Jos toinen uros marsu hurisee ja toinen vinkuu niin onko se normaalia marsujen käytöstä?
Välillä tämä tilanteet päättyvät takaa-ajoon. Molemmat ovat n. 4 kk ikäisiä uroksia ja leikattuja.
Miten tulkitaan?
3
118
Vastaukset
- marsumuikkunen
Täysin normaalia kaapin paikan näyttämistä hurisijalta ja alistumista vinkujalta. Vasta yhteenottojen pahentuessa on syytä huolestua.
Miten ihmeessä 4kk ikäiset urokset ovat jo leikattuja? Minun tietämät eläinlääkärit eivät suostuisi marsuja leikkaamaan tuossa iässä (tai nuorempana?). - hämmentynyt567
Eläinlääkäri sanoi, että voi leikata jos kivekset ovat laskeutuneet
- marsumuikkunen
Suositus on se, että marsun on oltava _vähintään_ 6kk ikäinen, jotta kasvu ja kehitys on jo ohi, pelkkä kivesten laskeutuminen ei riitä. Tutkimusten mukaan liian aikaisesta kastroinnista voi olla pikemminkin haittaa kuin hyötyä. Lisäksi marsuille anestesia on aina niin iso riski, etteivät marsuihmiset suosittele kastrointia uroksille, jollei se ole välttämätöntä. Välttämätön tilanne voisi olla vaikkapa se, että marsu-uros on tarkoitus asuttaa naaraan kanssa. Näin ollen minä henkilökohtaisesti pidän kyseisen eläinlääkärin toimia hieman hämmentävinä, jollei jopa kyseenalaisina.
Toivottavasti teillä kuitenkin menee kaikki hyvin, ja marsut selvittävät välinsä lopullisesti kunhan murrosikä menee ohi ja hormonit tasaantuvat leikkauksen jäljiltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1745242- 2024158
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1423745Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat703087Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia533020- 1482015
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta441767Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.431539Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?661462Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk271331