Kevään ensi airueet

Iloitkaamme! Kevät tulee, lumet sulaa, kelloja siirretään kesään päin, ja Formulat alkoivat!
Mikä on tässä ollessa.
Aamuseitsemästä on tuota pörräämistä kuunneltu. Itse huomaan, ettei minua hätkähdyttänyt yhtään, että Räikkönen joutui keskeyttämään, eikä Bottas päässyt radalle ollenkaan. Olenko taantumassa? Voiko minua enää mikään asia hätkähdyttää, kun tämäkin jätti minut kylmäksi!

7

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ramoona_

Minua ei bensiini- eikä dieselkäytöiset pörrääjät erityisemmin innosta minään vuodenaikana, sen enempää ilmassa, vesillä kuin teillä tai kilparadoillakaan. Ensimmäinen luonnon kevätpörriäinen herättää sen sijaan innostuksen tulevista kukkapilvistä, joissa pörriäiset pääsevät elementtiinsä.

Ainakin pääkaupunkiseudun alakouluissa on pitkäaikainen perinne julkaista huhtikuulla lasten tekemää lehteä nimeltä Kevätpörriäinen. Minulla on vieläkin tallessa lehtiä , joissa on omienkin lasten taidetta ja oivalluksia, ja lastenlasten tuotoksia tänäkin keväänä saatan nähdä.

Netti pursuilee kaikenlaisia testejä, mikä puu-kukka-lintu olet, täytyyhän olla myös mahdollisuus testata, oletko kevätpörriäinen.

http://ellit.fi/liikunta-ja-terveys/itsetuntemus/testaa-oletko-kevatporriainen

Muutamia koulukkaiden oivalluksia Kevätpörriäisessä :

Mikä on sikojen iltarukous:
      "Äläkä saata meitä kiusaukseen!"

Miten käy hiirelle, kun se jää norsun alle?
      Siitä tulee hiirimatto.

Mitä eroa on opettajalla ja kännykällä?
      Kännykän voi laittaa äänettömälle.:

Miksi blondit pelkäävät rikkoa maailmanennätyksiä?
      He pelkäävät että voivat joutua korvaamaan ne.

• Kevään eka airut tuli jo lopputalven aikana. Se oli musta muurahainen. Luulin, että se oli tullut kylpyhuoneen lattialle hortoilemaan jostakin listan alta.
      Annoin sille vähän sokerijauhettakin.

Sitten eräänäaaamuna niitä oli jo keittiön tiskipöydällä jamuillakin tasoilla. Piti alkaa niitä lähtimään hengiltä. Tulevat sillan alta kun kynnyksen alle on jäänyt pieni rakonen tukkimatta.
      Koskaan aikaisemmin ulkorapun pielessä asustavista mauriaista ole ollut ongelmaa. Näin laasti pussin ulkovarastossa. Täytyy tehdä pieni seos ja täyttää rakoset jos mahdollista.

Vielä muutama keväinen päivä, sitten taannutaan takaisin varhaiskevääseen räntäsateineen, joka aamuliukkauteen aamuisin.
      Liian myöhään, viikolla 12 kevät alkaa katumaan aikaista heräämistään. Ei siitä enää kovaa takatalvea saa kun aurinko jo päivisin lämmittää.

Voi se olla paha shokki hyönteissyöjälinnuille, jotka ovat jo pörhältäneet tänne pohjan perille viikkoja liian aikaisin.

• Keväättä tuodessaan mikä tahansa tuntuu tervetulleelta, jopa muurahainenkin!

Mutta liika on aina liikaa, muistan kun eräänä jouluna piparkakkutalo jäi syömättä, tyttäremme oli 14-vuotias ja oli alkanut musiikin ja ratsastuksen lisäksi harrastaa TANSSIA, ja siitä lienee muutos entisen piparkakkujen tykkääjän touhuissa johtunut. Siinä sivussa vielä kouluakin kävi!!
        Sujautin joulun jälkeen jossain kiireessä talon alimmalle hyllylle sellaiseen kaappiin, jossa oli ulkoventtiili. Niitä oli jokaisessa keittiössä ennen, 'kylmäkaappeja.

Kesän tultua olimme Helsingistä poissa pitkään , ja kun tulimme takaisin, näin lattialla kylmäkaapin lähellä pari muurahaista. Avasin kaapin oven, ja huomasin piparkakkutalon saaneen asukkaita poissaollessamme.
        Piparkakkutalo kuljetettiin muovipussissa jätehuoneeseen ja kaadettiin jätteisiin.

Mutta kevättä kohti taaskin mennään, valoa ja lämpöä päin!

• se.siitä

Nuo Räikköset ynnämuut eivät koskaan ole minua hätkäyttäneet. Kevään tulokin on liikaa etuajassa. Kasvitkin erehtyvät ja takatalvi vie. Hyvä sentään, että etuajassa putsaillaan jalkakäytäviä ja kevyen liikenteen väyliä, on helpompi pyöräillä.

• jakolasku

Kieltämättä oli kiva istuskella puiston penkillä Kymijoen vierellä, aurinkoa riitti. Koira kulki omia reittejään, katsoo välillä todetakseen että olen tallella. Kuitenkin takatalvi taas on tulossa, pakkasta ehkä päivisinkin.

• Parempi niin kuin myöhemmin, sillä luonto vahingoittuisi pahemmin takatalvesta päästyään kasvun alkuun jo. Joskushan niinkin on käynyt.

• jakolasku

Keväthän ei koskaan tule suorin jaloin vaan aina vähän kompastellen. Tipuille huono juttu jos avioliitto on solmittu ja rouva on raskaana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      74
      3930
    2. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      189
      3195
    3. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2986
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      70
      2570
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      368
      2310
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      172
      1971
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      78
      1595
    8. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      33
      1515
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1408
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1382
    Aihe