Englannin yo K2015 kirjallinen osa

aaaaasaaaa

Mites meni? Oliko helppo/vaike.

Imo 2.1- osuus oli iha hirveä (abcd) ja meni puoliksi ihan lotoksi. Muuten oli aika mukava :)

77,5p kuuntelusta. Toivotaan sydämen pohjasta, että pisteet riittäisivät M:mmään :)

91

401

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huonostimeni

Mun mielestä oli ihan sairaan vaikee!!!

• pääsenköhänedesläpi

Huh, en olekaan yksin. Tosi huonosti meni mullakin preliin nähden, ja tosiaan kielioppiosio meni pelkäksi arvailuksi. Myös avot oli ihan kamalia. Masentaa. :(

• huonostimeni2

joo avot varsinkin oli ihan syvältä! ja kaikki muukin kyllä :( kirjoitin kirjeen Obamalle ja lopputervehdyskin meni väärin :D kuuntelu meni yllättävän hyvin ja siks toivoin että tääkin menis, mutta C taitaa olla ihan maksimi..

• nuppimies

Itse saan varmaan kanssa M. Kielioppi osio oli vaikea, ja essee oli vaikea.

• juuhelikkäshemmetti

Todella nihkeetä schaibaahan se oli

• hairybeard

Oli kyllä tosi hankala! Tavoitteena oli E, mutta taitaa tulla M ku tuntu että kaikki meni sumussa ja tuli perseen alla ku pelotti ettei ehi kaikkia tekee. En tiiä menikö essee yli yrittämiseksi ku pistin paljon sanontoja, mutta toivotaan että tulis vähintään 80 pistettä. Huhhuh... Unohin mikä oli parrakas ja laitoin hairy beard...... Opet saa nauraa.

• Aikuisabi

Kauheat kirjoitelman aiheet! En ehtinyt tarkistamaan mitään, kun kaikki aika meni (onneksi kuitenkin riitti) ensin sen ihmettelemisessä, että mistä osaisi kirjoittaa mitään ja sitten siinä itse värkkäämisessä. Ympäristöasiat eivät todellakaan ole hallussa, mutta ne muut ei senkään vertaa, joten nelosesta kirjoitin.

• arrgghhh

Prelin sain tehtyä noin neljässä tunnissa, tätä en ehtinyt edes kunnolla tarkistaa. Niin että kertoo kai jotain... Ehdottomasti piinaavin koe tähän mennessä, meinasi paniikki iskeä.

• Aikuisabi

Minullakin "paniikki" on paras sana kuvailemaan päivän tunnelmia.

• jskaaaas

Sama täällä. Katsoin kirjoitelma-aiheet heti ensimmäisenä, ja sain sellaisen paniikki- ja stressikohtauksen, etten pystynyt kunnolla keskittymään edes niihin luetunymmärtämisiin, jotka sinänsä vaikuttivat ihan helpoilta. Oli kyllä ihan järkyttävä koe, vaikka niin luottavaisin mielin olin vielä aamulla. :(

• tervetuloaM

Avoissa ainakin kaks meni täysin veikkailuks ja 2.2 oli vaikee, esim. en tajunnut sitten ollenkaan sitä kuutosta joka oli tyhjänä?? Pitikö siinä täydentää joku sanonta vai mitä? Noh, kaiken kaikkiaan vaikea, mikään osio ei ollut edes kohtalaisen helppo.

• aaaaaasaaaa

Tätä mietin itsekin! Laitoin it, täydellinen arvaus...
        Samoin, wtf on parrakas? :D laitoin parta-sanan, josta tein näppärän adverbin..
        Onneksi en ollutkaan ainoa, jolla oli ongelmia tuon kakkostehtävän kanssa! Saimme kärsiä tasapuolisesti! :)

• toivotaantoivotaan

Toivotaan että pisterajat on alhaalla!

• Essieveliina

Vaikeita kielioppi juttuja ja kirjoitelman aiheita!

• Epätoivonen

Ihan sairaan vaikea koe sain vaan 117p pitää toivoa että pistetaja alhaalla!!

• 672819173

Onko kellään jo oikeaa riviä?

• omgomgomgomg

Itse en varmaan ees saa A: ta. Aine ois ollu mun pelastus mut itku meinas päässä kun näki aiheet!

• Unterschied

Vaikeat monivalinnat, mutta muuten ihan hyvin meni. Yksi aihe oli, että piti pitää puhe jostain tieteellisestä jutusta. Jos selitin jotain ihmisestä ja nauramisesta niin tuleeko pisteitä? Liittykö tieteeseen?

• Pettynytitseensä12

saikoha siinä ykköses niiku tehä iha mistä vaan aiheesta tarinan? Tein sellasen salapoliisi-tarinan alun.. Toivottavasti hyväksytää..

• abitus

Itselle iski ihan totaalinen paniikki, kun kirjoitin just tuosta kolmosesta tieteellisaiheisen esseen. Olen kaikkea muuta kuin kemiasta pitävä ihminen, mutta kummasti rupesin rakastamaan kyseistä ainetta ja sen hyödyntämistä kokkauksessa... Sitten viimeminuuteilla alkoi paniikki, alkoi oksettamaan ja kädet tärisi, kun pelkäsin että olin kirjoittanut aiheen vierestä. Opettaja sit onneks rauhoitteli, että ihan hyväksyttävä aihe.

Mutta luetunymmärtämiset oli taas sitä sun tätä, samoin ne kielioppiasiat ja prod aukkotesti. Ikinä kuullutkaan sanaa parrakas :D ihme epäolennaisuuksia.

Jos nyt nipinnapin saisi edes C:n, niin hyvä.

• jokukovaiko

Aluksi, kun aloitin kokeen, luulin, että se oli vaikea, koska ensimmäinen luetunymmärtämisen osa oli vaikea. Muut taas siitä oli helppoja. Kielioppitehtävät olivat myös aika haastavia. Kirjoitin esseen siitä, että piti laittaa viesti presidentille. Kerroin Obamalla, kuinka hänen maansa ei kuuluisi puuttua Ukrainan kriisiin ja kritisoin myös maan poliisivoimia.

• aaaasaaa

Oikeat vastaukset nyt tulleet. Tasaisesti päin helvettiä osus toi lottorivi, oli siellä jotain oiikein..

• Nono

Mist kävikt kattoo vastaukset ?

• aaasaaa

Ylioppilastutkinnon sivuiilta :)

• abiksieiikinä

Ei saisi ehkä iloita, mutta suoraan sanottuna ihanaa kun jollain muullakin mennyt koe aivan metsään! Jos läpi pääsen ni oon ihan super onnellinen.. 5 enkulla tuo koe tuntui hitaalta kuolemalta!

• Eihitto

Saiko ykkösessä tehä oman otsikon??????

• Tiedäsitte

Musta siihen sai keksiä oman kerram kun ei siinä valmistakaan ollut ja sillon yleens keksitään oma!!(:

• Steff

No hei nytky vastaukset tullu ni millee meni?
      Itellä ainakin 1.1 tuli 20/25 ja 2.1 18/25 2.2 9/15 mut sit 1.2 meni niiin perselleee et eikä tulee ehkä joku 3/10 jos sitäkää xd
      unohdin kirjotelmast sanamäärän lopust!!! Kui paljon siit ny vähennettiikää? Lisäks en tiiä ku kirjotin ykkösestä ni mahtaakohan mun tarinani kelvata xD

• aaaasaaaa

1.1 24/25
        1.2 7/10, luulisin.
        2.1 13/25
        2.2 7/15. Toki voi olla, että jokin minunkin vaihtoehto kelpaa, en tiedä.

Kirjoitelmat olleet jtn 70-85p välillä. Mielestäni tänään onnistuin normaalia paremmin, ehkä 80p?

En nyt rajoja tiedä, mennee sinne C/M?

• nojust

Oli mielestäni keskimääräistä vaikeampi, mutta toivottavasti E:hen olisi vielä mahdollisuudet, kun monivalinnoissa kuitenkin meni ihan hyvin. Lähinnä essee kuumottelee.. Tein ykkösaiheesta ja ymmärsin, että pitää nimenomaan kirjoittaa Bondista, eli uudelle Bond-leffalle väsäsin alun. Meniköhän ihan metsään? Onhan Bonditkin trillereitä, kai...

• niinpänii

Niih mäkin ensin luulin mutta sitten sehän olikin vaan se elokuvayhtiö joka kisan järkkäs. Mutta en usko että se haittaa kun Bondeissakin tosiaan on must jännitystä:D

• looool

paska koe

• Ahdistunut

Joo o no mulla meni kuuntelu vahingossa oman huolimattomuuteni takia todella huonosti nii kokeeseen luin ja kertasin koko kieliopin, noh sitten kokeessa huomasin 26eteenpäin että eihän niille tehty mitään... ja luetunymmärtämisetkin todella vaikeat.... tavoitteena oli C mutta nyt oon ikionnellinen jos pääsen läpi xd

• 1234567890oijgd

Jep. Vaikea oli. Monivalinnat ei ole ikinä mennyt näin huonosti: sain 15/25. Laskeskelin, mitkä pisteet suunnilleen tulee, ja saan olla tyytyväinen, jos saan edes C:n. Harmi, sillä tavoittelin M:ää.

• vaikeakoe

Huhhuh oli mullekkin tosi vaikee!! Ne avot joissa oli se englanninkielinen teksti ja suomeks kysymys niin päin helvettiähän se meni.... saan ehkä 1p siitä xD Esseen aiheet oli itellekin tosi vaikeet... Itkettää koko koe, Tavoite oli M koska se on aina ollut tasoani mutta B:hen taitaa jäädä jos sitäkään saan :(

• Ylistressaantunut

Todellakin oli vaikea! C:tä tavoittelin, saas nähdä tulee ko edes A:ta.. Kuuntelukin meni stressatessa penkin alle, tuli 55/90. Monivalinnoista tulee 40/50p. ja toisesta 14/25p. Muita en edes uskaltanut katsoa..

• Ylipanikoiva

Mitä a letter o the editor aiheesta piti kirjaimellisesti kirjottaa? Luulin että voi niikun kirjottaa oman maan presidentille kirjeen ja kertoo omia valintoja miten voisi vaikuttaa asioihin. Oon iha pulassa jos kirjotin ihan aiheen vierestä koska sitten en ainakaan pääse läpi..

• Ylipanikoiva

sorry, a letter to the President*

• o...o

Se on hienoa että tässä maassa pitää turvautua johonkin ihme lottoiluun jossa edes englanninkielinen ei pärjäisi niin että saisi L:n. Jos maan taso on kova niin mitä sitä nyt väkisin jotain triviaaleja eroavaisuuksia hakea? Ihme touhua kun suomen englannin arvosana C on muun maailman korkeimpaan arvosanaan rinnastettavissa oleva taso.

• Tupla-akateemikko

Niinpä, ja vaatimustaso sen kuin vaan kasvaa..mikään ei tunnu riittävän. Ei tuollaiset kokeet mitään todellista osaamista mittaa. On vain teidän lahjakkaiden nuorten kiusaamista sekä unelmien murskaamista!Jos ei yo:t olleet helppoja 30 vuotta sitten, ovat ne nykyään aivan kohtuuttomia ja siten koko järjestelmästä tulisi luopua. Pääsykokeilla yliopistoihin:)

• Johon

Ei kai kirjoitelma ykkös kohdassa tarvinnut kirjoittaa nimenomaan bondi leffalle alkua? Keksin nimittäin tarinan alun ihan erilaiselle jännärille.. Koe muuten oli siedettävä ja kuuntelua pidin helppona onneksi myös.

• epätoivoinennnnn

Oli vaikea! Mun tavoite oli vaan päästä läpi mutta siitäkin tavoitteesta pikkuhiljaa rupean enemmän ja enemmän luopumaan... Voiko joku kertoa Miten piti kirjoittaa aine kohdassa A letter to the President??

• aaapuva

Pahin virhe ikinä mennä enkkuun lähes lukematta. Ihme jos saan edes läpi. Kuuntelusta päälle 40 p, kirjotelmissa oon yleensä loistanu ja onnistunu pelastamaan muun kokeen, mutta nyt nekin aiheet oli todella hankalia. Sinne meni kirje Niinistölle eikä mitään hajua kannattiko.
      Tuntui että nyt hyvätkin oppilaat olivat todella tuskissaan, saati sitten ne ketkä on ihan surkeita enkussa. Toivottavasti kaikilla olis menny tasasen paskasti nii pisterajat laskis :'D

• huolimatonnn

Tein kans kirjeen Niinistölle xD... Miten alotit sen kirjeen? Ja miten lopetit? Ja mitä kirjottelit sinne? Musta tuntuu että kirjottelin jotain ihan muuta mitä piti:D

• aaapuva

Mun ajatukset kirjotelmaan johtaneista ajatuksista. Eka ajatus. "Dear Putin. Please don't kill us. The end." "KESKITY!" "Okei, Sauli Niinistö. Suomeks pitäis alottaa arvoisa tasavallan presidentti mut en mä tiiä mite se enkuks alotetaan..." Lopputulos: "Dear Mr. President, Sauli Niinistö" Ei näin :D
        Kirjotelmassa selitin et vaikka presidentillä ei ookkaa enää suomessa paljoakaan valtaa, toivoisin silti Saulista jonkinlaista roolimallia, koska suomalaiset ei enää luota politikkoihin. Ja selitin et mihin kaikkeen Suomessa pitää kiinnittää huomiota (opiskelijat, lapset, perheet, talous jne). Sit kirjotin ihan ihme lauseen: "EU affects on us but can we affect on EU?" Ja tän jälkeen aloitin miten venäjäsuhteista tulisi pitää huolta, ja lopetin et nuoresta iästäni johtuen haluaisin turvatun tulevaisuuden ja toivottavasti hän arvostaisi kirjettäni.

Eli ihan täyttä paskaa siis. Normaalisti vedän kirjotelmista n. 80 p. AAGH :D

• huolimatonnn

Nojoo kiva.. hhahah kirjotin sinne sitte jotain ihan shaibaaa :D Alotin että Mr. President i think that you are the best President ever. you take a very good care of the country jne....hahah

• huolimatonnn

yleensä kirjotan 68 pisteen aineita vaan...nyt toi on kyllä joku 50 tai jopa nolla jos meni aiheen vierestäki:D

• Apuaa

Mä kirjoitin Niinistölle mut kirjotin asioista mitkä Suomessa on huonosti esim. Velka, työttömyys ja terveydenhuolto ja sit niitä kritisoin ja annoin terveydenhuoltoon ehdotuksen. Menikö ohi aiheen? ://

• huolitonn

Luulen että sulla meni paremmin ainakin kun mulla.... kuulostaa jotenkin järkevämmältä toi sun..

• 12341245

Itse kirjoitin Natoon liittyvistä asioista Niinistölle

• Not_cool

Paljon lähtee pisteitä ku unohti päivämäärän kirjeestä?

• Suklaamaito666

Joo oli tosi vaikee, mutta kyllä uskon että ällä tulee varsinkin jos pisterajat laskee...

• aaaaaaaäälggh

Just mun tuurilla ku pitäs päästä läpi enkust , nii tietenki tulee vitu vaikee yo koe. SE SIITÄ SIITE... MUN KAIKKI KIRJOTUKSET NOLLAANTUU -...-

• kdlwldöfk

sama täälä...

• abina9666

En tajuu mikä tää mun tuuri on.. Kirjotin ruotsin syksyllä jolloin oli ihan hullun vaikee koe, nyt kirjotin enkun ja sama meno jatkuu! Oon muutenkin huono englannissa ni jo läpi pääsy on vaakalaudalle..... Mitä yhteiskunta enää hyötyy noin järjettömistä ylppäreistä?

• huohhh
        abina9666 kirjoitti:

En tajuu mikä tää mun tuuri on.. Kirjotin ruotsin syksyllä jolloin oli ihan hullun vaikee koe, nyt kirjotin enkun ja sama meno jatkuu! Oon muutenkin huono englannissa ni jo läpi pääsy on vaakalaudalle..... Mitä yhteiskunta enää hyötyy noin järjettömistä ylppäreistä?

No eiköhän se sama "hullun vaikea" koe ihan kaikilla ollut. Eli jos se tosiaan hullun vaikea oli, niin eiköhän näkyisi pisterajoissakin...

• Metsäänmeni

Itsehän en tiennyt mikä on "partainen", en jotenkin osannut yhdistää sitä parrakkaaseen. Sillä olen kuullut käytettävän vain sanaa "parrakas"...Epäilin, että se voisi olla jokin kala... Muutoin oli ihan kiva koe.

• Nuortenpuolella

Olen samaa mieltä abina9666:n kanssa siitä, mitä yhteiskuntamme hyötyy nykyajan yo-kokeista?!? Nuorilta vaaditaan aina vaan enemmän ja enemmän! Kyllä se raja tulee väkisinkin vastaan jossain vaiheessa...vain harva on Einsteinin kaltainen superälykkö. Tämän hetken kokeet eivät juurikaan mittaa osaamista tai edesauta jatko-opintoihin pääsyä- päinvastoin! Monen nuoren unelma murenee, jos kirjoitukset menevät alle oman tason. Olisikohan syytä siirtää kirjoitukset historiaan ja muuttaa Suomessakin 3.asteen jatko-opinnot kokonaan pääsykoepohjaisiksi??

• abina9666

Aivan! Harvempi nykypäivänä pystyy enää suoraan ylioppilastodistuksellaan suoraa hakemaan yhtään mihinkään arvosanojen ollessa naurettavan alhaisia.. Kansainvälisellä mittapuulla englannin kokeesta arvosanaksi saatu C vastaa parhaimmistoa mm. keski-Euroopassa ja natiivi amerikkalaisetkaan eivät pystyisi L saavuttamaan suomen ylppäreissä!! Miksi siis meiltä sellaista vaaditaan?

• yokunniaan

Ensinnäkin jos kaikki saisivat huonoja arvosanoja (mikä ei suhteellisen arvioinnin takia ole mahdollista), korkeakouluihin pääsisi sisään entistä helpommin. Muutenkin itse näen ylioppilastutkinnon tärkeänä, koska se on koko Suomen lukiolaiset samalle viivalle asettava arviointiväline ja kaikki abit, menivät he lääkikseen tai mihinkä tahansa, suorittavat samat kokeet. On siis parempi että on taustalla jokin koko maassa tunnustettu tutkinto, kuin että jokaiseen kouluun pitäisi järkätä pääsykokeet pelkästään, ilman mitään muuta näyttöä. Yhdessä kokeessa ei voi mitata kaikkea osaamista yleissivistyksestä aina vaadittavaan osaamiseen, eli olisi mieletöntä järjestää samaan kokeeseen esimerkiksi luonnontieteitä, kieliä ja äidinkieltä testaavia osioita (jotka jollain alalla voivat olla hyvinkin tärkeitä yhdessä). YTL:ssä näitä haluttuja ominaisuuksia testaavia kokeita laatii aina kyseisen alan ammattilaiset ja osaaminen koko maan mittakaavassa tulee näkyviin. Sama todistus on voimassa loppu elämän ja se käy kaikkiin hakuihin.

T. Itsekin syksyllä enkun koetta manannut abi

• mettäänjuoksjakovaa

HELP! Osaako joku kertoa onko mulla mahdollisuutta haaveilla edes läpi pääsystä, kun kuuntelusta tuli noin 50p ja nyt kirjallisen monivalinnoista n 52p. vai voinko heittää hanskat tiskiin jo valmistumisen osalta?

• oooooooooooo

Laske.. Pisterajat keikkuneet n. 125 pisteen molemmin puolin. Jos kuuntelusta 50p ja monivalinnoista 52p, tekee 102p. Etköhän kirjoitelmasta saa edes 30p (joka riittää läpipääsyyn) ellet aivan ohi aiheen kirjoittanut

• Notgonnahappen

Koe meni aika hyvin, pientä huolimattomuuttta vaan. Mitään erityisen vaikeaa osiota ei erottunut joukosta. Sateliittiteksti ehkä hiukan hankalaa tekstiä, mutta esitetyt kysymykset niistä eivät. Hiukan erikoisia esseeaiheita, mutta itse pystyin kyllä nelosesta aivan sujuvasti kirjoittamaan. Kokonaisuutena aivan normaalitasoa. Niille, jotka toivovat pisterajojen laskua: Sorry, not gonna happen :(

• gonnahappen

Luuletko vaikuttavasi pisterajoihin omalla suorituksellasi? Sorry, not gonna happen.

• pisterajat-up
        gonnahappen kirjoitti:

Luuletko vaikuttavasi pisterajoihin omalla suorituksellasi? Sorry, not gonna happen.

No teillä oli kuulemma älyttömän helppo kuuntelu, kaverini vetelivät parhaimmillaan 40 pistettä parempia tuloksia kuin normaalista. Huonoin nosto taisi olla 5 pistettä normaaliinntasoon.
        Eli ei, ei ne pisterajat minnekään sukella.

• mitäselität
        pisterajat-up kirjoitti:

No teillä oli kuulemma älyttömän helppo kuuntelu, kaverini vetelivät parhaimmillaan 40 pistettä parempia tuloksia kuin normaalista. Huonoin nosto taisi olla 5 pistettä normaaliinntasoon.
        Eli ei, ei ne pisterajat minnekään sukella.

Kuka sanoi mitään kuuntelusta?

• abuuva
        mitäselität kirjoitti:

Todella helppo kuuntelu (lähes kaikilla omaa tasoa korkeammat pisteet) ja ehkä keskitasoa hieman vaikeampi kirjallinen koe - pisterajat eivät tule ainakaan laskemaan.

• hobbyy

Itselläni kuuntelusta n. 25 omaa tasoa korkeammat pisteet ja kirjallisesta ehkä saman verran alemmat pisteet. Näin varmaan monilla, joten rajat pysyy ennallaan.

• öö..ytl
        mitäselität kirjoitti:

Niin, oletko koskaan kuullut, että kuuntelun pisteesikin vaikuttavat arvosanaasi? :D

• 9-9

"natiivi amerikkalaisetkaan eivät pystyisi L saavuttamaan suomen ylppäreissä!!"

Kukaan ei ole näemmä kertonut sinulle, että natiivit amerikkalaiset ja britit laativat Suomen ylppäreitä. He eivät siis läpäisisi itse laatimiaan kokeita?

• Elsiuu

Hei! Mitä mieltä ootte kirjoitelmasta, minkä tein 3 tehtävänannosta, eli tiede aiheesta puhe. Kirjoitin ilmaston muutoksesta... Meniköhän pieleen??

• miksiolisi

Eikös tuo ole ihantehtävänannon mukainen? Mistä sait päähäsi, että kirjotelma olisi mennyt metsään? Ehkä lähinnä vain tylsä aihe, varmasti monet muutkin kirjoittivat samasta.

• Elsiuu

Kiitos sulle! Nukun ehkä ens yön paremmin ku en mieti sitä! Tosin, läpipääsy on silti aikamoinen ongelma..

• OnneksiMagnajosyksyllä

Jännä lukea näitä keskusteluita. Tuntuu olevan joka ikisen tutkintokerran vakio puheenaihe enkun kokeen vaikeus :(. Itse kirjoitin syksyllä, ja sain kärsiä kuuntelusta (58p.). Sain juuri ja juuri kasaan 225 pistettä (kun YTL oli ensiksi ottanut 7 pistettä pois opettajan arvostelusta), joka riitti M:ään, joka siis oli alimmaistavoitteeni. Nyt teillä oli siis helppo kuuntelu, mutta vaikea kirjallinen, syksyllä oli enemmänkin toisin päin.

• vaikeakoe

Oli ihan sairaan vaikea koe!! Tekstit oli hankalia ja kielioppiosio. Esseen aihe oli mun mielestä helppo, kirjoitin nelosesta. Tavoitteenani oli vain päästä läpi, mutta haaveeksi taitaa jäädä... Toivon, että läpipääsyraja on tosi alhainen!! Mun kuuntelukin meni jo pieleen.

• vaikeakoeee

Mitä luulette, pysyvätkö pisterajat samana vai nouseeko/ laskeeko? Kuuntelu oli helpompi kuin yleensä ja kirjallinen älyttömän vaikea...?

• Sllszmsms

Varmaa aika samana pysyy. Keväällä pienemmät pisterajat ku syksyllä yleensä.

• abi-x

Sain harjoituskuunteluista maksimissaan 50 pistettä, mutta vedin sitten oikeasta kuuntelusta 60 pistettä.

Kirjallisen osan tulokset vähän pelottavat, toivottavasti saisin hyvät pisteet kirjoitelmasta :)

• enkestä

Omat alustavat tuli jo.. yhteensä 187, näillä näkymin B, silti ketuttaa jos jää muutamasta pisteestä kiinni et ois tullu C..

• stressaantunu

Alustavist 127.5 oisko mahiksii päästä läpi???? :|

• 51151515

Tottakai tuolla pistemäärällä on mahdollista päästä läpi, mutta koskaan sitä ei voi tietää paljonko pisteitä lähtee pois ja mitkä ovat pisterajat.

• HuolestunutOpiskelija1

Onko mahdollisuuksia saada tänä vuonna L:ää 272 pisteellä? Välillä ollut rajana 265, toisinaan jopa 275 pistettä. :/

• älähuoli

Luulisin, että on. Ainakin oma englannin opettaja sanoi, ettei usko pisterajan ainakaan nousevan viime syksystä, jolloin rajana laudaturille oli 264. Mutta koskaanhan ei tiedä miten paljon ne pisteet laskevat YTL:ssä.

• aaaasaaaa

Alustavast 224pistettä, joka ylittää viime kevään M rajan neljällä pisteellä.
      Viime vuoden koehan oli se surullisen kuuluisa farssikoe, joten mahtaakohan pisteeni riittää M:mään?

• aaaasaaaa

Ja näköjään syksyllä raja ollut TASAN 224pistettä. Meneepä jännittäväksi! :D

• GoodLuck

Toivotaan, ettei paljoa pisterajat muuttuisi ja saisit M:n! :)

• kääääk

Alustavat 135p, meneeköhän läpi :0

• Aikuisabi

Alustavat 272p. Kuinkahan muuttuvat?

• åbo96

Ylöspäin menevät, mutta ei ehkä noin korkealle. Tein kokeen syksyllä, jolloin sain 260 pistettä ja L:n raja tuolloin 264, nyt korotin keväällä ja sain 276 pistettä helpomman kuuntelun ansiosta. Ennustaisin noin 6-8 pisteen nousua pisterajoihin viime vuodesta, tehtyäni molemmat kokeet.

• dsfh

kuuntelu meni perseelleen ja avot päin seiniä kirjallisessa kokeessa.. kaikki esseen armoilla... :(

• bored

Sain 120 pistettä. Mitenköhän käy läpipääsyn, voiko edes kompensoitua?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      457
      3908
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1662
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1388
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      50
      1276
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1059
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1047
    Aihe