Den är till för både nuvarande och "gamla "Borgåbor ...."porvoolaiset ",finns en massa foton och annat intressant.
Trevlig grupp för Borgåbor på facebook.
13
421
Vastaukset
- toppen000000
Jag hittade gamla bekanta (utvandrade ) som man inte sett på 40år bland medlemmarna.
- porvooborgå
Rekommenderar absolut.
- kulturhistoria
porvooborgå kirjoitti:
Rekommenderar absolut.
Väldigt intressant med fina både nya och gamla foton bla,
- gamlastan
kulturhistoria kirjoitti:
Väldigt intressant med fina både nya och gamla foton bla,
Mycket nöjd att jag blev medlem i gruppen.
- tackarochbockar
gamlastan kirjoitti:
Mycket nöjd att jag blev medlem i gruppen.
Jag är också väldigt glad att jag blev godkänd.
- populärgrupp
tackarochbockar kirjoitti:
Jag är också väldigt glad att jag blev godkänd.
Där är redan över 2000 medlemmar.
- växandegrupp
populärgrupp kirjoitti:
Där är redan över 2000 medlemmar.
Nu finns där redan över 4000 medlemmar.
- gårlikabra
växandegrupp kirjoitti:
Nu finns där redan över 4000 medlemmar.
Det bästa är att man kan skriva inlägg antingen på finska eller svenska.
- litetvälmånga
gårlikabra kirjoitti:
Det bästa är att man kan skriva inlägg antingen på finska eller svenska.
Litet för mycket foton,visst är strandbodarna och kyrkan fina,men.....hundratals bilder.
- litetbesviken
litetvälmånga kirjoitti:
Litet för mycket foton,visst är strandbodarna och kyrkan fina,men.....hundratals bilder.
Där är väldigt sträng censur,vad man får skriva om.
- tusentals
Det skulle bli många tjocka böcker med alla Borgåfoton som publicerats.
- Anonyymi
Gruppen "porvoolaisille"är bättre,också annat än kyrkan och strandbodarna.
Mera diskussioner. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Gruppen "porvoolaisille"är bättre,också annat än kyrkan och strandbodarna.
Mera diskussioner.I porvoolaisille är det friare atmosfär,hettar till ibland i diskussionerna..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1266410Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie716243Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3766205Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3444002Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1482425Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.42365Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1311466- 131329
- 1871138
- 64970