Ketä kiusaa "ikuinen piina"?

Alex on vuosikausia jauhanut ikuisesta piinasta ja siitä, että miten kauhea opetus se on.

Kenelle se on kauhea opetus?

Eihän yksikään uskovainen ole sinne menossa, kestipä se miten kauan tahansa, tai oli kestämättä, vaan jokainen uskova on menossa oman jumalansa taivaaseen.

Adventistit uskovat, että heidän jumalansa hävittää kaikki muut (myös Alexin-kasin) ja ehkäpä noin 18 miljoonan adventistin kanssa heidän jumalansa taivaaseen voi päästä 1-2 muuta uskovaa, hyvällä tuurilla kolme.

Jehovan todistajat uskovat, että heidän jumalansa hävittää kaikki muut (myös Alex-kasin), paitsi jehovan todistajat ja heidän jumalansa ei ota ketään muita taivaaseensa, ei yhden yhtä muuta uskovaa toisista lahkoista.

Katoliset uskovat, että he pääsevät oman jumalansa taivaaseen ja heidän jumalansa hävittää kaikki muut (myös Alex-kasin), tosin hieman pidemmällä käristysajalla, mutta mitä ihmeen väliä sillä on, kun muut uskovat oman jumalansa tekevän jotain muuta?

Luterilaiset uskovat pääsevänsä oman jumalansa taivaaseen ja muille luterilaisten jumala on keksinyt jotain muuta, joka ei koske kuitenkaan ketään muuta, koska kaikki muut ovat oman jumalansa toimenpiteiden alla.

Mutta vaikka Alex-kasi joutuisi kokemaan ikuisen piinan jonkun uskonnon/lahkon opetusten mukaan, ei se ole Alexille mikään ongelma, koska Alex on tietenkin menossa oman jumalansa taivaaseen rupattelemaan joutavia jumalansa kanssa ja palvomaan tätä jumalaa ikuisuuden ajaksi, ikuisuuden jokaiseksi hetkeksi.

Ainoa, jonka pitäisi olla asiasta huolissaan, olen minä, joka ei ole menossa yhdenkään jumalan taivaasen, eli minua kohtaa jokaisen jumalan ikävä paikka, mutta minua asia ei huoleta pätkän vertaa, eikä minua kiinnosta yhtään se, että mitä mikin satuolento on jonkin uskonnon mukaan minua kohtaan varannut kuolemani jälkeen.

Joten ketä tämä ikuinen piinaa piinaa ja kenen mielenterveyden se on viemässä, koska eihän se koske ketään muita kuin niitä, jotka eivät asiasta välitä, eli uskonnottomia, joille uskontojen sadut ovat täysin yhdentekeviä?

Eihän kukaan muu ole menossa kadotukseen, helvettiin tai yhtään mihinkään ikävään paikkaan, koska jokainen uskova menee oman uskontonsa mukaiseen taivaaseen.

Joten miksi ikuinen piina on Alexille niin kammottava asia, kun se ei koske yhtäkään uskovaa, vaan ainoastaan uskonnottomia, jotka eivät ota asiasta paineita eivätkä pulttia, koska tietävät sen saduksi?

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerettiläinen---

      >>Alex on vuosikausia jauhanut ikuisesta piinasta ja siitä, että miten kauhea opetus se on.
      Kenelle se on kauhea opetus?<<

      Lyhyt vastaus omasta puolestani.
      Se on kauhea opetus kaikille niille uskoville, joiden usko tosiassa perustuu helvetinpelkoon, eikä Jumalaan, eikä heitä ole ihan vähän. He ovat myös aivan hirvittävän kauhun vallassa sen vuoksi, että heidän uskomattomat sukulaisensakin joutuvat tuohon hirvittävään ikuisen piinan paikkaan, joten ateistien usko (tai uskomattomuus) tässä asiassa huomattavasti terveempää kuin noiden piinauskovien.

      • >>> Se on kauhea opetus kaikille niille uskoville, joiden usko tosiassa perustuu helvetinpelkoon, eikä Jumalaan, eikä heitä ole ihan vähän. >>

        Tätä ajatusta kannattaa pyöritellä hieman mielessään, niin tajuaa jumalien voiman ja uskontojen alkuperän.

        >>> He ovat myös aivan hirvittävän kauhun vallassa sen vuoksi, että heidän uskomattomat sukulaisensakin joutuvat tuohon hirvittävään ikuisen piinan paikkaan >>

        Mitä ihmettä se heitä liikuttaa?

        He joutuvat joka tapauksessa uskomustensa mukaan viettämään ikuisuuden jotain jumalaa palvoen, sen ikuisuuden jokaisen hetken ajaksi, niin he ovat ikuisuuden erossa rakkaistaan, myös heistä jotka uskovat ja pääsevät samaan paikkaan. Sillä kuten raamattu kertoo, ei taivaassa tehdä mitään muuta kuin palvotaan jumalaa ikuisuuden joka hetki.

        Katsos kun raamattua lukee, niin sieltä selviää myös se, että tuleva taivas ei ole mikään onnela, jossa tavataan rakkaita ja tavataan kuolleita sukulaisia, vaan siellä ei tehdä mitään muuta kuin palvotaan huomionkipeää jumalaa ikuisuuden jokainen hetki, koko ajan.

        Se oheistoiminta, josta jokainen haaveilee, on aivan samanlaista lahkojen luomaa satua kuin ikuinen piinakin, joka ei perustu raamattuun, vaan ihmisten mahdollisiin toiveisiin kuolemansa jälkeisestä ajasta. Raamatun mukaan siellä ei rupatella rakkaiden kanssa vaan palvotaan jokainen kuviteltavissa oleva hetki huomionkipeää jumalaa.

        Tämä kannattaa muistaa taivaspaikasta haaveillessa.

        Joten loogisesti ikuisen piinan tai piinattomuuden luulisi olevan uskoville aivan täydellisen yhdentekevä. Toisaalta taivaaseen pääsyä janoavat voivat tietenkin pelätä vain sitä, että se ikuisen piinan paikka onkin paljon hauskempi paikka kuin heidän taivaansa, jossa on pelkkää huomionkipeän jumalan palvomista, sillä minun nähdäkseni kadotukseen on menossa paljon mielenkiintoisempaa porukkaa kuin taivaaseen.


      • bushmanni kirjoitti:

        >>> Se on kauhea opetus kaikille niille uskoville, joiden usko tosiassa perustuu helvetinpelkoon, eikä Jumalaan, eikä heitä ole ihan vähän. >>

        Tätä ajatusta kannattaa pyöritellä hieman mielessään, niin tajuaa jumalien voiman ja uskontojen alkuperän.

        >>> He ovat myös aivan hirvittävän kauhun vallassa sen vuoksi, että heidän uskomattomat sukulaisensakin joutuvat tuohon hirvittävään ikuisen piinan paikkaan >>

        Mitä ihmettä se heitä liikuttaa?

        He joutuvat joka tapauksessa uskomustensa mukaan viettämään ikuisuuden jotain jumalaa palvoen, sen ikuisuuden jokaisen hetken ajaksi, niin he ovat ikuisuuden erossa rakkaistaan, myös heistä jotka uskovat ja pääsevät samaan paikkaan. Sillä kuten raamattu kertoo, ei taivaassa tehdä mitään muuta kuin palvotaan jumalaa ikuisuuden joka hetki.

        Katsos kun raamattua lukee, niin sieltä selviää myös se, että tuleva taivas ei ole mikään onnela, jossa tavataan rakkaita ja tavataan kuolleita sukulaisia, vaan siellä ei tehdä mitään muuta kuin palvotaan huomionkipeää jumalaa ikuisuuden jokainen hetki, koko ajan.

        Se oheistoiminta, josta jokainen haaveilee, on aivan samanlaista lahkojen luomaa satua kuin ikuinen piinakin, joka ei perustu raamattuun, vaan ihmisten mahdollisiin toiveisiin kuolemansa jälkeisestä ajasta. Raamatun mukaan siellä ei rupatella rakkaiden kanssa vaan palvotaan jokainen kuviteltavissa oleva hetki huomionkipeää jumalaa.

        Tämä kannattaa muistaa taivaspaikasta haaveillessa.

        Joten loogisesti ikuisen piinan tai piinattomuuden luulisi olevan uskoville aivan täydellisen yhdentekevä. Toisaalta taivaaseen pääsyä janoavat voivat tietenkin pelätä vain sitä, että se ikuisen piinan paikka onkin paljon hauskempi paikka kuin heidän taivaansa, jossa on pelkkää huomionkipeän jumalan palvomista, sillä minun nähdäkseni kadotukseen on menossa paljon mielenkiintoisempaa porukkaa kuin taivaaseen.

        kerettiläinen >>> Se on kauhea opetus kaikille niille uskoville, joiden usko tosiassa perustuu helvetinpelkoon, eikä Jumalaan, eikä heitä ole ihan vähän. >>

        Bushmanni :
        ##Tätä ajatusta kannattaa pyöritellä hieman mielessään, niin tajuaa jumalien voiman ja uskontojen alkuperän. ##

        Oikaisen pikkuisen:
        ##Tätä ajatusta kannattaa pyöritellä hieman mielessään, niin tajuaa epäjumalien voiman ja harha oppien alkuperän. ##

        Niin kuin on täälläkin niin usein kirjoitettu koko usko ikuiseen piinaan perustuu uskoon sielun kuolemattomuudesta .. siis eräänlainen "Ei, ette te kuole" - oppi ..

        alex


      • kerettiläinen---
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Se on kauhea opetus kaikille niille uskoville, joiden usko tosiassa perustuu helvetinpelkoon, eikä Jumalaan, eikä heitä ole ihan vähän. >>

        Tätä ajatusta kannattaa pyöritellä hieman mielessään, niin tajuaa jumalien voiman ja uskontojen alkuperän.

        >>> He ovat myös aivan hirvittävän kauhun vallassa sen vuoksi, että heidän uskomattomat sukulaisensakin joutuvat tuohon hirvittävään ikuisen piinan paikkaan >>

        Mitä ihmettä se heitä liikuttaa?

        He joutuvat joka tapauksessa uskomustensa mukaan viettämään ikuisuuden jotain jumalaa palvoen, sen ikuisuuden jokaisen hetken ajaksi, niin he ovat ikuisuuden erossa rakkaistaan, myös heistä jotka uskovat ja pääsevät samaan paikkaan. Sillä kuten raamattu kertoo, ei taivaassa tehdä mitään muuta kuin palvotaan jumalaa ikuisuuden joka hetki.

        Katsos kun raamattua lukee, niin sieltä selviää myös se, että tuleva taivas ei ole mikään onnela, jossa tavataan rakkaita ja tavataan kuolleita sukulaisia, vaan siellä ei tehdä mitään muuta kuin palvotaan huomionkipeää jumalaa ikuisuuden jokainen hetki, koko ajan.

        Se oheistoiminta, josta jokainen haaveilee, on aivan samanlaista lahkojen luomaa satua kuin ikuinen piinakin, joka ei perustu raamattuun, vaan ihmisten mahdollisiin toiveisiin kuolemansa jälkeisestä ajasta. Raamatun mukaan siellä ei rupatella rakkaiden kanssa vaan palvotaan jokainen kuviteltavissa oleva hetki huomionkipeää jumalaa.

        Tämä kannattaa muistaa taivaspaikasta haaveillessa.

        Joten loogisesti ikuisen piinan tai piinattomuuden luulisi olevan uskoville aivan täydellisen yhdentekevä. Toisaalta taivaaseen pääsyä janoavat voivat tietenkin pelätä vain sitä, että se ikuisen piinan paikka onkin paljon hauskempi paikka kuin heidän taivaansa, jossa on pelkkää huomionkipeän jumalan palvomista, sillä minun nähdäkseni kadotukseen on menossa paljon mielenkiintoisempaa porukkaa kuin taivaaseen.

        >>Katsos kun raamattua lukee, niin sieltä selviää myös se, että tuleva taivas ei ole mikään onnela, jossa tavataan rakkaita ja tavataan kuolleita sukulaisia, vaan siellä ei tehdä mitään muuta kuin palvotaan huomionkipeää jumalaa ikuisuuden jokainen hetki, koko ajan.<<

        No jos sinä haluat rauhoitella itseäsi tuolla tavoin uskomalla, niin se on tietenkin oma valintasi. Raamattu on kuitenkin vertauskuvia täynnä, eikä niitä ymmärrä, jos ei niitä tutki...ja tietenkin selitä Raamatun avulla, koska Raamattu selittää itse itsensä. Mutta sinä ilmeisestikin haluat pitää nuo käsityksesi, joten ei kukaan sinua estä. Minä taas haluan tutkia, mitä Raamattu opettaa ja mitä enemmän sitä tutkin, niin sitä enemmän löydän sieltä sellaista, mikä vahvistaa uskoani sen todenperäisyyteen. Olisi vaikea kuvitella, että kaikki, mitä siellä on eri kirjoittajien toimesta ja eri aikoina kirjoitettu, voisi olla pelkkää sattumaa. Yhtenä esimerkkinä tuo Raamatun opetus "hedelmällisyydestä/hedelmättömyydestä, joka kulkee kuin punaisena lankana läpi Raamatun ja jota - uskoisin näin - useimmat uskovaisetkaan eivät ole ymmärtäneet.
        Joten haaste kaikille uskovaisille - ja miksei myös uskomattomille - että tutkivat, mitä Raamattu opettaa tästä asiasta. Olen laittanut tuohon aloitukseeni "Tutkimismateriaalia hedelmällisyyskysymykseen" Raamatunpaikkoja, joista asia pitäisi selvitä. Lisäksi löytyy vielä muutakin. Eli kysyn edelleenkin (ja nämä kysymykset tietenkin raamatullisessa mielessä):
        1) Onko sinun seurakuntasi (organisaationa) hedelmätön ja lapseton?
        2) Ovatko sinun seurakuntasi jäsenet hedelmättömiä ja lapsettomia?
        3) Oletko sinä hedelmätön?

        Vastaukset pyytäisin perustelemaan.


      • alex.kasi kirjoitti:

        kerettiläinen >>> Se on kauhea opetus kaikille niille uskoville, joiden usko tosiassa perustuu helvetinpelkoon, eikä Jumalaan, eikä heitä ole ihan vähän. >>

        Bushmanni :
        ##Tätä ajatusta kannattaa pyöritellä hieman mielessään, niin tajuaa jumalien voiman ja uskontojen alkuperän. ##

        Oikaisen pikkuisen:
        ##Tätä ajatusta kannattaa pyöritellä hieman mielessään, niin tajuaa epäjumalien voiman ja harha oppien alkuperän. ##

        Niin kuin on täälläkin niin usein kirjoitettu koko usko ikuiseen piinaan perustuu uskoon sielun kuolemattomuudesta .. siis eräänlainen "Ei, ette te kuole" - oppi ..

        alex

        >>> Oikaisen pikkuisen:

        ##Tätä ajatusta kannattaa pyöritellä hieman mielessään, niin tajuaa epäjumalien voiman ja harha oppien alkuperän. ##

        Niin kuin on täälläkin niin usein kirjoitettu koko usko ikuiseen piinaan perustuu uskoon sielun kuolemattomuudesta .. siis eräänlainen "Ei, ette te kuole" - oppi ..

        alex >>>

        Tässä vain on sellainen pieni ongelma, että mitään sielua ei ole olemassa, vaan se on varhaisten ihmisten kuvitelmaa, jonka uskonnot ovat sitten omineet omiin fantasioihinsa.

        Kun biologiasta mitään tietämättömät ihmiset kehittelivät teorioita, he loivat sielun, joka jatkoi elämäänsä uskonnollisessa diibaduubassa, mutta ei sitä silti ole olemassa.


    • :)) No mun päiviäni .. taas" :)) siis ??

      Bushmanni:## Alex on vuosikausia jauhanut ikuisesta piinasta ja siitä, että miten kauhea opetus se on.

      Kenelle se on kauhea opetus?
      Eihän yksikään uskovainen ole sinne menossa, kestipä se miten kauan tahansa, tai oli kestämättä, vaan jokainen uskova on menossa oman jumalansa taivaaseen.##

      Kuule Bushmanni miettisit nyt vähän mitä kirjoitat : Eikö se todellakaan ole "kauhea opetus" jos ihmiset uskovat että suurin osa ihmisistä heitetään tuliseen helvettiin kitumaan ikuisiksi ajoiksi.. vain koska oma usko sanoo että se koskee vain "noita muita" .. mamma mia!!

      Annoit muuten saman vastauksen kuin niin monet ikuiseen piinaan uskojat itse antava.. No, jo tämäkin osoittaa sellaisen uskon hataruuden ja epäraamatullisuuden - mitäs muista, kuhan itse selvitään - on epäraamatullinen jo ajatuksena.

      Bushmanni:
      ##Mutta vaikka Alex-kasi joutuisi kokemaan ikuisen piinan jonkun uskonnon/lahkon opetusten mukaan, ei se ole Alexille mikään ongelma, koska Alex on tietenkin menossa oman jumalansa taivaaseen rupattelemaan joutavia jumalansa kanssa ja palvomaan tätä jumalaa ikuisuuden ajaksi, ikuisuuden jokaiseksi hetkeksi.##

      Höpö höpö - olisit nyt kerrankin asiallinen.
      Mitään ikuista piinaa ei ole olemassa, ja se on fakta - on vain kuolema (johon sinäkin uskot) jos ei ihminen saa Jumalan apua ja oppia elämään siten että välttää kuoleman (mahdollisuus johon sinä taas et usko)..
      Ei ole mitään mieltä sekoittaa eri oppeja keskenään ja todistella siten olemattomia olevaksi. Näkyy että et tosiaan ole tajunnut mitään siitä mitä olen palstalla kirjoitellut.

      Bushmanni:
      ##Joten ketä tämä ikuinen piinaa piinaa ja kenen mielenterveyden se on viemässä, koska eihän se koske ketään muita kuin niitä, jotka eivät asiasta välitä, eli uskonnottomia..##

      Niin ei se niitä vaivaa jotka eivät siihen usko ...

      Mutta se todella vaivaa niitä jotka siihen uskovat - ja vaivaa monia jopa aivan suunnattomasti. He pelkäävät (mikä on opin tarkoituskin) ensin oman ítsensä tähden - sitten lastensa tähden - sitten vanhempiensa tähden .. ja monien tähden .. mutta he pelkäävät olematonta .. että jotkut sanovat että he eivät pelkää vaikka siihen uskovat - jos se on totta - on se jonkinlaisen itse petoksen tulos joka päättyy juuri tuohon päätelmään .. " ei se minua koske".
      Pelon seurauksena hankitaan jonkinlainen "olenko minä veljeni vartija" - asenne --

      Minua - joka en usko ikuiseen piinaan - taas vaivaa esimerkiksi se että Jumalan olemusta vääristellään mitä karmeimmalla tavalla - (asia jota ei edes tajuta) ja se että ikuisenpiinan oppi vääristelee Raamatun täydellisesti - Minua kiusaa se että niin monia vedetään huulesta ja heitä pelotellaan ja kun piinaoppiin uskotaan on sen puolustus se että ajatellaan vain että "ei se minua koske" mikä minusta osoittaa välinpitämättömyyttä ja on ihmiskatsanto vailla tippaakaan lähimmäisen rakkautta ?!

      alex

      • kerettiläinen---

        >>Minua - joka en usko ikuiseen piinaan - taas vaivaa esimerkiksi se että Jumalan olemusta vääristellään mitä karmeimmalla tavalla - (asia jota ei edes tajuta)<<

        Minuakin vaivaa tuo sama asia kaikissa uskonlahkoissa, eikä Adventtikirkkokaan ole siitä mikään poikkeus, vaikka ei tuota piinaoppia opetakaan. Adventtikirkkokin vääristää Jumalan olemusta ja se on nimenomaan se syy, miksi siitä kirjoittelen. Joten kiitos...sinä kiteytit tuon asian hyvin, mistä on kysymys. Valhe on aina valhe, vaikka se olisi kääritty miten hienoon pakettiin tahansa, eikä valheelle perustettu kanna hedelmää Jumalan kunniaksi, vaan vääristää tavalla tai toisella Jumalan olemusta. Adventtikirkossa tuon valheen seuraukset kierretään vakuuttamalla "katso vain Jeesukseen".


      • >>> Kuule Bushmanni miettisit nyt vähän mitä kirjoitat : Eikö se todellakaan ole "kauhea opetus" jos ihmiset uskovat että suurin osa ihmisistä heitetään tuliseen helvettiin kitumaan ikuisiksi ajoiksi.. vain koska oma usko sanoo että se koskee vain "noita muita" .. mamma mia!! >>

        Mutta eihän sinne ikuiseen tuleen ole menossa ketään muita kuin ateistit, jotka eivät asiasta välitä, sillä jokaisen lahkon edustaja menee oman lahkonsa jumalan taivaaseen.

        Joten ikuinen piina ei koske ketään muita kuin sellaisia, jotka eivät ole asiasta edes kiinnostuneita. Ymmärrätkö?

        Adventistien jumala hävittää kaikki muut kuin adventistit ja adventistit pääsevät oman jumalansa taivaaseen. Tosin ketään ei ole mahdollista hävittää, kun ne muut ovat matkalla oman jumalansa taivaaseen, joka ei tietenkään luovu omistaan jotta adventistien jumala voisi hävittää heidät.

        Mormonikirkon jumala hävittää kaikki muut kuin mormonit ja mormonit kipittävät taivaaseensa, tosin mormonikirkkoon kuulumattomilla ei ole hätäpäivää, koska he ovatkin menossa omaan taivaaseensa, eikä heidän jumalansa päästä heitä mormonikirkon jumalan kadotukseen.

        Jehovan todistajien todella äkäinen jumala haluaa pelastaa Jehovan todistajat ja hävittää muut, mutta koskapa muut jumalat eivät tietenkään anna hävittää omia kannattajiaan, niin kukaan ei joudu kadotukseen tälläkään kertaa.

        Ja niin edelleen. Onko tätä vaikea ymmärtää?

        >>> No, jo tämäkin osoittaa sellaisen uskon hataruuden ja epäraamatullisuuden - mitäs muista, kuhan itse selvitään - on epäraamatullinen jo ajatuksena. >>

        NO mutta rakas Alex. Juuri tuon syyn takia on olemassa adventtikirkko, mormonikirkko, Jehovan todistajat ja niin edelleen, koska ME haluamme uskoa, että juuri ME olemme jumalaa varten ja NUO muut eivät ole, vaan HEITÄ jumala vihaa, mutta MEITÄ jumala rakastaa.

        Juuri tuo asia luo tänne tuhansia ja taas tuhansia uusia lahkoja, koska jokainen ihminen haluaa olla erityinen, jota juuri jumalat rakastavat, mutta samalla me haluamme, että noita toisia jumala ei rakasta, koska silloin juuri me emme olisi niin erityisiä.


    • ## Joten miksi ikuinen piina on Alexille niin kammottava asia, kun se ei koske yhtäkään uskovaa, vaan ainoastaan uskonnottomia, jotka eivät ota asiasta paineita eivätkä pulttia, koska tietävät sen saduksi?##

      Koska se on valhetta .. siksi.

      alex

    • Muuten et Bushmanni vastannut aikaisempiin kysymyksiini - siksi kai teit uuden aloituksenkin :))

      alex

      Mutta älä välitä - ei niihin voikaan vastata kuin myöntämällä että ikuisen piinan oppi on vakava maailmanlaajuinen harha.

    • Jospa nyt otettaisi esiin tuokin Bushmannin sana että "Jumala hävittää" ..

      Tosiasiassa on niin, että ihminen itse hävittää itsensä ja kun Bushmannikin toistaa tuota omakuolemattomuusopista tullutta ajatusta, että Jumalan muka täytyisi hävittää ne jotka eivät pelastu - että muuten he eivät kuolisi - se antaa se vain väärän kuvan asioista.

      Sen sijaan että Jumala hävittää on niin että Jumala pelastaa.. ihmisiä jotka omien tekojensa seurauksena ovat hävittämässä itse itseään.. Ei kukaan voi välttyä hävitykseltä.. jos ei Jumala häntä auta ..

      Siinä Bushmanni on oikeassa uskossa hän kuolee ... ja jos ei Jumala häntä kuolleista herätä niin pysyykin kuolleena .. mutta ei Jumalan tarvitse Bushmannia hävittää .. Bushmanni kyllä häviää muutenkin .. jos ei ota Jumalan tarjoamaa elämää vastaan - Jumala voi siis pelastaa Bushmannin hävitykseltä .

      Mutta ..
      Jumala hävittää kyllä pahuuden maailmasta .. lupauksensa mukaan .. ja silloin tietenkin kuolevat myös ne jotka eivät halua elää siten että heidän elämänsä pysyy - he ovat kuoleman omia oman valintansa seurauksena, kuolema on siis omien valintojen seurausta.

      Synnin palkka on kuolema.

      alex

      • >>> Jospa nyt otettaisi esiin tuokin Bushmannin sana että "Jumala hävittää" .. >>

        Jumalahan tässä on se, joka hävittää, eikä se siinä kiertelemällä muuksi muutu.

        Jumalalla olisi mahdollisuus pelastaa kaikki, eli antaa armoa, eli ansaitsematon pelastus kaikille, mutta jostain syystä jumalia ei armo kiinnosta, vaan jumalat haluavat vain pelastaa temppuilemaan oppivat koirat, kuten adventtikirkkokin opettaa.

        Jos et temppuile mm. sapatin kanssa, kuten adventtikirkon jumala ärisee pilvensä reunalta, hän hävittää sinut ja jos temppuilet, hän antaa armon, mutta ei se ole armoa, koska armo on täysin ansaitsematonta.

        >>> Synnin palkka on kuolema. >>

        Se on kylläkin, että biologian palkka on kuolema ja siinä ei jumalat auta yhtään ketään.


      • kerettiläinen---

        >>Siinä Bushmanni on oikeassa uskossa hän kuolee ... ja jos ei Jumala häntä kuolleista herätä niin pysyykin kuolleena .. mutta ei Jumalan tarvitse Bushmannia hävittää .. Bushmanni kyllä häviää muutenkin .. jos ei ota Jumalan tarjoamaa elämää vastaan - Jumala voi siis pelastaa Bushmannin hävitykseltä .<<

        Raamatullisesti tämä sama asia on ilmaistu Joh.8
        24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."

        30 Kun hän näin puhui, uskoivat monet häneen.
        31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
        32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
        33 He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten sanot: 'Te tulette vapaiksi'?"
        34 Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
        35 Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti.
        36 Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.


      • kerettiläinen---
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Jospa nyt otettaisi esiin tuokin Bushmannin sana että "Jumala hävittää" .. >>

        Jumalahan tässä on se, joka hävittää, eikä se siinä kiertelemällä muuksi muutu.

        Jumalalla olisi mahdollisuus pelastaa kaikki, eli antaa armoa, eli ansaitsematon pelastus kaikille, mutta jostain syystä jumalia ei armo kiinnosta, vaan jumalat haluavat vain pelastaa temppuilemaan oppivat koirat, kuten adventtikirkkokin opettaa.

        Jos et temppuile mm. sapatin kanssa, kuten adventtikirkon jumala ärisee pilvensä reunalta, hän hävittää sinut ja jos temppuilet, hän antaa armon, mutta ei se ole armoa, koska armo on täysin ansaitsematonta.

        >>> Synnin palkka on kuolema. >>

        Se on kylläkin, että biologian palkka on kuolema ja siinä ei jumalat auta yhtään ketään.

        >>Jumalalla olisi mahdollisuus pelastaa kaikki, eli antaa armoa, eli ansaitsematon pelastus kaikille, mutta jostain syystä jumalia ei armo kiinnosta, vaan jumalat haluavat vain pelastaa temppuilemaan oppivat koirat, kuten adventtikirkkokin opettaa.
        Jos et temppuile mm. sapatin kanssa, kuten adventtikirkon jumala ärisee pilvensä reunalta, hän hävittää sinut ja jos temppuilet, hän antaa armon, mutta ei se ole armoa, koska armo on täysin ansaitsematonta.<<

        No mitä jumalaton sitten tekisi, jos hän saisi armon ilman mielenmuutosta?

        Jes. 26:10 Jos jumalaton saa armon, ei hän opi vanhurskautta; oikeuden maassa hän tekee vääryyttä eikä näe Herran korkeutta.

        Mutta ei Jumala odota meiltä mitään "temppuja", joilla "ansaitsisimme" armon, eikä Adventtikirkko sen paremmin kuin mikään muukaan seurakunta ole mikään auktoriteetti, joka asettelee ehtoja, minkä perusteela ihminen pelastuu. Ne ovat vain ihmisten ja kirkkojen keksintöä, joilla ne haalivat itselleen jäseniä. Jokainen vastaa uskostaan itse Jumalalle, ei millekään seurakunnalle, vaikka ne niin mielellään tällaisen jumalallisen auktoriteetin osan ja "totuuden monopolin" itselleen omivatkin.


      • bushmanni kirjoitti:

        >>> Jospa nyt otettaisi esiin tuokin Bushmannin sana että "Jumala hävittää" .. >>

        Jumalahan tässä on se, joka hävittää, eikä se siinä kiertelemällä muuksi muutu.

        Jumalalla olisi mahdollisuus pelastaa kaikki, eli antaa armoa, eli ansaitsematon pelastus kaikille, mutta jostain syystä jumalia ei armo kiinnosta, vaan jumalat haluavat vain pelastaa temppuilemaan oppivat koirat, kuten adventtikirkkokin opettaa.

        Jos et temppuile mm. sapatin kanssa, kuten adventtikirkon jumala ärisee pilvensä reunalta, hän hävittää sinut ja jos temppuilet, hän antaa armon, mutta ei se ole armoa, koska armo on täysin ansaitsematonta.

        >>> Synnin palkka on kuolema. >>

        Se on kylläkin, että biologian palkka on kuolema ja siinä ei jumalat auta yhtään ketään.

        Jumala voisi pelastaa jokaisen - sanoo Bushmanni. Siis nekin jotka itsepäisesti hakevat kuolemaa .. Jumala voisi pelastaa heidät osoittamalla armoa .. siis nekin jotka eivät armoa halua ..

        Onko ihmisen kuolema siis vääryys Jumalan puolelta ?

        Ei tietenkään ole, mutta nämä jotka puhuvat omasta automaattisesta kuolemastaan ovat myös vääntäneet tämän asian päälaelleen..
        Jos nyt ajatellaan jotain ihmistä joka syntyy maailmaan, miksi hänen tulisi olla kuolematon jos hän ei ole .. kun eläin syntyy ei kukaan sano että se olisi väärin että se ei ole iankaikkinen elämä - miksi ? Juu, koska jokainen ymmärtää että eläimellä ei iankaikkiseen elämään tarvittavia ominaisuuksia. Sama on tietenkin kaikessa muussakin elämässä, kaikki elämä menehtyy jos siinä ei ole elämää ylläpitäviä ominaisuuksia. Raamattu opettaa että vain Jumalalla on kuolemattomuus itsessään - se tarkoittaa, että vain Jumalassa on ne ominaisuudet jotka estävät elämää tuhoutumasta, niitä ominaisuuksia kutsutaan yhteisnimellä Jumaluus. Niihin kuuluu välttämättöminä esimerkiksi oikeudenmukaisuus ja rakkaus - Jumala ei voisi esimerkiksi valehdella tai olla muuten epäoikeudenmukainen ja silti olla kuolematon ..

        Siis iankaikkinen elämä ei ole mahdollista sille joka tekee sellaista mikä tuhoaa elämän. Nyt on ihminen auttamattomasti kuoleman oma koska ihminen ei paljon muuta teekään kuin tuhoaa elämäänsä .. ja oikeudenmukaisuus sanoo että ihminen luonnollisesti saa kärsiä tekojensa seuraukset JOS hän ei ota vastaan armoa ja lakkaa tuhoamasta elämäänsä .. Tässä juuri tulee Jumalan uskomaton viisaus ja armo vastaan - Jeesus jossa Jumaluus (katso yllä) asuu tuli maailmaan ja koska pahuus tuomitsi hänet kuolemaan (siis ei Jumala) niin Jumala sanoo nyt - se joka uskoo Jeesuksen Jumaluuteen - siis synnittömyyteen ja siihen että tuomio oli laiton ja väärä - saa käyttää Jeesuksen kuoleman omien syntiensä seurauksena.

        Nyt Bushmanni evää Jumalalta että kaikkien tulisi pelastua kuolemasta > elämään. Se edellyttäisi, että kaikki haluaisivat elää siten, että elämä tulisi heille mahdolliseksi ja sitähän koko Raamattu kehottaa meitä tekemäänkin. kehottaa kääntymään pois sellaisesta mikä tuhoaa meidän elämäämme ja armoa on .. sillä Jumala ei odota että ihminen osaisi elää Jumaluudessa - vaan tietää että siihen tarvitaan muutakin kuin suuria luuloja.. Siis pää asia on että ihmisellä on halu elää oikein - armo tarkoittaa että matkalla kohti iankaikkisen elämän ihmistä on armoa tarjolla ja ohjausta ja se joka haluaa pääsee myös perille. Huomattavaa on että se "tie" ei ole raskas sille joka haluaa sitä kulkea - päin vastoin .. mutta jos mieli kaiken aikaa haluaa jotain muuta (sellaista mikä vie kuolemaan) silloin se on raskas..

        alex


      • alex.kasi kirjoitti:

        Jumala voisi pelastaa jokaisen - sanoo Bushmanni. Siis nekin jotka itsepäisesti hakevat kuolemaa .. Jumala voisi pelastaa heidät osoittamalla armoa .. siis nekin jotka eivät armoa halua ..

        Onko ihmisen kuolema siis vääryys Jumalan puolelta ?

        Ei tietenkään ole, mutta nämä jotka puhuvat omasta automaattisesta kuolemastaan ovat myös vääntäneet tämän asian päälaelleen..
        Jos nyt ajatellaan jotain ihmistä joka syntyy maailmaan, miksi hänen tulisi olla kuolematon jos hän ei ole .. kun eläin syntyy ei kukaan sano että se olisi väärin että se ei ole iankaikkinen elämä - miksi ? Juu, koska jokainen ymmärtää että eläimellä ei iankaikkiseen elämään tarvittavia ominaisuuksia. Sama on tietenkin kaikessa muussakin elämässä, kaikki elämä menehtyy jos siinä ei ole elämää ylläpitäviä ominaisuuksia. Raamattu opettaa että vain Jumalalla on kuolemattomuus itsessään - se tarkoittaa, että vain Jumalassa on ne ominaisuudet jotka estävät elämää tuhoutumasta, niitä ominaisuuksia kutsutaan yhteisnimellä Jumaluus. Niihin kuuluu välttämättöminä esimerkiksi oikeudenmukaisuus ja rakkaus - Jumala ei voisi esimerkiksi valehdella tai olla muuten epäoikeudenmukainen ja silti olla kuolematon ..

        Siis iankaikkinen elämä ei ole mahdollista sille joka tekee sellaista mikä tuhoaa elämän. Nyt on ihminen auttamattomasti kuoleman oma koska ihminen ei paljon muuta teekään kuin tuhoaa elämäänsä .. ja oikeudenmukaisuus sanoo että ihminen luonnollisesti saa kärsiä tekojensa seuraukset JOS hän ei ota vastaan armoa ja lakkaa tuhoamasta elämäänsä .. Tässä juuri tulee Jumalan uskomaton viisaus ja armo vastaan - Jeesus jossa Jumaluus (katso yllä) asuu tuli maailmaan ja koska pahuus tuomitsi hänet kuolemaan (siis ei Jumala) niin Jumala sanoo nyt - se joka uskoo Jeesuksen Jumaluuteen - siis synnittömyyteen ja siihen että tuomio oli laiton ja väärä - saa käyttää Jeesuksen kuoleman omien syntiensä seurauksena.

        Nyt Bushmanni evää Jumalalta että kaikkien tulisi pelastua kuolemasta > elämään. Se edellyttäisi, että kaikki haluaisivat elää siten, että elämä tulisi heille mahdolliseksi ja sitähän koko Raamattu kehottaa meitä tekemäänkin. kehottaa kääntymään pois sellaisesta mikä tuhoaa meidän elämäämme ja armoa on .. sillä Jumala ei odota että ihminen osaisi elää Jumaluudessa - vaan tietää että siihen tarvitaan muutakin kuin suuria luuloja.. Siis pää asia on että ihmisellä on halu elää oikein - armo tarkoittaa että matkalla kohti iankaikkisen elämän ihmistä on armoa tarjolla ja ohjausta ja se joka haluaa pääsee myös perille. Huomattavaa on että se "tie" ei ole raskas sille joka haluaa sitä kulkea - päin vastoin .. mutta jos mieli kaiken aikaa haluaa jotain muuta (sellaista mikä vie kuolemaan) silloin se on raskas..

        alex

        Minulla on sellainen tunne, että tämä alex pelkää omaa kohtaloaan ja siitä syystä hän mielellään kieltää muiden uskontokuntien julistaman ikuiseen piinan. Alex siis uskoo kuolemaansa ja siihen, että joutuu kerran sinne kuumaan paikkaan, koska ei kuulu jumalan jäännösseurakuntaan adventistien kanssa. Alex haluaa siis tuhoutua siellä helvetissään mahdollisimman nopeasti, ettei joutuisi kitumaan ja kokemaan niitä samoja tuskia, joita hän on muille elämässään aiheuttanut.
        Adventistinen pikainen kärsimyksen loppuminen sopii siis alexille paremmin, koska hän pelkää jatkuvaa kipua.


      • kerettiläinen--- kirjoitti:

        >>Jumalalla olisi mahdollisuus pelastaa kaikki, eli antaa armoa, eli ansaitsematon pelastus kaikille, mutta jostain syystä jumalia ei armo kiinnosta, vaan jumalat haluavat vain pelastaa temppuilemaan oppivat koirat, kuten adventtikirkkokin opettaa.
        Jos et temppuile mm. sapatin kanssa, kuten adventtikirkon jumala ärisee pilvensä reunalta, hän hävittää sinut ja jos temppuilet, hän antaa armon, mutta ei se ole armoa, koska armo on täysin ansaitsematonta.<<

        No mitä jumalaton sitten tekisi, jos hän saisi armon ilman mielenmuutosta?

        Jes. 26:10 Jos jumalaton saa armon, ei hän opi vanhurskautta; oikeuden maassa hän tekee vääryyttä eikä näe Herran korkeutta.

        Mutta ei Jumala odota meiltä mitään "temppuja", joilla "ansaitsisimme" armon, eikä Adventtikirkko sen paremmin kuin mikään muukaan seurakunta ole mikään auktoriteetti, joka asettelee ehtoja, minkä perusteela ihminen pelastuu. Ne ovat vain ihmisten ja kirkkojen keksintöä, joilla ne haalivat itselleen jäseniä. Jokainen vastaa uskostaan itse Jumalalle, ei millekään seurakunnalle, vaikka ne niin mielellään tällaisen jumalallisen auktoriteetin osan ja "totuuden monopolin" itselleen omivatkin.

        >>> No mitä jumalaton sitten tekisi, jos hän saisi armon ilman mielenmuutosta?

        Jes. 26:10 Jos jumalaton saa armon, ei hän opi vanhurskautta; oikeuden maassa hän tekee vääryyttä eikä näe Herran korkeutta >>

        Ei kai se jumalattoman ongelma ole, vaan jumalan/jumalien.

        Käsittääkseni jumala voi kyllä hoitaa hommat niin, että hän päästää jokaisen meistä itseään palvomaan ikuisuuden ajaksi, kuten siellä raamatussa lukee. Varmaan jumalallakin on kivempaa, mitä useampi hänen nimeään siellä hokee koko ikuisuuden ajan.

        Joten jumalan lienee pakko ohjelmoida kaikki itseään palvoviksi palvontaroboteiksi sitten joskus, sillä sehän nyt nähtiin, että miten jumala kämmäsi hommat, kun antoi luomalleen vapaan tahdon. Voihan se olla, että sitten taivaassa te paremmat uskovat aloittatte samanlaisen kilvoittelun kuin täällä alhaalla ja koetatte palvoa hieman kovemmalla äänellä kuin naapuri tai päästä jumalaa hieman lähemmäs kuin naapuri tai valitatte jumalalle, että tuo yksi ei palvo sinua täällä oikein, joten voisitko rakas jumala tehdä asialle jotain nyt heti, kun tänne piti päästä vain nk. parempien uskovaisten.

        Asia ei muuten ratkea kuin siten, että jumala poistaa kaikilta vapaan tahdon ja tekee teistä itselleen palvontarobotteja ikuisuuden ajaksi.

        Esimerkiksi Suomen presidentillä on paljon suuremmat valtaoikeudet kuin yhdelläkään jumalalla, tai ainakaan kristinuskon jumalalla, sillä presidentti voi armahtaa kenet rikollisen haluaa, pahimmankin, eikä presidentin tarvitse perustella päästöstään yhtään kenellekään. Eli vaikka rikollinen olisi ollut koko vankilassaolonsa ajankin paatuneimmista paatunein, niin presidentti voi hänet armahtaa jos haluaa, eikä hänen tarvitse perustella päätöstään kenellekään.


      • bushmanni kirjoitti:

        >>> No mitä jumalaton sitten tekisi, jos hän saisi armon ilman mielenmuutosta?

        Jes. 26:10 Jos jumalaton saa armon, ei hän opi vanhurskautta; oikeuden maassa hän tekee vääryyttä eikä näe Herran korkeutta >>

        Ei kai se jumalattoman ongelma ole, vaan jumalan/jumalien.

        Käsittääkseni jumala voi kyllä hoitaa hommat niin, että hän päästää jokaisen meistä itseään palvomaan ikuisuuden ajaksi, kuten siellä raamatussa lukee. Varmaan jumalallakin on kivempaa, mitä useampi hänen nimeään siellä hokee koko ikuisuuden ajan.

        Joten jumalan lienee pakko ohjelmoida kaikki itseään palvoviksi palvontaroboteiksi sitten joskus, sillä sehän nyt nähtiin, että miten jumala kämmäsi hommat, kun antoi luomalleen vapaan tahdon. Voihan se olla, että sitten taivaassa te paremmat uskovat aloittatte samanlaisen kilvoittelun kuin täällä alhaalla ja koetatte palvoa hieman kovemmalla äänellä kuin naapuri tai päästä jumalaa hieman lähemmäs kuin naapuri tai valitatte jumalalle, että tuo yksi ei palvo sinua täällä oikein, joten voisitko rakas jumala tehdä asialle jotain nyt heti, kun tänne piti päästä vain nk. parempien uskovaisten.

        Asia ei muuten ratkea kuin siten, että jumala poistaa kaikilta vapaan tahdon ja tekee teistä itselleen palvontarobotteja ikuisuuden ajaksi.

        Esimerkiksi Suomen presidentillä on paljon suuremmat valtaoikeudet kuin yhdelläkään jumalalla, tai ainakaan kristinuskon jumalalla, sillä presidentti voi armahtaa kenet rikollisen haluaa, pahimmankin, eikä presidentin tarvitse perustella päästöstään yhtään kenellekään. Eli vaikka rikollinen olisi ollut koko vankilassaolonsa ajankin paatuneimmista paatunein, niin presidentti voi hänet armahtaa jos haluaa, eikä hänen tarvitse perustella päätöstään kenellekään.

        Raamatun tarusto antaa ymmärtää, että ne jumalan lempilapset ovat siellä taivaan autuudessa kuin enkelit, munattomia, hajuttomia ja mauttomia, aina ja lakkaamatta laulamassa ja huutamassa hallelujaa sille yhdelle suurelle ja mahtavalle tyrannille.
        Mahtaa olla kivat pippalot? Kultaharppuja näppäillään ja kaikki osaavat soittaa ja laulaa yhtä jumlalaisesti, ettei vain syntyisi kateutta naapurin Tyynen laulutaidoista?
        Parempi niin.
        Se mikä herättää vielä siellä taivaassakin ärtymystä on ne kultaiset kruunut ja se Ellen Whiten hallusinaatio niistä tähdistä niissä kruunuissa. Kun sen Elsa Luukkasen kruunussa on paljon enemmän niitä tähtiä kuin rivijäsenellä ja se kruunukin loistaa ihan eri tavalla. Se kun oli se seurakuntasisar ja ei vihitty pastori vaan, jolla ei ollut pastorin vakanssia. Hän sai puhuttua aikanaan niitä maksavia asiakkaita sinne adventtikirkkoon oikein roppa kaupalla? Jopa niiden poloisten pastoreidenkin kruunut on vaatimattomampia kun niitä luopioita sattui kohdalle jostain syystä niin paljon?


      • alex.kasi kirjoitti:

        Jumala voisi pelastaa jokaisen - sanoo Bushmanni. Siis nekin jotka itsepäisesti hakevat kuolemaa .. Jumala voisi pelastaa heidät osoittamalla armoa .. siis nekin jotka eivät armoa halua ..

        Onko ihmisen kuolema siis vääryys Jumalan puolelta ?

        Ei tietenkään ole, mutta nämä jotka puhuvat omasta automaattisesta kuolemastaan ovat myös vääntäneet tämän asian päälaelleen..
        Jos nyt ajatellaan jotain ihmistä joka syntyy maailmaan, miksi hänen tulisi olla kuolematon jos hän ei ole .. kun eläin syntyy ei kukaan sano että se olisi väärin että se ei ole iankaikkinen elämä - miksi ? Juu, koska jokainen ymmärtää että eläimellä ei iankaikkiseen elämään tarvittavia ominaisuuksia. Sama on tietenkin kaikessa muussakin elämässä, kaikki elämä menehtyy jos siinä ei ole elämää ylläpitäviä ominaisuuksia. Raamattu opettaa että vain Jumalalla on kuolemattomuus itsessään - se tarkoittaa, että vain Jumalassa on ne ominaisuudet jotka estävät elämää tuhoutumasta, niitä ominaisuuksia kutsutaan yhteisnimellä Jumaluus. Niihin kuuluu välttämättöminä esimerkiksi oikeudenmukaisuus ja rakkaus - Jumala ei voisi esimerkiksi valehdella tai olla muuten epäoikeudenmukainen ja silti olla kuolematon ..

        Siis iankaikkinen elämä ei ole mahdollista sille joka tekee sellaista mikä tuhoaa elämän. Nyt on ihminen auttamattomasti kuoleman oma koska ihminen ei paljon muuta teekään kuin tuhoaa elämäänsä .. ja oikeudenmukaisuus sanoo että ihminen luonnollisesti saa kärsiä tekojensa seuraukset JOS hän ei ota vastaan armoa ja lakkaa tuhoamasta elämäänsä .. Tässä juuri tulee Jumalan uskomaton viisaus ja armo vastaan - Jeesus jossa Jumaluus (katso yllä) asuu tuli maailmaan ja koska pahuus tuomitsi hänet kuolemaan (siis ei Jumala) niin Jumala sanoo nyt - se joka uskoo Jeesuksen Jumaluuteen - siis synnittömyyteen ja siihen että tuomio oli laiton ja väärä - saa käyttää Jeesuksen kuoleman omien syntiensä seurauksena.

        Nyt Bushmanni evää Jumalalta että kaikkien tulisi pelastua kuolemasta > elämään. Se edellyttäisi, että kaikki haluaisivat elää siten, että elämä tulisi heille mahdolliseksi ja sitähän koko Raamattu kehottaa meitä tekemäänkin. kehottaa kääntymään pois sellaisesta mikä tuhoaa meidän elämäämme ja armoa on .. sillä Jumala ei odota että ihminen osaisi elää Jumaluudessa - vaan tietää että siihen tarvitaan muutakin kuin suuria luuloja.. Siis pää asia on että ihmisellä on halu elää oikein - armo tarkoittaa että matkalla kohti iankaikkisen elämän ihmistä on armoa tarjolla ja ohjausta ja se joka haluaa pääsee myös perille. Huomattavaa on että se "tie" ei ole raskas sille joka haluaa sitä kulkea - päin vastoin .. mutta jos mieli kaiken aikaa haluaa jotain muuta (sellaista mikä vie kuolemaan) silloin se on raskas..

        alex

        >>> Jumala voisi pelastaa jokaisen - sanoo Bushmanni. Siis nekin jotka itsepäisesti hakevat kuolemaa .. Jumala voisi pelastaa heidät osoittamalla armoa .. siis nekin jotka eivät armoa halua .. >>

        Eikös ne jumalat vähän sellaisia ole, että ne ovat kaikkien sääntöjen yläpuolella, vai mitä rakas Alex.

        Siis jumala voisi todellakin olla kaiken yläpuolella ja pelastaa jopa sellaiset, jotka eivät sitä halua tai eivät edes häneen usko tai jumaliin ylipäänsä, mutta jostain syystä jumalat eivät tähän kykene, vaan heidän pitää noudattaa ihmisten hyväksymiä sääntöjä, kuten sellaisia, että jumalat saavat pelastaa vain sellaiset, jotka ovat jumalien arvoisia nk. paremman uskovan mielestä.

        Eli ihmiset luovat säännöt, kuten uskonnoissa on ja sitten jumalien on pakko niitä noudattaa ollakseen jumalia ja jumalat voivat pelastaa ainoastaan ne, jotka elävät siten, kuten ihmiset kuvittelevat jumalien vaativan ihmisiä elämään ja jumalat eivät voi, eivätkä saa pelastaa ketään muita.

        Itse elän nuhteettomasti, annan omaisuudestani säännöllisesti sitä enemmän tarvitseville, noudatan etupäässä kasvisruokavaliota, mutta jos tarjolla on lihaa, en kieltäydy. Nautin alkoholia kohtuudella, en viihdy baareissa ja olen hyvä isä, sekä pettämätön aviomies. Noudatan myös yhteiskunnan sääntöjä, eli en aja ylinopeutta, en ohittele holtittomasti, tosin johtuu varmaan lapsistakin jne. En varasta, en raiskaile, en ole väkivaltainen, en himoitse lähimmäiseni omaisuutta, enkä ole edes katolisten kuolemansyntilistankaan asioiden pahemmin itseäni huomannut vaivaavan, eli jos olen jostain vaikkapa kateellinen, niin lähinnä se ajaa minua itseäni parempiin suorituksiin, eli ei ole negatiivista kateutta, vaan se aiheuttaa minussa tarpeen tehdä asiat paremmin. Eli en koe, että jonkun toisen ihmisen jokin parempi asia on minulta pois ja minun tästä syystä tulisi kadehtia häntä, vaan itse koetan tehdä asiat yhtä hyvin kuin kateuteni mahdollinen kohde, jotta se sama tulisi itselleni mahdolliseksi, joka taas ei olisi keneltäkään pois.

        Eli voisi sanoa Alexin mittareilla, että minä en tuhoa mitään elämää täällä, vaan koetan elää niin, että muillakin olisi mahdollisuus elää ja elää myös huomenna, ylihuomenna ja vaikkapa 10 000 vuoden päästä.

        Harmi vain, että en kykene uskomaan yhdenkään uskonnon jumaliin, niin tästä suivaantuneena jokainen jumala on pistämässä minut oman taivaansa lämpimään paikkaan, eli sinne ikuiseen piinaan, tai poksahdukseen tai nopeaan suhahdukseen tai tyhjiinraukeamiseen tai miten sen nyt kukakin haluaa uskoa ja nähdä olevan heille, jotka eivät usko oikein.

        Tämä on oikeastaan kaikkein paras syy olla uskomatta yhteenkään jumalaan ja siihen, että yksikään uskonto olisi minkään oikean jumalan päähänpisto.


      • bushmanni kirjoitti:

        >>> Jumala voisi pelastaa jokaisen - sanoo Bushmanni. Siis nekin jotka itsepäisesti hakevat kuolemaa .. Jumala voisi pelastaa heidät osoittamalla armoa .. siis nekin jotka eivät armoa halua .. >>

        Eikös ne jumalat vähän sellaisia ole, että ne ovat kaikkien sääntöjen yläpuolella, vai mitä rakas Alex.

        Siis jumala voisi todellakin olla kaiken yläpuolella ja pelastaa jopa sellaiset, jotka eivät sitä halua tai eivät edes häneen usko tai jumaliin ylipäänsä, mutta jostain syystä jumalat eivät tähän kykene, vaan heidän pitää noudattaa ihmisten hyväksymiä sääntöjä, kuten sellaisia, että jumalat saavat pelastaa vain sellaiset, jotka ovat jumalien arvoisia nk. paremman uskovan mielestä.

        Eli ihmiset luovat säännöt, kuten uskonnoissa on ja sitten jumalien on pakko niitä noudattaa ollakseen jumalia ja jumalat voivat pelastaa ainoastaan ne, jotka elävät siten, kuten ihmiset kuvittelevat jumalien vaativan ihmisiä elämään ja jumalat eivät voi, eivätkä saa pelastaa ketään muita.

        Itse elän nuhteettomasti, annan omaisuudestani säännöllisesti sitä enemmän tarvitseville, noudatan etupäässä kasvisruokavaliota, mutta jos tarjolla on lihaa, en kieltäydy. Nautin alkoholia kohtuudella, en viihdy baareissa ja olen hyvä isä, sekä pettämätön aviomies. Noudatan myös yhteiskunnan sääntöjä, eli en aja ylinopeutta, en ohittele holtittomasti, tosin johtuu varmaan lapsistakin jne. En varasta, en raiskaile, en ole väkivaltainen, en himoitse lähimmäiseni omaisuutta, enkä ole edes katolisten kuolemansyntilistankaan asioiden pahemmin itseäni huomannut vaivaavan, eli jos olen jostain vaikkapa kateellinen, niin lähinnä se ajaa minua itseäni parempiin suorituksiin, eli ei ole negatiivista kateutta, vaan se aiheuttaa minussa tarpeen tehdä asiat paremmin. Eli en koe, että jonkun toisen ihmisen jokin parempi asia on minulta pois ja minun tästä syystä tulisi kadehtia häntä, vaan itse koetan tehdä asiat yhtä hyvin kuin kateuteni mahdollinen kohde, jotta se sama tulisi itselleni mahdolliseksi, joka taas ei olisi keneltäkään pois.

        Eli voisi sanoa Alexin mittareilla, että minä en tuhoa mitään elämää täällä, vaan koetan elää niin, että muillakin olisi mahdollisuus elää ja elää myös huomenna, ylihuomenna ja vaikkapa 10 000 vuoden päästä.

        Harmi vain, että en kykene uskomaan yhdenkään uskonnon jumaliin, niin tästä suivaantuneena jokainen jumala on pistämässä minut oman taivaansa lämpimään paikkaan, eli sinne ikuiseen piinaan, tai poksahdukseen tai nopeaan suhahdukseen tai tyhjiinraukeamiseen tai miten sen nyt kukakin haluaa uskoa ja nähdä olevan heille, jotka eivät usko oikein.

        Tämä on oikeastaan kaikkein paras syy olla uskomatta yhteenkään jumalaan ja siihen, että yksikään uskonto olisi minkään oikean jumalan päähänpisto.

        alex kirjoitti:
        #Raamattu opettaa että vain Jumalalla on kuolemattomuus itsessään - se tarkoittaa, että vain Jumalassa on ne ominaisuudet jotka estävät elämää tuhoutumasta, niitä ominaisuuksia kutsutaan yhteisnimellä Jumaluus. Niihin kuuluu välttämättöminä esimerkiksi oikeudenmukaisuus ja rakkaus - Jumala ei voisi esimerkiksi valehdella tai olla muuten epäoikeudenmukainen ja silti olla kuolematon .. #

        Johon Bushmanni ytimekkäästi vastasi: ## Eikös ne jumalat vähän sellaisia ole, että ne ovat kaikkien sääntöjen yläpuolella, vai mitä rakas Alex.##
        -----

        Siis ?? on tosiaan ihan totta että et ymmärrä sanaakaan siitä mitä kirjoitan. :))

        Tai miksi tämä vääristely? Etkö halua. että se mitä kirjoitan ymmärretään sellaisena kuin minä sen kirjoitan .. tai mikä on? .. No, noin kai siinä käy jos tekee kaikesta mikä ei itselle sovi satua..

        Joka tapauksessa Jumalan ihmisille opettama laki. on myös Jumalan laki - jos nyt ymmärrät ? Jumalan laki on "iankaikkisen elämän laki" - toisin sanoen se kuvaa iankaikkista elämää - ja siksi se on aina ollut olemassa (vaikka se ihmisille annettiinkin myöhemmin) Jumalan laki on Jumalan olemuksesta eli Jumaluudesta lähtöisin ja sen täytyy ihmisen joka haluaa iankaikkisen elämän saada omaan sydämeensä .. omaan olemukseensa osana sitä.. muuten ei kuolemattomuutta voi kukaan saada..

        Alla eräänlainen avain Raamattuun : Siinä Paavali kutistaa koko Raamatun sanoman muutamaan lauseeseen -- Aatamin lankeemus toi kuoleman - Kristus toi elämän ylösnousemuksen ja hänen tulee hallita siihen asti että kuolema voitetaan ja sen jälkeen on Jumala (Jumaluus) kaikki kaikissa pelastuneissa. Ja Jeesuksen lunastus uhria ei enää tarvita - ja hän luovuttaa valtakunnan Isälle joka on kaikki kaikissa (ei ainoastaan Pojassa).

        Paavali kirjoitti 1. Kor. 15: muun muassa näin :
        kaikki ihmiset Aadamista osallisina kuolevat, niin myös kaikki Kristuksesta osallisina tehdään eläviksi, jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus ja sen jälkeen Kristuksen omat, kun hän tulee.

        Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän (Jeesus) luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman.

        (Kristuksen on näet määrä hallita, KUNNES hän on saattanut kaikki vihollisensa jalkojensa alle). ==> Vihollisista viimeisenä kukistetaan KUOLEMA. <==
        Sillä "Jumala on alistanut hänen (Jeesuksen) jalkojensa alle kaiken". Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää TIETYSTI Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan. Sitten kun kaikki on saatettu hänen (Jumalan) valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea.
        -----
        Siis kun kuolemaa ei enää ole .. ei ole syntiäkään .. sillä synnin palkka on kuolema .. Ja Jumala joka on ainoa jolla on kuolemattomuus, on luonnollisesti ilman syntiä .. koska synnittömyys ja kuolemattomuus eivät sovi samaan ihmiseen..

        1. Joh. 3:15
        Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.

        alex


      • alex.kasi kirjoitti:

        alex kirjoitti:
        #Raamattu opettaa että vain Jumalalla on kuolemattomuus itsessään - se tarkoittaa, että vain Jumalassa on ne ominaisuudet jotka estävät elämää tuhoutumasta, niitä ominaisuuksia kutsutaan yhteisnimellä Jumaluus. Niihin kuuluu välttämättöminä esimerkiksi oikeudenmukaisuus ja rakkaus - Jumala ei voisi esimerkiksi valehdella tai olla muuten epäoikeudenmukainen ja silti olla kuolematon .. #

        Johon Bushmanni ytimekkäästi vastasi: ## Eikös ne jumalat vähän sellaisia ole, että ne ovat kaikkien sääntöjen yläpuolella, vai mitä rakas Alex.##
        -----

        Siis ?? on tosiaan ihan totta että et ymmärrä sanaakaan siitä mitä kirjoitan. :))

        Tai miksi tämä vääristely? Etkö halua. että se mitä kirjoitan ymmärretään sellaisena kuin minä sen kirjoitan .. tai mikä on? .. No, noin kai siinä käy jos tekee kaikesta mikä ei itselle sovi satua..

        Joka tapauksessa Jumalan ihmisille opettama laki. on myös Jumalan laki - jos nyt ymmärrät ? Jumalan laki on "iankaikkisen elämän laki" - toisin sanoen se kuvaa iankaikkista elämää - ja siksi se on aina ollut olemassa (vaikka se ihmisille annettiinkin myöhemmin) Jumalan laki on Jumalan olemuksesta eli Jumaluudesta lähtöisin ja sen täytyy ihmisen joka haluaa iankaikkisen elämän saada omaan sydämeensä .. omaan olemukseensa osana sitä.. muuten ei kuolemattomuutta voi kukaan saada..

        Alla eräänlainen avain Raamattuun : Siinä Paavali kutistaa koko Raamatun sanoman muutamaan lauseeseen -- Aatamin lankeemus toi kuoleman - Kristus toi elämän ylösnousemuksen ja hänen tulee hallita siihen asti että kuolema voitetaan ja sen jälkeen on Jumala (Jumaluus) kaikki kaikissa pelastuneissa. Ja Jeesuksen lunastus uhria ei enää tarvita - ja hän luovuttaa valtakunnan Isälle joka on kaikki kaikissa (ei ainoastaan Pojassa).

        Paavali kirjoitti 1. Kor. 15: muun muassa näin :
        kaikki ihmiset Aadamista osallisina kuolevat, niin myös kaikki Kristuksesta osallisina tehdään eläviksi, jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus ja sen jälkeen Kristuksen omat, kun hän tulee.

        Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän (Jeesus) luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman.

        (Kristuksen on näet määrä hallita, KUNNES hän on saattanut kaikki vihollisensa jalkojensa alle). ==> Vihollisista viimeisenä kukistetaan KUOLEMA. <==
        Sillä "Jumala on alistanut hänen (Jeesuksen) jalkojensa alle kaiken". Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää TIETYSTI Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan. Sitten kun kaikki on saatettu hänen (Jumalan) valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea.
        -----
        Siis kun kuolemaa ei enää ole .. ei ole syntiäkään .. sillä synnin palkka on kuolema .. Ja Jumala joka on ainoa jolla on kuolemattomuus, on luonnollisesti ilman syntiä .. koska synnittömyys ja kuolemattomuus eivät sovi samaan ihmiseen..

        1. Joh. 3:15
        Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.

        alex

        >>> Siis ?? on tosiaan ihan totta että et ymmärrä sanaakaan siitä mitä kirjoitan. :)) >>

        No noin yleisesti ottaen en ymmärrä yhtään mitään noista sekavista höpinöistäsi, jotka ovat lähinnä eri asteisia kehäpäätelmiä.

        >>> Raamattu opettaa että vain Jumalalla on kuolemattomuus itsessään - se tarkoittaa, että vain Jumalassa on ne ominaisuudet jotka estävät elämää tuhoutumasta, niitä ominaisuuksia kutsutaan yhteisnimellä Jumaluus. >>>

        Esim tuossa yläpuolella oleva on minulle täyttä hepreaa, enkä ymmärrä yhtään mitään siitä, että miten tuo liittyy yhtään mihinkään. Mutta veikkaan, että adventtikirkon pippaloissa tuo olisi kovaa valuuttaa!

        >>> Joka tapauksessa Jumalan ihmisille opettama laki. on myös Jumalan laki - jos nyt ymmärrät ? >>

        En ymmärrä, koska yksikään jumala ei ole antanut kaikille ihmisille mitään lakia, vaan jokainen jumala on antanut omille kannattajilleen erilaisen määrän sekavia ohjeita, mutta ei kenellekään muulle.

        >>> Sillä "Jumala on alistanut hänen (Jeesuksen) jalkojensa alle kaiken". Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää TIETYSTI Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan. Sitten kun kaikki on saatettu hänen (Jumalan) valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea. >>>

        Voisiko mikään enää sekavampaa olla? Ja tuossako on älykkäästi tiivistettynä kaikki oleellinen uskostasi?

        Silloin kun tarinat mainitsemastasi laista luotiin, niin tarinoiden mukaan kiinalaiset eivät saaneet niitä, eivätkä suomalaiset, eivät ruotsalaiset, eivät argentiinalaiset jne, vaan tarujen mukaan sen lain saivat vain heprealaiset, eikä jumala vaivautunut antamaan niitä kenellekään muulle. Se kertoo siitä laista tarpeeksi.

        >>> Jumalan laki on "iankaikkisen elämän laki" - toisin sanoen se kuvaa iankaikkista elämää - ja siksi se on aina ollut olemassa >>>

        Tällaisia nämä sinun perusteesi ovat. MInä voin kirjoittaa, että Aku Ankan laki on "iankaikkisen elämän laki" - toisin sanoen se kuvaa iankaikkista elämää - ja siksi se on aina ollut olemassa ja minun lauseeni on täydellisesti yhtä todistusvoimainen kuin sinun lauseesi.


    • Bosmannille-risuja

      Alexille ruusuja sinnikyydestä!
      On tosi hyvä, että JOKU "jauhaa" raamatun mukaisuutta. Pitäisikö kaikkien vain "painaa villasella" tuollainen KAUHEA HARHAOPPI, jota "saatanan synagooka" opettaa, suuren Bapyloonian voimassa, ja on jo saanut melkein kaikki kansat juotettua tällä "vihan viinillä"?
      On hyvä, että tästä asiasta puhutaan ja vapautettaan ihmiset tuosta saatanan valheesta: "Ette te suinkaaan kuole" ja uskotaan Jumalan sanoja, että: "Synnin palkka ON kuolema!"

      • Juuri näin se on - niinkuin sanot.. asiasta kannattaa puhua vaikka kuinka paljon - se mikä tulee ilmi kun asiasta puhuu on ensiksikin että se on oppi jota ei kukaan ymmärrä ja jota ei voikaan ymmärtää. Siihen ei voi kukaan uskoa muutoin kuin jonkinlaisen eksytyksen mukana ..

        alex


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      183
      4243
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2686
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2234
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2205
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      54
      1926
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1505
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      111
      1396
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1342
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1061
    Aihe