Sormen, varpaan tmv murtaminen?

arghh

Olen masentunut ja itsetuhoinen, en kaipaa kommentteja "mene hoitoon" tmv.

Miten olisi helpointa murtaa sormi, (iso)varvas tmv niin että saikkua tulisi vähintään 3vk?

20

7230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arghh

      Tai jos viiltäisi esim. Sormeen syvän haavan "vahingossa" (töissä käytetään paljon puukkoa) niin kauankohan mahtais mennä parantumiseen, eli kauanko tulis saikkua?

    • arghh

      Nosetaan

    • yuuuuuuuuuuuuuu

      Suosittelen että et tee sitä. Mene hakemaan saikkua masennuksen takia. Tai sitten yksinkertaisesti teeskentelet selkäkipua. Selkäkivut ovat aika monisäikeisiä ja vaikeasti todistettavia.

      • no_huh_huh

        Jos tosiaan hautoo mielessään tuollaisia, niin eiköhän sitä saikkua tule ihan psyykkisistä syistäkin. Näistä asioista pitäisi vain lääkärin tietää.

        En tiedä, mitä työtä aloittaja tekee, mutta sormen murtuminen ei kyllä kaikissa töissä edes ole saikun peruste. Itse mursin ranteeni viime vuonna enkä ollut päivääkään saikulla - tosin työkin on toimistotyötä. Töistä olin poissa sen verran, että saivat kipsattua.

        Jos ei jaksa, niin ei jaksa.


    • arghh

      Nostetaan

    • inonin

      Nostetaan, sama tilanne kuin alottajalla!

    • biuskuuww

      Laita sormi auton oven/ jonku muun painavan oven välii ja lyö ovi kiinni

      • Aivittusesattu

        Ok oon myöhäs ja näi, mulla. Kävi näin.. Vielä ehittii laittaa ovet. Lukkoon "auton ovet".. Ei ei murtunut.. Siitä on nyt 4kk. Kynsi tippui kauan aikaa sitten.. Eikä sen tuloa näy vieläkään. Joten sitä ei kannata tehä koska ei välttämättä murru...


      • Ei kato välttis toimi olin noin 6v tai 7v niin mulla oli jääny auton väliin sormi ja äiti oli paiskassu sen oven kovaa kii eikä sormet murtunu


    • asdasdqwq222

      Huonot maihari tyyppiset kengät, ja juoksemaan "tömistäen". Pikku hiljaa tulee rasittusmurtumaa jalkaan. Saikkua tulee, mutta pystyy silti kävelemään. Jos kunnolla murtaa jonkun, niin ikävää on kun ei sitä voi käyttää.

    • asiantuntija22

      laita sormi reikään ja potkaisi

    • sdfvsdf

      Ootko ny ihan varma että murrettu sormi tai varvas kuntoutuu siihen mennessä kun masennus on kaikonnut? Eikö masennuss ellasenaan riitä siarasloman perusteeksi.. Luulen että vahingoitetusta kehosta sikiää vaan lisäkyrpääntymistä.

    • Isokivi

      Itse mursin vahingossa sormen, kun iso kivi tippu mun sormen päälle, se vaan koski hetken, mutta sit meni tunnottomaksi... Mutta suosittelen että haet apua!

    • AhdistunutMies

      Mun ei tarvi teloa edes tahallaan kun on perkele koko vuoden ollu aina joku paikka kipeä. Polvi, nilkka, päkiät, sorminivelet ja mikä milloinkin eikä loppua näy. Olisin tyytyväinen jo siitäkin jos olis edes muutama kivuton päivä. Kai sitä vähemmästäkin luulis saikkua saavan ettei tarvi itteensä teloa.

    • Anonyymi

      Et sä sitä haluu!minäkin ala-asteella toivoin sitä,sittenhän ylä asteellla murtu varvas siinä sitte kevätjuhlassa ja kesällä keppien kanssa käveltiin,en voinu mennä mihinkään huvipuistoon vesipuistoon,jos on pakkomielle murtaa niin vaikka lyö se kovaa kynnykseen

    • Anonyymi

      Sanoisin että ķipeä on murtuma, pienikin kun luutuu takaisin eikä aina edes tule ihan kuntoonkaan että jos masentaa niin sitten voit käydä vaikka terveyskeskuksen mielentrrveyshoitajalla ja häneltä voit saada lähetteen mielenterveyspuolen käynnille, jossa voidaan masennus havaita testeillä ja saada diagnosoitua ja siitäkin voi mahd tod näk esim saada sairauslomaa. Että kipeä murtuma turhaan vain lisää masennusta ettei kannata ehdoin tahdoin turhaan hankkia sellaista varsinkin kun ei aina voi tietää että korjaantuuko edes entiselleen mutta kyllä tosiaan yleensähän huonompaan suuntaan nuo murtumat ja muut sairaudet kehossa vain lisäävät ahdistusta ja ahdinkoa.

    • Anonyymi

      Anna Lumin potkasta sua sormeen nii ai että kun tuntuu mukavalle❤️

      • Anonyymi

        Lumin? Hevosenko?


    • Anonyymi

      Vhän vanha viestiketju, mutta näin foorumin ilonpilaajan ominaisuudessa, kerron, että murtuneen varpaan teippaa hoitaja, joka taas voi kirjoittaa vain kolme päivää saikkua.

      Eli jos pidempää lomaa kaipaa, niin joutuu menemään sinne pällitohtorille.

    • Anonyymi

      Varvas ei pitkälle riitä. Nilkka ja ranne 4-6 vk. En silti suosittele.
      Mulla nilkka ja ranne murtuneet, eri kerroilla, ja just oikeaan aikaan, että pääsin pois töistä. Joskus niinki.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2087
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1600
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1510
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1337
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1226
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      488
      1145
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1135
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      953
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      932
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      876
    Aihe