Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Entinen ystävä unessa

kaipausyllättiminuutiksi

Joskus muutama vuosi sitten (olisiko ollut suunnilleen 6-7 vuotta sitten) siihen aikaan paras kaverini (molemmat olemme siis tyttöjä) muutti toiselle paikkakunnalle. Sen jälkeen en ole nähnyt häntä enää koskaan, ja en pysty enää ottamaan yhteyttä, koska numeronkin olen jo puhelimesta poistanut. En ole enää moneen vuoteen ajatellut häntä mielessäni, ja olen pystynyt keskittymään muihin asioihin. Mutta. Olen nähnyt joka vuosi, olisiko kerran tai pari (mutta erittäin harvoin kuitenkin), jotakin unta, jossa hän on tullut uneeni. Viime yönäkin hän jostakin syystä tuli uneeni. Yhteistä näillä kaikilla unilla on se, että yleensä hän soittaa minulle tai minä hänelle. Yleensä uni loppuu lyhyeen, siihen kun ehdimme sopia tapaamisen tai mietimme päivää milloin nähtäisiin. Nytkin olin jotenkin ihmeellisesti saanut jonkunlaisen viestin häneltä unessa, ja siinä ei muistaakseni lukenut mitään. Klikkasin hänen nimeään, ja esiin tuli jokin punainen symboli, sellainen tiimalasin tyyppinen, mutta siinä meni jotain viivoja sen yli. Ja huomio: en ole koskaan ennen nähnyt tällaisia "symboleja" missään unissani, ainakaan muistaakseni!
Sitten sain selville hänen numeronsa, ja soitin, monta kertaa. Kukaan ei vastannut. Soitin vielä uudelleen, mutta jostakin syystä soitin vahingossa toiselle kaverilleni, jolle yritin selittää että olin soittanut vahingossa, yritin tavoittaa eri henkilöä. Hän sanoi "okei, mut voin mä olla sun kanssa silti mut en ihan heti" ja kysyin milloin, niin vastaus oli "mulla on nyt läksyt kesken, ehkä myöhemmin tänään" ja sulki puhelimen. Vihdoinkin puhelimen toisesta päästä vastasi ystäväni, jonka myös jostain syystä näin istuvan jossakin. En nähnyt hänen kasvojaan, mutta huomasin silti hänen ulkonäkönsä muuttuneen. En muista enää mistä juttelimme, mutta sen muistan, että olimme juuri sopimassa "nähtäisiinkö vaikka huomenna..." ja sitten kaikki pimeni ja heräsin.

Vastauksia?

5

5511

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaipausyllättiminuutiksi

      Ja muuten, olen n. 18v tyttö!

      • Tulkintaa

        Hei,

        Tästä unesta muistuu mieleen Kolmas Nainen-bändin muinainen hitti nimeltä "Tästä asti aikaa" , missä lauletaan: "ikävöimästä itseni yllätin, poikavuosien kavereita kaipasin..."

        Eli kyseessä ns. ikävöintiuni, onhan kyseessä ollut ihminen joka aikoinaan oli se "paras kaveri".

        Ihmisellä nykyaikana kun ei taida juurikaan some/faceviidakossa aikaa ikävöidä ja kaipailla toisiaan, niin sitten alitajunta unien kautta hoitaa homman.


      • Tulkintaa kirjoitti:

        Hei,

        Tästä unesta muistuu mieleen Kolmas Nainen-bändin muinainen hitti nimeltä "Tästä asti aikaa" , missä lauletaan: "ikävöimästä itseni yllätin, poikavuosien kavereita kaipasin..."

        Eli kyseessä ns. ikävöintiuni, onhan kyseessä ollut ihminen joka aikoinaan oli se "paras kaveri".

        Ihmisellä nykyaikana kun ei taida juurikaan some/faceviidakossa aikaa ikävöidä ja kaipailla toisiaan, niin sitten alitajunta unien kautta hoitaa homman.

        Minäkin sain sulta vastauksen. Hukun näihin ikävöinti uniin. Niin monta joita olen jäänyt kaipaamaan...


    • Kovin pitkä uni ja kertomus.

      Mikä on uni ja mikä on sen historiaa?

      En voi tehdä mitään.

      Tässä on historia ja uni sekoittuneet kertomukseksi.

      Täsmennä ja rakenna, tässä on ainesta, mutta näillä palikoilla en voi tehdä mitään.

      • kaipausyllättiminuutiksi

        Anteeksi, siis tarkoitin että hän on siis ollut ystäväni todella monta vuotta sitten, mutta unissa tosiaan tuo 6-7 vuotta, ja en ole kaivannut häntä enää sen jälkeen, itse asiassa hän ei edes ollut paras mahdollinen ystävä, ja sen tajusin jälkeenpäin. Varsinaiset ikävöimisunet ovat minulla paljonkin erilaisia kuin nämä..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      80
      2387
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2133
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      80
      1764
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1567
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1505
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1468
    8. 54
      1330
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      85
      1289
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe