Onko ideoita millä aineilla kannattaa sisäyksikön kenno puhdistaa? Imuri ei tehoa joten pitää olla jokin muu menetelmä tai aine jolla saa kennon levyjen välissä olevan lian pois. Luin jostakin että kyseinen puhdistus olisi syytä tehdä noin 2 kertaa vuodessa. Suodattimien puhdistus kun tehdään pari kertaa kuukaudessa.
Ilmalämpöpumpun kennon puhdistus, millä aineella?
32
27345
Vastaukset
- Seniorivaari
Käy lukaisemassa asiantuntijoiden ehdotuksia kennon ja suodattimien puhdistamisesta ja aineista.
http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=21365.0 - 0lli
Jotku liikkeet myyvät paineilmaa spreypullossa,kokeile lentääkö pöly sillä pois
- Kiiltää
Asennusfirmoilta saa ostettua ainakin teho ja zep ovat hyviä.
- VanhassaVara
Akkuhapolla puhdistuu hyvin. Halpa ja hyvä konsti.
- Anonyymi
Justiinsa juu.
- Happ0nen
Mitä mahtaa alumiinikenno tykkää rikkihaposta?Vai tarkoitatko tislattuavettä
- heh-heh-hee
Selvää vi.ttuilua tuo ylempi VanhassaVara kirjoittama kommentti. Voi jättää omaan arvoonsa
- wertvw4
http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=20270.0
Tuolta neuvoja asiaan. - kysy-firmoilta
Alan firmat myyvät noita puhdistusaineita.
- KUREKURE
Tilaa Fresh Wash pesu / Teamtech Oy / pesutekniikka. Tulee puhtaaksi :). Kävivät juuri meillä
Olen tyytyväinen tulokseen.- tee-se-itse
Itseltä menee 30 min kun ostaa tarkoitusta varten olevan suihkepullon pesuainetta.
Tässä ohje
- Katkaise virta laitteesta. Mikäli laite on ollut lämmitysmoodissa, odota 10 minuuttia.
- Poista suodattimet ja puhdista ne.
- Poista karkea lika harjalla ja/tai pölynimurilla. Varo koskettamasta kennoa ettei lamellit väänny.
- Suihkuta ainetta kauttaaltaan puhdistettavaan kohteeseen, eli kennoon.
- Anna vaikuttaa 10 minuuttia.
- Huuhtele vähällä vedellä (esim. kukkien sumutinpullolla) ja laita suodattimet takaisin ja anna kuivua 10 minuuttia.
- Kytke virta ja käynnistä laite. - tommi_j
Tehty on juuri tuolla tavalla ja homma toimii. Nesteet valuvat kondensiovesiputkea pitkin pihalle. Vähän kerralla suihkutetaan nesteitä kennoon, niin ei valu yli ja laittialle. Itse laitoin vielä pyyhkeen alle kaiken varalta mutta ei tullut yli.
- Anonyymi
tee-se-itse kirjoitti:
Itseltä menee 30 min kun ostaa tarkoitusta varten olevan suihkepullon pesuainetta.
Tässä ohje
- Katkaise virta laitteesta. Mikäli laite on ollut lämmitysmoodissa, odota 10 minuuttia.
- Poista suodattimet ja puhdista ne.
- Poista karkea lika harjalla ja/tai pölynimurilla. Varo koskettamasta kennoa ettei lamellit väänny.
- Suihkuta ainetta kauttaaltaan puhdistettavaan kohteeseen, eli kennoon.
- Anna vaikuttaa 10 minuuttia.
- Huuhtele vähällä vedellä (esim. kukkien sumutinpullolla) ja laita suodattimet takaisin ja anna kuivua 10 minuuttia.
- Kytke virta ja käynnistä laite.Luitko topikin alkuperäisen kysymyksen? Siihen sopisi vastata.
Perinteiset rasvanpoistosprayt käyvät aivan hyvin eivätkä maksa maltaita. Tarkista vain aineen sopivuus alumiinille sekä muoviosille. Brakleen on hyvää kamaa myös. Ei tarvitse huuhdella ja haihtuu pois.
- PeeKooo
Itseltä menee 30 min kun ostaa tarkoitusta varten olevan suihkepullon pesuainetta. Voitko hieman mainita mitä on tuo aine? :) Sinolia??? Vai muuta?
- älä.tee.itse
Se on salainen tieto. Alan firmojen pitää elää.
- MikkoHM
Ylivoimaisesti paras on tilata Fresh Wash. Huoltavat molemmat yksiköt ja pesevät sisäyksikön. Lähtee mustaa likaa koneen sisältä.
- kekekkekkeke
taitaa olla itse yrittäjä spammaamassa täällä
- puhdistaa
Teho Foming Coil Cleaner on paras. Jää vielä raikas tuoksu pumppuun.
- larrylinme
Samaa ainetta käytän. Likainen vesi lähtee. Suojalasit silmille. Ja vielä ohjeeksi, pumppu viilennykselle, liat lirisee letkua pitkn ulos. Lopuksi lämmitykselle, kuivattaa kennon.
- perivay
Aikkamoista myrkkyä. Irotti ruosteen pyöränketjuista.
- foumia
Kallista on. 20 euroa pyydetään pullosta. Saako mistään halvemmalla?
- euroo
saa 15 euroo/kpl.
- Hinta123
Mistä tuotetta voi ostaa?
- puhurasta
Hain kesällä tuolta [email protected]
- qweqweqwez
Vaikkapa CRC Airco Cleaner, Motonetistä 11,90 EUR tällä päivämäärällä.
- Anonyymi
Tämä CRC on ollut hyvä, olen käyttänyt mökillä ja kotona parin vuoden välein.
Höyrypesurilla siinä välissä.
Puhdasta on aina tullut. - Anonyymi
Hinta noussut Motonetillä jo aika rajusti, 29.9.2021 purkki maksaa jo 16,90
- Putsaaja
Kukaan kokeillu tälläistä puhdistusmenetelmää ?https://youtu.be/88k_46x9vAg
Kätevä tuo muovi joka ohjaa likavedet ämpäriin, voi huuhdella isommallakin vesimäärällä kennoa - jannn
Höyrypesurilla on yksi vaihtoehto, toinen vaihtoehto on puhdistusvaahto jonka jälkeen kevyt huuhtelu. Zepiltä löytyy esimerkiksi tähän tarkoitukseen soveltuva tuote. Itse tilasin sisä- ja ulkoyksikön perusteellisen huollon ja puhdistuksen https://kodinplaza.fi/ kautta 250 eurolla.
- Anonyymi
Fresh Wash pesu on perusteellinen www.freshwash.fi
- Anonyymi
Fresh Wash pesu maksaa ”vain” 377€.
Satkulla saat jo höyrypesurin ja saat pestä niin usein kuin haluat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla362536- 372441
- 951759
Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511310Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?861301Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau51195Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?2811092- 561038
Kumpi teistä rakastui ensin?
Sinä vai kaipaamasi henkilö (jos siis tunteet ovat molemminpuolisia)? Tai jos kyse ei ole vielä rakkaudesta, niin kumpi38769- 27760