pitkälti öljyn ominaisuudet. Seuraava vaihe on että päätetään mille öljylle moottoria suunitellaan ja vasta tämän vaiheen jäälkeen ruvetaan piirustushommiin missä mittatoleranssit jne määritellään.
Eli summa sumarum, moottori on tavallaan rakennettu öljyn ympärille eikä päinvastoin.
Erilaisia kokeiluja ja kommentejä, että hyvin on mennyt, ei kannata kuunella (varsinkin täältä). Saatat osua viestiin jonka kirjoitukset ovat ihan OK mutta tässäkin leadissa on niin paljon paskaa että älä vaan usko!
Yanmarinillä on hyvä ja vasuuntuntoinen edustaja suomessa. Soita Heille! - huuiiuu
Älä höpötä.Kaikki luokitellut öljyt käy.niissä ovat erot todella pienet.Edustaja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 82971
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66895Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v74879Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841