Pullukka karateen?

randomikysyyyyy

Hei! Olen parikymppinen nainen (165/75) ja halusin todella aloittaa jonkin kamppailulajin, mieluiten karaten.

Olen aiemmin harrastanut aktiivisesti hiihtoa ja (kunto)nyrkkeilyä. Kuntoni ei kuitenkaan tällä hetkellä ole kovin hyvä (juosten 10km/60 min) ja vatsalihaksia saan tehtyä ehkä kaksi.. :D

Uskallanko mennä kokeilemaan ja millaiset vaatteet treeneissä tulee olla?

9

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 202

      Kyllä uskallat, vaatetus verskat ja t-paita. Siellä alkeiskurssilla ne taidot ja kunto kehittyvät, mukaan vaan. Jahkailemalla ei homma ala koskaan.

    • koutsiwwerggr

      helpottaisi ehdottasjia jos olisi hajua missä päin asut?

    • karategirl

      Mene ehdottomasti kokeilemaan! Itse aloitin karaten tässä hetki sitten ja ihastuin lajiin heti! Kunnolla ei ole väliä, karate sopii ihan kaikille ja kunto muutenkin kohoaa sitä harrastaessa. Alkeiskurssille tarvitset vain t-paidan ja verkkarit. Ja tietysti, jos joku karateen liittyvä asia mietityttää, kannattaa olla yhteydessä seuraan, josta olet kiinnostunut. Aluksi liikkeet eivät ole mitenkään erityisen vaativia, joten huono kunto ei todellakaan ole este.

    • Käynyt

      Koita löytää mahdollisimman perinteinen tyylisuunta. Sellaisten treeneissä voi edetä omaa vauhtiaan ja nauttia onnistumisista. Kyllä sen tietää, kun joku potku tai lyönti lähtee ensimmäistä kertaa kunnolla.

    • KarateKid63v

      Iske mamu ja rupea poikimaan fattan piikkiin. Ei mulla muuta.

      • eitarviiskeä

        mamu ottaa kyllä ihan oma-aloitteisesti. ja mitä enemmän porsii sitä enemmän tilille napsahtaa fyffeä.


    • Hokuto88

      Kannattaa aloittaa esim. Kuntokaratesta. Itse olen 186 ja painoin 126kg kun aloitin 2013, nyt on vihreevyö tuloillaan ja painoa on 95kg. Kokeilemaan vaan.

    • Enkovinlihava

      Itse painan jotain 33.9 kg ja ihan hyvä kunto sen painoselle. Muuten jos joku haluaa karatea oppia niin katsokaa Karate Kid.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      78
      1510
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1267
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      120
      1227
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1166
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1024
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      82
      823
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      765
    8. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      762
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      380
      738
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      696
    Aihe