Ilmalämpöpumpun kennon puhdistus, millä aineella?

vinkkejä-kaivataan

Onko ideoita millä aineilla kannattaa sisäyksikön kenno puhdistaa? Imuri ei tehoa joten pitää olla jokin muu menetelmä tai aine jolla saa kennon levyjen välissä olevan lian pois. Luin jostakin että kyseinen puhdistus olisi syytä tehdä noin 2 kertaa vuodessa. Suodattimien puhdistus kun tehdään pari kertaa kuukaudessa.

31

23027

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seniorivaari
    • 0lli

      Jotku liikkeet myyvät paineilmaa spreypullossa,kokeile lentääkö pöly sillä pois

    • Kiiltää

      Asennusfirmoilta saa ostettua ainakin teho ja zep ovat hyviä.

    • VanhassaVara

      Akkuhapolla puhdistuu hyvin. Halpa ja hyvä konsti.

    • Happ0nen

      Mitä mahtaa alumiinikenno tykkää rikkihaposta?Vai tarkoitatko tislattuavettä

      • heh-heh-hee

        Selvää vi.ttuilua tuo ylempi VanhassaVara kirjoittama kommentti. Voi jättää omaan arvoonsa


    • wertvw4
    • kysy-firmoilta

      Alan firmat myyvät noita puhdistusaineita.

    • KUREKURE

      Tilaa Fresh Wash pesu / Teamtech Oy / pesutekniikka. Tulee puhtaaksi :). Kävivät juuri meillä
      Olen tyytyväinen tulokseen.

      • tee-se-itse

        Itseltä menee 30 min kun ostaa tarkoitusta varten olevan suihkepullon pesuainetta.

        Tässä ohje

        - Katkaise virta laitteesta. Mikäli laite on ollut lämmitysmoodissa, odota 10 minuuttia.
        - Poista suodattimet ja puhdista ne.
        - Poista karkea lika harjalla ja/tai pölynimurilla. Varo koskettamasta kennoa ettei lamellit väänny.
        - Suihkuta ainetta kauttaaltaan puhdistettavaan kohteeseen, eli kennoon.
        - Anna vaikuttaa 10 minuuttia.
        - Huuhtele vähällä vedellä (esim. kukkien sumutinpullolla) ja laita suodattimet takaisin ja anna kuivua 10 minuuttia.
        - Kytke virta ja käynnistä laite.


      • tommi_j

        Tehty on juuri tuolla tavalla ja homma toimii. Nesteet valuvat kondensiovesiputkea pitkin pihalle. Vähän kerralla suihkutetaan nesteitä kennoon, niin ei valu yli ja laittialle. Itse laitoin vielä pyyhkeen alle kaiken varalta mutta ei tullut yli.


      • Anonyymi
        tee-se-itse kirjoitti:

        Itseltä menee 30 min kun ostaa tarkoitusta varten olevan suihkepullon pesuainetta.

        Tässä ohje

        - Katkaise virta laitteesta. Mikäli laite on ollut lämmitysmoodissa, odota 10 minuuttia.
        - Poista suodattimet ja puhdista ne.
        - Poista karkea lika harjalla ja/tai pölynimurilla. Varo koskettamasta kennoa ettei lamellit väänny.
        - Suihkuta ainetta kauttaaltaan puhdistettavaan kohteeseen, eli kennoon.
        - Anna vaikuttaa 10 minuuttia.
        - Huuhtele vähällä vedellä (esim. kukkien sumutinpullolla) ja laita suodattimet takaisin ja anna kuivua 10 minuuttia.
        - Kytke virta ja käynnistä laite.

        Luitko topikin alkuperäisen kysymyksen? Siihen sopisi vastata.
        Perinteiset rasvanpoistosprayt käyvät aivan hyvin eivätkä maksa maltaita. Tarkista vain aineen sopivuus alumiinille sekä muoviosille. Brakleen on hyvää kamaa myös. Ei tarvitse huuhdella ja haihtuu pois.


    • PeeKooo

      Itseltä menee 30 min kun ostaa tarkoitusta varten olevan suihkepullon pesuainetta. Voitko hieman mainita mitä on tuo aine? :) Sinolia??? Vai muuta?

    • älä.tee.itse

      Se on salainen tieto. Alan firmojen pitää elää.

    • MikkoHM

      Ylivoimaisesti paras on tilata Fresh Wash. Huoltavat molemmat yksiköt ja pesevät sisäyksikön. Lähtee mustaa likaa koneen sisältä.

      • kekekkekkeke

        taitaa olla itse yrittäjä spammaamassa täällä


    • puhdistaa

      Teho Foming Coil Cleaner on paras. Jää vielä raikas tuoksu pumppuun.

    • larrylinme

      Samaa ainetta käytän. Likainen vesi lähtee. Suojalasit silmille. Ja vielä ohjeeksi, pumppu viilennykselle, liat lirisee letkua pitkn ulos. Lopuksi lämmitykselle, kuivattaa kennon.

    • perivay

      Aikkamoista myrkkyä. Irotti ruosteen pyöränketjuista.

    • foumia

      Kallista on. 20 euroa pyydetään pullosta. Saako mistään halvemmalla?

      • euroo

        saa 15 euroo/kpl.


      • Hinta123

        Mistä tuotetta voi ostaa?


    • puhurasta
    • qweqweqwez

      Vaikkapa CRC Airco Cleaner, Motonetistä 11,90 EUR tällä päivämäärällä.

      • Anonyymi

        Tämä CRC on ollut hyvä, olen käyttänyt mökillä ja kotona parin vuoden välein.
        Höyrypesurilla siinä välissä.
        Puhdasta on aina tullut.


      • Anonyymi

        Hinta noussut Motonetillä jo aika rajusti, 29.9.2021 purkki maksaa jo 16,90


    • Putsaaja

      Kukaan kokeillu tälläistä puhdistusmenetelmää ?https://youtu.be/88k_46x9vAg

      Kätevä tuo muovi joka ohjaa likavedet ämpäriin, voi huuhdella isommallakin vesimäärällä kennoa

    • jannn

      Höyrypesurilla on yksi vaihtoehto, toinen vaihtoehto on puhdistusvaahto jonka jälkeen kevyt huuhtelu. Zepiltä löytyy esimerkiksi tähän tarkoitukseen soveltuva tuote. Itse tilasin sisä- ja ulkoyksikön perusteellisen huollon ja puhdistuksen https://kodinplaza.fi/ kautta 250 eurolla.

    • Anonyymi

      Fresh Wash pesu on perusteellinen www.freshwash.fi

      • Anonyymi

        Fresh Wash pesu maksaa ”vain” 377€.
        Satkulla saat jo höyrypesurin ja saat pestä niin usein kuin haluat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1690
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1329
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1132
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1075
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1023
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      5
      1009
    Aihe