Onko kukaan testaillu erilaisia hookolmosia? Niitä kun on kaikenlaisia vision blueta, 30% ja mega sitä ja tätä. Onkohan niissä mitään oikeeta eroo, kun yleensä maksavatkin viä ihan tuskana. Saahan niitä toki vaikka 12V/160W, mutta siinä saattaa jo Profitkin sulaa...
H3 erot?
4
2054
Vastaukset
- Setä
Asensin Bosch Touring 190 lisävalot ja niihin Philips 55W 30% H3-polttimot. Tämän jälkeen kokeilin toiseen umpioon Megalux 100W polttimoa. Paljaalla silmällä lyhytaikaisella vertailulla en huomannut kyllä eroa. Tälläinen kokemus sedällä.
Silmän herkkyys valaistukselle seuraa logaritmista asteikkoa, jolla 55 tai 1,3 X 55 ja 100:n ero on aika pieni.
- Pro(ko?)
sitroen kirjoitti:
Silmän herkkyys valaistukselle seuraa logaritmista asteikkoa, jolla 55 tai 1,3 X 55 ja 100:n ero on aika pieni.
"Silmän herkkyys valaistukselle seuraa logaritmista asteikkoa, jolla 55 tai 1,3 X 55 ja 100:n ero on aika pieni."
Saattaa se olla nuinkin, hookolmosia saa ainakin 160 Wattisiin asti ja sillon tullee lokaritmiinkin eroa. Taitaa vaan heijastimet kiehahtaa.
Mitenkähän sitten nämä wanhat keltaset polttimot ja uudet trendikkäät siniset vaikuttaa? Mulla oli joskus 100W keltaset ja ne oli kyllä hyvät lumisateella ja sumussa.
Siniset tuntuis silmälle mukavammalta, tiedä häntä. Ikuisuuskysymys/makuasia... - Kokemusta
Pro(ko?) kirjoitti:
"Silmän herkkyys valaistukselle seuraa logaritmista asteikkoa, jolla 55 tai 1,3 X 55 ja 100:n ero on aika pieni."
Saattaa se olla nuinkin, hookolmosia saa ainakin 160 Wattisiin asti ja sillon tullee lokaritmiinkin eroa. Taitaa vaan heijastimet kiehahtaa.
Mitenkähän sitten nämä wanhat keltaset polttimot ja uudet trendikkäät siniset vaikuttaa? Mulla oli joskus 100W keltaset ja ne oli kyllä hyvät lumisateella ja sumussa.
Siniset tuntuis silmälle mukavammalta, tiedä häntä. Ikuisuuskysymys/makuasia...Valoina Bosch Rally 225, 4mm johdotuksilla, tuplasyötöillä, -sulakkeilla ja -releillä. Polttimoina Philips Premium 55W ja Premium 100W. Käytännössä valotehon ero hyvin pieni. Siirryin käyttämään 55W koska niilläkin näkee. Käytännössä 100W ainoa hyöty tulee siitä että 100W suurempi lämpö pitää umpiot paremmin sulana ongelmakeleillä (alijäähtynyt vesisade).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997873- 1075617
- 2754881
- 494843
- 763617
- 512859
- 632615
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222478Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292412- 412294