Ei maitoallergia, -tauti, eikä lakt.intol. MIKÄ?

Maidoto

Maitoallergia, maitotauti, laktoosi-intoleranssi - ei mikään niistä, mutta mikään maitotuote ei kuitenkaan käy, ei edes maitorasva, jossa ei pitäisi olla yhtään maitoproteiinia tai laktoosia, mutta kun samassa tehtaassa tehdään, niin saattaa olla jäämiä.

Aikoinaan minulle sopi hyla-tuotteet, eli vähälaktoosiset jogurtit, jäätelöt, piimä ja hyla-maitokin keitettynä. Sitten alkoi tulla niistä oireita ja vaihdoin laktoosittomiin ja samoin kestin niitäkin joitain vuosia, mutta alkoi taas tulla oireita - siis oksettavaa oloa ylävatsaan, ilmavaivoja ja ripulia. Ei ihottumaa, mutta joskus tuli limaisuusuutta kurkkuun ja yskää - myös pahaa makua nousi suuhun, jos tuotteessa oli maitoproteeinia, laktoosia tai maitorasvaa vähänkään.

Kokeilin myös maitotautisten linjaa, eli he ovat monet saaneet avun homogenoimattomista maitotuotteista, eli ostavat luomumaitoa kaupasta tai suoraan tilalta ja syövät homogenoimattomia kovia juustoa. http://maitotauti.com/index.php

Kovat juustot kävivätkin minulle monta vuotta, mutta sitten aloin saamaan niistäkin samanlaisia oireita, joten jätin senkin pois. Kokeilin myös vuohenjuustoa, mutta ei sopinut sekään.

Olin tietenkin lopulta aivan varma, että minulla täytyy olla lehmänmaitoallergia, eli että olen allerginen maitoproteiinille. Menin verikokeeseen, mutta tulos oli, etten ole lehmänmaidolle allerginen. Sama tulos oli aikoinaan laktoosin suhteen, kun tehtiin joku laktoosirasite, mutta oireet ovat niin rajut, etten voi mitenkään maitotuotteita käyttää.

Onko kenelläkään tällaista samanlaista taustaa ja mikä on diagnoosi?

8

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maitopois

      Työkaverilla on ja oli jo 20 vuotta sitten.

      Suomalainen maito ei käy, mutta Saksassa esim. käy kaikki maitotuotteet.

      Eli jätä maito.

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/maito.htm

      Voissa on hiukan maitoproteiinia. Hyvin vähän.

    • Maidoto

      Onkohan työkaverillasi siis se maitotauti, eli ei käy homogenoidut maitotuotteet, vai käykö Saksalaiset homogenoidut maitotuotteet myös?

      Olen siis jättänyt kaikki maitotuotteet, myös sen kovan homogenoimattoman juustonkin vuosia sitten. Kokeilin saksalaistaf vuohenjuustoa, mutta sekään ei käynyt.

      Jääköhän mysteeriksi tämä syy, miksi kohdallani. samoin kuin lapsellani, ei keho maitoa kestä, vaikka testien mukaan meillä ei ole maitoproteiiniallergiaa.

      Toivottavasti asia joskus selviää. Voisiko verikoe näyttää väärän tuloksen?

    • Maidoto

      Korjaanpa itse kirjoitusvirheeni, eli saksalaiset pienellä - joku olisi saattanut huomauttaa. :)

    • Kvht

      Limakalvoiltasi puuttuvat tärkeimmät hyötybakteerit. Opastus noihin bakteereihin löytyy tuolta sivulta. Ongelmasi kierretään ihmisperäisillä bakteereilla!
      http://pappasmurffi.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-maitohappoprobiootti-bakteerit-pahkinankuoressa-vaiheittain-lyhyesti/

      Usein kysytty sivulta:
      ""1. Kysymys:
      – Mikä on ”maitotauti”?
      Vastaus:
      – ”Maitotauti” on ”nippu” limakalvojen tärkeimpien L-a, L-b ja Bif hyöty-bakteerien pulan aiheuttamia oireita.
      Olen terveysviranomaisten kanssa taas kerran erimieltä: Nimen omaan homogenointi aiheuttaa ”maitotautia” -jos sitä nimikettä välttämättä halutaan käyttää. Terveysviranomaisten olisi pitänyt tajuta alkamaan tutkimaan sitä, mitä rasva ei enää suojaa homogenoinnin jälkeen, eli mitä tuhoa rasvapallojen pilkkominen aiheuttaa muuten, kuin itse rasvalle!
      Probioottien matka mahalaukusta-ohutsuoleen:
      A. Vapaana maidossa olevat probiootit eivät pääse elävänä*) ohutsuoleen asti, koska niiltä puuttuu suoja(=rasva).
      B. Rasvaan sitoutuneet probiootit saadaan ohutsuoleen asti, koska niillä on rasva suojana!
      Mutta juuri homogenoinnilla-tiukalla sihdillä saadaan aikaan se, että ohutsuoleen pääsee elävänä vain murto-osa niistä probiooteista, jotka alunperin oli pilkkomattomissa rasvapalloissa.
      *)Ainoastaan elävistä Probiootti-bakteereista on hyötyä!""

    • Maidoto

      Kiitos Kvht - hyvää tietoa!

      Unohdin kirjoittaa tuohon ekaan tekstiini, että olen käyttänyt ensin Relaa muutamia vuosia ja sitten Laktoseveniä jo noin 7 vuotta jä välillä jotain muutakin kokeellisesti, joten kai kehossani on hyödyllisiä bakteereja tarpeeksi.

      Olin tosiaan varma, että olen maitotautinen, mutta kun ei enää käynyt se kova homogenoimaton juustokaan, niin luulin olevani maitoproteiinille allerginen, mutta en ole sitäkään, joten löytyykö tähän enää selitystä?

      En ole myöskään luulotautinen, sillä yleensä on käynyt niin, että olen tietämättäni syönyt esim. kyläpaikassa jotain ruokaa tai leivonnaista, jonka piti varmasti olla maidotonta, mutta sitten kun oireita tuli ja aloin selvittää syömääni, niin selvisi, että siinä olikin esim. kaseiinia tai heraa tai maitoproteiinia.

    • unperson

      Täältä voi löytyä vastaus. Tässä blogissa allergialasten vanhemmat kirjoittavat kokemuksiaan kentältä. Kirjoitukset eivät edusta minkään ryhmän mielipidettä. Sosiaalisesta mediasta löytyy useita allergialasten vanhempien vertaistukiryhmiä. http://www.lokakuunliike.com/allergiaohjelman-uhrit/

    • Minulla on hiustupesta otettu näytteitä ja siellä oli maitohiuksia. Sit ei käy maito mut voi syödä voita ja kovia juustoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1773
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1357
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1168
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1138
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      53
      997
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      966
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      964
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      67
      881
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe