Kreeta vai Rodos

kampikumpi

Mietimme tässä perheen kanssa, että varaammeko matkan toukokuulle kreetalle vai Rodokselle- onko palstalla molemmissa käyneitä, että kumpi on "miellyttävämpi".

Rakastamme shoppailua ja kulttuuria.

13

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AetA

      Me, pariskunta, olemme käyneet molemmissa ja tykänneet molemmista erittäin paljon!
      Kreetalla olimme Rethymnonissa, kävelyetäisyydellä vanhastakaupungista, (jossa aika kivat shoppailumahdollisuudet), että rannasta. Toukokuussa Välimeren vesi tosin ei ole vielä uimalämmintä.
      Rodoksella majoituimme lähelle vanhaakaupunkia, sillä se on todella hieno ja historiallinen.
      Jos lapsenne ovat vielä pieniä, voisi se kuuluisa vesipuistokohde olla mieleisempi, jonka nimeä en nyt muista. Kulttuuria ja shoppailua löytyy molemmista.
      Voisitte saada hyvää näkemystä näistä kohteista katselemalla matkakuvakoosteitamme http://aeta24.com/ Vertailkaa, tuumikaa ja valitkaa kahdesta tasaväkisestä mieleisempi!

    • MythosZorbas

      Molemmissa on tullut vierailtua. Kreetalla Haniassa muutama kerta, Plataniaksessa ja Rethymnonissa on myös käyty. Rodoksella viitisen kertaa, kaupungissa ja "Ixiassa", käytännössä siis Ialyssoksessa ja Kremastissa. Lapsi ollut mukana reissuissa jo kohta kymmenen vuotta. Toukokuussa taas mennään, kaupungista huoneistohotelli viikoksi varattuna.

      Molemmista löytyy varmasti kaikkea kivaa, myös lapsille. Kulttuuria ja historiaa on valtavasti molemmissa, Rodoksella se kaikki on ehkä pienemmässä paketissa ja helpommin saatavilla.
      Jos haluaa maata altaalla tai rannalla, sitten ehkä Kreeta. Jos liikkua jalan ja shoppailla sekä katsella nähtävyyksiä, sitten Rodos. Vanha kaupunki on aivan mieletön nähtävyys.
      Suosittelen myös auton vuokraamista molemmissa kohteissa, jos vaan riittää uskallusta tunkeuta paikallisen liikenteen sekaan...

      Mutta mielipiteitähän nämä vain ovat, riippuu ihmisestä itsestä kumpi sopii paremmin.
      Sanoisin ettei kumpaankaan voi kauheasti pettyä.

    • MonestiOltu

      Yx ero näillä ihanilla lomakohteilla on. Kreeta on jotenkin aidompi, ehkä voisi sanoa jopa tietyllä tapaa "rähjäsempi". Rodos on edityksellisempi, hienopmpi, fiinimpi. Rodokselle pitää varta mukaan hienompia vaatteita. Kreetalla pärjää melkeinpä rantamekossa. Rodoksella on paljone enmmön luksushotelleja, Kreetalla paljon vähemmän. Esim Plataniakseen, joka on Kreetan paras rantakohde, on vasta viimeisen 10 vuoden aikan tullut muutama 5 tähden hotelli.

      • viistähti

        Missähän päin rodosta ne luksushotellit sijaitsee? Valtaosahan on rakennettu 60-70-luvulla, eikä välttämättä edes remontoitu kertaakaan!


      • JuanJesus

        Platanias Kreetan paras rantakohde? Millä ihmeen mittapuulla?


      • ikosiennea
        viistähti kirjoitti:

        Missähän päin rodosta ne luksushotellit sijaitsee? Valtaosahan on rakennettu 60-70-luvulla, eikä välttämättä edes remontoitu kertaakaan!

        Falirakista eteenpäin (muutama myös siellä) pitkin itärannikkoa on paljon luksushotelleja.


      • MonestiOltu
        viistähti kirjoitti:

        Missähän päin rodosta ne luksushotellit sijaitsee? Valtaosahan on rakennettu 60-70-luvulla, eikä välttämättä edes remontoitu kertaakaan!

        Ehdottomasti parhaat luksushotellit ovat Kalitheassa: Paras on La Marquise!!! Siellä saimme tuntea olomme kuin olisimme kunikaallisia. Jos varaa all inclusiven niin illallisella saa kutsunn kabinettiin, jossa on aluksi kuohuviinitarjoilu ja mutenkin ylellinen tunnelma. Viimeisenä iltana saa hotellin johdolta kutsun coctailtilaisuuteen joss kuohuviiniä ja ihania coctailpaloja.... Ovella on johtoporras toivottamassa tervetuulleeksi !!!
        Toinen hyvä on Krestel Royal joka on lähempänä Falirakia. Hyvä mutta ei ihan niin luksusta.
        Sitten niitä 4 ja 4 tähtien hotelleja on Falirakissa, Lindoksessa ja muutama toki Ixiassa.
        Onhan nuo hinnatkin sitten aika luksusta :( Mutta ovat varmasti kokemisen väärti. La Marquiseen lähdetään uudemman kerran muutaman viikon päästä. On se niin ihana paikka.


      • OllutMinäkin
        JuanJesus kirjoitti:

        Platanias Kreetan paras rantakohde? Millä ihmeen mittapuulla?

        Rannan mittapuulla mitattuna. Pisin ja hienohiekkaisin ranta .


      • JuanJesus

      • MonestiKäynyt
        JuanJesus kirjoitti:

        Aha. No pitkähän se on mutta ootko joskus ollut vaikka Falassarnassa, Elafonississa, Paleochorassa? Chrissin saarella? Vain palmurannalla?
        Pari linkkiä:
        http://www.kohokohteet.fi/kreetan-huippurannat-top-5/
        http://www.rantapallo.fi/rantalomat/kreetan-22-parasta-rantaa/

        Juu, on noi upeita rantoja .... mutta entäs hotellit. Kun Elafonississakaan ei ole ainuttakaan varsinaista kunnollista rantahotellia. . Ja toi Vain palmuranta on kyllä ihana mutta on sinne niin juuttaan pitkä matka, että ei sellaista jaksa edes siksi että ees näkis noi luonnonvaraiset palmut. Vaikka lentäis Iraklioniin niin tulee aivan liian pitkä bussimatka. Ja sama on tuossa Palohorassa. Haniasta tulee liian pitkä matka. Ei jaksa istua bussissa monta tuntia kun lentokoneessa on jo istunut reilun nelisen tuntia. Vaikka käytiin Vaissa Agioksesta päin niin silti toi matka oli juuttaan pitkä.
        Falassarna on kutakuinkin siedettävän matkan päässä just Haniasta. Ja onhan se erikoinen paikka. Mutta eihän siellä niitä palveluita juurikaan ole. Jos ei lasketa sitä että saat ostaa syötävää paatista, joka sinne kuljettaa ja onhan tässä se ekstraa että voit sukellella laivasta sinne tosikirkkaaseen veteen :)
        Lento Haniaan ja puolisen tunnin matka Plataniakseen- Hotelliksi joko Porto Platanias tai Caldera Bay ja kaikki lomalla tarvittava on siinä - ihan käden ulottuvilla. Hienot altaat, all inclusive, ranta ... pitkä ranta aamusia kävelylenkkejä varten.


      • JuanJesus

        Okei, ollaan siis hieman erityylisiä lomailijoita - mua ei saisi kirveelläkään all inclusiveen. Tapana liikkua ympäri saarta millä kulloinkin satutaan olemaan ja siinähän niitä hienoja rantoja ja kivoja kyliä sitten löytää.


    • Tamam

      Olen useasti ollut molemmilla saarilla ja varmaan ette pety valitsittepa kummanko tahansa. Kreetalla suosikkejani ovat Rethymon ja Agios Nikolaus, Hania menettelee mutta ei Plataniakselle... ja ei Analipsille... (äkkilähtöjen osumia, ei toiste!).
      Rodoksella olen aina ja aina palannut Rodoksen kaupunkiin, muualle en halua majoittua, siellä on kaikki!! Lindokselle paikallibussilla päiväksi retkelle, tunnelmaa on!! Tuulinen ranta on minulle mieluinen ja polkupyörän olen usein siellä vuokrannut, voi kierrellä helposti ne lähikohteet molempiin suuntiin päiväretkillä.
      Hotellit molemmilla saarilla juuri sen hintaluokan mukaisia mitä itse valitset. On edullista ja mukavaa, kotoisaa, hyvää ruokaa ja tunnelmaa ja on luksusta ja kumartelua kattaen kaiken, riippuu siis ihan siitä mitä haluat.
      Hyvää matkaa, hyvät kohteet on tulossa... Itse olen huomenna jo Rodoksella...

      • ketcup

        kyllä olen samaa mieltä. makuasia kumpi on parempi. hinta laatusuhde suurinpiirtein sama tietysti hotellista ja sijainnista riippuen. itse valitsen
        rodoksen kaupungin. olen sen verran cityihminen että mihinkään korpeen
        en halua. ruoka on hyvää ja hotelleissa löytyy. itse pidän tuulisesta rannasta
        koska esim. keskikesällä se ei tunnu liian kuumalta. kauppiaistakaan ei ole
        riesaa kuten muslimaissa. antavat rauhassa katsella puutikeissaan. juhannuksena 2015 olen menossa sinne, koska suomessa sataa aina
        juhannuksena.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2936
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2692
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2168
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1757
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe