Narsisti, psykopaatti tai sosiopaatti äiti

kjhgffhhh

Minusta tuntuu, ettei kukaan ymmärrä sitä mitä se tarkoittaa, jos on manipuloitu elämän alusta asti vuosikymmeniä. Silloinhan ei ole koskaan nähnyt maailmaa ilman sitä manipulointia.
Jos asiasta yrittää puhua, ihmisten suhtautuminen on kummallista, ja sitä kautta narsisti saa sitten vielä lisävaltaa.

10

512

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin-on-

Mene terapiaan,vaikka TK.n.kautta. Sieltä löytyy ymmärrystä. Ei tavallinen kaduntallaaja ymmärrä narsismista yhtikääs mitään. Narsistin uhri ymmärtää vain omasta kokemuksesta,mistä on kysmys?

• hklklhkllhlh

Mene itse terapiaan!

• RevontuliaTaivaalla

Asioista ei kannata puhua sellaisille ihmisille, jotka kieltävät sinun tunteesi ja kokemuksesi tai haluavat sanella mitä ne milloinkin ovat. Silloin tuollainen henkilö kenties palaa ikään kuin uudelleen niissä ihmisissä?

Voitko ajatus ajatukselta purkaa sitä manipulointia? Erottaa, mitä hän sanoi yksittäisissä kysymyksissä ja todeta, että oma kantasi on joku muu ja siihen sinulla on oikeus. Vaikea vastata, kun ei tiedä millaisesta manipuloinnista enimmäkseen on kysymys.

• trolaaja

Psykopaati on homo

• pitäneepaikkansa

Kansanviisaus ainakin kertoo, millainen homon kosto on.

• wqedqwer

Olen itse elänyt kuin kahdessa ei maailmassa toinen oli normaali, ulkopuolisten ihmisten kanssa käydyt koulut ja kotona oli erittäin manipuloiva äiti. Huomasin eron jo lapsena noiden kahden välillä että niissä oli suuri ero. Se mikä oli pätevä ulkopuolella ei pätenyt lainkaan kodin sisäpuolella, äidin vaikutusalueella. Nuorena ei vain tajunnut mitä tarkoittaa narsismi tai narsisti ja manipulointi. Äitiin en luottanut nuorena, jotenkin se ristiriita ja erilaisuus ulkomaailman kanssa oli niin jyrkkä että se epäilytti jo silloin.

• jhmhss

Eiko lie totta sekin että kaikenmaailman kriisit niin kotona,työpaikoilla, koko yhteiskunnassa (mitä nemilloinkin ovat) ihan kaikilla elämänalueilla ihan vaan eletään ja toimitaan, slloin ei suremaan jouda - varsinkin jos on tositilanteita ja hätä --- varsinainen asiain läpipuinti ja surutyö alkaa jokaisen elämässä myöhemmin - on hyvä jos on aikuisia ihmisiä, jotka jaksavat lapsia ja nuoria kuunnella ja luotsata vaikeidenasioiden ja tunteiden läpi.
      Ehkä äitisi aikoiinaan oli nuori äiti, aikakautenaan työelämässäkin - joka paikassa hoettiin silloin ismiä " vain nopeat syövät hitaat" ynnä muuta fraaseja koristettuina kultahileillä ja sydämenkuvilla.
      Manipulointi kai tarkoittaa mielenmuokkausta ja kuuluisia aivopesuja -
      kuin luoda tyyppejä tai kirjatietojen hirviöitä - jokaisella kai olisi oikeus olla
      oma itsensä myös kaikkien vaatimusten paineissa
      - kasvaa ihmiseksi, joka ihanteitasi ja unelmiasi lähinnä vastaa.
      Vaikka monet korostavat onnellisuutta, kiirettä, voimaa - vastakohtainen
      suuntaus olisi hitaus, oma rauha, taito jne .

• Anonyymi

tää on tosi vanha kirjotelma mutta itellä on samanlainen äiti. narsisti, psykopaatti, sosiopaatti, aspd? en tiiä mikä sillä on, tuntuu välillä et sillä on kaikki samaa aikaa. haluun vaa sanoo että tälläsii tapauksii on paljon, et oo ainoo. ymmärrän tosi hyvin mitä tarkotat. ite olin ihan samanlainen narsisti ect lapsena, toki koin henkistä ja fyysistä väkivaltaa ainenkin en muista oliko muita, ehkä. mutta en tiiä matkinko silon pienenä mun äitiä vai miten must tuli sellanen. olin väkivaltanen, manipuloin, valehtelin, varastin, itserakas, kokoajan huomioa hakeva, en tuntenut tunteita, aggressiivinen, vaikka mitä ja nää kaikki alko ku olin 2 vuotta, eli ei oo normaalia. toki mä ite piilotin tunteita lapsena koska se kaikki suru viha ja nää oli nii vahvoja enkä tajunnu mistä oli kyse. meinaa mulle ei ollu opetettu mitään tunteistä pienenä joten piti periaatteessa ajatella omilla aivoilla eikä tukeututa toisiin ja kysyä apua. totta kai en ollu "yksin" et siellä asunossa asu 5 ihmistä samaan aikaan myöhemmin 6-7. olin yllättävän fiksu lapsi vaikka ite sanonki. toki mulla on isoveli 2v vanhempi ku minä ja olin sen kaa melkei koko ajan paitsi sillon ku mä koin väkivaltaa. paitsi huono puoli on siinä että mä olin väkivaltanen veljeä kohtaan ja henkisesti väkivaltainen. mun veli on toisiks kiltein ihminen ketä tunnen (iskä on ensimmäinen :D) ja se ei oo ikinä tehny mulle mitään väärää mä vaa purkasin vihan siihen. olin totta kai mustasukkanen hänestä koska hän ei ollu kokenu fyysistä väkivaltaa vain henkistä. musta tuntu pienenä et sillä on kaikki hyvin vaikka oikeesti kenelläkään siinä talossa ei ollut kaikki hyvin. lisäksi mun veli on tosi kiltti se kävi koulun hyvin teki kaikki hyvin ja mä taas en. joten mulle valitettiin enemmän koulusta (niinkuin isän pitäisikin koska se on suurimmaks osaks vanhemman vastuulla miten lapsi pärjää koulussa ja puhun ihan pikku lapsista). joten yleensä aiheutin lisää ongelmia jottai saisin huomioo ja eventually vein kaikki huomion mun veljeltä pois. me kaikki elettiin yksin siinä talossa mut mun veli ja isosisko eli kaikista yksin. mutta nii ja mun äitihän sai huomiota tekemällä kaikki noi samat asiat mitä itekkin aloin tekemään joten välillä aattelen et ehkä mä vaa olin oikeesti vain lapsi ja yritin tehdä kaikkeni jotta saisin rakkautta. et ehk en oo niinku mun äiti. toki mun on pakko sanoa ett ku täytin about 12 puhuin mun isän kanssa äitistä ja muutenkin tästä aiheesta (ne on eronnu ku olin 3, oli naimisissa about 10plus v?) nii aloin jotenki tajumaan asiat meinaa pienenä mähä luulin mun äitin käytös oli ihan normaalia. joten mun silmät alko vihdoin avautuu tästä kaikesta manipuloinnista. ja sen jälkeen oon alkanu muuttumaan ku tajusin et oon ite ihan samanlainen ja aloin miettii asiaa muutama vuos. (ite oon sellanen ihminen et jos alan miettii jotai nii mietin sen loppuu en jätä sitä kesken ennen ku oon saanu jonkun järkevän vastauksen) noh en oo melkein ollenkaa samanlainen, totta kai välillä tajuun sen jälkee ku oon puhunu et puhuin vähän ylimielisesti jne. ja tunteethan ei toimi vielä 100% normaalisti, mutta oon ihan hirvee ilonen et toimii. pystyn itkee ja pystyn oikeesti kokee iloa vaikka aluks se oli pelottavaa ku yhtäkkiä kaikki tunteet 12 vuoden takaa purkautuu. huoh, tästä tuli vaa mun avaus näköjää. en usko ihmisten lukevan koska nii vanha post. no mutta ain välil tarvii avautuu johonki vaikka oiski internetin välityksellä. muuten oon ite tosi energinen ihminen jos mul ei ois kaikkee tätä traumaa ja välil ärsyttää kosk oisin varmaa ollu hirvee mukava ihminen ilman sitä. mut noh elämäs ei aina mee kaikki miten haluu.

toivon et jos ootte uhreja sosiopaateista, psykopaateista, narsisteista ja muista tälläisistä, että ette luovuta. jos mä pystyn siihen 6 vuotiaana niin kyllä tekin pystytte! tiedän vähä outoo MUN sanoo tällei, mut nii. meinaa ite en iinä neuvota omia neuvoja mitä annan toisille. :D

kiitos jos luit! <3

• Anonyymi

.❤.

• Anonyymi

Minä kyllä pystyin aikani. Kunnes pääsin kokemusteni alkulähteille. Vastustus oli kiivasta eikä paukut enää riittäneet. Älä luota viranomaisiin. Ne on aivopesty kulttuurin mukaisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3545
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      69
      1886
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1578
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1204
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      1002
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      968
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      833
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      824
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe