Antibioottien haitat!

surkeetalääkintää

"e kertoi viime viikolla fluorokinoloni-antibiooteista, joista monet suomalaiset ovat saaneet vakavia sivuvaikutuksia. Juttujen seurauksena kyseisten lääkkeiden uhreille vertaistukea tarjoavan Facebook-ryhmän jäsenmäärä tuplaantui alle viikossa ja jäseniä tulee koko ajan lisää.

– On todella hienoa huomata, että tietoisuus näiden lääkkeiden haittavaikutuksista on levinnyt ja niistä kärsivät ihmiset ovat löytäneet ryhmämme. Moni uusi jäsen on kiitellyt ryhmän olemassaoloa huomattuaan, etteivät ole oireidensa kanssa yksin, kertoo ryhmän perustaja Teijo Hämäläinen.

Lisäksi Facebookiin on perustettu erään lääkehaitoista kärsivän henkilön toimesta uusi ryhmä, joka kannustaa potilaita ilmoittamaan kokemistaan lääkehaitoista Fimealle.

Lääkkeiden sivuvaikutusten ympärille nousi myös kiivas nettikeskustelu, joka jatkuu edelleen. Keskusteluun on tullut viikon aikana noin 400 kommenttia.

Monilla kirjoittajilla on karuja kokemuksia lääkkeiden sivuvaikutuksista.

Minä istun pyörätuolissa kyseisten antibioottien takia ja olen työkyvytön, oireita on kasapäin jännekivuista keskushermosto-oireisiin. Elämä romuttui parin pillerin vuoksi, joiden riskeistä lääkäri ei minua varoittanut mitenkään.

Muutama vuosi sitten sain työterveyshuollosta Champix tupakoinnin lopetuslääkkeet. Kahden viikon kohdalla aloin oksentamaan aamuisin saippuanmakuista vaahtoa ja loppupäivän kärsin manioista sekä aggressioista.

Terveiset Saksasta. 19-vuotias poikani on juuri tällä hetkellä mielisairaalassa otettuaan yhden kapselin Amoxicillin 1000 mg antibioottia. Pian kapselin ottamisen jälkeen hän joutui vaikeaan psykoosiin aggressioineen, hallusinaatioineen ja vainoharhoineen.

Perheessämme vakavia haittavaikutuksia: sokeus, parantumaton jatkuva tulehdus, diabetes, maksavaurio, sydän- ja aivovaurio; puhe-, toiminta- ja pidätykyvyn menetys, jne.

Minulta loppuivat kuukautiset ja sain lääkäriltä hormonipillereitä. Ensimmäisen kuurin aloitettuani minua alkoi ahdistaa ja tuttavalääkärimme järjesti minut lepäämään mielisairaalaan.
"

7

252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiitostiedoista

Tosi haitallisia nuo anbiootit tuntuvat olevan!

• 21323313

Morjesta, kävin lääkärissä ja noin 5minuutin diagnosinnin jälkeen minulle määrättiin ciprofloxacin lääkekuuri 750mg kahdesti päivässä 10päivän ajan eturauhastulehdukseen.. Hivenen epäilin diagnoosia koska kyseinen tohtori paineli mahaani ja uteli onko kipuja, kipuja ei kuitenkaan ollut, ei otettu virtsanäytettä eikä tulehdus arvoja, sanottiin vain jos ei kuuri tehoa niin ei muutakun uutta 10päivän kuuria hakemaan.. toisen päivän iltana rupesi hauiksessa tuntumaan pistävää kipua, kolmantena päivänä alkoi pohkeet ja reidet kramppaamaan, lopetin kuurin siihen, olen nyt syönyt kahdenpäivän aikana 8 magnesium pilleriä ja krampit alkavat pikkuhiljaa helpottamaan.. Olkaa hyvät ihmiset tarkkana mitä myrkkyjä teille lääkärit määräävät liian heppoisin perustein.. toivon kaikille kohtalotovereillenii paranemisia..

• Huuhari

Ja päätit sitten tulla vaihtoehtoiset hoidot palstalle avautumaan asiasta vaikka lääkkeille löytyy ihan oma palsta.

Taidat kyllä olla vaihtoehtohoitojen kannattaja ja sepittelit koko tarinan.

• psykiatrivv
        Huuhari kirjoitti:

Ja päätit sitten tulla vaihtoehtoiset hoidot palstalle avautumaan asiasta vaikka lääkkeille löytyy ihan oma palsta.

Taidat kyllä olla vaihtoehtohoitojen kannattaja ja sepittelit koko tarinan.

Niin olethan huuhari skeponen, joka taas tuli palstalle kommentoimaan, vaikkei kukaan kysynyt mittee sulta huuhari skepolta.
        Huuhari skepo huuhailee palstalla 24/7 kaataen aivopierujaan palstalaisten niskaan, koska vihaa verisesti toisinajattelijoita ja nyt kostaa kaikki kokemansa yhteiskinnan pahat palstalla.

• vanhatuttu

Ja tämän antibioottiprovokaation kirjoittajakin sitten ilmoittautui...

• psykiatrivv kirjoitti:

Niin olethan huuhari skeponen, joka taas tuli palstalle kommentoimaan, vaikkei kukaan kysynyt mittee sulta huuhari skepolta.
        Huuhari skepo huuhailee palstalla 24/7 kaataen aivopierujaan palstalaisten niskaan, koska vihaa verisesti toisinajattelijoita ja nyt kostaa kaikki kokemansa yhteiskinnan pahat palstalla.

Ehkäpä Päivi & Niilo tulevat sinua lohduttamaan v.v. (tuokin puheenjohtajuudesta luopuminen). Rahhaahan heillä kuin ratainsseillä ikkään.
        Sepä hyvä konsapa Päivin ollessa matkustajana peurat ja hirvet tulisivat muuten telottua maantiellä.
        Ehkäpä siinä samalla käynnistätte uuden ajojahdin erään reiki-longin savustamiseksi pois Inksan raamattuvyöhykkeeltä.

• lääkäri

Antibiootti ovat todella vaarallisia terveydelle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4458
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      154
      3325
    3. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      58
      2637
    4. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2574
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      120
      2399
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1903
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1711
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1636
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      172
      1579
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      37
      1285
    Aihe