Millainen tosi luomu-nainen onkaan

rentoilija

En käytä meikkiä missään muodossa ollenkaan, en ''laita hiuksiani'' mihinkään erillisiin kampauksiin, kunhan on kammattu, eikä roiku silmille = siisti.

Vaatteisiin olen hurahtanut, mutta en korujakaan käytä, en lakkaa kynsiäni. Silmälaseja jokunen erilainen.

Olen eronnut enkä kaipaa seuraa, en käy juuri missään, en kapakoissa, en tanssimassa jne. Kotona viihdyn paremmin ja yksinkin menee päivät, etten kaipaa seuraa välttämättä.

Yritän syödä suht terveellisesti, mutta hampurilaisetkin menee alas joskus. Viinaa ja kaljaa yms. en juo ollenkaan, pääosin pelkkää vettä. Tupakka ainut paheeni, josta vois päästä eroon.

Nautin elämästäni eläkkeellä yksinkertaisesti. Perhe on tärkeä.

66

120

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mihin

Ja sitä tietoa tarvitaan?

• Ulkoisesti varmaan sellainen kuin minä juuri nyt, saunasta tulleena.

• Käytän huulipunaa, hiuksistani huolehdin melko hyvin. Laadukkaita ihonhoitotuotteita käytän myös päivittäin. Valkkaria otin pari lasillista viimeksi ennen joulua. Tupakka en polta, onneksi.
      Muuten ollaan aloittajan kanssa samanlaisia, viihdyn oikein hyvin omassa seurassani, mitä enemmän ikää tulee, sen rakkaammaksi koti on käynyt.
      Aikainen kevät sai innostumaan taas pyöräilystä, raitis ilma on parasta ihonhoitoa.

• Luutahilta

Ymmärrän viestistäsi miksi et käy tanssimassa. Syy on se ettei kukaan haluaisi tanssia minkään seinästärepäistyn luutahiltan kanssa. Tupakki on tehnyt tehtävänsä, ja kun et edes hoida ihoasi niin variksenpelättimeksi suosittelen ens syksynä. Kysy jos joku maksaisi siitä, olis hyvä kesäduuni;DDDD

• rentoilija

ha ha ha niin vähän poltan, ettei se näy kuin ehkä hieman hampaissa, jotka vielä omat luomut nekin :D :D :D :D

• ent.siivoojaparka

Aloittaja vaikuttaa olevan vähän samanlainen röhveltäjä kuin minäkin. Paitsi olen vielä siitäkin edelleen, että en ole hurahtanut vaatteisiin. Inhoan vaatekauppoja ja kenkäkauppoja.
      En koskaan ole suunnitellut olla mitenkään luomu, mutta se on vain minun elämäntyyliäni. Nuorena sitä peilaili, laittoi ja tälläsi itseään, mutta siinä lie ollut joku taka-ajatus matkassa. Nyt en tunne enää tarpeelliseksi.

• rentoilija

juuri noin.. ennen sitä olin niin viimeisenpäälle laitettu jne. mutta kun eläkkeellä, niin miksi tunkee joka paikkaan kemikaaleja, turhaa ajan haaskausta.

Vaatteet on aina ollut mun intohimo ja niitä mielummin ostelen, mutta nekin postimyynnistä, kun koko on ollut sama niin ei ole tarvinnut palautella.
        Sitten vielä ALE:sta kaikki ihan älyttömin hinnoin, koskaan en normaalihintaa maksa.

• Sanoin kumppanilleni, että menen keskustelupalstalle jutustelemaan jos löydän sopivan aiheen. Ja löytyihän se aihe. Olen aina tykännyt kehua itseäni. Luomu kun olen ja unikki. Vaatteisiin en käytä paljon rahaa, mutta rakastan hypistellä niitä kaupoissa. Vaatekomerossani on sopiva määrä rättejä ja vaihdan kun siltä tuntuu. Tänään luuhailin Haarlemin kauppoja tutkailemassa kevään muotia. Kiva kun tulee kukkia tummalle pohjalle Kukkakuosit olivat muotia joskus seitkytluvun loppupuolella. Onneksi musta-valkea vaatekin pitää pintansa, olen näet musta valkea tyyppi.

Kapakoissa tulee luuhattua. Etenkin näin keväällä kun aurinko alkaa lämmittää kesäterassit ja ovat ihania. Eilen istuimme Botermarkt torilla Haarlemissa. Aurinko helli kalvakkaita kasvojemme, antaen niille väriä se nuorentaa meikäläistä. Vaikka voisi kuvitella, että olen koppava vaan kun en ole. Olen sellainen ystävällisen näköinen hymykasvo jolle vastaantulijan on helppo hymyilla vastaa.

Yksin en viihtyisi joten on kiva kun on samanhenkinen kumppani.

Syömme yhdessä aina sitä mitä milloinkin tekee mieli. Tänään meillä oli kalaa, herkkusieniä ja katkarapuja tillikastikkeessa, riisipedilla. Vesi on paras ruokajuoma. Tupakki ei kuulu meidän elämäämme. Nautin eläkkeellä olosta ja vapaudesta. Lapseni on minulle tärkeitä kuten kumppanini lapset hänelle.

Mikäpä tässä on ollessa.

Tällainen on luomunainen. Pitää pestä ripsiväri pois, ennen kuin laittaudun maate ; )

• rentoilija

hyvä luomu olet sinäkin, mä vaan ehkä yliriisuttu versio kaikesta ja siksi tuli mieleeni kirjoittaa onko muita samanlaisia.
        En kyllä kehu itseäni, koska elämä lipuu ohi hiljalleen tässä vain ollessa.
        Tais nuorena vaan olla liian kova meno päällä.

• Mä olen kanssa luomu ollut joskus viikon mittaisen flunssan jäljiltä mutta suihkun ja tukanpesun jäljiltä ja kun hampaat ovat vielä harjattu ja hyvää kosteusvoidetta kasvoissa niin onneksi ne luomut alkaa pikkuhiljaa olla poissa.
      Olen kysynyt Lutuselta ja se sanoo että voin ihan hyvin olla luomu ja että tukkaa ei tarvi värjää eikä meikata hänen puolestaan hän ei edes huomaa....mutta se on vain pelkkää puhetta, se huomaa joka kerta kun olen laittanut huulipunaa tai nätin läningin päälle. Periaatteessa ja ihan jos totta puhutaan, niin laitan hiukkasen itseäni ja ajattelen ulkonäköänikin lähinnä oman itseni takia: onhan kivempaa kun peilistä katsoo takasin pirteen näkönen ihminen kuin pilalle rupsahtanut luomuolento jonka just ja just ihmiseksi erottaa.

• Viatonsivullinen

Nyt on aikaa hoitaa ja laittaa itseään. Mulla se on oikein harrastus. Kaikki naisten renkutukset, kukkamekot, kireät pitkäthousut, kengät koroilla, useita käsilaukkuja,
      koruja (aitoja) on pitsiä, huiveja. Kaikkein ylimpänä keikkuu poninhäntä, ehostusta ei kesällä tarvitse muuta kun huulipuna. Silti olen mielestäni luomu, eihän luomunakaan tarvitse olla mörkö.

• eppu2

Minä olen tuon luomuuden ymmärtänyt sillä tavalla, että kirurgin veitsi ei ole alkuperäisiä ja iäntuomia muotoja muutellut.

• ent.siivoojaparka

Kuvauksestasi päätellen olet enemmän luomus kuin luomu.
        Ei minulla mitään ole sitä vastaan, jos joku haluaa ja viitsii puuhailla itsensä kanssa. Itse en tunne mitään tarvetta siihen. Kyllä silmäni silti lepää hyvin puetussa ja hyvällä maulla meikatussa ja koristellussa ihmisessä. Harvoin niitä vain näkee vaikka yrittäjiä on paljon.

• Viatonsivullinen
        eppu2 kirjoitti:

Minä olen tuon luomuuden ymmärtänyt sillä tavalla, että kirurgin veitsi ei ole alkuperäisiä ja iäntuomia muotoja muutellut.

Luulen ettei monikaan ole kauneusleikkauksia teettänyt, yleensä ihmiset ovat luomuja. Pieni itsensä korostaminen on mielestäni tervettä itsestään välittämistä. Pelkällä naamanpesulla ei aina valitettavasti pärjää, esim. jossain
        ammateissa. Siis nainen.

• eppu2
        Viatonsivullinen kirjoitti:

Luulen ettei monikaan ole kauneusleikkauksia teettänyt, yleensä ihmiset ovat luomuja. Pieni itsensä korostaminen on mielestäni tervettä itsestään välittämistä. Pelkällä naamanpesulla ei aina valitettavasti pärjää, esim. jossain
        ammateissa. Siis nainen.

Varmaan on hyvin pieni osa joka itseänsä leikkauksilla yrittää kaunistaa.
        Nuorempana laitoin itseäni paljonkin.
        Nykyäänkin laitan meikkiä, kun lähden ihmistenilmoille. Koruista päivittäin korvikset ja kaulaketju. Jos on ´´isompaa´´ menoa sitten laitan täyden paketin.

• ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

Varmaan on hyvin pieni osa joka itseänsä leikkauksilla yrittää kaunistaa.
        Nuorempana laitoin itseäni paljonkin.
        Nykyäänkin laitan meikkiä, kun lähden ihmistenilmoille. Koruista päivittäin korvikset ja kaulaketju. Jos on ´´isompaa´´ menoa sitten laitan täyden paketin.

Mikäs ero siinä oikeastaan on, onko niitä ryppyjä yrittänyt silottaa leikkauksella vai pakkelilla? Yhtä keinotekoista.
        Minä haluan olla minä. Jos minut on koristeltu ja meikattu, niin silloin se en ole enää minä vaan fejk. Minuun kuuluu vain kevyesti mascaraa (tai silmäripsien kestovärjäys) ja sen verran jotain kangasta ympärille ettei palele.

• Heikunkeikku

Minä oon kova plikka tälläämään ittiäni. Aina oon semmonen ollut. Ilman meikkiä en mene minnekään. Mulla on lenkkimeikkiä, kauppameikkiä, työmeikkiä, mehtämeikkiä, juhlameikkiä. Tilanteen mukaan, mutta pelkällä naamanahaalla en minnekään mene.

Meikeillä saan silimänikin näyttämään puolta suuremmalta. Ja huulet kans näyttää kiiltävän mehukkailta.

Mun Luomuus on mun sisällä. Ajatukset ja käytös ja muut sisusjutut ovat aitoja tuotoksia.
      Elikkä teko-mielen-kieltä minusta ei voi löytää.

• bessie-

Millainenko, ei mahda olla vain yhtä mallia? Tällainen miehille perso (sille päälle sattuessaan), lapsiin ja naisiin suojelevasti suhtautuvista miehistä kiinnostunut feministi jolla on kohtalaisen voimakas hoivavietti varmaankin on "tosi" nainen?
      Luonnon mukaista (luomua?) minussa on mm. se, että haluan näyttää vetovoimaiselta miehen silmissä, joten yleensä laittautumiseni ja kaunistautumiseni kautta linjan lähtee tältä pohjalta, tekisikö tällainen turhamaisuus sitten minusta "luomu-naisen"?

• Luomumies--

Ei ja vielä kerran ei.
        Nainen eevana ja mies aatamina toistensa edessä ilman meikkejä, on oikeaa luomua.

• luomuna.ainajaaina
        Luomumies-- kirjoitti:

Ei ja vielä kerran ei.
        Nainen eevana ja mies aatamina toistensa edessä ilman meikkejä, on oikeaa luomua.

plussia sulle, puss.

• bessie-
        Luomumies-- kirjoitti:

Ei ja vielä kerran ei.

No jopas on luonnon mukaisuus luonnotonta ja omituista joidenkin mielestä...

• jäkätälisää
        bessie- kirjoitti:

No jopas on luonnon mukaisuus luonnotonta ja omituista joidenkin mielestä...

Laittautuminen ei kuulu luomuun vaikka se sulle luonteenmukaista onkin.

• bessie-
        jäkätälisää kirjoitti:

Laittautuminen ei kuulu luomuun vaikka se sulle luonteenmukaista onkin.

Ai ei vai, minä kun ihan luulin, että sekä miehet että naiset ja ovat jo aikojen alusta lähtien 'laittautuneet' lisätäkseen vetovoimaansa vastakkaisen sukupuolen silmissä, näyttääkseen asemaansa, omaksi ilokseen ja niinpäinpois.

Kivan informoiva nimimerkki, varmaankin sinulle "luonteenmukainen"?

• ent.siivoojaparka
        bessie- kirjoitti:

Ai ei vai, minä kun ihan luulin, että sekä miehet että naiset ja ovat jo aikojen alusta lähtien 'laittautuneet' lisätäkseen vetovoimaansa vastakkaisen sukupuolen silmissä, näyttääkseen asemaansa, omaksi ilokseen ja niinpäinpois.

Kivan informoiva nimimerkki, varmaankin sinulle "luonteenmukainen"?

Eiköhän se vetovoimansa lisääminen vastakkaiseen sukupuoleen ole ollut alunperin lisääntymistarkoituksessa. Mutta tässä iässä...?

• lesken

Minulla on suuret painavat rinnat pienennetty. Kirurgin veistä on tarvittu.

• eppu2

Siinä on kuitenkin lääketieteellinen tausta.

• Luomunainen on mielestäni aito oma itsensä, tyylinsä löytänyt ja elämästään joka solulla nauttiva itselleen rehellinen, muut, lähimmäisensä, huomioon ottava nainen.
      Tärkeää on hyväksyä elämänsä ja olemuksensa ja elää juuri tässä päivässä.
      Ei luomunaista rajoita säännöt ulkomuodosta tai meikeistä mutta hymyä hän ei unohda koskaan.

• puhdaskaunis

Aikalailla meni pieleen, luomuun ei kuulu tekokauneus.

• rosaliiin

Tekokauneus on hauska sana.
        Aloittaja kysyikin minun mielipidettäni ja se ei voi mennä koskaan pieleen, minun mielestäni.
        no, tietysti sinun mielestäsi voi mennä. Valitan.
        Tässäkin asiassa oikea vastaus löytyy katsojan silmästä, epäilen.
        "Maailma on avara pikku pikku lauri..." sitäkin valitan, etten muista pitemmälle tuon lastenlaulun sanoja.

Kyllä ne luomutarkastajat aikoinaan meidänkin tilalla juoksi, ei ne koskaan puhuneet tekokauneudesta...maailma näköjään muuttuu...

• ent.siivoojaparka

En oikei tuotakaan allekirjoittaisi:
        "Ei luomunaista rajoita säännöt ulkomuodosta tai meikeistä mutta hymyä hän ei unohda koskaan."
        Ei luomu purista hymyä silloin kun ei hymyilytä. Luomun naamasta pitää näkyä hänen todellinen mielentilansa.

• siilimuori
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

En oikei tuotakaan allekirjoittaisi:
        "Ei luomunaista rajoita säännöt ulkomuodosta tai meikeistä mutta hymyä hän ei unohda koskaan."
        Ei luomu purista hymyä silloin kun ei hymyilytä. Luomun naamasta pitää näkyä hänen todellinen mielentilansa.

Sama yuli mieleen tuosts kestohymystä. Vaikka oöisit kuinka luomu, on tilantrota joisda EI hymtilytä tai joissa EI sovi hymyillä. Oisko de sellaista luomunaisen tilannetajua :).

• puhdaskaunis
        rosaliiin kirjoitti:

Tekokauneus on hauska sana.
        Aloittaja kysyikin minun mielipidettäni ja se ei voi mennä koskaan pieleen, minun mielestäni.
        no, tietysti sinun mielestäsi voi mennä. Valitan.
        Tässäkin asiassa oikea vastaus löytyy katsojan silmästä, epäilen.
        "Maailma on avara pikku pikku lauri..." sitäkin valitan, etten muista pitemmälle tuon lastenlaulun sanoja.

Kyllä ne luomutarkastajat aikoinaan meidänkin tilalla juoksi, ei ne koskaan puhuneet tekokauneudesta...maailma näköjään muuttuu...

Tekolannoituksella lannoitettu ei ole luomua, kuinka tehty kauneuskaan voisi luomua olla.
        Luomu on puhdasta, pelkistettyä, sitä eivät taida kaikki ymmärtää.

• lesken

Luomunaama: Ei kulmia muotoiltu eikä värjätty. Ei ripsiä taiteltu, eikä värjätty. Ei luomiväriä. Ei kasvovoidetta, voidepuuteria, jauhepuuteria. Ei huulipunaa. Hiuksia ei värjätty, eikä leikattu.
        Luomukroppa: Ei ole leikattu mitään, esim suonikohjuja.
        Ainoa, mikä on luomua kropalle ja kasvoille, on auringonvalo.

• ent.siivoojaparka
        lesken kirjoitti:

Luomunaama: Ei kulmia muotoiltu eikä värjätty. Ei ripsiä taiteltu, eikä värjätty. Ei luomiväriä. Ei kasvovoidetta, voidepuuteria, jauhepuuteria. Ei huulipunaa. Hiuksia ei värjätty, eikä leikattu.

Minä en voi itseäni täysin luomuna pitää, kun leikkasin taas varpaankynnet. Jos olisin luomu, niin antaisin niitten kasvaa luonnollisina.

• siilimuori
        lesken kirjoitti:

Kyllä luomunaamaaki pitää rasvata jos on kuiva iho, ja kynsiä leikata jos ei meinaa puuhun kiivetä.

• rentoilija

pakolliset kynsien leikkuut on tietysti tehtävä ja sama hiusten kanssa, eli on siisti ihan niillä toimenpiteillä, muuten olisi ihan hunningolla.

• eppu2

Luo-mu= luonnon mukainen. Ihminen= alaston , ei kauneuskirurgiaa, ei värjäystä.

• ent.siivoojaparka

Mitä sinä nyt oikein halusit sanoa? Kertoa meille mistä sanoista luomu tulee?

• eppu2

Mitä sinä nyt oikein halusit sanoa? Kertoa meille mistä sanoista luomu tulee?

Jäsentelin asiaa mielessäni. Tuo toinen lause on se mitä halusin sanoa, siis mielipiteeni.

• HUIHAHOI

Mieluummin luomu, kuin nämä tyrkkybimbot täytettyine huulineen, täytettyine tisseineen, irtiripisillä irtohiuksilla, irtokynsillä, maalipyttyyn pudonneina. Siis olet luomu ja toivon, että normaalit naisetkin olisi ainakin melkein lumuja

• rentoilija

luomuksi voidaan mun mielestä kutsua ihmistä juuri tuon mukaan, kun jättää kaikki ainekset pois kehosta, mitkä sinne ei luonnollisesti kuulu.

• rentoilija kirjoitti:

luomuksi voidaan mun mielestä kutsua ihmistä juuri tuon mukaan, kun jättää kaikki ainekset pois kehosta, mitkä sinne ei luonnollisesti kuulu.

"rentoilija"

Metsä-palot ovat iki-vanhoja luonnon-tuotteita.
        Kuten nuotiot luolissa.
        Hyväksytkö tupakoinnin luomuksi?
        Keuhkoihin kun savu on aina kuulunut.
        Haisee savu-Lohi hyvältä mielestäsi?

H.

• tupakan mainitsinkin ainoaksi paheeksi, mutta jos miettii alkuasukkaista aikoinaan, niin eikös niitä savuja jotain vedelty ja toisaalta sekin tekee luomuksi kun en yritä ns. kaunistaa tai koristaa keinotekoisesti.. kelpaako selitys
        SIT IHAN TOINEN JUTTU TARVIIN APUA, KUN VASTA LIITTYNYT TÄNNE UUDISTUKSEN JÄLKEEN, JA TÄMÄ NIMIMERKKI OLI AINUT, JONKA SAIN KUN OLI VAPAANA, MIKÄÄN MUU EI MENNYT LÄPI ''ON JO KÄYTÖSSÄ''
        miten saisin kuvani ladattua, en löydä mistä voisin, tosin en ihan omaa luomukuvaa kylläkään.
        nyt ei tarvi ainakaan suorittaa laskutoimituksia, vaikka ihan luomuna senkin kyllä osaan.

• Heikunkeikku

Lueskelin tässä vastauksia aloitukseen. Moniin laitoihin mielipiteet jakautuu.
      Oliskohan se vähän ihmisen persoonasta kiinni, tälläileekö naamaansa tököttiä vai tahtooko olla tököttömänä (öh, vai pitäisikö sanoa tököttiämättömänä, suomenkieli on niin vaikeaa).
      Minulle meikit on osa vaatetusta. Tuntisin olevani alaston, jos pelkällä naamallani lähtisin ulos.
      Oon nyt tullut tulokseen, että en ole olleskana luomu. Ihanaa, kun nykyaikana on kaikenmaailman meikkejä, joilla voi itseään kaunistaa.
      Kun (aikanani) tansseissa oon hypännyt, niin melkein väittäisin, että ne tällätyt naiset oli semmosia, joita miehet jonoon asti tanssimaan haki. Yrittivät iskeä niin pirusti :)

Barokin aikakautena olis kans voinu olla kiva elää. Siinä mielessä, että olisi saanut laittaa aivan mahtavia pukuja päälleen. Niin ja peruukkeja.
      Tosin tää aika on parempi. Muistin nääs, että tiukat kureliivit naisten päällä esti kunnolla hengittämisen ja minä olisin varmaan vähän väliä tuupertunut liiasta liikkumisesta.
      Joo ja peruukkien alla olevat täit. Hyi. Elikkä muutan mielipidettäni, kun tarkemmin funtsin. Sori vaan.

KÄÄK. Muka väärä vastaus laskutoimituksessa. Ei varmana ollu. Melkein aina tulee ilmoitus, että lasku on väärin.

• niinpä, kuka mitenkin ja milläkin aikakaudella.
        onneksi on vapaus valita itse mitä vaatteita ja meikkaako vai ei.

tyhmää toi laskeminen, hidastaa, kävin kirjautumassa tähän nikkiin, on helpompaa elämää sekin :D :D -rentoilija-

• "Heikunkeikku"

Kyllä sitä Pienoo soittaa millä naamalla tahansa.
        Kunhan on saanut sormeiluun oppia.
        Toivottavasti olet ikä-luokkaa, joka ei saanut oppiaan teknosta.
        Vaan kunnon Norsusta.

Haluatko tosiaan vanhaan muotiin?
        Silloin piti laittaa kaikenlaisia julkeasti näytille.
        Korsetin ylä-osalle.
        Nuoret naiset saivat miehet pidättelemään henkeään.
        Vanhemmat naiset miehen purskauttamaan viininsä seinille.

"Sulka-hattuni sirosti rinnallein taitoin
        tanssi-saliin kun saapuivat naiset.

Nuori neito kun saapui vein hattuni alas
        vanha rouva nostatti silmillein ylös"

H.

• eppu2

Minulle myös, tuo meikittömänä ihmistenilmoille lähtö tuntuisi alastomuudelta.
        Ryppyjä minulla ei kovin paljon ole, ikäisekseni tavanomaista naaman laskeutumista. Mutta on epätasaisuutta ja pintaverisuonivikaa, jääneet ihosairaudesta.
        Niimpä olen ikäni tottunut käyttämään pakkelia.

• bessie-

Tökötittömänä, luulisin?

Jos kuulisin jonkun puhuvan "luomu-naisesta", niin ajattelisin ilman muuta että nainen on esim. luomuviljelijä tai 'luomukosmetiikan' ja luomuruoan asiaa ajava yms., asiayhteydestä riippuen.

Paremmin kai tuo sana sopii käytettäväksi tuotantotapojen ja tuotteiden kuvaamiseen kuin ihmisten, mutta jos nyt sitten luomu-naisesta puhutaan ja tarkoitetaan lähinnä meikkaamattomuutta niin en oikeastaan kyllä ymmärrä mitä luomua on naisessa joka ei ollenkaan halua kaunistautua, korostaa naisellisuuttaan, hoitaa itseään myös ja vain ulkonäkönsä takia jne.jne..

• Heikunkeikku
        åäö kirjoitti:

niinpä, kuka mitenkin ja milläkin aikakaudella.
        onneksi on vapaus valita itse mitä vaatteita ja meikkaako vai ei.

tyhmää toi laskeminen, hidastaa, kävin kirjautumassa tähän nikkiin, on helpompaa elämää sekin :D :D -rentoilija-

Juuri näin, Onneksi voi itse päättää vaatetuksesta ja meikeistä.

Ja onneksi ei enää ole se systeemi, että kun on täyttänyt 40vee (vai oliko peräti 30v), niin mitään värikkäitä kankaita ei voinut leningikseen valita. Ja lesketkin joutui mustissa kulkemaan lopun ikänsä.

• Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

"Heikunkeikku"

Vaan kunnon Norsusta.

Korsetin ylä-osalle.

H.

Eiku sitä pitää olla pianonsoittomeikki, jos pieenoo rupee soittamaan.
        Ainakin töissä, kotona issekseni kyllä heiluttelen sormia ihan meikittömänä.
        Eikö sitä kautta aikojen ole nuoret naiset jollakin tavalla tuoneet "julkeasti" itseään esiin.
        Sillä tavalla "puoliksi salaa" tuoda esiin omat hyvät puolet.
        Barokin aikoina pienempirintainenkin nainen sai hyvin tuotua "ne" framille suuren suuresta kaula-aukosta, kun liiveillä nostettiin kaikki liikenevä liha rinnan kohdalta kohti kaula-aukon vapauttavaa näköisyyttä.

Ikä pikkusen määräilee, mitä on järkevintä paljastaa. Kyllä minäkin nuorena soin itseäni katseltavan, hillitysti tietysti, mutta nyt en toki alkaisi kaula-aukkoa venyttämään kovin alas.
        Joku korkeakauluksinen tai vastaava jostain syystä on ihan kiva vaate nykyään. :)

• Heikunkeikku
        eppu2 kirjoitti:

Minulle myös, tuo meikittömänä ihmistenilmoille lähtö tuntuisi alastomuudelta.
        Ryppyjä minulla ei kovin paljon ole, ikäisekseni tavanomaista naaman laskeutumista. Mutta on epätasaisuutta ja pintaverisuonivikaa, jääneet ihosairaudesta.
        Niimpä olen ikäni tottunut käyttämään pakkelia.

Sitä kun on niin tottunut meikkaamaan, että eihän sitä edes ajattele sen kummemmin, vaan läps-läps alkaa läpsyttelemään meikkivoidetta poskiin. :) Meikkivoiteella saa peitettyä liiat kesakotkin veks, mikä minulle passaa maan perusteellisen hyvin.
        Punatukkasena ihmisenä kulmakarvatkin ovat niin vaaleat, että pois tiehensä. Kevyt kulmakynän heilautus ja Tradaa, johan on somaa:)

• Heikunkeikku
        bessie- kirjoitti:

Tökötittömänä, luulisin?

Jos kuulisin jonkun puhuvan "luomu-naisesta", niin ajattelisin ilman muuta että nainen on esim. luomuviljelijä tai 'luomukosmetiikan' ja luomuruoan asiaa ajava yms., asiayhteydestä riippuen.

Paremmin kai tuo sana sopii käytettäväksi tuotantotapojen ja tuotteiden kuvaamiseen kuin ihmisten, mutta jos nyt sitten luomu-naisesta puhutaan ja tarkoitetaan lähinnä meikkaamattomuutta niin en oikeastaan kyllä ymmärrä mitä luomua on naisessa joka ei ollenkaan halua kaunistautua, korostaa naisellisuuttaan, hoitaa itseään myös ja vain ulkonäkönsä takia jne.jne..

"bessie"

Sinähän sen sanoit. "Tökötittömänä" on juuri oikea taivutus.
        Kyl´ mää kans olisin onnistunut, jos olisin malttanut kunnolla miettiä :)

Heh: ".....niin ajattelisin ilman muuta että nainen on esim. luomuviljelijä...."
        Joo, näin meidän kesken, minäkin varmaan ensteks luulisin kyseessä olevan luomuviljelijä.

• eppu2
        hunksz kirjoitti:

"Heikunkeikku"

Vaan kunnon Norsusta.

Korsetin ylä-osalle.

H.

Jestas sentään,vaikka tuo Heikulle olikin, en malta olla sanomatta, että loppuosa kommentista toi silmiini kuvia historia havinasta.
        Silloinha sitä luomua peiteltiin myöskin yrtein ja hajuvesin.

• Minä en myöskään pidä mitään luomuilua edes tavoiteltavan arvoisena. Jopa luonnonkansatkin jotka eivät ole olleet missään kosketuksessa länsimaisen sivilisaation kanssa koristelevat kroppaansa ja hiuksiaan maaleilla ja tatuoinneilla. Kropan koristelu on yhtä vanhaa kuin ihmiskunta.
      Jep, ilman ripsiväriä kauppaan on kuin olis unohtanut laittaa päälleen. Onneksi olemme erillaisia ja hyväksymme toistemme erilaisuuden. Toiset ovat riikinkukkoja toiset viihtyvät varpusina. Metsäkyyhkyt ovat harmaita ja vaatimattomia lintuja muta kukertelevat kauniisti.

• ent.siivoojaparka

Äh! Mitä väliä. Jos menet kauppaan ilman meikkiä, niin ei siellä kukaan kuitenkaan tunne sinua sinuksi. Vedät vaan tukan vielä tiukalle nutturalle, vedät jonkun virttyneen villatakin päällesi ja laulelet kauppaan mennessäsi
        https://www.youtube.com/watch?v=JdZLxJ-EmTc
        niinkuin likkani teki kerran, kun hätistelin hänet viemään minua kauppaan juuri kun hän oli noussut kylvystä.

• ent.siivoojaparka kirjoitti:

Äh! Mitä väliä. Jos menet kauppaan ilman meikkiä, niin ei siellä kukaan kuitenkaan tunne sinua sinuksi. Vedät vaan tukan vielä tiukalle nutturalle, vedät jonkun virttyneen villatakin päällesi ja laulelet kauppaan mennessäsi
        niinkuin likkani teki kerran, kun hätistelin hänet viemään minua kauppaan juuri kun hän oli noussut kylvystä.

Aurinkolasit ja huulkiiltoa on minimi kauppareissulle. Olen laittanut peruukin tai lierihatun jos tukka ei ole ollut kunnossa. Mutta olemme niin erillaisia ;)

• mimmimum-mi

Nutturasta ...alkoi naurattaa kun luin leipomon mainoksen tänään.... Munkki päivässä pitää nutturan löysällä... ja toinen oli ...Munkki päivässä pitää pyllyn pyöreänä...

• voiettä

Saunan jälkeen puhtaana "luomuna" nainen siinä edessä alasti niin silloin puhtaana sänkyyn luomuilemaan

• "voiettä"

Palsta on 60
        Joten me menemme sänkyyn poimuilemaan.

H.

• bessie-
        hunksz kirjoitti:

"voiettä"

Palsta on 60
        Joten me menemme sänkyyn poimuilemaan.

H.

Eiku nukkumaan.

Mutta kerro nyt silti selväkielellä mitä te teette kun "poimuilette"? Olen kyllä 60 itsekin, silti en ymmärrä.

• älä.utele
        bessie- kirjoitti:

Eiku nukkumaan.

Mutta kerro nyt silti selväkielellä mitä te teette kun "poimuilette"? Olen kyllä 60 itsekin, silti en ymmärrä.

Se on hunksin ja avokkinsa salaisuus, ei kuulu sulle.

• mimmimum-mi

Kyllä kuulun niihin naisiin jotka käyttävät kosmetiikkaa....ajatelkaa jos me emme käyttäisi... suomalainenkin kosmetiikka firma kuolisi....
      Naisellinen nainen on kai ilo miehenkin silmälle... Näitä keinotekoisia täytteitä ja tatuointeja...lävistyksiä...ei tahdo ymmärtää nuorilla naisilla....saati sitten meidänikäisillä...
      Juu..roskapussiakaan en lähde viemään ilman huulipunaa...heh heh

• lfjfe

Aikoinaan olin oikea maalipytty mutta nykyään en käytä meikkiä enkä värjää hiuksia.

• Tosi luomunainen on todennäköisesti myös sisäisesti luomua,
      porkkanaa puree ja kaninruokaa popsii varmasti enemmän kuin kourallisen päivässä.
      Suklaankin pitää olla sitä prosenttitavaraa ja kahvikin jotain näennäistä kahvia jne

Marjoja popsii ainaskin tämä luomu...

• prisca

Mä en tiedä kun itse taidan olla kaukana luomusta. Meikkaan ja käytän hajuvesiä, tukka on laitettu joskin jonkun vihaama harmaa onkin.

• Äkkijyrkkä

Kait tämä oli poikkileikkaus 60 henkilöiden 60 naisenkuvaan.
      Joskus oli sanonta; suomalainen emäntä työnsi jalkansa tuohivirsuihin ja unohti ne sinne, kävi avannolla pesemässä pyykkinsä, hoitivat lypsykarjansa, kutoi kulkiessaan perheelleen neuleet, edistykselliset voitelivat utarerasva Tummelilla illalla kätensä jos raaskivat.
      Vieraita katsottiin nurkan takaa piilosta, muiden asioista pidettiin hyvää huolta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      74
      3930
    2. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      189
      3195
    3. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2986
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      70
      2570
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      368
      2310
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      172
      1971
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      78
      1595
    8. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      33
      1515
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1408
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1382
    Aihe