Minulla on 100 litran akvaario.Nyt on ongelmana pienet kotilot jotka lisääntyvät jatkuvasti.Imuroin niitä joka viiko satoja,aina ne lisääntyvät.
Onko mitään torjunta-ainetta jota voisi käyttää?
Kotilo tulleet ilmeisesti kasvien mukana koska aikaisemmin niitä ei ollut.
Toivoisin apua niiltä jotka tietävät torjuntakeinot.
Kotilot haittana!
3
71
Vastaukset
- petokotiloita
Hei! minulla on sama ongelma, ja olen itse ottanut jokapäivä kotiloita sormellaliiskaten paperiin ja huomaan että kyllä ne pikkuhiljaa sieltä ehkä häviää... :D mutta olen kuullut myös ja itsekkin hankkimassa muutamaa petokotiloa jotka syövät pienempiä kotiloita ja jos akvaariokalasi sallivat niin jotkin nuolijaisetkin niitä syövät. Jos omistat joitain ns.rauhallisia kaloja esim miljoonakaloja jolla on kaunis iso pyrstö, niin niitä nuoliaisia en suosittele... sillä ne näyklkivät pyrstöt rikki :S
- jatkoavain
ja jatkona vain että itsekkin kävin kyselemässä eläinkaupasta nuista torjunta aineista ja sieltä sanottiin että sellaisia ei kuulema enää ole...ennen saattoi olla :D
- Akvat
Jostain luin(en tosin tiedä toimiiko),että kun tiputtaa (valojen sammumisen?)jälkeen ruokatabletin pohjalle,niin vähän ajan päästä kotiloita olisi syömässä sitä.Uskoisin,että tämä toimii vähän suuremmilla kotiloilla.En ole varma,mutta näin olen lukenut silloin kauan sitten kun aloitin akvaarioita harrastelemaan :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä913120Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991757Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461627- 901450
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4051447Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4041341Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21199Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381103Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun343952Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden270928