Osaakohan kukaan asiantuntija sanoa,miksi tuo polttaa langan kiinni suuttimeen?Moottori kyllä työntää lankaa,mutta kun kerran räpsähtää työkohteeseen niin lanka palaa kiinni suuttimeen,ja kun vähän kääntelee poltinta niin kuuluu napsahdus kun lanka irtoaa...
Aika tökkivää hitsaaminen tuollaisella,itse asiassa ei onnistu lainkaan.Jos painaa liipaisinta ilmassa niin lanka kyllä juoksee sujuvasti ja takertelematta.Onhan lanka tietenkin pintaruosteessa ollessaan talven kylmässä tallissa,mutta eipä tuo ole ennenkään haitannut,vika ilmaantui viime syksynä.
Mig WeldMac 150 ongelma
15
4224
Vastaukset
- Migmän
Kyllä ruoste haittaa. Raja haitalle on melko jyrkkä ja pienikin määrä ruostetta hitsaussulassa aiheuttaa jo kuohuntaa. Hitsattavastapellistä kannattaa rälläköidä ruoste minimiin ja ruosteinen lanka kääriä kelalta pois. Jos ruosteisen langan työntää polttimenläpi on se kumminkin tulossa lankaputkesta virtasuuttimeen polttamaan lankaa kiinni ja kuohumaan saumaan ikävästi.
- jospakuitenkinnäin
Uskoisin, että kun annat langan vapaasti juosta ulos niin kauan, että kelalle jää vain puhdasta lankaa, asia korjaantuu. Samanlaisella harrasteluvehkeellä hitsasin joskus ja samantyyppistä ongelmaa oli, kun kone seisoi käyttämätömänä pidempään ja kelan uloimmat lankakerrokset ruostui kosteassa.
- henkipuuttuu
onkohn sitä suojakaasua ollenkaan?
- PaljonHitsasin
Ja se suutin kunnossa, minkä läpi lanka tulee ja oikean kokoinen?
Sekä tarpeeksi langannopeutta virtaan nähden. - CO2argon
Tuli mieleen, että jos suojakaasu on vaihdettu, niin voi olla väärän tyyppistä...
- Teeseitse
CO2argon kirjoitti:
Tuli mieleen, että jos suojakaasu on vaihdettu, niin voi olla väärän tyyppistä...
Joo,nyt menee jo mielenkiintoiseksi,on uusi kone ja uusi lankakela,ja silti palaa lanka suuttimeen kiinni...
Hitsaaja on sama,kaasunvirtaussäädin on sama,mutta en muista vaihdoinko pullon juuri ennen noita ongelmia,pitää kokeilla vielä toisella pullolla ja sen jälkeen toisella kaasunvirtaussäätimellä,hitsannut olen kymmeniä vuosia joten en usko että vika on hitsaajassakaan..
.Pullon kyllä täytätin samassa paikassa kuin aina ennenkin,täyttäjä on joskus vaihtunut en ole edes tullut ajatelleeksi että voisiko siellä edes täyttää pullon eri kaasuilla,pitää kait sitäkin kysellä...
- Teeseitse
Joo siis ei se lanka vielä syksyllä ollut ruosteessa kun tuo ongelma ilmeni,ja aikaisempina vuosina lanka on ollut talven jälkeen samallalailla pintaruosteessa ilman mitään ongelmia...
Kaasua on tietenkin,lankasuutin on oikean kokoinen,langansyöttö on oikeassa suhteessa virtaan,tänään lanka jopa paloi hetken kunnolla kunnes taas alkoi palaa suuttimeen kiinni,siis en usko ruosteen olevan syynä...Ihme juttu.- weldingviljo
Kannattais kokeilla uutta lankasuutinta. Ja tarkistaa pistoolissa kulkevan kaapelin kunto ja liitokset sekä pistoolissa, että itse koneessa.
- saahansitäkoittaa
Olisko kaapeli rikki ja virta juoksee lankaapitkin. Virta tulee yhdistyä lankaan suuttimessa. sumuta kelaan rostoffia niin luistaa.
- jarijhgmrict
Selvisikö ongelma? Itellä sama kone ja sama vika.
- kemppiläinen
Mulla oli kerran kempissä sellainen vika että räpätti ikävästi ja tehoa puuttui. Vika oli roikan voimapistokkeessa, yksi vaihejohto oli löystyny. Johdonpää oli mustana kun oli kipinöiny.
- migientyyppivikoja
ainut mikä vanhalla hitsarilla mieleen tulee on langansyötön pysähtyminen, yleinen vika työntävissä migeissä. Kait olet katsonut että sulla on oikeat rullat työntäjässä, liian pieni ura painaa langan littuun ja takertelee, liian iso tökkii syötön kun vastusta tulee.
- onoffjooei
Tuo on kyllä totta. Jos langansyöttö takertelee, lanka palaa suuttimeen asti ja jumittaa. Langansyöttörullat kuntoon ja oikea jousipaine rullalle ja katsoo myös, että kaapelin langansyöttöputki on kunnossa
- tateno
Hei hommatkaa suutinrasvaa.Ei Tartu kiinni.vaseliinimäinen on parempi kuin spray
- Anonyymi
itsellä samaa vikaa teki eli paloi aina suuttimeen kiinni niin syynä oli suuttimen kiristäminen liikaa jolloin spiraalilanka sisällä mene tiukaksi ja lanka ei kulje, eli kokeilkaa löysätä kierros suutinta niin vika voi olla siinä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!
Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v3910596- 372391
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla362326- 951711
Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511270Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?831232Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau51155Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?265983- 52956
Kumpi teistä rakastui ensin?
Sinä vai kaipaamasi henkilö (jos siis tunteet ovat molemminpuolisia)? Tai jos kyse ei ole vielä rakkaudesta, niin kumpi36737